Fitness Seller

Smartphone Topic

Bezoekers in dit topic

Derksen

Massive Warrior
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
23.462
Waardering
21.206
In dit topic kan alles worden gepost dat met de mobiele telefoon te maken heeft.
  • Besturingssysteem?
  • Camera?
  • Kwaliteit en formaat scherm?
  • Budget?
  • Updates?
  • Beveiliging?
  • Etc.
 
IOS is voor plebs.
 
Ik gebruik al pakweg 25 jaar zo'n beetje alles dat te gebruiken is van Apple, in de tijd dat msn niet eens werkte. Die tijd ligt ver achter ons, het werkt vloeiend samen en er worden lang updates gegeven, ook zit het met de privacy en beveiliging goed. Toch ben ik nu aan het kijken voor een Android telefoon, niet uit ontevredenheid maar wellicht een keer iets anders willen. In de winkel is het mij afgeraden omdat ik zoveel apparaten gebruik dat ik het kan gaan missen omdat bijvoorbeeld het delen van cloud anders is (omslachtiger) of bepaalde onderdelen niet zullen gaan. Iets dat mij vooralsnog niet tegenhoudt. Belangrijkste zijn de agenda en mail, dat werkt goed. Overigens vind ik Chrome beter werken dan Safari.
 
Nokia 216 voor een paar tientjes. Is all I need...
?u=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FgP_6EC3rb5s%2Fhqdefault.jpg
 
Morgen komt mn s9

S9 is ook degene die ik inmiddels een half jaar gebruik.

Prima ding, alleen word ik gek van Whapp... krijg geen notificaties meer en al van alles geprobeerd. Of het nu aan de S9 ligt of Whapp zelf weet ik niet, maar behoorlijk irritant.
Ook is dit mijn eerste Samsung (na een stuk of 4 vorige) waarbij ik soms snelle batterijdrain heb. Bekend verschijnsel en geen goede oplossing voor (Google er maar op), tot nu stopt het ook vanzelf weer.
 
Voor mij gaat er niets boven iOS, maar dat is gewoon gemakzucht. Met meerdere iPhones, iPads, apple-tv’s een mac-mini en heel veel content op iTunes is dat gewoon handig. Tegenwoordig moet zoiets buiten apple om ook wel kunnen, maar ik zie niet in waarom ik er van af zou stappen.

Ik hecht verder niet veel waarde aan mijn telefoon dus mijn iPhone SE zal ik pas vervangen als hij kapot is, of te oud voor updates.
 
Samsung maakt erg goede camera's en schermen, behoren tot de beste die ik gezien heb. Bouwkwaliteit dik voor elkaar. Heb gister de S9, S9+ en de Note 9 in de handen gehad. Enige dat ik erop aan kan merken is dat de schil die Samsung over de besturing legt ervoor zorgt dat het update beleid traag is, de batterij sneller gaat dan in feite nodig is en na een paar jaar de telefoon beduidend trager wordt. Begin 2019 komt de S10, misschien daar op wachten. Is het het niet waard dan maakt de S9/S9+ sowieso een val qua prijs en ik koop een toestel zelf, niet bij een abonnement. De Huawei Mate 20 Pro heeft wellicht een nog betere camera dan de top van Samsung momenteel heeft.
 
De OnePlus 6/6T is m.i. onverslaanbaar qua kwaliteit/ prijs m.b.t. android. Alleen de camera haalt het niet bij de Samsung, ook geen IP rating, en het geluid is minder dan Samsung. Ik denk dat de besturing wel beter is en dat geldt ook voor het update beleid.
 
Heb al een jaar de huawei mate 10 pro in doos thuis liggen maar gebruik nog steeds mn samsung s6 (eerste telefoon die niet toevallig ineens kapot was net voordat ik mn contract kon verlengen)
 
Heb al een jaar de huawei mate 10 pro in doos thuis liggen maar gebruik nog steeds mn samsung s6 (eerste telefoon die niet toevallig ineens kapot was net voordat ik mn contract kon verlengen)

Je mag 4 maand van tevoren verlengen hè.
 
Waarom hechten er trouwens zo veel mensen waarde aan de kwaliteit van de camera’s. 99,99% van de gemaakte foto’s zullen niet bekeken worden op een formaat groter dan een tablet.
 
Ik heb een iPhone 6S. Ik zou wel een nieuwe willen, maar deze doet het gewoon nog prima.

Ik heb al eerder iPhones gehad en een uitstapje naar Android. Toen moest ik ineens extra beveiligings software installeren om met het bedrijfsnetwerk te kunnen verbinden.
Android is prettig omdat je veel vrijheid hebt om aanpassingen te doen. Het nadeel is al de troep in de play store en de veiligheids lekken.

Volgende Phone wordt dus zeker weer een iPhone.
 
Waarom hechten er trouwens zo veel mensen waarde aan de kwaliteit van de camera’s. 99,99% van de gemaakte foto’s zullen niet bekeken worden op een formaat groter dan een tablet.
Omdat het bestaat en als consument wil je het best mogelijke dat binnen het budget past. Ik ken niemand die zou kiezen voor een mindere kwaliteit foto als de keuze op tafel ligt binnen hetzelfde budget, los van het formaat waarin deze geschoten is. Veel toepassingen (social media etc.) zijn tegenwoordig nou eenmaal niet groter dan formaat tablet. Als je foto's wilt printen helpt het wel als je een goede camera hebt, doe je er momenteel niets mee maar sla je bijzondere momenten wel op dan weet je nooit wat je ermee wilt doen over een jaar of tien. Als je "echt" foto's wilt gaan maken gebruik je geen mobiel, maar dat leidt gauw tot een andere discussie.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ja dat werkt inderdaad nu eenmaal zo.. Ook al zou je voor een deftige foto ook een deftige spiegelreflex moeten pakken. Eerlijk gezegd verdwijnen de fotos van een mobiel op het moment dat er een nieuwe komt. Wie bewaart er eigenlijk eindeloos foto's in een cloud storage systeem?
 
Wie bewaart er eigenlijk eindeloos foto's in een cloud storage systeem?
Ik. Bekijk ze wel tijd tot tijd en sla ze op externe HD, en sommige bestanden daarvan worden opgeslagen op een andere externe HD.
 
En hoe vaak bekijk je de foto's uit bijvoorbeeld Mei 2004 nog?
 
En hoe vaak bekijk je de foto's uit bijvoorbeeld Mei 2004 nog?
Wekelijks, old skool Pr0n is the best. Just kidding.

Praktisch nooit. Heel af en toe heb ik bepaalde foto's nodig, bijvoorbeeld als ik een fotoboek maak voor grootouder of een jubileum. Heb verder 250 films opgeslagen, al is dat in 1080 en de kwaliteit die momenteel mogelijk is is al beter. TV met 8K komt eraan in de toekomst, go figure.
 
Back
Naar boven