Fitness Seller

smerige zweetlucht tijdens trainen

Bezoekers in dit topic

bsbsbs

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
12.103
Waardering
390
Lengte
1m66
Massa
66kg
Vetpercentage
6%
het is weer zover, sinds vorige week ruikt mijn zweet na een kwartiertje krachttraining naar ammoniak. ik weet dat het komt doordat je proteïne gebruikt voor energie, dan wordt er stikstof van het molekuul afgescheiden(oid) en dat komt er met je zweet uit.

Probleem is dat ik niet begrijp waarom dit ineens is, 2 weken terug heb ik een dag of 4(27aug-30-aug) massa's volkorenbrood met pindakaas en gekookte/gebakken eieren gegeten omdat ik de gebruikelijke rijst even zat was. Die dagen was ik ook niet wezen trainen, dag erop (31aug, simpele borsttraining) merkte ik na een 20minuten op dat me zweet ernstig begon te ruiken(als je het zelf al kan ruiken weet je dat het foute boel is), dacht aan wat ik anders had gedaan en concludeerde dat het dus wel door het brood/pindakaas zou komen.

Nu 1 week later stink ik nog steeds terwijl ik weer op mijn oude dieet zit. Heb de afgelopen dagen ook 3 x 45min intensief gefietst om te kijken of die zweetlucht dan ook kwam maar daar bleef het uit, lijkt alleen uit me bovenlichaam te komen...net ook terwijl ik deadlift/squat training aan het doen was :/
de t-shirts die ik draag heb ik 2 maanden geleden gekocht, zijn gewassen en zelf douche ik altijd voor de training

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------

zou het kunnen komen doordat de t-shirts niet goed gewassen worden? laat ze soms van de hele week slingeren zodat ik ze allemaal in 1 keer kan wassen en dan zit die ammoniak lucht er ook in

Na het wassen is die geur er helemaal uit en ruiken ze als nieuw maar ik heb wel eens iets gelezen in de trant van dat zo'n zweetlucht dan weer komt opzetten wanneer...blabla weet het niet precies :)
 
was je shirts vaker
 
Ik heb ooit ook gelezen dat het te maken kan hebben met je vochtinname. Bij een te lage vochtinname is het zweet veel geconcentreerder en ruikt hierdoor een stuk sterker.
 
gister nieuwe t-shirts gekocht, vandaag 1 aangetrokken en hoewel ik gewoon behoorlijk zweette was er geen luchtje te bekennen, om 1 of andere reden blijft die "oude" ammoniakgeur in t-shirts hangen als ze niet snel genoeg gewassen worden
 
gister nieuwe t-shirts gekocht, vandaag 1 aangetrokken en hoewel ik gewoon behoorlijk zweette was er geen luchtje te bekennen, om 1 of andere reden blijft die "oude" ammoniakgeur in t-shirts hangen als ze niet snel genoeg gewassen worden

True...
Zelfde met oksels :D Als ik niet binnen het kwartier na mijn douche wat deo onder mijn oksels spuit is het ook al te laat :p
 
ik had het ook sinds een paar weken.....mijn gewicht is wel sinds een half jaar flink gestegen, dus meer spiermassa wat onderhouden moet worden. meer koolhydraten eten helpt. en sinds ik 2 weken terug aan de bcaa's en glutamine ben gegaan heb ik geen last meer;).
 
Oksels scheren, voor het trainen wassen met water en zeep.
 
Goed onder je oksels wassen, daarna een 'kuur' van 3 dagen Odorex Extra Dry(verkrijgbaar bij iedere drogist)
 
Heb ik ook tijdje last van gehad. Na een paar keer had ik door dat het telkens met een T shirt van het werk aan was. Bepaalde stof ofzo? ik weet het niet, iig doe ik die niet meer aan :)
 
Back
Naar boven