MuscleMeat

Smith machine leg press

Bezoekers in dit topic

Doruun

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2017
Berichten
228
Waardering
23
Lengte
1m84
Massa
97kg
Wellicht is er veel negatieve commentaar op de smith machine leg Press maar persoonlijk voel ik hem echt goed in mijn hamstrings en wordt ik ook gedwongen het gewicht te minderen en meer te focussen op de stretch in de hamstrings.

Wat is voor jullie het grootste verschil tussen een "standaard" leg Press machine en een leg Press in de smith machine?

+ vinden jullie het persoonlijk de moeite waard? in functie van bodybuilding dan voornamelijk.
 
Wellicht is er veel negatieve commentaar op de smith machine leg Press maar persoonlijk voel ik hem echt goed in mijn hamstrings en wordt ik ook gedwongen het gewicht te minderen en meer te focussen op de stretch in de hamstrings.

Wat is voor jullie het grootste verschil tussen een "standaard" leg Press machine en een leg Press in de smith machine?

+ vinden jullie het persoonlijk de moeite waard? in functie van bodybuilding dan voornamelijk.

Leg press in de smith? Op je rug liggend dan?

Ik deed die vroeger vaak. Heb nu een vertical leg press toestel.
Vind deze oefening in de smith en in mn toestel geweldig voor de hams.
 
Inderdaad liggend, in mijn gym is er geen vertical dus dat is zowat mijn alternatief. Hij voelt wel super aan.
 
Inderdaad liggend, in mijn gym is er geen vertical dus dat is zowat mijn alternatief. Hij voelt wel super aan.

Enige wat pijnlijk is bij zwaardere gewichten is dat de baar in de voeten drukt.
 
Ik gebruik hem eerder als "finisher" na de standaard leg presses en leg curls. Ga er ook niet super heavy, lijkt me ook niet echt 100% safe om de smith machine met die oefening heel zwaar te laden. Toch krijg ik een ander gevoel in men hamstrings dan met de standaard leg press, dus in mijn ogen toch een aanwinst..
 
Ik gebruik hem eerder als "finisher" na de standaard leg presses en leg curls. Ga er ook niet super heavy, lijkt me ook niet echt 100% safe om de smith machine met die oefening heel zwaar te laden. Toch krijg ik een ander gevoel in men hamstrings dan met de standaard leg press, dus in mijn ogen toch een aanwinst..

Ik ga er wel zwaar op. Voor mij zwaar dan toch.

Vind het zeker een aanwinst.
 
Vind het ook een fijne oefening. Sinds twee weken pak ik hem weer nadat mn maat hem weer deed. Heb bij deze oefening in de smith en dan verticaal toch meer het idee dat ik mn spieren goed aanpak. Voelen jullie deze ook ik de onderrug? Doe hem wel aardig zwaar, 150 kg
 
Vind het ook een fijne oefening. Sinds twee weken pak ik hem weer nadat mn maat hem weer deed. Heb bij deze oefening in de smith en dan verticaal toch meer het idee dat ik mn spieren goed aanpak. Voelen jullie deze ook ik de onderrug? Doe hem wel aardig zwaar, 150 kg

Geen last aan de rug. Als ik wat te veel naar onderen lig wel. Zie altijd dat ik goed lig. En dan geen last meer.

Enkel last met gewone sportschoenen aan de onder kant van de voet. Begint bij een 160kg en 180 kg is bijna niet te doen.
Maar kan moeilijk van die werkschoenen met stalen zool aan gaan doen :)
 
Het is een goeie oefening en idd zoals Johny zegt moet je goed liggen, dan voel ik ook helemaal niks in men rug
 
Hoe krijg je in godsnaam in je uppie de stang uit de haken met je voeten?
 
Hoe krijg je in godsnaam in je uppie de stang uit de haken met je voeten?

Gooi die haken op het smith rek (veiligheid) en leg daar dan die halter op. Je kan hem dan steeds omhoog doen vanaf die 90 graden hoek en m ook weer neerleggen op die haken.
 
Er zijn makkelijkere oefeningen zat die ook de hamstrings goed trainen, maar als jij je erbij goed voelt moet je het doen. Moet je er wel tegen kunnen dat ik mij steendood lach als ik iemand dat zie doen.
 
Er zijn makkelijkere oefeningen zat die ook de hamstrings goed trainen, maar als jij je erbij goed voelt moet je het doen. Moet je er wel tegen kunnen dat ik mij steendood lach als ik iemand dat zie doen.

Klopt, merk bij ons in de gym ook dat er heel verschillend gereageerd wordt op die oefening. Paar fanatieke meiden doen hem nu ook, dus mij kan het zeker wel bekoren haha
 
Ieder zijn ding, maar ik zie geen enkele reden om negatief te reageren. De liefde tussen mij en Mr. Smith wil gewoon niet echt. Op een 'luie' dag wil ik er nog wel eens onder bench pressen, lekker makkelijk in één baan liften. Verstand op nul, blik op oneindig.

Voor benen trainen gebruikte ik eerst de standaard leg press, maar vind de angled leg press veel fijner. Press nu zo tussen de 150-170, voordeel vind ik dat de beenspieren een grote spiergroep vormen en dat het dus alleen maar goed is voor je spiergroei om zo'n grote spiergroep in 1 keer even een opdonder te verkopen. Kuiten trainen, tevens angled leg press. Ook voor die oefeningen klikte het niet tussen mij en Mr. Smith.

Verder zie je bij ons op de gym niet echt reacties op wat anderen doen. Ik ken wat dames die met 1 been op de chin/dip assistant gaan staan en hem dan naar beneden duwen om zo de benen te trainen. Tja, wat ik net al zei: ieder zijn ding...
 
Er zijn makkelijkere oefeningen zat die ook de hamstrings goed trainen, maar als jij je erbij goed voelt moet je het doen. Moet je er wel tegen kunnen dat ik mij steendood lach als ik iemand dat zie doen.

Wat is daar moeilijk aan? Heb jij deze oefening ooit al eens gedaan?

Voor mij persoonlijk 1 van de betere en helemaal niet moeilijk.
 
Wat is daar moeilijk aan? Heb jij deze oefening ooit al eens gedaan?

Voor mij persoonlijk 1 van de betere en helemaal niet moeilijk.

Sluit me er volledig bij aan. Al kan het me sowieso geen reet schelen wat een ander vindt in de gym. Koptelefoon op en gaan
 
Er zijn makkelijkere oefeningen zat die ook de hamstrings goed trainen, maar als jij je erbij goed voelt moet je het doen. Moet je er wel tegen kunnen dat ik mij steendood lach als ik iemand dat zie doen.

Ik zie bijna niemand hamstrings voor 100% trainen uit alle verschillende hoeken om de volledige spiergroep aan te spreken. De "kerels" die er mee lachen hebben meestal al geen goede fysiek. Als ze al een goed bovenlichaam hebben, hebben ze zogoed als geen benen of het is wat quad ontwikkeling door half rep heavy leg presses.

Dus zoals hier al gezegd ik trek mij ook niks aan van zo een mensen, die kunnen beter naar zichzelf kijken en hun eigen fysiek proberen verbeteren. Dat is uiteindelijk toch de reden dat je naar de fitness gaat, toch?
 
Sowieso dat je tijd (en zin) hebt om te lachen om andermans oefening. Ik ben altijd volledig afgesloten van zo'n beetje alles in dat krachthonk, gewoon te geconcentreerd bezig. Merk niet eens dat ik bijna altijd de enige vrouw ben.
 
Ik zie bijna niemand hamstrings voor 100% trainen uit alle verschillende hoeken om de volledige spiergroep aan te spreken. De "kerels" die er mee lachen hebben meestal al geen goede fysiek. Als ze al een goed bovenlichaam hebben, hebben ze zogoed als geen benen of het is wat quad ontwikkeling door half rep heavy leg presses.

Dus zoals hier al gezegd ik trek mij ook niks aan van zo een mensen, die kunnen beter naar zichzelf kijken en hun eigen fysiek proberen verbeteren. Dat is uiteindelijk toch de reden dat je naar de fitness gaat, toch?

Snap ook niet goed waarom je mensen zou uitlachen als ze zo een oefening doen.
 
Back
Naar boven