AndroidHealthClinic

Smith machine squat vs natuurlijke squat

Bezoekers in dit topic

Young5er

Cool Novice
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
74
Waardering
58
Lengte
1m75
Zit wel met wat vragen, klopt het dat je met smith machine squat meer de quads aanspreekt en bij de normale losse stang ook quads maar ook vooral aan de stabiliteit en balans werkt?
 
Met smith machine spreekt je je stabilisatie spieren minder aan dan een vrij squat. Hoewel je je quads wel met een smith squat kunt ontwikkelen, andere belangrijk spieren worden niet meegetraind (buikspieren, lager rug, gluten, hamstrings). Dit betekent dat de kracht die je erdoor ontwikkelt, niet overgemaakt wordt naar de vrij squat (maar wel andersom). Echter zou ik zoveel mogelijk proberen te blijven met vrij gewichten gebruiken zodat je alle spiergroepen optimaal kunt aanspreken en in balans houden. Meestal kan het wel zijn dat de progressie die je maakt op een vrij gewicht oefening overgemaakt kan worden naar andere gelijk vrij oefeningen (omdat je je juist stabilisatie spieren ook aanspreekt die veel gebruikt worden)
 
Ben je een beginner?
 
Zit wel met wat vragen, klopt het dat je met smith machine squat meer de quads aanspreekt en bij de normale losse stang ook quads maar ook vooral aan de stabiliteit en balans werkt?
Nee.
 
De smith dwingt je vast in een wat meer 'front squat' positie. Voetpositie meer naar voren, en als je geen houvast meer had aan de smith zou je waarschijnlijk achterover vallen. Klopt dat?
 
Zelfde geldt voor de bench
En voor deadlift (yep heb dat gezien), overhead press, front squat (oh oh 3XL). Waar ik de smith goed voor vindt zijn shrugs (met name 1 hand) en kuiten.
 
Ik zag gister iemand in de smith incline dumbbell presses doen..........???.
 
Doe dan front squats, of high bar squats. Als je als bodybuilder een zieke pomp in je quads wilt doe je beter leg press of leg ext na je normale squats.
:roflol: normaal gesproken doe ik nog extra sets bij de legpress met de voeten smal schuin danpas burnen ze echt. Maargoed de legpress leg extentions lunges doe ik standaard al anders noem ik het geen legday:laugh:
 
Een heel goed handdoek rek dan. Eentje waar ik staand kuiten in kan trainen,Sissy squats in kan doen,vertical leg press ,one handed rows en nog wat andere oefeningen. Ik zie dus geen probleem met een smith machine.
 
Back
Naar boven