MuscleMeat

smith squat = exit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

K1ck@$$

Novice
Lid geworden
5 mrt 2018
Berichten
28
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
91kg
Ik heb een geschiedenis met onderrug klachten. Nu heb ik de laatste tijd de squat weer toegevoegd (smith) maar na elke training voel ik dagen lang me onderrug.
Techniek is goed, welicht is de smith gewoon geen goed apparaat voor de squat (geforceerde bewegingslijn ofzo)

Ik wip de squat er dus helemaal uit, en vervang hem door 3 andere oefeningen. Daarbij wil ik het liefst ook geen lunges doen.

eraf: smith squat

+ Leg Press
+ Prone Leg Curls
+ seated leg curls

Nog tips / aanmerkingen?
 
Laatst bewerkt:
Heb je een zittend beroep?
 
yes dat heb ik idd
 
Waarom geen lunges? Waarom 2 leg curl oefeningen en geen leg extensions?

Verder zijn er zoveel opties. Ik heb ook veel last van rugpijn en al heel wat alternatieve dingen gedaan. Overigens scheelt het ook als je single leg dingen doet je misschien wel je rug kunt laden, aangezien het toch niet zo zwaar is. Front squats tolereer ik zwaarder ook altijd goed. Verder rear feet elevated / bulgarian split squat of gewone split squats, kettlebell loaded om rug recht te leren houden of met 2 dumbells. Split squat of lunges, lopend of naar voor of naar achter, dumbells, kettlebell of barbell. Goblet squats met kettlebell of een dumbell. Landmine squats is ook front loaded en voelt weer heel anders, kan je vaak ook best verzwaren.
 
Zou wel squatten maar niet in de Smith machine.
Wellicht helpt het juist wel om van die rugklachten af te komen.
 
Nog tips / aanmerkingen?

Ja,

De titel van je topic moet eigenlijk zijn: Smith squat = exit.
De Smith squat is namelijk niet hetzelfde als de reguliere losse squat.

En inderdaad, de Smith is gewoon geen goed apparaat door de geforceerde bewegingslijn.
Dus NEE, je squat techniek in de Smith is gegarandeerd NIET goed.
De Smith squat doen is gewoon vragen om rugproblemen en die heb je dus gekregen...

Verder ben ik het met de opmerking van IIoydatoni hierboven eens.
 
Ja,

De titel van je topic moet eigenlijk zijn: Smith squat = exit.
De Smith squat is namelijk niet hetzelfde als de reguliere losse squat.

En inderdaad, de Smith is gewoon geen goed apparaat door de geforceerde bewegingslijn.
Dus NEE, je squat techniek in de Smith is gegarandeerd NIET goed.
De Smith squat doen is gewoon vragen om rugproblemen en die heb je dus gekregen...

Verder ben ik het met de opmerking van IIoydatoni hierboven eens.
Eens
 
Waarom geen lunges? Waarom 2 leg curl oefeningen en geen leg extensions?

Verder zijn er zoveel opties. Ik heb ook veel last van rugpijn en al heel wat alternatieve dingen gedaan. Overigens scheelt het ook als je single leg dingen doet je misschien wel je rug kunt laden, aangezien het toch niet zo zwaar is. Front squats tolereer ik zwaarder ook altijd goed. Verder rear feet elevated / bulgarian split squat of gewone split squats, kettlebell loaded om rug recht te leren houden of met 2 dumbells. Split squat of lunges, lopend of naar voor of naar achter, dumbells, kettlebell of barbell. Goblet squats met kettlebell of een dumbell. Landmine squats is ook front loaded en voelt weer heel anders, kan je vaak ook best verzwaren.

Ja dat is wel een puntje idd.
Front squats vind ik gewoon een ongemakkelijke positie, ga ik niet doen.

+ Leg Press
+ Leg extention
+ split squat <- op proef erin. zal hem licht opbouwen. Is op zich een goede om ook mijn core mee te versterken.
 
Ja,

De titel van je topic moet eigenlijk zijn: Smith squat = exit.
De Smith squat is namelijk niet hetzelfde als de reguliere losse squat.

En inderdaad, de Smith is gewoon geen goed apparaat door de geforceerde bewegingslijn.
Dus NEE, je squat techniek in de Smith is gegarandeerd NIET goed.
De Smith squat doen is gewoon vragen om rugproblemen en die heb je dus gekregen...

Verder ben ik het met de opmerking van IIoydatoni hierboven eens.
mbt het topic titel: klopt op zich wel, maar ik ga geen reguliere squat doen. Vandaar eigenlijk squat=exit. Net zoals ik geen barbell bench zal gaan doen. Beide slecht bevallen bij het alleen trainen, kwestie van beslissingen nemen en ze beide op mijn "wont do that again" lijst gezet.

Ik ga de split squat nog een kans geven, die is prima te doen.
 
Squat door leg press vervangen kan prima. beiden goed voor quads, alleen is squat wel meer all-round en gaat je core ook verstevigen.
smith squat doe ik ook wel eens, wel eerst altijd een form check en een paar reps zonder gewicht voor ik begin aan de working sets.

Moet wel eerlijk toegeven dat het bij smith squat iets langer duurt voor ik men set kan beginnen met juiste houding. bij losse squat gaat dit veel relaxter.
Doe enkel smith als ik alleen ben of niemand vertrouw om te spotten.

Lunges snap ik nooit dat dit eruit gegooid word. Zowel lekkere pomp in hamstrings als in quads evenals glutes, pijn aan je knie? dan is je houding triest of je doet ze te snel.

puntje front squats: volkomen te begrijpen, front lunges zijn misschien aangenamer aangezien je meer stabiliteit hebt.

Stiff leg deadlift zou ik dan al zeker afraden, aangezien je nu al klaagt over je rug met je squat.

Voor de rest leg machine curls en extensions er zeker inhouden.
 
Squat door leg press vervangen kan prima. beiden goed voor quads, alleen is squat wel meer all-round en gaat je core ook verstevigen.
smith squat doe ik ook wel eens, wel eerst altijd een form check en een paar reps zonder gewicht voor ik begin aan de working sets.

Moet wel eerlijk toegeven dat het bij smith squat iets langer duurt voor ik men set kan beginnen met juiste houding. bij losse squat gaat dit veel relaxter.
Doe enkel smith als ik alleen ben of niemand vertrouw om te spotten.

Lunges snap ik nooit dat dit eruit gegooid word. Zowel lekkere pomp in hamstrings als in quads evenals glutes, pijn aan je knie? dan is je houding triest of je doet ze te snel.

puntje front squats: volkomen te begrijpen, front lunges zijn misschien aangenamer aangezien je meer stabiliteit hebt.

Stiff leg deadlift zou ik dan al zeker afraden, aangezien je nu al klaagt over je rug met je squat.

Voor de rest leg machine curls en extensions er zeker inhouden.
Een ander zou weer zeggen dat je met stiff legged ook je onderrug kan versterken waardoor er juist minder klachten optreden.
 
Een ander zou weer zeggen dat je met stiff legged ook je onderrug kan versterken waardoor er juist minder klachten optreden.
Ik doe ze afwisselend, dan een curl dan een keer stiff leg.
Enkel last van rug als ik ze te snel doe, tegenwoordig wel meer met dumbbells dan met de barbell. Geeft wat meer ruimte en kan je nog makkelijk corrigeren.

Maarja, denk dat z'n houding in het algemeen niet goed is. Misschien horen we later: ''ik heb extensions gedaan en men kniën doen zeer''. Misschien niet door de houding, maar dan door het verkeerd afstellen van de machine op zijn lengte.
 
Squat je nu met belt?
 
Ik doe ze afwisselend, dan een curl dan een keer stiff leg.
Enkel last van rug als ik ze te snel doe, tegenwoordig wel meer met dumbbells dan met de barbell. Geeft wat meer ruimte en kan je nog makkelijk corrigeren.

Maarja, denk dat z'n houding in het algemeen niet goed is. Misschien horen we later: ''ik heb extensions gedaan en men kniën doen zeer''. Misschien niet door de houding, maar dan door het verkeerd afstellen van de machine op zijn lengte.
Dus in principe kunnen we stellen, het maakt niet uit of TS de ene oefening swapt voor de andere, hij moet leren z'n oefeningen correct uit te voeren? :P
 
Dus in principe kunnen we stellen, het maakt niet uit of TS de ene oefening swapt voor de andere, hij moet leren z'n oefeningen correct uit te voeren? :P
Misschien kort door de bocht, maar lijkt me wel :D
 
Ik doe ze afwisselend, dan een curl dan een keer stiff leg.
Enkel last van rug als ik ze te snel doe, tegenwoordig wel meer met dumbbells dan met de barbell. Geeft wat meer ruimte en kan je nog makkelijk corrigeren.

Maarja, denk dat z'n houding in het algemeen niet goed is. Misschien horen we later: ''ik heb extensions gedaan en men kniën doen zeer''. Misschien niet door de houding, maar dan door het verkeerd afstellen van de machine op zijn lengte.

100% dat het een verkeerde houding zal zijn. Maar mijn ervaring is dat je alleen traint, je dit minder snel in de gaten hebt . Ik zoek dus alternatieven die hier minder gevoelig voor zijn
 
Back
Naar boven