Fitness Seller

Smith Squat

Bezoekers in dit topic

Minotaures

Monstrous Giant
15 jaar lid
Waardering
383
Lengte
1m75
Massa
107kg
Vetpercentage
28%
Jaja, de welbekende knieen/rugsloper is back!

Nou heb ik toch echter hulp nodig om de squat te vervangen, ik moet toegeven, los is heerlijk, maar voor mij niet echt mogelijk om in de max te gaan. Mijn huidige losse squat kan niet hoger dan 52,5kg.. Weet je waarom?

Omdat ik op het moment zo mijn losse squat moet uitvoeren:
Geen squatrek is aanwezig, dus leg ik mijn gewichten en stang op de bench press, ga zitten met mijn nek onder de stang en doe ik als het ware een nek press om de gewichten omhoog te krijgen, ik voel dat dit f*cked op is zowel voor me knieen als me evenwicht als me nek. (Blauwe plekken op me nek volgende dag)

Smith squat is voor mij een K*T oefening, en wil ik die dus graag vervangen. Zou een dumbbell squat eventueel een vervanging kunnen zijn, of misschien wel een wallsquat? (Allebei vind ik wel heerlijk, alleen bij dumbbell squat heb ik nog geen juiste evenwicht aangezien ik die zelden doe :P)

frontsquat mss met barbell? eerst cleanen en knallen maar...

met frontsquat heb je geen barbell in je nek

• Topic Starter Topic Starter
met frontsquat heb je geen barbell in je nek

True, maar dat is ook een probleem, ik kan niet 50kg goed omhoog krijgen, of in ieder geval, het lukte me eerst niet. :P
Als dat nou wel het geval was, deed ik gewoon een normale squat, maar omdat te doen zou ik mijn military press zwaar moeten verbeteren. Maar ik probeer de frontsquat, schijnt ook een goeie oefening te zijn, en dan maar over een half jaar lekker naar een andere gym. I CANNOT WAIT TO DO A F*CKING NORMAL SQUAT!

cleans is ook een goede oefening ;)

Wat ik zover heb gezocht op Google over cleans is dat het lijkt op een front squat, of ik moet het mis hebben?
Anyways, ik vind een front squat anders ook wel lekker, hoor. ;)

cleans is de methode om de bar van de grond op je borst te krijgen
pas dan kan je een frontsquat doen he

Wel slecht dat er geen squat rack in je gym is....

ik train ook in een k*tgym waar geen squatrek is.

smith gebruik ik voor te maxen of zwaar te gaan, anders front squat en back squat (als het p*ssy weight is :( kan ik het nog net in m'n "nek" leggen)

Sorry for old topic omhoog halen, maar me front squat lukt voor geen meter, hack squat nog geprobeerd, 50kg ging nog soepel, maar daarna is het toch wel een beetje k*t...
Is seated leg press eventueel een vervanger voor zo'n 5 maandjes.. Natuurlijk @ss to tha plate... :P
Ik ga DUIDELIJK gewoon pleiten bij me huidige gym.. (had nog per ongeluk een spiegel gesloopt met een barbell, ROFL, dat krijg je ervan als je geen squatrek koop! :@)

Bij mij een stukje verderop is er een Sportyclub, daar hebben ze ECHT alles... Supps, squatrek, huidplooimeters, mensen met ECHTE bodybuilding ervaring.. Kampioenen in bodybuilding.. Gruwelijk gewoon, cannot wait till my f*cking membership expires!

Bump, heb een antwoord nodig op me vorige post, please. :)

Jaja, de welbekende knieen/rugsloper is back!

Nou heb ik toch echter hulp nodig om de squat te vervangen, ik moet toegeven, los is heerlijk, maar voor mij niet echt mogelijk om in de max te gaan. Mijn huidige losse squat kan niet hoger dan 52,5kg.. Weet je waarom?

Omdat ik op het moment zo mijn losse squat moet uitvoeren:
Geen squatrek is aanwezig, dus leg ik mijn gewichten en stang op de bench press, ga zitten met mijn nek onder de stang en doe ik als het ware een nek press om de gewichten omhoog te krijgen, ik voel dat dit f*cked op is zowel voor me knieen als me evenwicht als me nek. (Blauwe plekken op me nek volgende dag)

Smith squat is voor mij een K*T oefening, en wil ik die dus graag vervangen. Zou een dumbbell squat eventueel een vervanging kunnen zijn, of misschien wel een wallsquat? (Allebei vind ik wel heerlijk, alleen bij dumbbell squat heb ik nog geen juiste evenwicht aangezien ik die zelden doe :P)

Sorry for old topic omhoog halen, maar me front squat lukt voor geen meter, hack squat nog geprobeerd, 50kg ging nog soepel, maar daarna is het toch wel een beetje k*t...
Is seated leg press eventueel een vervanger voor zo'n 5 maandjes.. Natuurlijk @ss to tha plate... :P
Ik ga DUIDELIJK gewoon pleiten bij me huidige gym.. (had nog per ongeluk een spiegel gesloopt met een barbell, ROFL, dat krijg je ervan als je geen squatrek koop! :@)

Bij mij een stukje verderop is er een Sportyclub, daar hebben ze ECHT alles... Supps, squatrek, huidplooimeters, mensen met ECHTE bodybuilding ervaring.. Kampioenen in bodybuilding.. Gruwelijk gewoon, cannot wait till my f*cking membership expires!

Hacksquats is de kniesloper bij uitstek. Als je al gevoelige knien heb raad ik je sterk aan die oefening niet te doen:eek:

Frontsquat is eigenlijk best een nobrainer. Oefening baart kunst;)

Super dat je overstapt naar een goede gym. Goed gereedschap is het halve werk :D

Hacksquats is de kniesloper bij uitstek. Als je al gevoelige knien heb raad ik je sterk aan die oefening niet te doen:eek:

Frontsquat is eigenlijk best een nobrainer. Oefening baart kunst;)

Super dat je overstapt naar een goede gym. Goed gereedschap is het halve werk :D

Frontsquat ging niet zo soepel, dus ik vraag me af of Leg Press eventueel kan, zoniet, dan probeer ik het gewoon wederom! :)

Jammer dat er bij ons ook geen los squat rek is.
Ach, **** it. ik doe als afwisseling op de smith squat dumbbell lunges.

Jammer dat er bij ons ook geen los squat rek is.
Ach, **** it. ik doe als afwisseling op de smith squat dumbbell lunges.

Dat vond ik persoonlijk nog debieler uit zien dan de smith squat zelf.. :P
Lunges is trouwens ook wel een leuke oefeningen die ook dan gewoon met bench stang ga doen, is makkelijk te doen, en ook lekker zwaar! :D

Terug
Naar boven