Fitness Seller

smolov base meso cycle afgesloten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dareal

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
4.136
Waardering
25
ben nu 3 dagen klaar met de base meso cycle van smolov, heb vorige week de laatste 2 trainingen gedaan waarbij ik moest opwerken naar een nieuwe 1rep max (2 dagen)

dit was niet verbeterd!

momenteel heb ik ook weinig fut om te trainen, mischien overtrained? wat is gebruikelijk te doen na de base meso cycle?
 
A so-called 'switching' semi-mesocycle is now in order to let the body and mind recover before taking on the pre- competition cycle. With the exception of negative squats recommended once or twice a week, all lifts and exercises are now performed with maximum explosion. Series of various jumps and hops, deep squat jumps with a light barbell, etc. are on the Party approved list. So are leg presses with compensatory acceleration and similar drills. Exploding from the sticking point in the squat is another fine exercise for the switching period. "The motto of the switching program is speed, and speed again," explains S. Smolov. For a change of pace as much as anything else.

Following the two-week switching phase the Russian coach instructs the lifter to start another four-week loading cycle. It was designed by weightlifting and powerlifting coach I. M. Feduleyev from Moscow and is responsible for preparing eight nationally ranked lifters in record times. It is good for another 15-20kg on your squat in just a month if you have the balls to take it on. Here is Feduleyev's program in all its Communist glory:

[Link niet meer beschikbaar]

Paar weken vrnl Dynamic stuff dus, voor je aan de "intense phase" begint.
 
overtrained ... ik denk eerder overreached, wat vrij normaal is gezien het volume bij Smolov. Wat Trasher zegt, paar weken ietwat gas terug nemen en dan de intensiteits-fase in.

Dit is ook een hint:
"Abandon hope all ye' who enter here." The inscription on the gates of hell in Dante's Inferno could be applied to the four- week base cycle without a shade of exaggeration.
 
de meeste bekende trainingsmethodes (smolov,rippetoe,wsb) werken bij de meeste mensen niet omdat ze ook niet voor jou zijn gemaakt. Zelf zoeken wat wel of niet werkt voor jou (of je moet een trainer hebben die je door en door kent) en daar varianten mee maken om de zoveel tijd. succes
 
de meeste bekende trainingsmethodes (smolov,rippetoe,wsb) werken bij de meeste mensen niet omdat ze ook niet voor jou zijn gemaakt. Zelf zoeken wat wel of niet werkt voor jou (of je moet een trainer hebben die je door en door kent) en daar varianten mee maken om de zoveel tijd. succes

Haha. Rippetoe, wsb, smolov werken niet?
 
Haha. Rippetoe, wsb, smolov werken niet?

Vergelijk je een conjugate systeem met een paar overhyped 'squat until you puke' beginnersroutines ????

Rippetoe is slechts een start voor beginners, verder heeft het niets om het lijf en is het zeker niet bijzonder. Dat de beste coach aangeeft good mornings niet zwaarder dan 100kg te doen, 'zoals de sterksten ter wereld dat ook doen', zegt wel genoeg over hoeveel kaas hij gegeten heeft van training voor iedereen behalve noobs:rolleyes:.

Als smolov voor je werkt, dan betekent het dat je simpelweg nog nooit je best hebt gedaan met een bar in je nek. Het betreft volumes en een intensiteit die simpelweg niet haalbaar zijn voor iemand met een squat van niveau

De reden dat het sq+dl/bp me/de template van Tate etc zo goed werkt, is omdat het volledig custom is naargelang je build, niveau, zwaktes etc. Maar als mensen hier dan de extra workouts niet doen, DE slechts met lage straight weights, random ME oefeningkeuze, en zo nog wel duizend zaken...dan loopt het uit op dikke stront natuurlijk.
 
Als smolov voor je werkt, dan betekent het dat je simpelweg nog nooit je best hebt gedaan met een bar in je nek. Het betreft volumes en een intensiteit die simpelweg niet haalbaar zijn voor iemand met een squat van niveau

ik squatte altijd al 3 tot 4 keer per week, vond smolov wel veel! maar niet echt vreselijk moeilijk!

heb momenteel weinig zin om te trainen, te weinig eten kan het probleem niet zijn, want heb aardig zitten junken laatste tijd!

morgen gewoon beginnen met een fullbody en niet hoger dan 6 rep max gewichten?

met speed-werk krijg ik zere gewrichten!
 
Als je smolov niet moeilijk genoeg vond heb je je 1RM fout ingevoerd.
 
Rips adviezen zijn ook bedoeld om noobs zo veilig mogelijk op weg te helpen.
Kan me niet voorstellen dat hij zware gm's afraad aan elite lifters. Dat soort trainees houd de beste man zich niet mee bezig.

Verder is wsb geen schema, maar een template wat ieder naar eigen behoefte invult.
Enige ervaring om hier succesvol mee om te gaan lijkt me zeker wenselijk.
 
hallo! of ik trainde daarvoor al rete zwaar;)
Denk 't niet. Als smolov niet zwaar of moeilijk was heb je 't gewoon fout ingevoerd of ben je aan't kuren. (niet dat ik je iets verwijt of dat ik kurende mensen opzich afkeur)
 
Back
Naar boven