AndroidHealthClinic

Smoothmold's DC log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DC is zeker leuk om te doen! Lees mijn oude log anders eens. Heb deze methode ongeveer 6 maanden gedaan. Goed op vooruit gegaan, goede gains, maar totaal ****ed up. Je zit snel tegen overtraining aan, alles is tot failure.

Btw waarom staat dit in de PL sectie? DC is puur bodybuilding, heeft niets met de grote drie te maken. ???
 
DC is zeker leuk om te doen! Lees mijn oude log anders eens. Heb deze methode ongeveer 6 maanden gedaan. Goed op vooruit gegaan, goede gains, maar totaal ****ed up. Je zit snel tegen overtraining aan, alles is tot failure.

Btw waarom staat dit in de PL sectie? DC is puur bodybuilding, heeft niets met de grote drie te maken. ???

oke, zal een x ff checken. DC is inderdaad heel zwaar en de komende weken wordt het alleen maar nog zwaarder als ik echt aan de bak moet. Enige manier is nog meer vreten :D

Eigenlijk, geen echte reden voor. Het is wel bodybuilding maar wel met de nadruk op het maken van krachtgains. Ook op de grote 3. Dus imo zit het er tussen in.
 
schuin dumbbell press
vk (11-15 rp) 9+4+2 = 15 RP 34 kg
dz 9+5+1 = 15 rp 36 kg
smith schouder press achter de nek
vk (15-30 rp) 8+3+4= 15 rp 20 kg beide kanten
dz 8+3+2 = 14 rp 22,5 kg beide kanten
skull crusher op de grond
vk (15-30 rp) 7x 50 kg +5+4 x 40 kg
dz 8+5+4 = 17 rp 40 kg (betere uitvoering dan vorige keer, daarom terug in gewicht)
pull ups
vk (15-30 rp) 9+4+3 = 16 rp
dz 9+4+4 = 17 rp
deadlift dead stop no straps, no gloves, no magnesium
vk (6-8 reps) 11x 135 kg
dk 8 x 155
rep out
vk 20 x 105
dk 20 x 115

Opmerking: Gaat lekker, wordt steeds volller. Kracht gaat gestaag omhoog. Incline dumbbell press gaat makkelijk omhoog in kilo's. Enige nadeel is dat onze dumbbells maar tot 40 kg gaan. Dus over een tijdje worden deze ook al te licht.
 
je hebt 2 squatrekken met barbells, dumbbell pressen met barbells dus wellicht :D of kom terug bij ons :P

die deadlift is lekker man! vrij soon reps @ 200 zo te zien :D

maar wat ist met die pullups, ik zat te kijken: Di - 07 - 08 - 2007 hadden we er allebei 20 gedaan!
 
je hebt 2 squatrekken met barbells, dumbbell pressen met barbells dus wellicht :D of kom terug bij ons :P

die deadlift is lekker man! vrij soon reps @ 200 zo te zien :D

maar wat ist met die pullups, ik zat te kijken: Di - 07 - 08 - 2007 hadden we er allebei 20 gedaan!

ik ben iets zwaarder geworden denk ik :D
 
thats no excuse :D

heb je die riem al besteld overigens?
 
je mag em wel lenen op maandag, dinsdag en donderdag :P
 
net even op de weegschaal gestaan na maanden niet (ik durfde niet :p) Ik ben nu 87.8 kg. Ik heb al gegeten en houd momenteel heel veel vocht vast. Het geeft een beetje een vertekend beeld. Bovendien heb ik al wat maaltijden op vandaag. Met andere woorden, er kunnen de komende maanden nog wel wat kilootjes bij. Aan de andere kant, ik sta, als ik het vocht even weg denk , in jaren niet zo droog als nu. En mijn topgewicht wat rond de 90 kilo maar wel met een veel hoger BF. Ik sta nu rond de 12%. Niet droog genoeg imo maar hoop met een clean bulk en periodiek cutten volgend jaar een kilo of 85 of meer :D over te houden met 6 a 8% BF.

Vandaag staat borst, schouders, triceps en rug op het programma. Ga zo naar de gym. Eerst nog snel even mijn schemaatje maken.

even een update. Nu weer een keer op de weegschaal gestaan rond dezelfde tijd als de vorige keer. Ik houd nu nog meer vocht vast als toen MAAR ik ben nu precies 93 kilo. Mede omdat ik vandaag al meer dan een pak havermout achter mijn kiezen heb zitten :D Toch al zo'n 1600 kalorietjes an sich :P Ik vond mijn moeder de laatste tijd al weer zo'n blik naar mij toewerpen van je wordt weer veel te dik. Maar nu weet ik waarom na mijn uitstapje op de weegschaal. Ik heb het zelf namelijk niet door dat ik groter word. Ik hoopte daarnet op minimaal 87 kilo. Gaat dus wel lekker :D. Niet geheel onbelangrijk, ik ben nog steeds droger aan het worden. Gaat langzaam maar gestaag richting de 10% BF.
Ik heb wel last van mijn onderrug door het deadliften van 1,5 geleden. Daarom vorige week geen benen kunnen pakken en maar 2x getraind. Nu vandaag weer de beentjes pakken. Ik ga denk wel wat lichter om de onderrug wat te ontzien. Tot later.
 
racen? ik beat je naar de 90, voor jij de 100 haalt :cool: trainse
 
racen? ik beat je naar de 90, voor jij de 100 haalt :cool: trainse

haha, we will see :D Gaat erg hard nu. Maar moet wel zeggen ook de helft vocht hoor dus echte harde kilo's zullen wel een stuk minder zijn. Mijn buik is nu wel een beetje uitgezet door al dat vocht. :( Hopelijk komt de havermout er niet uit tijdens het squatten, zou toch wel zonde zijn van de kalorietjes. Ik denk dat ik op 95 kilo even een adempauze neem en dan het gewicht een maand of 2 laat stabaliseren voordat ik richting de 100 ga.
 
mmmm tjah, gewoon lekker binnenhouden die havermout, ik lees het straks wel of het gelukt is... opzich is die kleine pauze @ 95 geen slecht idee... bij mij is het nogal vreemd overigens, men 'abs' zijn nog even zichtbaar al bij die 75 kilo waar ik na de vakantie mee begon. maandag zat ik terug op 81,2kilo maar voorgaande keer had ik bij dat gewicht een veel vettere pens. hoe kan dat?
 
mmmm tjah, gewoon lekker binnenhouden die havermout, ik lees het straks wel of het gelukt is... opzich is die kleine pauze @ 95 geen slecht idee... bij mij is het nogal vreemd overigens, men 'abs' zijn nog even zichtbaar al bij die 75 kilo waar ik na de vakantie mee begon. maandag zat ik terug op 81,2kilo maar voorgaande keer had ik bij dat gewicht een veel vettere pens. hoe kan dat?

heel simpel, je hebt gewoon VVM aangezet en daardoor ben je minder vet bij hetzelfde gewicht ;)
 
Ik snap je notaties van reps en sets niet zo goed maar je gewicht stijgt goed zo te lezen. Havermout is natuurlijk ubervoedsel:cool:
 
zaterdag
Incline bench press
(11-15 rp)
vk 10+4+3= 17 rp 75 kg (volgende keer weer verzwaren)
dk 6+2+1= 9 rp :( 85 kg (iets te snel in gewicht omhoog, volgende keer 80 kg pakken)
staand military press (telkens de bar laten zakken tot net boven mn knieen, in positie brengen en dan uitstoten)
(15-30 rp)
vk 10+3+3= 16 rp 60 kg
dk 7+3+2 = 12 rp 65 kg (kapot zwaar maar tevreden)
triceps smith smal press
(15-30 rp)
vk 14+7+4 = 25 rp (25 kg aan beide kanten)
dk 15+7+6= 28 rp (26,5 kg aan beide kanten :))
chins
(15-30 rp)
vk 8+5+4= 17 rp met 25 kg contragewicht
dk 9+6+4 = 19 rp met 25 kg contragewicht (phoe best zwaar :o)
rows
(6-8 reps)
vk 75 kg 10 reps (volgende keer weer verzwaren)
dk 85 kg 8 reps

Opmerking: Redelijke training, alleen bij de bench een beetje overmoedig.
 
vandaag
quads, hams, kuiten en biceps
vorige keer back squat 4 x 160 kg :), 14 x 135 :banana:, 16 x 105
deze keer 7 x 160 kg (laatste rep kleine beetje hulp :o), 14 en een halve rep :D 135 kg, geen derde set gedaan omdat ik vind dat deze weinig extra oplevert.
vorige keer lying leg curl 12+8+4 = 24 rp 45 kg
deze keer lying leg curl 15+8+6 = 29 rp 45 kg (branden :))

Opmerking: toch weer zwaar gegaan bij squat, kon het niet laten :o Wel PR :), dit keer geen kuiten en biceps getraint. Ik was echt kapot en kon nog net mn eten binnen houden en blijven staan. Misschien dat ik morgenochtend even ga om het af te maken. Alleen sta ik dan weer na 10 minuten weer buiten, ach ja je moet wat he :D
 
heel simpel, je hebt gewoon VVM aangezet en daardoor ben je minder vet bij hetzelfde gewicht ;)

das dan wel erg snel gegaan in 5 weken :o niet dat ik erover zou klagen

anyhow 7x160 :D 7x180 eind van het jaar ;)?

p.s. doe jij ook die extreme stretching methode voor je kuiten? ik doe die wel, op maandag en vrijdag... gruwelijk man, echt gruwelijk
bedoeling is dat je 15 seconde volledige stretch aan houd in de bodempositie, explosief uitstoot en dan in 5 seconden weer terug zakt naar begin/bodempositie. dat telt als 1 rep. 12x doen en dan elke keer gewicht opvoeren.
 
das dan wel erg snel gegaan in 5 weken :o niet dat ik erover zou klagen

anyhow 7x160 :D 7x180 eind van het jaar ;)?

p.s. doe jij ook die extreme stretching methode voor je kuiten? ik doe die wel, op maandag en vrijdag... gruwelijk man, echt gruwelijk
bedoeling is dat je 15 seconde volledige stretch aan houd in de bodempositie, explosief uitstoot en dan in 5 seconden weer terug zakt naar begin/bodempositie. dat telt als 1 rep. 12x doen en dan elke keer gewicht opvoeren.

ik denk dat het net als bij mij deels vocht is een ook een klein gedeelte VVM.
Nee, ik doe die niet. Morgen even proberen. ;)Ik denk trouwens dat 7 x 180 wel realistisch is. Ik ga erg goed. Deze week even een riem kopen. Ik merk dat mijn onderrug het niet zo fijn vind om 160 kg op te vangen.
 
Ik snap je notaties van reps en sets niet zo goed maar je gewicht stijgt goed zo te lezen. Havermout is natuurlijk ubervoedsel:cool:

niet zo moeilijk, voorbeeld
biceps curl
10+7+3 = 20 reps in totaal met bijvoorbeeld 22 kg dumbbells
ik doe dan eerst 10 reps, dan adem ik 15 x in en uit, dan pers ik er 7 reps uit en weer 15 x in en uitademen en dan nog 3 reps. Dus in totaal 20 reps. En dit noem je 1 echte werkset. (met dus kleine tussenpauzes)
 
Back
Naar boven