AndroidHealthClinic

sms van 6161 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Butcher19

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
2.146
Waardering
17
Lengte
1m65
Massa
70kg
Even een vraag. Ik kreeg net een sms van 6161 met de volgende tekst:
"Sms OK naar 6161 om te winnen. Snel in huis. Sms OK naar 6161, info: pretplanet.nl Stop? sms STOP naar 6161, (min.14ber/wk0,25pvb/1,50pob).

Nu heb ik geen idee wat ik met die rotzooi moet. Ik heb nooit een sms gestuurd naar dat nummer of uberhaupt ergens mn nummer op internet verspreid. Alleen mijn vriendin heeft toegang tot mijn telefoon en die zegt ook van niets te weten.

Nu is mijn vraag.....
Zijn er meer mensen die dit soort berichten hebben ontvangen ? Ergens denk ik namelijk dat het weer een of andere stunt is dat iedereen maar 'STOP' gaat sturen, zonder zich eigen ooit te hebben aangemeld, en dat ze zo alsnog een hoop geld binnenslepen. Of iemand heeft nummer ergens op internet in liggen voeren, klote streek dus.
Wat te doen ? Toch maar 'STOP' sturen of juist gewoon negeren ?
 
Vast reclame ofzo, welke provider zit je?
 
Gewoon negeren.
En je volgende rekening checken. Kijken of deze binnekomende SMS werd aangerekend.
 
lijkt mij een truc om je zover te krijgen om STOP te sms'en, wat dan geld kost
 
min.14ber/wk0,25pvb/1,50pob

Min 14 berichten worden aangerekend per week, 0.25 euro per verzonden bericht, 1.50 euro per ontvangen bericht...
Ik zou toch maar eens kijken of die berichtjes niet aangerekend worden, want anders kost het je minimum ongeveer 3, maximum 21 euro per week voor wat het ook is...
 
Dump je vriendin.
 
Iemand die jouw nummer invoerde op een website.
Ik ken iemand die op die manier een Jamba-abonnement aan zijn kloten had.
 
je moet toch eerst zelf al naar dat nummer een bericht gestuurd hebben voordat 't uberhaupt van je geld afgaat. of zit ik er nu naast...
 
Zo'n dingen zijn illegaal (in België toch), als het nog gebeurt, naar de politie ermee.
 
Wacht op je volgende rekening, niet zomaar iets gaan smsen.
 
Back
Naar boven