MuscleMeat

SMTL Overhead Challenge (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik was vandaag aanwezig (uiteraard als zaalvulling) en heb weer met volle teugen genoten van dit indrukwekkende spectakel.

Eerst waren de "lichtgewichten" (die zeker niet onderdeden voor de zwaargewichten)...iedereen kreeg 3 beurten per onderdeel waarbij de loglift, de axelpress en de dumbbellpress netjes na elkaar afgewerkt werden. Naar verwachting domineerden Dominic en Gijs deze klasse sterk, waarbij Dominic uiteindelijk verdiend 1e werd. Zelden zo'n kracht gezien bij iemand met een BDW van -100kg :thumbs:

Vervolgens waren dan de zwaargewichten aan de beurt. Doordat Jimmy niet meedeed was voor mij meteen duidelijk dat Alex hier zou domineren.
Hij werd met overmacht 1e, maar ik had de indruk dat hij ondanks deze indrukwekkende prestaties niet helemaal tevreden was en graag nog wat meer had willen laten zien. Ruben werd een zeer mooie 2e (ondanks een blessure aan zijn arm) en Enzo - die nu alreeds als "de belofte" gezien word een welverdiende 3e! Iedereen heeft zijn uiterste best gedaan en er sneuvelden vele persoonlijke records. Het was een goed georganiseerde wedstrijd, goede sfeer en weer veel bekende gezichten gezien! :) Iedereen van harte proficiat met jullie mooie prestaties!
 
Was een mooie strijd, ikzelf ben gedeeld 7de geworden met Fausto met een totaal van 270kg

Log 105 Axle 105 Dumbbell 60
 
jongens hartsikke bedankt voor het deelnemen aan deze wedstrijd. ik heb een mooie strijd gezien en zeer indrukwekkende prestaties. mooi dat iedereen de grens op wilde zoeken en te doen waarvoor ze gekomen zijn. namelijk een.dik pr zetten. ook mooi dat iesereen elkaar hielp met de wedstrijd en bij de gewichten laden. verslag volgt. ben net terug en nu eerst een biertje ;)
 
Was zeker een mooie wedstrijd en een complimentje naar Alex, Jules en Gijs (als tweede speaker) en uiteraard de rest van de crew die weer alles uit de kast hebben gehaald om de wedstrijd vlot en mooi te laten verlopen! Chapeau.
 
Was zeker een mooie wedstrijd en een complimentje naar Alex, Jules en Gijs (als tweede speaker) en uiteraard de rest van de crew die weer alles uit de kast hebben gehaald om de wedstrijd vlot en mooi te laten verlopen! Chapeau.

hey, en vergeet de vlaggezwaaiders niet hé :D
 
Ik ben vandaag ook als toeschouwster aanwezig geweest. blijf iedere keer me weer verbazen als ik jullie een tijdje niet meer gezien heb wat jullie in krachten zijn gegroeid.
Ik heb helaas niet alles kunnen zien maar wat ik gezien heb was super.
ik moet Max inderdaad gelijk geven toen hij Enzo de belofte noemde. Weet zeker dat we van hem in de toekomst nog veel kunnen verwachten. Ben het met Ruben ook eens dat Alex en Gijs prima speakers waren. Complimenten weer voor deze goede organisatie.
Alle deelnemers gefeliciteerd met jullie prestaties!
 
5/11 in de -105 klasse, 285kg totaal, ontevreden op de log maar met de axle nog wat goed kunnen maken.

Props aan de organisatie, we zaten er superchil met overvloed aan carbfood, chocomelk, sportdrank en stoelen/tafels !
 
jongens hartsikke bedankt voor het deelnemen aan deze wedstrijd. ik heb een mooie strijd gezien en zeer indrukwekkende prestaties. mooi dat iedereen de grens op wilde zoeken en te doen waarvoor ze gekomen zijn. namelijk een.dik pr zetten. ook mooi dat iesereen elkaar hielp met de wedstrijd en bij de gewichten laden. verslag volgt. ben net terug en nu eerst een biertje ;)

had je de 100 db nog gehaalt?
 
  • Like
Waarderingen: koef
Ik heb een leuke wedstrijd gezien en potverdomme, wat is die dominique moonen toch sterk man. Als er volgend jaar terug een wedstrijd is en ik kan ondertussen wat in kracht groeien doe ik mee!
 
De wedstrijd was zeker mooi. Voor mezelf helaas geen goede dag. Wou PR's zetten maar zelfs geen pogingen kunnen doen. Maarja kan gebeuren.
Uit frustratie de dumbbell naar de grond gooien was niet erg netjes van mij, zal niet meer gebeuren :)

Bedankt voor de mooie wedstrijd!
 
Ik denk dat de organisatie je dat wel vergeeft Johan. ;)
 
heel mooi georganiseerd jongens! Misschien volgende keer wat rekenkundige afspraken maken om het op/afladen wat te versoepelen, maar verder was het gewoon erg mooi / tof geregeld qua locatie, plaatsen voor de deelnemers en natuurlijk voer in overvloed. Top gedaan Team Limburg.

Ben tevreden over m'n prestaties, log had ik toch hoger verwacht aangezien ik nog vrij recent een vrij easy 123 kg log deed op een vergelijkbare dikte, maar het zat er vandaag even niet in. Axle en dumbbell vrij safe gespeeld (maar wel op/over m'n max) en uiteindelijk 3e :)

Log: 110 kg
Axle: 120 kg (PR)
Dumbbell: 65 kg (evenaring PR)

Vooral dumbbell ging verbazingwekkend makkelijk... maar had vorige week pas voor het eerst 65 kg gedrukt en ik kreeg bij het opwarmen de 55 kg dumbbell met moeite omhoog omdat ik niet precies voelde welke techniek goed werkte...ook leuk om eens voor een hoge klassering te kunnen strijden ipv alleen maar je eigen strijd te voeren tussen 120-150 kg gasten :)
 
Laatst bewerkt:
Kort verslagje overhead challenge (uitslagen heeft Jules nog op blaadje dus die zullen zsm volgen)

Het eerste doel voor mij en de stichting SMTL was een unieke wedstrijd neer te zetten. Promotie voor de sterke man sport maken. In grote lijnen is dit weer gelukt. Toch een paar kleine leer momentjes die in de wedstrijd voor mijn gevoel beter kunnen. Heb eigenlijk alleen maar positieve geluiden gehoord, toch ben ik een perfectionist wat organisatie betreft.

Boom:
1*160 (voelde vrij easy en vol vertrouwen toch de 170, gewicht dat ik afgelopen week niet haalde)
1*170 Fail (voelde mijn knie behoorlijk verdraaien, veel speling en een steek. hier erg van geschrokken want heb al een aantal knieoperaties er op zitten. Bleek wel mee te vallen)
1*170 Fail (te veel met mijn knie bezig, niet goed durven doorzakken en op dit moment is 170 gewoon het meest haalbare, dan moet gewoon alles kloppen)

Axle:
150/160/170: ook dit ging niet van een leien dakje. Normaal kan ik hier veel meer uit de techniek halen. Zelfde verhaaltje als hierboven. Toch evenaring PR

Dumbbell:
1*85
2*95 Fail (kwam door de losse schijven op de load-dumbbell. De dumbbell draaide gewoon weg. Weet zeker dat ik 100+ kan duwen met een vaste dumbbell. Een dikke maand geleden in oekraine nog 5 keer de 95 boven mijn hoofd gehad)

Totaal: 160 + 170+ 85= 415 en daarmee winst.

Evenals de Sterkste Limburger die ik eerder dit jaar organiseerde was ik nu ook met allemaal randzaken bezig om de wedstrijd naar behoren te laten verlopen. Je moet natuurlijk met je eigen wedstrijd bezig zijn om aan je eigen top te kunnen komen. Naast 15kg verlies aan lichaamsgewicht moet ik concluderen dat onder deze factoren vandaag een oke resultaat is.

Maar goed, ik heb vandaag hele mooie dingen gezien, wat nog veel belangrijker was!

* Mijn broertje met 150 boom, 160 axle en 80 dumbbell met een lichaamsgewicht van nog geen 100kg was ongekend.

* Sterke lichtgewichten uit Belgie, maar dan ook echt lichte jongens. Met name Olivier en Stijn vond ik erg mooi.

* Gebroeders Tauro die ongelofelijk ' In the zone' zitten op het moment.

* Nieuwkomer Chris van Hoeflaken die maar bleef proberen!!!

* Olivier, Frank en Gijs die gewoon besloten mee te willen helpen na hun wedstrijd!

Jammer vond ik de vele afzeggingen en jongens die niet op zijn komen dagen. Begrijp ik persoonlijk niet. Ik begrijp dat tegen het einde van het seizoen vele strongman een beetje brak zijn. Maar goed, ben een man van je woord. Wil hier verder geen woorden aan vuil maken, hoop dat jongens uit het land vaker de trip naar het zuiden willen maken.

Bij deze wil ik iedereen nogmaals bedanken!!! Volgend jaar keren we zeker terug naar de Vrijemarkt om weer een leuke wedstrijd te organiseren. Misschien een push&pull of een teamwedstrijd voor teams van 5. Maar daar moet ik nogmaals goed over nadenken ;)
 
Mooi opgeschreven en leuk verslagje Lex. Je hebt, gezien de omstandigheden, toch een sterke wedstrijd gedraaid en soms is 'iets minder' ook al genoeg voor de winst!
 
teams van 5 word wel wat gevoelig voor uitval enz.. gewoon duo's ofzo :)

Mooi verslag Alex
 
Ik heb mooie dingen vandaag gezien! Ben blij dat ik er bij was!
 
Vandaag OH challenge bij onze vrienden van sterkste team Limburg. Zat nog met de knie maar in ieder geval kon ik al meedoen dus daar was ik al erg blij mee.

Onderdeel 1 Log.

1e beurt 130
2e beurt 135
3e beurt 140 nipte faal, was hoog genoeg maar maakte op de een of andere manier geen 2e dip. Mss mental block door de knie.

Op zich tevreden, schouders voelde super met een goede knie had er wel wat meer ingezeten.

Onderdeel 2 Axle

120 voorzichtig begonnen maar woog echt niks (had dus hoger moeten starten)
130
140

Prima, evenaring pr in niet optimale lichamelijke conditie is gewoon oke.

Onderdeel 3 Dumbbell

70
80
90 faal.

3e beurt wilde ik 85 doen had ik mss ook wel gedrukt, volgens Jules zat er 90 op maar zag hij het te laat. Ach hij was zelfs erg close nog dus die zal snel een feit zijn als ik er bij RPB nog eens een paar keer op zal oefenen

Totaal 355.

-105 2e plaats achter D. Moonen
Totaal klassement 3e achter A. Moonen met 415 totaal, D. Moonen met 390 totaal en dan ik met 355 totaal.

Geen schande lijkt me zo en volgend jaar wil ik minimaal kunnen gaan voor 150, 150, 90.

Complimenten voor team Limburg en Alex in het bijzonder. Zoals al hun wedstrijden weer tot in de puntjes verzorgt. Bedankt ook voor de ringen en de hammerite het wordt erg gewaardeerd.

Groeten Gijs.
 
7de geworden in de -100 kg.

Ik had wel zenuwen dit omdat me schouders gewoon nooit echt sterk zijn geweest en het nu echt op de proef moest gesteld worden.

Lets go.

Ik weet het niet maar toen ik het wedstrijd truitje aan deed gebeurde er iets in me.. Bam mentaal niet kapot te krijgen. voelde me er klaar voor 2 jaar bloed zweet en tranen getraind om die toen nog "zwakke kleine schoudertjes" te testen. lets go.

Eerste beurt op de boom

90 kg easy (voor 6 maanden geleden nog echt een ondenkbaar gewicht)
100 kg ( evenaring wedstrijd pr)
105 kg Fail.

Was tevreden 100kg..

toen de axle.

95 kg easy ( evenaring pr op de axle)
100 kg easy ( enzo zij fock it bro pak 110)
110 kg PR ! brak echt in vreugde uit ! nooit verwacht te kunnen pakken!!

toen Dum bell

60 kg fail argg niet gefocesd
60 kg yeah en erg makelijk !
70 kg Fail ! had niks te verliezen dus ja !

Respect voor Domi ! zeker sterk

EN ja me broer enzo.. gvd overhead was altijd zijn slechste onderdeel. maar vandaag bewees hij dat hij over zat schouder kracht beschikte.

Super organisatie en tnx Max / Jeff voor de mental suport !!

En tenslote tanks alex en de rest van de crew !

Oja en Swanschen voor de klapjes tusse door !
 
hey, en vergeet de vlaggezwaaiders niet hé :D

Die vergeten we zeker niet, mijn dank david. Volgens mij is er een trainingsvest blijven hangen. Is die niet van jou?

Overigens; heb nog steeds water in mijn mond staan wanneer ik aan jou broodjes terug denk ;)
 
Back
Naar boven