XXL Nutrition

s'nachts eten

Bezoekers in dit topic

Brolly

DON
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
30 aug 2004
Berichten
1.312
Waardering
1
Ik word regelmatig snacht's wakker met een super hongergevoel. Ik ga dan naar beneden om wat kwark naar binnen te werken. Ik snap het niet. Ik eet meer dan voldoende overdag en ook nog kwark vlak voor het slapen. Wie heeft dit ook ??? en weet iemand hoe dit komt? Hoor ook van veel mensen dat het slecht is om s'nachts te eten. Wat zou er dan zo slecht aan zijn?
 
Heb dit zelf niet, maar ik denk niet dat het slecht is om snachts te eten hoor...ik ken een kerel en die staat om de 2 à 3u op om een portie kwark of rijst ofzo naar binnen te werken..kerel groeit dan ook als een kool moet ik zeggen!! Persoonlijk zou ik me nog es omdraaien, want om zo ff in het midden van de nacht een bakkie kwark binnen te werken..no thx!!!
 
Of het slecht is betwijfel ik, het is geen zware maaltijd die je naar binnen schuift.
Je stofwisseling staat s nachts op een laag pitje, als je dan wel een grote hoeveelheid voer naar binnen schuift kan het wezen dat je hierna erg slecht slaapt.

Verder denk ik dat het meer gewenning is dan wat anders. Probeer eens een keer te blijven liggen, kans is groot dat als je het patroon doorbreekt het zichzelf oplost.
 
Pfffff....klink akeling bekend dit....

Ik heb dit gehad van mijn 15e tot mijn 25e, ten eerste had ik zo ongeveer BF% zero, en ten tweede hoeveel ik ook at, ik werd smorgens om 4:00 wakker met verschrikkelijke honger, om dan wat te eten, tanden maar weer te poetsen na het eten, verder slapen, om me smorgens om 7:30 zelfs verzwakt en leeg te voelen, en moeilijk op gang te komen.

Het zou kunnen zijn dat je net als ik exceptioneel snel energie verbrand. Het is vervelend maar het zou dan over moeten gaan na je dertigste.
 
Dani zei:
Of het slecht is betwijfel ik, het is geen zware maaltijd die je naar binnen schuift.
Je stofwisseling staat s nachts op een laag pitje, als je dan wel een grote hoeveelheid voer naar binnen schuift kan het wezen dat je hierna erg slecht slaapt.

Verder denk ik dat het meer gewenning is dan wat anders. Probeer eens een keer te blijven liggen, kans is groot dat als je het patroon doorbreekt het zichzelf oplost.
idd of verzet je laaste maaltijd eens.
 
ach, als ik ga piesen neem ik altijd een shake. Krijg je toch 24/7 voeding binnen.
 
Meen te herinneren dat Jay Cutler dit ook doet, maar he hij is dan wel een pro met wat meer spiermassa dan jou ;) (en mij, en de rest van het board :P)
 
Op zich niets ergs aan hoor.. gewoon niet te grote maaltijden ete.
 
niks ergs aan volgens mij zetten veel van de pro's zelfs express de wekker s'nachts om even wat eiwitten te consumeren. Jij hoeft niet eens de wekker te zetten!
 
Je kunt ook een eiwitshake maken en die naast je bed zetten (shaker). Hoef je er 's nachts niet uit, maar slurp je de handel gewoon naar binnen en je gaat verder pitten.

Het is zeker geen slecht idee 's nachts wat voeding te nemen; je moet tenslotte 8 uur overbruggen zonder voedsel.
 
saint zei:
Je kunt ook een eiwitshake maken en die naast je bed zetten (shaker). Hoef je er 's nachts niet uit, maar slurp je de handel gewoon naar binnen en je gaat verder pitten.

Het is zeker geen slecht idee 's nachts wat voeding te nemen; je moet tenslotte 8 uur overbruggen zonder voedsel.


goed idee! alleen daarna nog wel tandenpoetsen :mad: anders word je echt wakker met een grafsmaak in je smoel
 
Ik had hetzelfde probleem.
Rond drie uur werd ik vaak wakker met een echt vreselijk hongergevoel. Dan ging ik naar de keuken en at onbewust het eerste wat ik zag (ongeacht het nu junk of clean was).
Om hier een einde aan te stellen ben ik altijd bewust om 2.30 beginnen opstaan om kwark en brood naar binnen te werken. Dit zorgde er echter voor dat ik 's morgens veel minder fit uit bed stapte. Ik weet niet goed waarom maar ik vermoed dat het komt door een toch zware maaltijd die je volledig wakker maakt en waarna je weer de slaap moet hervatten. Daarom heb ik die maaltijd vervangen door (vetarme) melk gemengd met wat proteïnepoeder (om de eiwitjes wat op te krikken). Die bereid ik voor het slapengaan en plaats ik naast mijn bed. Nu sta ik op om 2.30, giet die shake naar binnen en ga weer liggen om 's morgens weer fit op te staan.

Misschien dat dat je dus ook kan helpen, het kan alleszins geen kwaad om 's nachts te eten (zeker niet als je lichaam je wakker maakt uit nood aan voedsel) maar je moet er voor zorgen dat het je hele slaap niet verpest.
 
mmm, goed idee, dan kan ik ook s'nachts nog met mijn hobby bezig zijn :D ff een zacht wekkertje proberen te regelen :rolleyes: :D
 
ik heb het meestal 5u smorgens. wat ik savonds voor slapengaan ook eet.duurt meestal maximum half uurke en is dan weer weg.
 
Back
Naar boven