MuscleMeat

S'nachts kwark eten?

Bezoekers in dit topic

Stickler

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 feb 2011
Berichten
401
Waardering
10
Lengte
1m89
Massa
86kg
Dag vrienden.

Ik zit met een vraagje wat betreft het s' nachts eten van kwark. Ik kom soms rond 2en thuis i.v.m. mijn werk, en heb voor die tijd geen tijd om mijn kwark te eten. Is het erg om s'nachts nog kwark te eten, i.v.m. je stofwisseling die op een heel laag pitje staat?

Met andere woorden.. Is het verstandig om op dat tijdstip nog mijn kwark te eten, of kan ik het dan beter laten schieten?

Sticks
 
Wat moet daar slecht aan zijn?
Heeft in ieder geval helemaal niets met je stofwisseling te maken.

Als je trek hebt of lang niet gegeten hebt, gewoon lekker bakkie naar binnen kwakken en pitten. Heb je eiwitten voor de rest van de nacht binnen.

Niets mis mee toch?
 
niks mis mee om voor slapen nog te eten naar mij idee.
ik eet altijd me laatste maaltijd lekker op in bed tv aan of echt voor het slapen. Kwark of shake of blikje tonijn.
Je lichaam hersteld snachts dus heeft die eiwitten nodig:)
 
Ik heb ook regelmatig nachtdienst tot 01:30, 02:00 's nachts dus pas thuis, dan snel bakje kwark en dan slapen, is prima te doen. Volgende dag om 10:00 havermout meal 1
 
Het is verstandig om - met mate, en dan met name eiwitten die traag worden opgenomen - te eten voor het slapen. Zoals: kwark.
 
opzich hoef je niet persee kwark te eten hoor vlees vis en kip is ook gewoon te doen.
 
Bedankt voor de snelle reacties.
Het principe van kwark eten voor je nachtrust is mij duidelijk. Nu is mij eens verteld dat het slecht is om s'nachts nog te gaan zitten eten. De reden hier voor was dat je stofwisseling op een heel laag pitje staat, en je stofwisseling het dus opslaat als vet.

Gezien de reacties hier is het dus geen probleem om zo laat in de nacht nog mijn kwark te eten.

Nogmaals dank :)
 
Het is niet direct zo dat 's nachts je lichaam in rust gaat ofzo. Je lichaam gaat in rust als je gaat slapen. Eet je kwark dus voor het slapen, of dit nou om 22.00 uur is of om 03.00 uur snachts of 06.00 uur in de ochtend is maakt volgens mij niet zoveel uit. Uiteraard moet je wel genoeg slapen en een regelmatig slaap/waak ritme hebben.
 
Back
Naar boven