Fitness Seller

Snackdag..?!?

Bezoekers in dit topic

Soraja

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
437
Waardering
41
Lengte
1m58
Massa
57kg
Vetpercentage
13%
Ik heb nu toch eens een dringende vraag..

4 dagen krachttraining
6 dagen strakke voeding
1 off-diet dag

Wel of niet geoorloofd?

Uiteraard logisch dat 7 dagen dieet beter zal zijn, maar is het wel of niet zo dat je lichaam van die ene dag 'snacken' het meeste vet niet opslaat maar afvoert? En hoe zit dat met de suikers?

En hoe denken jullie over het volhouden van een dieet als je niks "mag" op langere termijn?
En van de vooruitgangen als je wel af en toe snackt?

Ik hou namelijk al een tijd lang een 'junkdag' 1x pw. (na dit geplaatst te hebben kruipt er wel een soort van schaamte/schuldgevoel omhoog- akward)
Niet dat ik mij helemaal volprop met alles wat zoet gekleurd en plakkerig is maar toch..

Doen meerdere mensen dit? Ik hoor namelijk niemand zeggen in de sportschool: joh ik heb toch zo lekker spare ribs met bbqsaus gegeten! maar nu er weer de hele week vol tegenaan hoor!

Wel ik vroeg namelijk eens aan iemand die voor het eerst mee deed aan een wedstrijd achteraf: en wat vond je het zwaarst in de voorbereiding? Zei ze; mijn dieet houden.

Dus, wanneer denken jullie dat een uitzondering geoorloofd is? Elke week, of alleen op speciale gelegenheden?
 
Je kunt prima één dag per week een junkdag houden, als je 6 dagen op en top eet. Een soort 'refeed' kan ook positief werken.
 
Ik kan niet hele dag smokkelen.
Vind ik zonde.
Alsof ik alles weggooi.
1 meal doe ik dan ( vaak op zaterdag) en dan eet ik wat ik wil en hoeveel ik wil.
Maar hele dag zou ik nooit doen
 
Je kan prima 1 'junkdag' inlassen, ga alleen niet als een borderliner jezelf obsessief lopen volstauwen (zoals ik) maar eet gewoon waar je trek in hebt.
 
Hou et gewoon lekker bij 1 of 2 junkmeals? Persoonlijk vind ik een junkdag teveel, zeker als je het 1x per week doet. Ik junk vanaf zaterdag 18:00 tot de volgende morgen. Zondag is m'n voer vaak niet 100%, maar probeer het wel zo goed mogelijk te doen.
 
Vp vind ik ook wel van belang;)
 
zit ook wat in ja, wat dat betreft zou ik eigenlijk sowieso geen advies moeten geven
 
ik hou geen junk dagen, heb het voor mezelf niet nodig.
Meestal als ik eens iets eet wat ik anders niet"mag" , pas ik dat zoveel mogelijk in in mijn schema
Het zijn dan een keer niet zo gezonde vetten of KH maar dat maakt uiteindelijk niet zoveel uit (als de max van je voeding wel gezond is)

Trouwens als je aan iemand vraagt wat het moeilijkst was in voorbereiding naar een wedstrijd heeft die het allicht over het dieet van de laatste paar maanden daarvoor.... en dan wordt er inderdaad niet gejunkt (zeggen ze.... ik heb zelf nog geen wedstrijden gedaan ;) )
 
Laatst bewerkt:
junken is niet voor iedereen ,junkdag (maaltijd) is het best als je een laag vp hebt en of exteem low carb en low cal doet.maar k doe momenteel niet aan junken omdat k er zo ziek van wordt psych en lichamelijk.
 
Gewoon beetje plannen en rekenen zodat t niet alles verpest. Ik doe meestal elke week een maaltijd of snack, een avondje alcohol en een dag (zondag vaak) niet volgens schema.
Die laatste dag zit ik dan qua totale kcal wel goed, alleen wat anders verdeeld.

Merk dat ik t zo prima volhoud en progressie behoud. Moet alleen opletten dat t geen meerdere etentjes en avondjes uit worden ;)
 
Merk dat ik t zo prima volhoud en progressie behoud. Moet alleen opletten dat t geen meerdere etentjes en avondjes uit worden ;)


Hahaha die dus, vooral met de zomer inzicht vind ik die nog het lastigste :D
 
Back
Naar boven