MuscleMeat

Snackdag..?!? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soraja

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
437
Waardering
41
Lengte
1m58
Massa
57kg
Vetpercentage
13%
Ik heb nu toch eens een dringende vraag..

4 dagen krachttraining
6 dagen strakke voeding
1 off-diet dag

Wel of niet geoorloofd?

Uiteraard logisch dat 7 dagen dieet beter zal zijn, maar is het wel of niet zo dat je lichaam van die ene dag 'snacken' het meeste vet niet opslaat maar afvoert? En hoe zit dat met de suikers?

En hoe denken jullie over het volhouden van een dieet als je niks "mag" op langere termijn?
En van de vooruitgangen als je wel af en toe snackt?

Ik hou namelijk al een tijd lang een 'junkdag' 1x pw. (na dit geplaatst te hebben kruipt er wel een soort van schaamte/schuldgevoel omhoog- akward)
Niet dat ik mij helemaal volprop met alles wat zoet gekleurd en plakkerig is maar toch..

Doen meerdere mensen dit? Ik hoor namelijk niemand zeggen in de sportschool: joh ik heb toch zo lekker spare ribs met bbqsaus gegeten! maar nu er weer de hele week vol tegenaan hoor!

Wel ik vroeg namelijk eens aan iemand die voor het eerst mee deed aan een wedstrijd achteraf: en wat vond je het zwaarst in de voorbereiding? Zei ze; mijn dieet houden.

Dus, wanneer denken jullie dat een uitzondering geoorloofd is? Elke week, of alleen op speciale gelegenheden?
 
Ik zorg dat ik niet te ver boven mijn onderhoud eet aan junk.
Meestal is dat in het weekend bij een gelegenheid. En ik denk ook dat als je het binnen de perken houdt qua totaal aantal kilocalorieën dat het niet veel verschil gaat maken of je die dag nou wel of niet junkt.
Alleen waarom zou je een hele dag junkfood eten? Je kan toch ook gewoon 1 of 2 maaltijden doen? Dat is naar mijn mening wel goed 'vol te houden'. Maar ik heb dan ook weinig moeite met de hele week of een hele maand geen junkfood te eten.
 
ligt eraan wat je doelen zijn. Zijn dit geen podiumambitites, dan zou ik lekker af en toe eten wat je wilt. Je moet er toch lol in blijven houden. Bovendien zijn heel veel zaken helemaal niet zo slecht als je misschien denkt. Patat en zelfgemaakte hamburgers is gewoon een goede maaltijd.

Aangezien je een dame bent zal je ook wel van chocolade houden: koop gewoon een reep extra pure chocolade.

Wat was je van plan te eten als iedereen hier zegt een junkdag maakt niet uit?

---------- Post toegevoegd 6 May 2013 om 21:59 ----------

En je hebt twee topics...
 
Dubbel post wat Moraalridder zegt ik zou voor een cheat meal gaan ipv junk dag
 
Ik doe niet aan junkdagen. Als ik echt ergens trek in heb neem ik het maar ik ga geen aparte dag inplannen om allerlei zooi in mijn lijf te stoppen. Waarom zou ik ook. Ik word er misselijk van en ik ben 4 dagen bezig om er weer normaal uit te zien.

Heb het vroeger wel gedaan. De hele week vanalles 'niet mogen' en dat dan opsparen voor de zaterdag. Werkt niet voor mij dus.
 
Ik doe niet aan junkdagen. Als ik echt ergens trek in heb neem ik het maar ik ga geen aparte dag inplannen om allerlei zooi in mijn lijf te stoppen. Waarom zou ik ook. Ik word er misselijk van en ik ben 4 dagen bezig om er weer normaal uit te zien.

Heb het vroeger wel gedaan. De hele week vanalles 'niet mogen' en dat dan opsparen voor de zaterdag. Werkt niet voor mij dus.


idem ,doe k ook niet meer.
 
Sorry voor de dubbele post, er ging iets mis met inloggen (ik zat op t forum tijdens werk dus moest snel klikken)
@Moraalridder hier komt de shock, ik ben eigenlijk helemaal niet zo een fan van chocola:D
En ja heb wel podium ambities in de verdere toekomst..maar komende 2 jaar zoiezo nog niet

Ja een of twee maaltijden is ook het idee, alleen gevaar is wel dat het "snoepen" er in sluipt zodat je dan eigenlijk heel de dag zooi aan het eten bent. Tenminste bij mij.
En vervolgens inderdaad 2 dagen beroerd zijn en opgeblazen buik

Maar goed goede voornemen = 2 maaltijden, en dan niet al te slecht, idd hamburgers zelf maken is een prima idee.
Ik zou wel heel taai worden van elke dag week in week uit kip met aardappel en bonen..
Ohja en vis 1x pw :)

@ Dinkytoy ben je wel van plan om wedstrijden te doen? met jouw discipline en verstand van zaken had ik eigenlijk al verwacht dat je zover was?

En Dani wat als je dan wordt uitgenodigd voor een etentje? En neem je gewoon je maaltijden mee op bezoek? Bij familie doe ik dit nl wel maar soms staat het zo knullig als je bij iemand op de bank opeens je tupperware bakje open trekt haha

Wat vinden jullie collega's trouwens van jullie eetpatroon? En hoe vaak eten jullie op het werk?
Ik neem meestal 2 maaltijden mee, en dan eet ik om de 3 uur.
 
ik ben wel van plan om wedstrijden te gaan doen ja, maar ik wil niet in de bikini klasse terecht komen. Er moet dus eerst flink wat spiermassa gebouwd worden, zodat er ook nog flink wat overblijft nadat ik kurkdroog gecut heb voor een wedstrijd ;)
 
Ik geloof er niet in. Als ik slecht gegeten of teveel gezopen heb dan zie ik dat de volgende terug in mijn training. Die dan nergens over gaat natuurlijk.
Natuurlijk ga ik weleens los, maar dan is het of/of en niet en/en.

Junkdagen doe ik niet, cheatmeals eigenlijk ook niet. Van elke cheatmeal is nl een verantwoorde versie te maken.
Ik zie dan ook geen reden om dan toch voor de junk te gaan, die is nooit lekkerder dan de real deal en ik voel me altijd beroerd achteraf.

Maar ik ben geloof ik wel een uitzondering. Ik kan heel veel eten, maar ook heel weinig. Wat ik eet, boeit dan niet zo.
Je moet denk ik doen waar jij je goed bij voelt. Het psychologisch effect van een junkdag is groot en kan voor sommige mensen een motivator zijn om vol te houden.
 
Heb zelf 1 cheatmeal per week, dat wil zeggen, 1 maaltijd per week. Meestal de avond, maar ook omdat de kleine graag frietjes wil 1 keer in de week, leuk om dan samen te kunnen eten. Voor mij helpt het om de andere 6 dagen vol te houden, maar niet dat ik het daar nu zo moeilijk mee heb.

Wat hierboven ook al is gezegd, probeer ik dan nog steeds wel rekening te houden met ingenomen kcal, op verhoudingen dan niet te letten natuurlijk.

Ik vaar er prima op, ook al is dat als herintreder.

Niet te druk over maken, 1 keer per week pizzaatje ofzo, kan best.
 
Ja klopt wel Sjors na wat junk voel je je de volgende dag echt een papzak in de sportschool
Te veel alcohol werkt voor mij zowieso niet, ik krijg er toch onwijs veel slaap van en de volgende dag niet vooruit te branden.

Wel super als je niet eens de behoefte hebt aan iets slechts.
Veranderen jullie wel regelmatig van dieet?

@Dinky toy hoever ben je nu dan en welke klasse wil je uiteindelijk in? 14% is toch behoorlijk droog al?
 
Ja klopt wel Sjors na wat junk voel je je de volgende dag echt een papzak in de sportschool
Te veel alcohol werkt voor mij zowieso niet, ik krijg er toch onwijs veel slaap van en de volgende dag niet vooruit te branden.

Wel super als je niet eens de behoefte hebt aan iets slechts.
Veranderen jullie wel regelmatig van dieet?

@Dinky toy hoever ben je nu dan en welke klasse wil je uiteindelijk in? 14% is toch behoorlijk droog al?

Ik heb wel behoefte aan slechte dingen hoor, alleen ik denk niet in termen van slecht. Als hedonist pur sang zou ik me het liefst wentelen in reuzel, slechtst bedekt met sliertjes pasta :roflol:

Alleen probeer ik als ik zo'n bui heb eerst uit te vinden of mijn lijf erom vraagt of dat ik labiel ben. Bij vrouwen kan de oorzaak namelijk nogal eens wisselen.
Als ik bijvoorbeeld zin heb in burgers, dan mag dat, maar dan moet ik ze zelf maken. fried chicken, idem, pizza's zelfde verhaal. Ik mag alles van mezelf, op de voorwaarde dat het uit mijn handen komt en niet die van een smoezelige puber vanachter een counter.
Friet eet ik ook, maar ik snij ze zelf, bak ze in dierlijk vet en ik eet het altijd met een steak, anders niet.

Het 'moeten maken' zorgt er vaak al voor dat ik toch maar mijn gewone maaltijden eet omdat ik te lui ben om uitgebreid te gaan koken.
Cheatmeals maken is namelijk best nog veel werk :rolleyes:


Misschien werkt die werkwijze ook voor jou :P
 
Eigenlijk is het ook zo dat als je echt goed nadenkt dat je iedere cheatmeal toch redelijk verantwoord kan maken.
Je kan echt heel lekker eten ook als je gewoon strikt je schema aanhoudt. Ik eet niets wat ik niet lekker vind. en ja ook ik maak zelf mijn hamburgers of pizza. Ik moet ook wel zeggen dat een goede steak van 2 ons voor mij echt een traktatie is. Bak er wel wat champignons bij ... maar het kan allemaal.
Probeer gewoon eens een lijstje te maken van wat voor jou een cheatmeal is. Denk dan eens na hoe je het zelf kan maken. Je zal versteld zijn hoe gezond sommige zelfgemaakte cheatmeals dan zijn!

Om maar een voorbeeld te noemen. Ben je gek op mayo/knoflooksaus etc... bedenkt zelf eens een lekker saus
want een zalig lekker fris alternatief is zelf tzaziki maken van kwark... en als je het echt wil doen zelf yoghurt uithangen.
een lekker hamburger kan je perfect zelf maken van tartaar met kruiden en een eitje erdoorheen en goed kneden.
Dan op een donker volkoren bolletje met wat ketchup en tomaat en uitjes en wat ik dan lekker vind een dot tzaziki erop. Gezonde cheatmeals. :D

ik eet zelf bijna elke dag wel een stuk zalige extra pure chocolade. IIFYM... JIj bent daar geen fan van.. maar het is maar een voorbeeld.
 
Ja klopt wel Sjors na wat junk voel je je de volgende dag echt een papzak in de sportschool
Te veel alcohol werkt voor mij zowieso niet, ik krijg er toch onwijs veel slaap van en de volgende dag niet vooruit te branden.

Wel super als je niet eens de behoefte hebt aan iets slechts.
Veranderen jullie wel regelmatig van dieet?

@Dinky toy hoever ben je nu dan en welke klasse wil je uiteindelijk in? 14% is toch behoorlijk droog al?

phoe... moeilijke vraag, aangezien ik zelfs nog nooit aanwezig geweest ben bij een wedstrijd, het life meegemaakt, zeg maar. (3 jaar terug had ik nog nooit een sportschool van binnen gezien)
de planning is nu om 2014 mee te doen met NK YBF... en zo van internet plaatjes af... hoop ik op miss Athletic, maar zeker miss Performance
























da**** zet ik hier allemaal neer.... wordt het wel heel concreet allemaal ineens:eek::p
 
Op mijn rustdag 1 x in de week heb ik 1 cheatmeal. En dan is het iets waar ik heel erg trek in heb of heel lekker vind. Ik ga geen ijs of produkten hoog in rotzooisuikers eten ofzo. Anyway, voor mij werkt het. Na eten wandel ik sowieso een stuk met de hond maar sportschool mijd ik op afspraak die dag.

Maar heb de mac al gehad en een keer Argentijns eten (aardappels doe ik dan ook gewoon niet) en komende zondag verplicht chinees moederdag.

alcohol drinken deed ik al zelden dus dat doe ik nu helemaal niet.

Maar een cheatmeal kan je zelf prima gezond maken zelf en dat scheelt in schuldgevoel als je die zou kunnen hebben ( ik wel toen ik naar de Mac ging)
 
En Dani wat als je dan wordt uitgenodigd voor een etentje? En neem je gewoon je maaltijden mee op bezoek? Bij familie doe ik dit nl wel maar soms staat het zo knullig als je bij iemand op de bank opeens je tupperware bakje open trekt haha

Ehh nee. Als ik een etentje heb, heb ik een etentje. Ik maak gewoon keuzes. Ik hoef niet EN een 4 gangendiner EN een halve fles wijn EN een bak ijs toe. De tijd dat ik zo krampachtig omging met voeding en training ligt gelukkig ver achter me. ;)
 
Ja klopt wel Sjors na wat junk voel je je de volgende dag echt een papzak in de sportschool
Te veel alcohol werkt voor mij zowieso niet, ik krijg er toch onwijs veel slaap van en de volgende dag niet vooruit te branden.

Wel super als je niet eens de behoefte hebt aan iets slechts.
Veranderen jullie wel regelmatig van dieet?

@Dinky toy hoever ben je nu dan en welke klasse wil je uiteindelijk in? 14% is toch behoorlijk droog al?

Ik heb juist als ik een dag meer eet de dag erna meer energy.
 
Chineesmoederdag haha!

Ik ben wel meer een viergangen/halvefleswijn/toetje persoon,(horecakwaaltje, applaus voor jouw zelfbehoud Dani) en het valt mij op dat je bij heel veel restaurants nog bijzonder goed verantwoord voedsel krijgt voorgeschoteld. Alleen eiwitten altijd te weinig helaas..

Maar het zit allemaal in de mind natuurlijk, ik heb het niet nodig, maar ik word wel heel gelukkig na een goed uitgebreid etentje:)

in sommige supermarkten hebben ze trouwens kleine ronde bakjes suikervrij sortbet ijs, echt een aanraden voor mensen die af en toe cheaten. Wellicht een beetje zuur vergeleken met 'gewoon' ijs, maar daarom juist wel lekker vind ik.
Nog een leuke (kado)tip: de trebs pizza oven, zelf verse pizzaatjes maken:D

okay ovosnovo lucky you, na een zware maaltijd ga ik bijna direct in slaapmodus (ja net als babies ja, lol) en de volgende dag met sporten heb ik wel de wil maar mijn lichaam heeft nergens zin in, gewoon lui geworden van een dag niet sporten en rotzooi eten en idd kitten een hoop schuldgevoel:)

@Dinkytoy aanrader om zeker eens te kijken bij een wedstrijd je word er echt super gemotiveerd van en daarnaast heb je de tijd om eens goed real life voorbeelden in je op te nemen..
maar dus je sport sinds 3 jaar, wat heeft jouw bewogen om je zo fanatiek op de sport te richten?
 
Ik hou 1 keer per week een junkdag, ik hou zoiezo mijn 6 maaltijden (5 eiwitrijke en 1 junk) maar dan mag ook het koekje bij de groene thee, een lekker pizza'ke of andere wat vettere en koolhydraatrijkere grote maaltijd, een glas rode wijn en meestal een lekker ijsje als dessert als junkmaaltijd. Dit met als resultaat dat ik volgende dag een stuk harder kan trainen en er heel wat voller uitzie!
Vroeger deed ik echt junkdagen waarbij ik me 2 dagen miserabel voelde van het vele vocht ik ophield. Nu ik slecht 1 junkmaaltijd doe zonder veel enkelvoudige suikers voel ik me een stuk lekkerder en heb ik ook geen last van zin in suikers de dagen erna.
De kunst is een beetje van je dieet zo te maken dat je elke dag lekker eet en je niet het gevoel hebt vanalles te missen.
Eerst effe van die suikerverslaving af geraken en dan gaat alles veel lekkerder...
Succes!!!!!!

Suusje
 
Back
Naar boven