XXL Nutrition

Snakeman's Roaccutane-Log

Bezoekers in dit topic

snakeman

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
4.332
Waardering
844
Lengte
1m87
Massa
102kg
Beste Dbbérs,

Vandaag (Maandag 11 December) heb ik besloten om na 4 lange acne-jaren te stoppen met alle huis-tuin- en keukenmiddeltjes die zich laten noemen bij de bestrijding van deze huidaandoening.

Hoewel ik scared ben as **** voor het slikken van Roaccutane (op menig DBB-topic bekend) heb ik vanochtend in een gesprek bij mijn huisarts dit voorstel ingediend.

Ik zit jaren niet lekker in mijn vel door de acne, en hoewel het nu zo goed gaat met het trainen en gainen wil ik op mijn 20e levensjaar ook wel eens van die acne af, en eens voelen hoe het is om een goede huid te hebben.

Uiteraard maak ik mij het meeste zorgen om mijn spier(massa)verlies, kracht en trainingen. Ik weeg nu eindelijk 90kg bij 1.86, ik train lekker en heb de 40cm armpjes die ik altijd wilde, het zou dus jammer zijn (understatement) als Roa dit kan verzieken in een tijdsbestek van +- 3 maanden. Omdat ik niet zo'n musclegiant ben zou dat zonde zijn. (Wederom een understatement)

In verschillende studies heb ik gelezen dat L-Carnitine de spierpijn kan tegen gaan tijdens een Roa kuur, dus ik zit er aan te denken dit aan te schaffen zo nodig. Mijn eerste poppertje heb ik vandaag geslikt (20mg) en ik wacht de weken vol spanning af. Vanavond uiteraard weer trainen.

De huisarts raadde een dosis aan van 40mg de eerste 4 weken:eek: Dit omdat ik volgens hem aardig fors ben;) Hij vroeg ook of ik de acne niet te danken had aan het beginnen van een kuurtje:D Aan zijn ernst zag ik in dat ik hem zou verliezen als dit wel zo zou zijn geweest:D

Het gesprekje was wel hilarisch, het is echt een geweldig makkelijke chille gast. Het leukste fragment:

Snakeman: Dokter, als ik nu Roaccutane slik, kan ik dan creatine gebruiken?
HuisartsX: Uhm...Hmm...Nou niet persé hoor...Dit middel is zwaar genoeg voor de acne die je hebt!:roflol:

Zoals jullie kunnen lezen is mijn stemming uitgelaten, maar ben ik ook behoorlijk nerveus voor dit goedje. Ik wil in mijn log zo af en toe eens wat posten om mensen een duidelijk beeld te geven over dit geneesmiddel in combinatie met onze sport. Het lijkt me nuttig in de strijd tegen AcNEE.

Ik wil aan de mensen vragen die ervaring hebben met dit onderwerp, kan Roaccutane gecombineerd worden met creatine? Is dit aan te raden? L-Carnitine een Do or Don't? En natuurlijk alle tips die zorgen dat de sport gecombineerd kan worden met deze Roaccutane kuur!

MVG

Snakeman
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar de resultaten:)
 
Ik ben vandaag ook begonnen aan 2 x 20 mg pd. Dit heb ik van de dermatoloog voorgeschreven gekregen omdat ik door mijn laatste as kuur bizar veel acne heb gekregen. Had hiervoor ook al een andere antibiotica kuur gekregen maar dat werkte niet. Ik hoop dat dit probleem eens en voor altijd uitgeroeid wordt! Ik hou je op de hoogte!
 
Nou, misschien ook wel wat voor mij in de toekomst.

Ik heb het met periodes. En die zijn meestal seizoensgebonden. Ga je logje zeker volgen want da`s best interessant voor mij...

Succes.
 
Ik ben vandaag ook begonnen aan 2 x 20 mg pd. Dit heb ik van de dermatoloog voorgeschreven gekregen omdat ik door mijn laatste as kuur bizar veel acne heb gekregen. Had hiervoor ook al een andere antibiotica kuur gekregen maar dat werkte niet. Ik hoop dat dit probleem eens en voor altijd uitgeroeid wordt! Ik hou je op de hoogte!

Is goed, doen we:) Laten we hopen dat we samen verlost worden:D
@Jwan: Is goed bro, ik ga mijn best doen...
 
Succes er mee!
 
Update:
Je gelooft het of niet, maar na het innemen van 6x20Mg (Nu dus 3 dagen bezig) is mijn huid kurkje droog!!:eek: Dit heb ik nooit gehad met geen enkel middel...Ik had nooit verwacht dit zo snel te voelen...Ik stond vanochtend geen kwartier onder de douche maar slechts 5 minuten.:roflol: Al die douchegel, scrub, betadine, rooscure etc. etc. heb ik weggeflikkerd...HEERLIJK...Geen vrouwengepiel, gewoon douchen en afdrogen (zonder zo'n irritante vette huid)...Dit voelt goed mensen, dat kan ik wel zeggen...Ik laat van me horen...(Lippen nog heel, trainen gaat goed;))
 
:eek: Netjes man.

Maar als je dit spul 3 maanden gebruikt ofzo. Dan krijg je toch nooit meer last van acne?
 
Naar het schijnt in +-65% van de gevallen niet, anders moet je een tweede kuurtje doen...Wat ik mij ook afvraag; wat nou als je stopt met roa en dan nog keihard eiwitten gaat zitten vreten???
 
Tjah, roaccutane is een vreemd goedje. Heb het drie jaar na elkaar gebruikt, alleen het eerste jaar in echt grote dosis. Heeft me op termijn niet zo heel veel opgeleverd, het feit dat het ondertussen al een stuk minder is heeft volgens mij ook met leeftijd te maken. Maar veel succes in ieder geval.
 
ben benieuwd naar je resultaten. hopen dat het lukt.
Maar ehm droogt het je huid niet teveel uit? want ik gebruikte wel es zo'n lotion op alcohol basis maar dan werd heel je huid schraal, trekkerig en pijnlijk.
 
Thnx gasten...Ik kan daar nog niets over zeggen eigenlijk, zoals het nu is, is het aangenaam droog...Maarja ik ben net begonnen:P
 
Hahaha mijn huid voelt ook super strak en alles lijkt wel heel snel te herstellen. Ik heb er nog een tweetal zalfjes (zwavel en een verzachtende) bijgekregen van de dermatoloog. Niet normaal die branden bijna gaten in mijn kanis. ghe! Maar werken doet het zeker en idd trainen gaat bij mij ook erg lekker. Ik voel me fit. Had ik dit maar 5 jaar eerder gedaan. Alleen ik moet wel als ik ga snowboarden aankomende week in Zwitserland goed insmeren want ik denk dat ik levend verbrand in de zon.
 
Mooi dat je er tegelijk droog van wordt man. :p
 
Beste Snakeman

Sinds vandaag ben ik lid, en ben ik volop aan het lezen op het forum.
Echter trof ik een wel heel bekend topic aan namelijk het jouwe.

Toen ik 18 was heb ik het middel ook geslikt, alleen had ik geen angst spiermassa te verliezen aangezien ik dat niet heb/had. (ik ben namelijk net begonnen met fitnessen.)
Ik zou niet te angstig worden van het middel, het is een paardenmiddel ben ik met je eens maar het relsulaat (was bij mij) verbluffend.

Ik heb het middel 6 maanden geslikt, eerste 3 maanden 40 mg p.d (2x20) laatste 3 maanden 60mg p.d (3x20mg) Sindsdien geen last meer van acne gehad, wel nog af en toe een verdwaald puistje maar dat heb elke tiener. Wel heb ik last van wat kleine littekens die langzaam aan ook verdwijnen.

Wat het voor effect op jouw lichaam heeft weet ik niet, wel kan ik je aanraden op den duur altijd een blikje purol op zak te hebben voor de lippen, en smorgens en savonds je kop goed in te smeren met een creme.

Ik zelf werd er soms gruwelijk chagerijnig van maar nogmaals voor mij is het het allemaal waard geweest.

Ik ga je topic volgen,


groet Edwin
 
Beste Snakeman

Sinds vandaag ben ik lid, en ben ik volop aan het lezen op het forum.
Echter trof ik een wel heel bekend topic aan namelijk het jouwe.

Toen ik 18 was heb ik het middel ook geslikt, alleen had ik geen angst spiermassa te verliezen aangezien ik dat niet heb/had. (ik ben namelijk net begonnen met fitnessen.)
Ik zou niet te angstig worden van het middel, het is een paardenmiddel ben ik met je eens maar het relsulaat (was bij mij) verbluffend.

Ik heb het middel 6 maanden geslikt, eerste 3 maanden 40 mg p.d (2x20) laatste 3 maanden 60mg p.d (3x20mg) Sindsdien geen last meer van acne gehad, wel nog af en toe een verdwaald puistje maar dat heb elke tiener. Wel heb ik last van wat kleine littekens die langzaam aan ook verdwijnen.

Wat het voor effect op jouw lichaam heeft weet ik niet, wel kan ik je aanraden op den duur altijd een blikje purol op zak te hebben voor de lippen, en smorgens en savonds je kop goed in te smeren met een creme.

Ik zelf werd er soms gruwelijk chagerijnig van maar nogmaals voor mij is het het allemaal waard geweest.

Ik ga je topic volgen,


groet Edwin

Kerel dat doet me goed, succes op het forum hier en bedankt voor je reactie en tips;)

@Teddy: :D:D Niiiice! Maarja nu nog maar kijken hoe het zich verder ontwikkeld:P Ik zou niet teveel andere shit smeren als ik jou was, heb nu al bijna schilfers:D

@Grijpwijk:roflol: Flauwe lul;)
 
succes! Ik heb het ook gebruikt meerdere malen. Het kwam helaas wel weer terug. Maar dat is per persoon verschillend.
 
Succes. Nuttig topic.

Kijk af en toe eens of je derde beentje er nog aan zit.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven