MuscleMeat

Snel achter elkaar

Bezoekers in dit topic

Appie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
146
Waardering
6
Lengte
1m85
Normaal heb ik nooit spierpijn als ik mijn biceps getraind heb. Nu heb ik wat van een exwedstrijdbodybuilder afgekeken. Hij doet eerst een normaal setje met een zwaar gewicht en als ie klaar is pakt ie een gewicht wat een stuk lichter is en vervolgens doet ie daar een setje mee. Tussen die 2 setjes zitten slechts 10 seconden ofzo. Dit herhaalt ie dus een paar keer. Hij werkt steeds in setjes van twee.
Nu heb ik dat gister ook een geprobeerd en ik had gister een flinke pump. Ik kom me arm nauwelijks op minder dan 90 graden krijgen. Vandaag heb ik ook spierpijn dus het lijkt erop dat het gewerkt heeft.
Is dit een goede manier van trainen of bouw je op deze manier geen massa op, maar krijg je juist uithoudingsvermogen ofzo?
 
Dat heet een aflopende/dropset en is een intensiteitsverhogende techniek en kan idd goed schroeien.
Vind t zelf heel lekker om te doen, maar wel met mate, zou t zekers niet elke training doen.
Soms pak ik bijv. een gewicht voor bijv. triceps pressdown van 80 kilo waarna ik vervolgens terugzak tot de helft, 40 dan weer de helft en weer de helft. Een hele goede afsluiter omdat er ontzettend veel bloed in de spier wordt gepompt. Dit doe ik dan vaak zonder rust ertussen, de enige rust die ik toepas is t verzetten van de pin.

no een goed linkje

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4338&highlight=intensiteit
 
Laatst bewerkt:
nee dat is geen dropset volgens mij hoor, een dropset is dat je steeds lichter gaat tot je niet meer kan, en hij beschrijft dat de man 1 normaleset doet en dan 10 sec. erna een lichte set doet
 
ja, vandaar t linkje..begon namelijk zelf al te twijfelen
 
Ach als het beestje maar een naampje heeft. Noem het een rest-pause dropset :)

Ik vind niet dat dit echt een massabouwer is, de spierpijn die je voelt is gewoon omdat er bij dit soort training veel melkzuur vrijkomt, echt niet omdat de spier zwaar belast word.

Maar leuk als afwisseling, en het pompt idd lekker
 
Back
Naar boven