AndroidHealthClinic

snel afvallen help!

Bezoekers in dit topic

Gebru1ker

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
1.205
Waardering
411
Lengte
1m85
Massa
90kg
hey,
ik wil graag snel en goedafvallen
ik weeg momenteel rond de 100 kilo en ben 1,85m lang en 17 jaar oud en ik begin nou met fitnessen maar weet niet hoe, hoeveel en wat ik precies moet eten om snel aftevallen kunnen jullie mij helpen met een eetschema want ik kom niet vooruit als ik op de site een beetje rond kijk. mijn streven in 3 keer in de week te gaan fitnessen
mvg oli
 
We kunnen het je hier gaan vertellen maar staat ook gewoon in de sticky's. Lees even het sticky van hoe maak ik een voedingsschem, cutten hoe begin ik, en hoe bereken ik mijn energie behoefte. Ze staan bovenaan de pagina in de voeding sectie.als je een schema in elkaar hebt gezer kun je het even posten en om feedback vragen
 
(te) snel afvallen is regelmatig ook snel weer aankomen. Zoek iets wat blijvend werkt (gaat vaak dan wel langzamer)

De basis is een goed voedingsschema en je daar ook aan houden.

Info over voedingsschema's staat gezegd in de Sticky's

Ook over training staat genoeg in de Stickers.

Mocht je nadat je jezelf ingelezen hebt nog steeds vragen hebben wil ik je graag helpen waar dat kan :-)
 
Copy paste:


Bereken hier je onderhoud: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Als je wil aankomen, voeg hier 250-500 kcal aan toe. Hou wel de weegschaal in de gaten, probeer 0,1-0,3kg per week aan te komen.
Als je wil afvallen, haal je er 500 kcal vanaf. Probeer 0,4-0,5kg per week af te vallen.
Onthoud dat dit een schatting is. Je kan er compleet naast zitten, en je onderhoud overschatten of onderschatten. Zorg dat je je richt op de bovengenoemde richtlijnen en eet zodoende iets meer of iets minder als het niet lukt.

Eiwitten: 1,8-2,2g per kg lichaamsgewicht (bij het afvallen raad ik je aan iets hoger te zitten). Probeer zoveel mogelijk hoogwaardige eiwitten te eten (eieren, zuivel, vlees, whey).
Vetten: minstens 30% van je totale dieet. Eet voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, en een kleine hoeveelheid essentiele vetten (omega 3 (DHA) en omega 6 (AA)).
Vul de rest van je calorieën in zoals jij dat wil (voornamelijk vetten en koolhydraten). Koolhydraten voor energie tijdens de trainingen, vetten voor je gezondheid en hormoonproductie bijvoorbeeld.

Goede voedingsproducten naar mijn mening: melk (volle), vlees (vet of mager), eieren, noten/pinda's, olijfolie, vis, roomboter, kokosnootolie, brinta/havermount, rijst, pasta, brood, aardappelen, groentes, fruit
Supplementen suggesties (niet verplicht, wel goede aanvulling): multivitamine (ijzervrij), vitamine D (5000 IU, in de winter), omega-3, creatine, vitamine C (3-6x 500 mg p/d)
Voedingstiming: het maakt weinig verschil of jij je voeding in 2, 3, 6 of 8 maaltijden over de dag verdeeld. Doe dit naar eigen voorkeur, en zorg dat het er voor zorgt dat je je lekker voelt tijdens het trainen.

Ideaal gezien bouw je je voeding op volle melk, eieren en (vet) vlees. Dan voeg je een hoeveelheid complexe koolhydraten toe die genoeg is om je training te ondersteunen, en wat visolie (minstens 300mg DHA per dag). Verder kun je eventueel noten, olijfolie/boter, groente en/of fruit toevoegen.

Je kunt dit lege schema gebruiken om op weg te komen: [Link niet meer beschikbaar]
Preciezere voedingswaardes vind je hier: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/ & http://nutritiondata.self.com/



Succes.
 
snel afvallen kan idd door een crashdieet, maar hierbij gaat enkel het gewicht omlaag, en niet (wat jij denk ik wil) het vetpercentage. doordat je lichaam gebouwt is om te overleven ga jij bij een lage voeding inname alle voedingsstoffen opslaan, dat kun je niet veranderen zo is iedereen gebouwt. Je lichaam zal toch aan de nodige eiwitten moeten komen en gaat het dus uit je spiermassa halen, ten koste van je spieren. Cutten is een vorm waarbij je je vetpercentage en/of gewicht verliest waarbij je je spiermassa behoudt.

Dit is ook de reden waardoor sommige geen progressie krijgen/zien als ze al een paar maand sporten bij de sportschool... Dus, in het kort, je kunt nog zoveel trainen, tegen een slecht dieet valt niet te vechten!!
Succes
 
bedankt voor de reactie's hier heb ik al veel aan dankje!
ik zal z.s.m. een schema hier neer zetten
mvg oli
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven