MuscleMeat

Snel afvallen voor krachttraining.

Bezoekers in dit topic

Branko187

Novice
Lid geworden
10 aug 2018
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
91kg
Hey iedereen,

Ik ben een 16 jarige jongeman en ik weeg 91kg. Ik ben sinds 2 weken geleden begonnen met een dieet waarbij ik per dag 800-1200 kcal per dag eet en rond de 300 kcal per dag verbrand. Hierdoor was ik de eerste week 2kg afgevallen en de tweede week ging ook goed, totdat ik de avond voor begin van de derde week fondue at. Ik had me 2 dagen ervoor gewogen en toen woog ik 89,7. 2 dagen later heb ik fondue gegeten en de ochend daarna woog ik weer 91. Hier is mijn eerste vraag: is dit pure vetmassa die er gewoon weer bij is gekomen of is dit gewoon het eten die nog moet verteerd worden? En mijn tweede vraag is: als ik doorga met dit dieet, kan ik dan als ik mijn doelgewicht bereikt heb, wat 80kg is, beginnen met krachttraining?

Groetjes
 
800-1200 kcal per dag? Concentratiekamp dieet?

Bereken u kcalverbruik, trek er een goede 500 kcal van af en hou je daar eens even aan, afvallen is een relatief traag proces als je het goed wil doen

Wat houd u nu tegen van te beginnen trainen?
 
Hoe bereken ik mijn kcalverbruik? En dat weet ik net niet kan ik nu al beginnen met krachttraining of hou ik me beter alleen aan cardio?
 
Kijk eens in de stickies hier ivm je kcal verbruik, ook via google kan je genoeg links vinden hoe je dit doet

En ja tuurlijk kan je al beginnen, hoe vroeger hoe beter! Ook hier op het gorum vind je veel info ivm beginnersschema’s zoals stronglifts, starting strenght etc
 
Mijn doel is wel afvallen, dus is het dan wel slim om te beginnen met krachttraining?
 
1. In de fondue (en het brood) zit veel zout. Daardoor houd je veel vocht vast en ben je enkele dagen iets zwaarder. Een paar dagen normaal eten en je gewicht is weer terug omlaag.

2. Krachttraining werkt sowieso altijd in je voordeel. Het heeft tijdens een dieet positieve invloed op spiermassa (behoud) en reductie van opgeslagen vet. Je gewicht kan iets langzamer dalen, maar het resultaat in de spiegel is drie keer beter.

3. Je kcal inname is te laag. Begin eens met 2000 kcal. E150, K200, V66.

Bouw dit op met voldoende fruit, groenten, volkoren producten en andere gezonde voeding.

Begin daarbij met 3 maal per week een uurtje krachttraining en 20 min cardio na de krachttraining.

Ik verwacht dat je gemiddeld ongeveer 750g per week af zult vallen. Dat is 3 kilo per maand en is een mooi tempo voor nu
 
Over het algemeen is snel afvallen juist op langere termijn nadelig ..

Je kan je beter de vraag stellen waarom je niet eerder tot de conclusie bent gekomen dat je er wat aan moest gaan doen ..
 
Over het algemeen is snel afvallen juist op langere termijn nadelig ..

Je kan je beter de vraag stellen waarom je niet eerder tot de conclusie bent gekomen dat je er wat aan moest gaan doen ..
Ik ben eerder tot de conclusie gekomen, maar had nooit zin om er wat aan te doen
 
1. In de fondue (en het brood) zit veel zout. Daardoor houd je veel vocht vast en ben je enkele dagen iets zwaarder. Een paar dagen normaal eten en je gewicht is weer terug omlaag.

2. Krachttraining werkt sowieso altijd in je voordeel. Het heeft tijdens een dieet positieve invloed op spiermassa (behoud) en reductie van opgeslagen vet. Je gewicht kan iets langzamer dalen, maar het resultaat in de spiegel is drie keer beter.

3. Je kcal inname is te laag. Begin eens met 2000 kcal. E150, K200, V66.

Bouw dit op met voldoende fruit, groenten, volkoren producten en andere gezonde voeding.

Begin daarbij met 3 maal per week een uurtje krachttraining en 20 min cardio na de krachttraining.

Ik verwacht dat je gemiddeld ongeveer 750g per week af zult vallen. Dat is 3 kilo per maand en is een mooi tempo voor nu
Ok bedankt voor de info, kan je wat meer vertellen over E150, K200 en V66? Wat betekenen de getallen? En moet ik op de dagen dat ik geen krachttraining doe wel cardio doen?
 
150 gram eiwit
200 gram koolhydraten
66 gram vet

In de link die ik je stuurde staat ook een excel sheet. Daar kan je je onderhoud in berekenen en eventueel je schema maken. Uitleg hoe het werkt staat ook in de link.
 
Back
Naar boven