AndroidHealthClinic

Snel afwisselen bulken/cutten

Bezoekers in dit topic

Bo

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 nov 2002
Berichten
567
Waardering
0
Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Ik las op een ander forum over een Amerikaanse amateur bodybuilder die op deze manier dieet. Hij beweert nooit langer dan 3 weken te bulken voor het weer tijdelijk overschakelt naar een cut-dieet. En andersom insgelijks: max 3 weken cutten voor hij er een paar hoge kcal dagen tegenaan gooit.

Nou is het af en toe opnemen van een carb dag tijdens het cutten volgens mij wel erg bekend om je metabolisme te verhogen.

Maar dat switchen om de zoveel weken..?
 
Stond al eerder aangegeven in een bep. thread
2 weken cutten alvorens weer te gaan bulken voor 2 weken and so on, and so on. Weet alleen niet meer waar maar was volgens mij niet echt ideaal te noemen
 
Nee maar je blijft wel steeds je metabolisme stimuleren zonder dat je op een al te hoog vet% komt door een te lange tijd bulken.

Ik weet wel dat er voor en nadelen aan kleven maar vroeg me af of er hier ervaren mensen zijn die wel eens zoiets hebben uitgeprobeerd.
 
3 weken bulken is te weinig om spiermassa te winnen. Dus eerlijk gezegd vind ik het een beetje onzin.
 
Als je bedoelt zoals het ABCDE dieet, dan vond ik het maar niks. De cal. schommelingen zijn te groot, waardoor je in de bulk te vet wordt en tijdens het cutten spier verliest. Uiteindelijk eindig je met niks.
Ik probeer er altijd voor te zorgen dat mijn vet% niet te hoog wordt. Daarom bulk ik altijd kortere periodes gevolgt door een cut-periode etc... de bulk periodes zijn wel langer dan de cut perdiodes.
Bij mij betekent bulken ook niet zoveel mogelijk eten, maar gewoon gecontroleerd een x aantal calorieen boven mijn calorieen behoudt.
 
Back
Naar boven