AndroidHealthClinic

snel bloeden tijdens injecteren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kip

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2004
Berichten
37
Waardering
0
K'was vandaag bij mijn kameraad die aan het kuren is .
Moest net lukken dat hij zich ging laten injecteren door een kerel van de gym waar hij traint .

Ik wilde wel eens zien hoe hij dit ging doen . :p
Hij injecteerde mijn maat in zijn bil( achterwerk ) aan de rechterkant .
eerst ontluchte hij de spuit , toen plopte hij de naald erin en aspireerde , geen bloed in de vloeistof zegde hij en spoot de vloeistof erin .
Maar toen hij de naald terug uit zijn bil trok bloedde mijn kameraad ineens vrij hevig .
Het bloed liep over zijn kont naar beneden .
Maar na eventjes met een steriel doekje erop hebben gedrukt was het gedaan .
Dat is normaal zegde de kerel , ik heb dwars door een ader gestoken vandaar.


Nu is mijn vraag hier.
Is het normaal dat het soms toch zo vrij hevig bloed ?

Achteraf pakte ik de puit vast en toen zag ik dat er toch een klein beetje bloed in de aansluiting spuit , naald zat.
Kan dit zijn dat dit erin geschoten is na het terugtrekken van de spuit na het injecteren , want tijdens het aspireren was er geen bloed te zien volgens die kerel ?

De kerel zegde wel van dat is toch raar als ik rechts injecteer , heb ik dit nooit voor bij jou en als ik rechts injecteer is het bijna altijd prijs .


Nog even een vraagje .
Een verpleegster heeft mij eens vertelt dat als je goed wil injecteren je dus één bil in 4 moet verdelen en dan het bovenste stuk rechts , toen vroeg ik : maar hoe weten jullie hoe hoog je moet injecteren .
Ze vertelde mij dat je eigenlijk vanaf waar je reet eindigt ( bovenkant ) een horizontale lijn moet trekken tot in dat bovenste rechtse stuk .
Zo zit je altijd juist .
Kan dit kloppen .

Ik zal de reacties overbrengen aan mijn kameraad .

Thanxx
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
je kunt altijd door een bloedvat heen zetten, is mij ook eens overkomen. bloedde als een rund, maar was binnen no time over.
verder maakt het niet zo heel veel uit waar je zet als je maar diep genoeg zet in de spier. borst,triceps,schouders,benen,traps,kuiten,billen enz. het kan allemaal.
gr d
 
Het kan ook door je verhoogde bloeddruk door de a.s harder bloeden
 
Of als je tevaak de zelfde plekken gebruikt wil het ook wel wat harder bloeden.

Een vaste hand en rustig de naald erruit halen kan ook flink wat schelen. Als ik zelf injecteer heb ik zelden veel bloed. Als mijn vriendin me injecteerd bloed het altijd.
 
Wat je zegt kan inderdaad een prik door een ader heen zijn (bilaterale punctie). Kun je nog een mooie blauwe plek op krijgen ;)
Zo lang het bloed er niet op de maat van het hart uitpulst en heel donker van kleur is valt het nog wel mee...
 
Heb 1x zelf een bloedstraaltje van 30cm gehad toen ik de naald eruit haalde.

Bureau, kast en vloer onder! :D


Wel een dikke blauwe plek de week erna. ;)
 
MrJ zei:
Heb 1x zelf een bloedstraaltje van 30cm gehad toen ik de naald eruit haalde.

Bureau, kast en vloer onder! :D


Wel een dikke blauwe plek de week erna. ;)

Ja Ik heb hetzelfde gehad, je schrikt even en je gaat gewoon weer verder ;-)
 
:o xxxx-ik zeg niks-xxxx :o :grin:
 
Back
Naar boven