XXL Nutrition

Snel een hoge hartslag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Sinds een tijdje heb ik snel een zeer hoge hartslag bij het uitvoeren van bepaalde oefeningen. Met in het bijzonder wanneer ik m'n rug train of squats doe. M'n hartslag stijgt dan enorm snel. Als m'n reps erop zitten heb ik het gevoel of ik wat ga krijgen ??? Ik lijk ook buiten adem.

Dit vind ik vreemd mits spiertrainining toch redelijk anaerobisch is? Bovendien heb ik bij cardio dan weer geen problemen.

Wat zou die plotse snelle hartslag kunnen veroorzaken?

Na de oefening zakt m'n hartslag dan wel snel gelukkig.
 
Hmm raar dat je dit krijgt, idd bij anaerobe oefeningen ???

Misschien iets te maken met teveel stress/weinig slaap of zo? Alhoewel dat het dan ook waarschijnlijker zou zijn dat je dit bij cardio krijgt.

Heb je het ook effectief gemeten? Misschien deels 'ingebeeld' (hoe meer je let op zo een dingen hoe meer je er last van hebt lijkt het soms he)
 
stace zei:
Hmm raar dat je dit krijgt, idd bij anaerobe oefeningen ???

Misschien iets te maken met teveel stress/weinig slaap of zo? Alhoewel dat het dan ook waarschijnlijker zou zijn dat je dit bij cardio krijgt.

Heb je het ook effectief gemeten? Misschien deels 'ingebeeld' (hoe meer je let op zo een dingen hoe meer je er last van hebt lijkt het soms he)

De slaap is ok. Ik slaap gemiddeld 8 a 9 uur per nacht. Ingebeeld is het zeker niet. M'n hart raast echt na een squat (of een row)
Miss is het door een combinatie met angst? Voor ik een zware oefening begin heb ik wat last van stress. Het lijkt me toch straf dat dit dan kan leiden tot zo'n razend hart.

Als ik bv schoulder presses doe heb ik er geen last van.
 
Warmte, hevige inspanning, slechte ademhaling???
 
Op zich niet zo raar. Zodra je lichaam zich inspant gaat je hartslag omhoog. Zolang je je ook weer snel herstelt (hartslag na inspanning weer normaal) hoef je je nergens zorgen over te maken :) Overigens is langzaam herstel ook geen issue, heeft te maken met je conditie.
 
ReyMysterio zei:
Warmte, hevige inspanning, slechte ademhaling???

Had 't in de winter ook. Moeten stoppen. Nu ben ik terug begonnen en ik heb het terug.
Slechte ademhaling? Geen idee.. Als ik er dan op let en het volgens de boekjes doe krijg ik net teveel zuurstof naar binnen en begin ik te draaien :)
 
Back
Naar boven