Fitness Seller

Snel metabolisme en calorieën tellen in bulk

Bezoekers in dit topic

Pikemaster

Novice
Lid geworden
14 mrt 2018
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
81kg
Mede bb-ers!

Ik train nu een jaartje of 3, een keer of 4 in de week (ub/lb).
Helaas even eruit gelegen ivm een blessure, en wil nu weer mijn training op gaan pakken en bulken.
Voorheen deed ik netjes altijd mijn kcal tellen en ik deed toen cutten op 2600-2400 kcal
(had meer spiermassa dan nu).. en bulken op 3200-3400cal

Ik heb een kantoorbaan en weinig actief verder..
Ik gok zelf dat mijn onderhoud rond de 2900 kcal ligt.

Ik kan zowiezo vrij veel eten zonder dat het snel eraan komt.. daarom denk ik dat mijn metabolisme vrij hoog ligt.
Het eten is de laatste maanden dramatisch geweest met veel junkfood.
Ben misschien 2 kilo aangekomen totaal dus de schade valt mee.

Hoe kan ik nou het beste mijn calorieën tellen nu ik weer "opnieuw" mijn behoefte uit moet rekenen.
Ik wil zowiezo de 0.5 kilo per week aankomen gebruiken, en vanaf daar mijn kcal behoefte uit rekenen.
3100 calorieen (en de juiste verhoudingen) wil ik mee starten en kijken wat er gebeurd.

Is deze benadering een beetje logisch?

Lengte 1.89m, gewicht is 81kg momenteel.
Ik gok een VP van 16%
 
Verschil tss Hoog en laag metabolism is niet zo groot als veel mensen denken.

Vrij veel eten zonder aan te komen is op onderhoud eten. Dus dat vrij veel eten zal dan zoveel wel niet zijn.

Verhoudingen 1gr vet per kg lichaamsgewicht en eiwitten 2g per de rest aanvullen met koolhydraten.

250 a 500 kcals boven onderhoud eten om aan te komen. Ik begin liever met 250 kcals en dan 2 weekjes bekijken.
 
Verschil tss Hoog en laag metabolism is niet zo groot als veel mensen denken.

Vrij veel eten zonder aan te komen is op onderhoud eten. Dus dat vrij veel eten zal dan zoveel wel niet zijn.

Verhoudingen 1gr vet per kg lichaamsgewicht en eiwitten 2g per de rest aanvullen met koolhydraten.

250 a 500 kcals boven onderhoud eten om aan te komen. Ik begin liever met 250 kcals en dan 2 weekjes bekijken.

Die verhoudingen kan ik inmiddels dromen,
ik doel eerder op dat ik het lastig vind om nu te bepalen op hoeveel kcal ik moet gaan draaien.
Ik verwacht dat 3100 kcal redelijk safe is..

Ik ga dan op 40/30/30 zitten,
(310g/233g/103g)
 
Die verhoudingen kan ik inmiddels dromen,
ik doel eerder op dat ik het lastig vind om nu te bepalen op hoeveel kcal ik moet gaan draaien.
Ik verwacht dat 3100 kcal redelijk safe is..

Ik ga dan op 40/30/30 zitten,
(310g/233g/103g)

Eiwitten voor u is 160gr genoeg. vetten een 80gr. de rest koolhydraten.

Ik zou het berekenen met de harris benedict methode. Vind je wel via google. Daar vul je al je gegevens in.

Dit is maar een schatting. Maar dan heb je een beginpunt.
 
Met een onderhoud van +- 3000 heb je geen hoog metabolisme.

Anyway, gewoon uitproberen..beter iets te laag beginnen dan te hoog, aanpassen adhv je progressie.
 
Verschil tss Hoog en laag metabolism is niet zo groot als veel mensen denken.

Niet mee eens, toen ik nog samenwoonde met m'n ex hebben we eens een maandje getracked wat ze per dag allemaal wegvrat.
Ze is 1.72 @ 52 kilo, 17% bodyfat en at per dag ~4000 á 4500 kcal weg.
Kan dus wel echt gigantisch verschillen per persoon.
Maargoed, doet er niet natuurlijk niet aan toe.

Ik zou zelf beginnen @ 3000 kcal en dan even kijken wat je gewicht doet.
Ga je stabiel omhoog is het goed, ga je niet kan je altijd nog omhoog.
Kan het kwaad als je begint met wat je in gedachten hebt?
Nee hoor. Worst case scenario heb je er zo een kilo'tje extra vet bij. Als je dat niet erg vind, doe je ding!
 
Met een onderhoud van +- 3000 heb je geen hoog metabolisme.

Anyway, gewoon uitproberen..beter iets te laag beginnen dan te hoog, aanpassen adhv je progressie.

Als je weet dat ik verder totaal niet actief ben op me werk (zittend beroep),
en normaal gesproken mijn onderhoud op 2600 zou moeten liggen.. schrijf ik die 400 kcal weg onder de noemer, snelle metabolisme :-)
Want ik kom pas aan bij de 3400 normaal gesproken
 
Als je weet dat ik verder totaal niet actief ben op me werk (zittend beroep),
en normaal gesproken mijn onderhoud op 2600 zou moeten liggen.. schrijf ik die 400 kcal weg onder de noemer, snelle metabolisme :-)
Want ik kom pas aan bij de 3400 normaal gesproken

Ik begon met cutten op 4500 kcals, tot een paar dagen terug zat ik nog op 3500 kcals en op 7 procent..nu cut ik op 3000. Aankomen doe ik op 5000-6000.. maw, je hebt een normaal metabolisme.
 
Ik begon met cutten op 4500 kcals, tot een paar dagen terug zat ik nog op 3500 kcals en op 7 procent..nu cut ik op 3000. Aankomen doe ik op 5000-6000.. maw, je hebt een normaal metabolisme.

Hier nog ene...
 
Hier nog ene...
hier ook nog een... maar dan wel een raar geval. :o
1,68 m.. gewicht wil je niet weten... maar iig veel te laag... en 4000-4500 kcal eten en nog afvallen. :mad: en ben nog vrouw ook en heb 0 aan activiteit...
Kom ik aan met m'n bulken op 2500 kcal. Jullie zijn allemaal klootzakken.
ik wil wel ruilen... graag zelfs... :sad:
 
Kom ik aan met m'n bulken op 2500 kcal. Jullie zijn allemaal klootzakken.

Het is beide vervelend.. alhoewel je aan 2500 eerder went dan aan 6000.. is ook veel praktischer en goedkoper, klootzak :)
 
Niet mee eens, toen ik nog samenwoonde met m'n ex hebben we eens een maandje getracked wat ze per dag allemaal wegvrat.
Ze is 1.72 @ 52 kilo, 17% bodyfat en at per dag ~4000 á 4500 kcal weg.
Kan dus wel echt gigantisch verschillen per persoon.
Maargoed, doet er niet natuurlijk niet aan toe.

Ik zou zelf beginnen @ 3000 kcal en dan even kijken wat je gewicht doet.
Ga je stabiel omhoog is het goed, ga je niet kan je altijd nog omhoog.
Kan het kwaad als je begint met wat je in gedachten hebt?
Nee hoor. Worst case scenario heb je er zo een kilo'tje extra vet bij. Als je dat niet erg vind, doe je ding!

Hoe vaak ik al gehoord heb ik kan eten wat ik wil ik kom niks bij vanwege snel metabolisme of ik kijk naar eten en wordt al vet door een traag metabolisme.

En dan tel je op wat ze eten. Kan geloven dat ze niet aankomen of afvallen. En het kwam in al die gevallen nooit door hun metabolisme.

Ze is 1.72 @ 52 kilo, 17% bodyfat en at per dag ~4000 á 4500 kcal weg. En dit is volgens mij eerder uitzondering dan de regel.

En ik heb het verkeerd verwoord. onderling tss mensen zal er verschil zijn. Had het eigenlijk op het vertragen of versnellen van het metabolisme bij éénzelfde persoon.
 
Laatst bewerkt:
Idd...heb na verloop van tijd echt genoeg van al dat eten in de bulk....dan ben ik blij als ik weer kan gaan cutten :laugh:
Dat eten zelf is 1 ding. Maar meerdere keren per dag een halfuur op het toilet zitten word je ook beu :D
 
Back
Naar boven