MuscleMeat

Snelle carbs na cardio?

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Nu ik in de cut zit ben ik weer begonnen met 2 dagen muay thai (cardio) in de week. Na deze trainingen neem ik altijd een maaltijd bestaande uit magere kwark en havermout. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om hier ook snelle carbs aan toe te voegen net als na een normale training in de vorm van bijv dextrose.

Kortom: dextrose ook na cardio of echt alleen maar op trainingsdagen na de training?
 
Een cardiotraining is te vergelijken met een krachttraining, dus zou je na een cardiotraining hetzelfde kunnen nemen als na een krachttraining.
 
Echter wanneer je gaat carioen om vet te verliezen lijkt het me niet verstandig om direkt je lichaam van energie ( koolhydraten ) te voorzien. Waarschijnlijk gaat het lichaam dan niet vet verbranden maar kiest het de makkelijke weg en gebruikt het de snelle koolhydraten.
 
aangezien je doel vet verliezen is (met zoveel mogelijk spierbehoud), zou ik geen snelle carbs nemen na je cardio. Waarom doe je anders cardio? Daarnaast moet je ook gewoon onder je verbruik zitten in totaal op een dag, zoals je natuurlijk al wel weet... zolang je onder je behoefte zit (of creëert middels extra cardio) is er niks aan de hand. Mijn tip: bewaar die dextrose voor na je KT!
 
Mwoh ik weet niet. Bij cardio put je je spieren niet echt uit, dus heb je die snelle energie imo niet zo nodig.
 
ik denk dat je na de cardio alleen wat eiwitten nodig hebt. Je hebt niet echt veel aan carbs, omdat ik denk dat je spieren niet echt worden belast, zoals bij kracht training. Bij bulken zou je 't kunnen overwegen aangezien je wat extra calorieen nodig hebt.
 
mock zei:
Echter wanneer je gaat carioen om vet te verliezen lijkt het me niet verstandig om direkt je lichaam van energie ( koolhydraten ) te voorzien. Waarschijnlijk gaat het lichaam dan niet vet verbranden maar kiest het de makkelijke weg en gebruikt het de snelle koolhydraten.

en je spieren?

belangrijker is wat je doet voor cardio. Tenzij je bij het opstaan cardio doet, zou ik nooit suikers voor cardio consumeren.

mvg.

edit: suikers maar in algemeen kh.
 
Ik zocht naar een bevestiging van m'n vermoedens en die heb ik bij deze gekregen :) Geen snelle carbs na de cardio.

Bedankt voor de replies
 
Back
Naar boven