Fitness Seller

Snelle carbs na de training; ja of nee?

Bezoekers in dit topic

vitnezzer

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 sep 2010
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m63
Massa
59kg
Vetpercentage
14%
Gebruik zelf 30 gr pure carbs na elke training(mix van dextrose en maltodextrose), begin alleen een beetje te twijfelen aan het nut ervan. Wat vinden jullie hiervan?
 
Verwijder dan maar moderators
 
misschien dat er iemand komt met nieuwe onderzoeken.

ben trouwens weer begonnen met wms ervoor en erna.... ging er platter uitzien leek wel.
 
Nee.

Ik eet om de 3 uur en tussen die tijd train ik ergens.

Dus stel ik eet om 12 uur 4 snee volkorenbrood met 5 ei-eiwit. Om 14 uur ga ik trainen. Om 15 uur eet ik wederom 4 snee volkoren met 5 ei-eiwit.

Is dat niet goed dan ?
 
Nee.

Ik eet om de 3 uur en tussen die tijd train ik ergens.

Dus stel ik eet om 12 uur 4 snee volkorenbrood met 5 ei-eiwit. Om 14 uur ga ik trainen. Om 15 uur eet ik wederom 4 snee volkoren met 5 ei-eiwit.

Is dat niet goed dan ?

Stickies/Google...

OT: Ja.
 
Leerzaam topic dit.

Sticky's op een forum dat gesponsord wordt door diverse voedingssupplementen verkopers beschouw ik niet als betrouwbare bron overigens.
 
Sommige sticky's op dit forum zijn ook verouderd en gedeeltelijk achterhaald.

Carbs na een krachttaining blijft een eeuwige discussie. Ik geloof er niet meer in. Maar de supplementboeren hebben er weer goed geld aan verdiend. Je kan beter whey hydrolisaat voor en na je training nemen. Maar dat verkondigde 3XL al jaren.

Zie ook: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/mythe-wereld-halen-insuline-post-workout-niet-nodig-118625/

Alan Aragon's laatste inzicht/advies (voor zover ik weet):

The protocol I recommend currently is strikingly similar to the original, with a few VERY insignificant tweaks. Note that TBW = target bodyweight:

60-90 minutes preworkout, have a solid, balanced meal:

Protein = 0.25g/lb TBW
Carbs = 0.25g/lb TBW
Adding fat at this point is fine, use your discretion as long as it fits into your macro goals. Note that this meal is skipped if you train 1st thing in the morning.

[OR]

30-0 minutes preworkout - (and/or sipped throughout the workout), have a liquid or easily digested meal:

Protein = 0.25g/lb TBW
Carbs = 0.25g/lb TBW
If you were going to train for close to or more than 2 hours continuously, it would definitely benefit you to have this extra preworkout meal either immediately prior to, or sipped during training. Keep the fats here incidental & not added if you're prone to gastric distress during training.

Within 30 minutes postworkout, have either a liquid or solid meal:

Protein = 0.25g/lb TBW
Carbs = 0.25-0.5g/lb TBW, depending on how carb-restricted your diet is.
Amount of fat here doesn't matter as long as your daily target is hit.


Post-postworkout is simply your next sheduled meal, whether it's 1, 2, or 3 hrs later simply doesn't matter - especially if your immediate postworkout meal was designed as above.

NOTE: The small differences are mainly geared toward simplifying the guidelines. The rest of the recommendations about food types are pretty much the same. Also note that I no longer give a damn about GI, it doesn't really make a difference one way or another. If you want high GI carbs pre and/or during training, go for it. As time has passed, GI has proven itself to be a worthless, irrelevant index. Insulinogenesis is a separate issue, and slight elevations during & postworkout is a great idea. This accomplished by both food type & food amount, the latter being more important. To boot, the necessary insulin elevations for maximal net gains in protein balance are easily met without specific attempts at spiking it up. There's obviously a lot more to this, but that's the important basics. The rest is fringe.

http://forum.bodybuilding.com/showpost.php?p=11356062&postcount=3088
 
Ik heb je post niet helemaal gelezen wazzup ( ogen vallen dicht ), maar aan het dikgedrukte te zien was ik toch goed bezig :D
 
Ik neem gewoon een meal die groter is dan mijn verbruik met KT. En dat is dan havermout, een stuk fruit, whey en wat pinda's. Een uur van te voren, kan nooit fout gaan IMO:cool:
 
Als je jezelf beter voelt met, neem het dan :)
 
PostWO meal met snelle suikers is overrated IMO. Het zal vast verschil maken, maar dextrose is geen wondermiddel. Het is trouwens wel een leuk ritueeltje, shakies klaarmaken, voor je gevoel probeer je dan alles in werking te stellen om de training effect te laten hebben. De zin en onzin.. blijft een eeuwige discussie idd.
 
Ja.

0.4xlichaamsgewicht
 
Is dat niet hetzelfde als XXL Nutrition propageert ?

En waarom zou ik dat moeten doen ? Als ik een boterham met ei eet is die insuline-respons dan niet voldoende of zo ?
 
Ja.

0.4xlichaamsgewicht
Sommige doen 0.4g/kg, andere doen 0.8kg.
Ik heb een tijdje 0.8g/kg gedaan, ben ermee gestopt omdat ik niet veel verandering voelde.

---------- Toegevoegd om 15:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

Is dat niet hetzelfde als XXL Nutrition propageert ?

En waarom zou ik dat moeten doen ? Als ik een boterham met ei eet is die insuline-respons dan niet voldoende of zo ?
Jawel, maar veel mensen pakken dextrose om op te lossen in water, dit zijn snellere kh dan een boterham. ;)
 
Nee.

Ik eet om de 3 uur en tussen die tijd train ik ergens.

Dus stel ik eet om 12 uur 4 snee volkorenbrood met 5 ei-eiwit. Om 14 uur ga ik trainen. Om 15 uur eet ik wederom 4 snee volkoren met 5 ei-eiwit.

Is dat niet goed dan ?

Brood???
 
Er zijn 2 momenten wanneer je lichaam veel kh kan opnemen. id ochtend en na 't trainen
 
Back
Naar boven