Fitness Seller

Snelle eiwitten langzaam maken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Personalfitjust

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 jun 2009
Berichten
378
Waardering
11
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
9%
Heeft iemand een idee hoe dit moet?
Ik zat zelf te denken een gewone shake met melk, en dan nog een eetlepen pindakaas erdoorheen en goed mengen met de blender.

Heeft iemand zelf nog een idee, of ergerns hoorde van een professionele bron?

Alvast bedankt!
 
Meest proffesionele wat ik gehoord heb is caseine kopen ipv wei.
 
Meest proffesionele wat ik gehoord heb is caseine kopen ipv wei.

Klopt.

Normaal heb ik kwark maar door omstandigheden heb ik dat niet op het moment. (voor voor het slapen gaan) Dus vandaar mijn vraag.
 
Vezels.

Ook is voornamelijk het dagelijks behalen van je eiwitbehoefte belangrijker dan je zorgen maken over snelle/langzame eiwitten
 
Door ze een boete te geven voor te snel rijden?
 
Wei heeft gewoon de eigenschap dat het snel op word genomen, het lijkt mij niet haalbaar om dit eigenschap op wat voor manier dan ook te manipuleren of te vertragen...

Caseïne is inderdaad de traagste vorm van eiwit, en als je behoefte hebt aan beide is het misschien raadzaam om of een combinatie product aan te schaffen of je eigen combinatie (wei en caseïne) te maken ;)
 
Wei heeft gewoon de eigenschap dat het snel op word genomen, het lijkt mij niet haalbaar om dit eigenschap op wat voor manier dan ook te manipuleren of te vertragen...

Caseïne is inderdaad de traagste vorm van eiwit, en als je behoefte hebt aan beide is het misschien raadzaam om of een combinatie product aan te schaffen of je eigen combinatie (wei en caseïne) te maken ;)

Thnx, denk ook niet dat het mogelijk is. Las zelf op forum.bodybuilding.com dat je carbs en vet erbij moest mengen. Maar voor een keer geen trage eiwitten voor het slapen gaan, gaat me niet killen =p
 
kdoe altijd voor trage opname een schake met brinta- melk- whey en daarbij eet ik nog wat noten ...

Vetten vertraagd opname van eiwitten ...en in de noten zelf zitten ook nog eiwitten ...
 
Het "snelle" en "langzame" zit niet in de opname p zich, maar in de snelheid waarmee eiwit de maag kan passeren.

Caseine vlokt in de zure omgeving van de maag en voormt ahw een bal eiwit waardoor de maagpassage vertraagt. Wei heeft deze eigenschap niet en assert de maag dus met een normaal tempo (hoe dunner de shake des te sneller).

Als het eiwit opzich de maag gepasseerd is gebeurt de afbraak/opname in de darm op het zelfde tempo.

Als je dus voedingsmiddelen toevoegd aan je wei die deze maagpassage vertragen dan beinvloed je op die manier ook de opname. Koolhydraten toevoegen vind ik een goede optie, vetten geloof ik niet zo in tenzij het geemulgeerd vet is in een ander voedingsmiddel.
 
Het "snelle" en "langzame" zit niet in de opname p zich, maar in de snelheid waarmee eiwit de maag kan passeren.

Caseine vlokt in de zure omgeving van de maag en voormt ahw een bal eiwit waardoor de maagpassage vertraagt. Wei heeft deze eigenschap niet en assert de maag dus met een normaal tempo (hoe dunner de shake des te sneller).

Als het eiwit opzich de maag gepasseerd is gebeurt de afbraak/opname in de darm op het zelfde tempo.

Als je dus voedingsmiddelen toevoegd aan je wei die deze maagpassage vertragen dan beinvloed je op die manier ook de opname. Koolhydraten toevoegen vind ik een goede optie, vetten geloof ik niet zo in tenzij het geemulgeerd vet is in een ander voedingsmiddel.

Thanks for the add! Dit wist ik nog niet, meende dat het idd met de opname zelf te maken had en niet met de maagpassage.
Als ik het goed begrijp zijn carbs toevoegen hierin dus een betere dan vetten. De absortie van vocht bij vezels, heeft dit ook invloed op de maagpassage? Vetten hebben deze eigenschappen niet, het zou de maagpassage dus niet vertragen.
Ik vraag me wel af wat de achterliggende gedachte is van het toevoegen van vetten?
 
Laatst bewerkt:
Thanks for the add! Dit wist ik nog niet, meende dat het idd met de opname zelf te maken had en niet met de maagpassage.
Als ik het goed begrijp zijn carbs toevoegen hierin dus een betere dan vetten. Carbs 'vlokken' ze absorberen veel vocht. Vetten hebben deze eigenschap niet, het zou de maagpassage dus niet vertragen.
Ik vraag me wel af wat de achterliggende gedachte is van het toevoegen van vetten?

Vetten verteren trager dit in combinatie met vezels gaat nog trager ...
MIjn voorkeur gaat dus uit naar brinta - noten -whey (met melk) combo als je het gebruikt als maaltijdvervanger...
Zowiezo word je dan toch geacht na 3 tot max 4 uur te eten :)
 
Vetten verteren trager dit in combinatie met vezels gaat nog trager ...
MIjn voorkeur gaat dus uit naar brinta - noten -whey (met melk) combo als je het gebruikt als maaltijdvervanger...
Zowiezo word je dan toch geacht na 3 tot max 4 uur te eten :)

Volgens 3xl heeft het weinig met verteren te maken, juist de maagpassage zou een grote rol hierin spelen.
Dus in welke zin zouden vetten dan de opname vertragen? Dat je geacht word om na 3 MAX 4 uur wederom te eten is natuurlijk niet noodzakelijk (maar dat is een andere discussie)
 
Laatst bewerkt:
Vetten verteren trager dit in combinatie met vezels gaat nog trager ...
MIjn voorkeur gaat dus uit naar brinta - noten -whey (met melk) combo als je het gebruikt als maaltijdvervanger...
Zowiezo word je dan toch geacht na 3 tot max 4 uur te eten :)

Vetten vertragen de maaglediging, en niet de vertering. Je maag is een zuur milieu, omdat dit eiwitten denatureert en bacteriën dood. Voor de vertering van o. A. vetten is juist een basisch milieu nodig, en daarom is de dunne darm voor een deel basisch. Onderaan je maag zit edn sluitspier, de pyloris, die ervoor zorgt dat je maag niet zomaar leegstroomt je darmen in. Verder zorgt de afbraak van vetten ook dat de pH daalt, omdat deze worden afgebroken tot vetzuren.
Om deze reden zorgen vetten voor een vertraagde doorgang; de pyloris ontspant, en nieuw voedsel kan van de maag de dunne darm in. Wanneer de pH in de dunne darm vervolgens zakt, sluit de pyloris zich, en wordt de zojuist binnengelaten voedingsbrok eerst bewerkt en op hogere pH gebracht. Is de pH weer hoog genoeg, dan zal de pyloris zich weer openen.

O. En vergeet in dat geval je wekker niet te zetten vannacht.
 
Vetten vertragen de maaglediging, en niet de vertering. Je maag is een zuur milieu, omdat dit eiwitten denatureert en bacteriën dood. Voor de vertering van o. A. vetten is juist een basisch milieu nodig, en daarom is de dunne darm voor een deel basisch. Onderaan je maag zit edn sluitspier, de pyloris, die ervoor zorgt dat je maag niet zomaar leegstroomt je darmen in. Verder zorgt de afbraak van vetten ook dat de pH daalt, omdat deze worden afgebroken tot vetzuren.
Om deze reden zorgen vetten voor een vertraagde doorgang; de pyloris ontspant, en nieuw voedsel kan van de maag de dunne darm in. Wanneer de pH in de dunne darm vervolgens zakt, sluit de pyloris zich, en wordt de zojuist binnengelaten voedingsbrok eerst bewerkt en op hogere pH gebracht. Is de pH weer hoog genoeg, dan zal de pyloris zich weer openen.

O. En vergeet in dat geval je wekker niet te zetten vannacht.



Antwoord op mijn vraag: de afbraak van vetten doen de pH dalen waardoor de pyloris zich sluit en dus geen voeding door laat naar de darmen.

Een beter antwoord kon ik niet wensen, Thanks bro!
 
Heeft de afbraak van de verschillende soorten eiwitproducten dan helemaal niets te maken met de moleculaire opbouw van het type eiwit? Wei eiwit heeft toch kortere ketens dan bijvoorbeeld Caseine?

Of worden deze ketens juist afgebroken in de maag eer ze doorgaan naar je darmen (zie voorbeeld van die kluit caseine in je maag ten opzichte van wei)?
 
Heeft de afbraak van de verschillende soorten eiwitproducten dan helemaal niets te maken met de moleculaire opbouw van het type eiwit? Wei eiwit heeft toch kortere ketens dan bijvoorbeeld Caseine?

Of worden deze ketens juist afgebroken in de maag eer ze doorgaan naar je darmen (zie voorbeeld van die kluit caseine in je maag ten opzichte van wei)?

Eiwitvertering vindt voor een zeer belangrijk deel plaats in de maag. Zeker ook in de dunne darm, maar de maag is voor eiwitvertering belangrijker dan voor de vertering van koolhydraten en vetten.
Waarom casseine langzamer wordt opgenomen dan whey zal o.a. te maken hebben met wat 3xl zei (ik heb me hier niet zo in verdiept, zal het thuis wel even opzoeken)
door klompvorming kunnen enzymen in ieder geval minder goed hun werk doen. Over ketenlengte van whey enerzijds en casseine anderzijds weet ik (nog) niks.
 
Ik krijg bijna alles weg maar Caseïne gaat er nog geen slok naar binnen, bah wat een ranzige dikke troep. Om te kotsen, echt waar.
 
Ik had gister het briljante idee om casseine door mn kwark te flikkeren. Nou, die zooi mixt dus ECHT niet. Na een hap zn mn keel zo dicht dat ik moest kokhalzen, en daarna hoesten, waardoor er een wolk poeder naar buiten kwam door mn neus. Daarna dacht ik ik pleur dr een paar eetlepels olijfolie doorheen, maar daardoor werd t nou niet meteen makkelijker weg te krijgen en ook fakking smerig. Daarna maar een kopje water erdoorheen gemengd om t wat vloeibaar te maken. Heb die shit kokhalzend en met kippenvel op mn armen opgegeten D'=
 
Haha, dat verbaast me niks. :D
 
even een bump van 4 jaar, ik zou niet kiezen voor casseine eiwitten puur en alleen omdat het inferieure eiwitten zijn en dat er een hele marketing campagne is gestart die dit probeert te verbloemen en dit product wel een functie probeert te geven.
Ik doe rond de 4ml olijfolie in mijn shake, dit is afdoende om de whey proteine te vertragen.
 
Back
Naar boven