AndroidHealthClinic

Snelle koolhydraten na training?

Bezoekers in dit topic

Baas100

Novice
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
9
Waardering
0
Massa
74kg
Ik kon zo snel even geen recent topic vinden over snelle koolhydraten na de training. Maar naar aanleiding van een filmpje dat ik gisteren op youtube keek vraag ik me toch af hoe het zit met snelle koolhydraten na de training in de bulk. Ik heb zelf altijd 0,4x mijn lichaamsgewicht genomen maar twijfel er na het zien van dit filmpje toch over.

http://www.youtube.com/watch?v=WNgxBfWvIzE

Bekijk even vanaf ongeveer 4 minuten. Als ik het goed begrijp zegt hij dat wanneer je na je training direct "simple sugars" neemt je heel je workout killt toch?

Wat is hierover jullie mening?
 
In je whey shake zitten ook gewoon snelle suikers (niet zo gek veel maar toch) en vroeger heb ik altijd gehoord dat een banaan of een blikje cola NA DE TRAINING (suiker + caffeïne voor meer opladen van glycogeenspiegels) alleen maar goed was.
 
Nouja in mijn whey isolaat van bodylab zit per 100 gram maar 3 gram snelle suikers dus ik denk dat dat per shake wel te verwaarlozen is. Alleen ik lees nogal wat verschillende verhalen wat betreft suikers na de training
 
hier verschillen de meningen erg over en is ook deels afhankelijk van je doelen en situatie waarin je zit.

probeer het gewoon beide uit en kijk wat het voor jou doet! ;)
iedereen is anders, wat voor de een werkt geld misschien niet voor jou.
er zijn genoeg profs die gewoon 100gram vitargo met whey nemen na het trainen, maar Kai Greene dus niet.:)
 
Ik merk wel als ik koolhydraten in mijn shake heb dat ik op de duur minder spierpijn heb of minder lang spierpijn heb
 
ik neem altijd na mijn training 4 rijstewafels met pindakaas en een shake....en dat is on en off season...
 
mijn Post workout shake is Whey protein (Whey perfection van B&F) + complexe koolhydraten (Anabolic WMS ook van B&F).

Ben er ook maar net mee begonnen maar zal zeker mijn bevindingen posten.
 
Ik pak nu advanced post workout van XXL nutrition bevalt super
 
Ik ga het zelf denk ik gewoon maar is een tijdje zonder dextrose na de training proberen. Gewoon voor de training zilvervliesrijst met kip en groente. direct na de training whey isolate shake en een uurtje later weer een maaltijd met veel eiwitten en complexe koolhydraten.
 
Je neemt geen suikers na je training voor het vullen van glycogeen.. dat is een bijverschijnsel. je neemt het om insuline omhoog te schroeven en zo de catabole processen van de training te stoppen. (insulin inhibits protein breakdown).

Maar een bak rijst doet ook een hoop goed hoor, of een banaan, of een boterham, of ....
 
Ik heb het filmpje bekeken en George adviseert dus geen carbs te nemen behalve gehydrolyseerde eiwitten in een tijdspan van 20 minuten na de training om de verhoogde groeihormoonwaarden in stand te houden. Na de 20 minuten mag je volgens hem je eiwitshake + snelle carbs nemen.
 
Ik heb het nog eens goed bekeken.. bedankt iedereen voor de reacties. Dus ik zit goed als ik direct na de training whey isolaat neem en na ongeveer 25/30 minuten mijn snelle koolhydraten?
 
Ik heb het nog eens goed bekeken.. bedankt iedereen voor de reacties. Dus ik zit goed als ik direct na de training whey isolaat neem en na ongeveer 25/30 minuten mijn snelle koolhydraten?

George zegt dus dat isolaat na 20-25 minuten wordt opgenomen en impliceert daarmee dat de tijdspanne van verhoogde HGH-waarden overschreden wordt. Als je isolaat neemt kun je dat het beste direct na je training nemen i.c.m carbs. Anders enkel peptiden nemen en een half uur later je isolaat+carbs.
 
Back
Naar boven