MuscleMeat

Snelle of trage Koolhydraten voor training

Bezoekers in dit topic

Sebastiaann

Novice
Lid geworden
24 jan 2016
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Dag allemaal,

Onder het mom van 'domme vragen bestaan niet' de volgende vraag:

Momenteel zit ik in de bulk met 3500 calorien verdeelt over 6 maaltijden.

Normaliter begin ik met mijn workout 30-40 minuten na maaltijd 4. Nu vroeg ik mij af, is het verstandiger om bij de maaltijd voor het sporten juist snelle of trage koolhydraten te nemen?

Bedankt!
 
Google is your friend
 
Complexe koolhydraten leveren per definitie meer gezonde voedingsstoffen, en volgens mij is nooit aangetoond dat snelle suikers je sportprestaties verbeteren (geldt wel bij lange duursport). Er vanuit gaande dat je spierglycogeen voldoende aangevuld is (wat naar alle waarschijnlijkheid zo is tijdens een bulk)..

Om terug te komen op je vraag, zijn complexe koolhydraten naar mijn inziens altijd verstandiger. Maar wat vind jij prettiger? Krijg je uit de rest van je voeding voldoende vezels binnen, geven complexe koolhydraten je maagklachten tijdens het trainen, wat vind je zelf lekker? Doe vooral iets wat jij prettig vind en wat in jouw voedingspatroon past.
 
Waar ik bijvoorbeeld normaal (niet voor of na een training) bruine rijst of volkoren pasta eet (producten met complexere koolhydraten) eet ik dan als pre en post workout meal bijvoorbeeld witte rijst. En soms als mijn energie laag is of ik heb per ongeluk nog een beetje trek voor het trainen eet ik een mars o.i.d. En vlak na het trainen vaak ook zo iets met suikers.
 
40 minuten pre wo is te weinig tijd voor die maaltijd op opgenomen te worden.
 
Back
Naar boven