MuscleMeat

snelle of trage koolhydraten??

Bezoekers in dit topic

lenny1

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2009
Berichten
145
Waardering
12
Lengte
1m85
Massa
104kg
dag bb'ers

zit met een vraag,: moet je nu snelle of trage koolhydraten eten voor je training?
ik eet nu zelf 200gr pasta voor de training maar dat zijn trage koolhydraten, is dat goed of niet?
zou hier graag meer over willen weten
thx!
 
Ligt eraan hoeveel tijd er nog tussen je training en je maaltijd zit. Vlak ervoor kan je gemakkelijker snelle suikers nemen. Anderhalf uur voor de training redelijk trage kh is ook goed..
 
Ja hoor, pasta voor je training is goed, maar 200 gram.. dat is gekookt gewogen neem ik aan ?
 
Ja hoor, pasta voor je training is goed, maar 200 gram.. dat is gekookt gewogen neem ik aan ?

nee dat is ongekookt gewogen, ik eet dat ongeveer 30 min voor mijn training, beter snelle koolhydraten dan zeker? wa zouk dan kunnen eten?
 
Waarom eet je niet gewoon eerder? Trainen op volle maag is klote, dan ben je meer bezig met verteren dan met eten.
 
nee dat is ongekookt gewogen, ik eet dat ongeveer 30 min voor mijn training, beter snelle koolhydraten dan zeker? wa zouk dan kunnen eten?

200 gram ongekookt gewogen
en dat 30 minuten voor je training.

waarom ? (zo veel)

damn,ik zou strampensvol zitten en niet fatsoenlijk kunnen trainen.
 
Ik eet me ook altijd vol 30min voor het trainen anders heb ik tijdens het trainen honger. Maar lijkt me prima voor het trainen pasta.
 
200 gram ongekookt gewogen
en dat 30 minuten voor je training.

waarom ? (zo veel)

damn,ik zou strampensvol zitten en niet fatsoenlijk kunnen trainen.

Ik zou zelfs bijna in slaap vallen :s
 
200 gram ongekookt gewogen
en dat 30 minuten voor je training.

waarom ? (zo veel)

damn,ik zou strampensvol zitten en niet fatsoenlijk kunnen trainen.


heb daar echt geen last van als ik aan het trainen ben.
 
en ik die dacht dat pasta bij de snel verteerbare koolhydraten hoorde?
 
Waarom eet je niet gewoon eerder? Trainen op volle maag is klote, dan ben je meer bezig met verteren dan met eten.

als ik een uur voor mijn training eet begin ik altijd honger te krijgen halfwege mijn training en das echt klote, dus daarom een half uur voor mijn tr
 
That's the spirit:D
 
en ik die dacht dat pasta bij de snel verteerbare koolhydraten hoorde?

Pasta bevat veel zetmeel = langzaam.

Ik neem meestal een ruim uur voor mijn training langzame kh's in de vorm van brood, brinta/havermout, rijst, pasta whatever.. voor de training alleen isolaat ;)
 
Pasta bevat veel zetmeel = langzaam.

Ik neem meestal een ruim uur voor mijn training langzame kh's in de vorm van brood, brinta/havermout, rijst, pasta whatever.. voor de training alleen isolaat ;)

maar pasta verteert toch heel snel en makkelijk?
 
maar pasta verteert toch heel snel en makkelijk?

Klopt deels ja. Als we kijken naar de snelheid waarmee koolhydraten verteerd worden dan zijn er langzame en snellere varianten. Brood, rijst. pasta en aardappelen zijn relatief snelle koolhydraten waardoor ze een aanzienlijke stijging geven van de bloedsuikerspiegel en daarmee ook een sterke stijging van insuline. Dit is juist gunstig rondom een krachttraining want daardoor worden de spieren extra snel voorzien van brandstof waardoor ze ook beter herstellen/groeien. Deze kh's zijn relatief langzaam omdat ze in vergelijking tot suikers ontzettend langzaam verteren.
 
Klopt deels ja. Als we kijken naar de snelheid waarmee koolhydraten verteerd worden dan zijn er langzame en snellere varianten. Brood, rijst. pasta en aardappelen zijn relatief snelle koolhydraten waardoor ze een aanzienlijke stijging geven van de bloedsuikerspiegel en daarmee ook een sterke stijging van insuline. Dit is juist gunstig rondom een krachttraining want daardoor worden de spieren extra snel voorzien van brandstof waardoor ze ook beter herstellen/groeien. Deze kh's zijn relatief langzaam omdat ze in vergelijking tot suikers ontzettend langzaam verteren.

alleen snel als je ze "droog" eet.... als je er groente en olijfolie, en kip bij doet ... dan verkloot je dat wel helemaal (net als met boter op brood)...
 
net voor je training of tijdens= rappe
1u-30min ervoor trage.

ik eet ook 30 min voor men training. alsk ik 1 uur op voorhand eet dan hbek na 10 min training al een lege maag en enorm honger gevoel.

maar dat werkt niet bij iedereen zoasl hier net al aangegeven
 
Tot een uur ervoor de pasta naar binnen werken. Tijdens de training wil je je lichaam bij de training hebben en niet bij de vertering van een grote maaltijd.
Ik ben het met ace eens.. alleen de whey dan nog naar binnen op korte termijn.
 
Back
Naar boven