XXL Nutrition

Snelle & Trage eiwitten tegelijk

Bezoekers in dit topic

EdBB

Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Berichten
3
Waardering
0
Hallo, ik heb een vraag over snelle en trage eiwitten.

Sinds kort gebruik ik Whey Hydrolisaat van XXL direct na mijn training. Ook eet ik 500 gram kwark direct na mijn training.
Dit zijn natuurlijk allebei eiwitbronnen, de Whey bevat echter snelle eiwitten, en de kwark trage eiwitten.

Vraag: Stoort dit elkaar? Moet ik mijn kwark op een ander tijdstip nemen, of dit helemaal niet meer nemen als ik al de Whey Hydrolisaat neem?

Hoop hier meer te weten over te komen! Alvast bedankt :-)
 
Whey Hydrolisaat zou ik sws niet bestellen. Veel te duur zeker als je geen wedstrijden gaat doen. Pak gewoon een goeie concentraat (iets meer) heb je dezelfde eiwitten en iets meer carbs en vet. Dit kan je prima inpassen in een goed voedingsschema. Kwark bevat caseine (langzaam verteerbaar). Voor het slapen gaan is een mooi moment. Het gaat vooral om je totale inname en niet om de timing (is maar een klein aspect). 2gram eiwit per kg lichaamsgewicht over een hele dag. Ik zou naast je shake ook een carb bron nemen na het trainen (banaan havermout fruit) om zo je glycogeen voorraden in je spieren bij te vullen. Kwark lekker voor het slapen.
 
Ik weet niet hoe je de rest indeelt, maar als ik jou was zou ik je eiwitinname enigzins ‘gelijk’ (zo nauw komt het ook niet) over de dag verdelen. Bakje kwark verplaatsen naar laatste meal vd dag gezien het casseine eiwit is?
 
Hallo, ik heb een vraag over snelle en trage eiwitten.

Sinds kort gebruik ik Whey Hydrolisaat van XXL direct na mijn training. Ook eet ik 500 gram kwark direct na mijn training.
Dit zijn natuurlijk allebei eiwitbronnen, de Whey bevat echter snelle eiwitten, en de kwark trage eiwitten.

Vraag: Stoort dit elkaar? Moet ik mijn kwark op een ander tijdstip nemen, of dit helemaal niet meer nemen als ik al de Whey Hydrolisaat neem?

Hoop hier meer te weten over te komen! Alvast bedankt :-)

Je lichaam kan 30gr eiwitten per 2 uur omzetten dus die bak kwark erachteraan is kansloos. Ik adviseer je direct na het trainen een whey shake te nemen met waxy maize of dextrose. Je lichaam schreeuwt om suikers na het trainen en je eiwitten worden beter opgenomen. En die bak kwark lekker voor het slapen nemen of een caseine shake. Succes!
 
Je lichaam kan 30gr eiwitten per 2 uur omzetten dus die bak kwark erachteraan is kansloos. Ik adviseer je direct na het trainen een whey shake te nemen met waxy maize of dextrose. Je lichaam schreeuwt om suikers na het trainen en je eiwitten worden beter opgenomen. En die bak kwark lekker voor het slapen nemen of een caseine shake. Succes!

beetje overdreven
 
Ik zou de whey voor de training nemen.

Je lichaam kan 30gr eiwitten per 2 uur omzetten dus die bak kwark erachteraan is kansloos. Ik adviseer je direct na het trainen een whey shake te nemen met waxy maize of dextrose. Je lichaam schreeuwt om suikers na het trainen en je eiwitten worden beter opgenomen. En die bak kwark lekker voor het slapen nemen of een caseine shake. Succes!

Onzin.
 
Je lichaam kan 30gr eiwitten per 2 uur omzetten dus die bak kwark erachteraan is kansloos. Ik adviseer je direct na het trainen een whey shake te nemen met waxy maize of dextrose. Je lichaam schreeuwt om suikers na het trainen en je eiwitten worden beter opgenomen. En die bak kwark lekker voor het slapen nemen of een caseine shake. Succes!
Nee.
 
Ik kan in een fractie van een seconde een heel pot whey omzetten
 
Je lichaam kan 30gr eiwitten per 2 uur omzetten dus die bak kwark erachteraan is kansloos. Ik adviseer je direct na het trainen een whey shake te nemen met waxy maize of dextrose. Je lichaam schreeuwt om suikers na het trainen en je eiwitten worden beter opgenomen. En die bak kwark lekker voor het slapen nemen of een caseine shake. Succes!
Heb je een bron omtrent die 30 gram en 2 uur? Dat slaat m.i. echt nergens op.
 
Je lichaam kan 30gr eiwitten per 2 uur omzetten dus die bak kwark erachteraan is kansloos. Ik adviseer je direct na het trainen een whey shake te nemen met waxy maize of dextrose. Je lichaam schreeuwt om suikers na het trainen en je eiwitten worden beter opgenomen. En die bak kwark lekker voor het slapen nemen of een caseine shake. Succes!
Heb je enig idee hoeveel glycogeen je met een simpele kracht training sessie verbruikt? :roflol:
 
Hallo, ik heb een vraag over snelle en trage eiwitten.

Sinds kort gebruik ik Whey Hydrolisaat van XXL direct na mijn training. Ook eet ik 500 gram kwark direct na mijn training.
Dit zijn natuurlijk allebei eiwitbronnen, de Whey bevat echter snelle eiwitten, en de kwark trage eiwitten.

Vraag: Stoort dit elkaar? Moet ik mijn kwark op een ander tijdstip nemen, of dit helemaal niet meer nemen als ik al de Whey Hydrolisaat neem?

Hoop hier meer te weten over te komen! Alvast bedankt :-)

Er zit inderdaad verschil in het tempo waarmee verschillende soorten eiwitstructuren worden afgebroken.
Dat klopt dus, maar het verschil is niet dusdanig extreem dat je van langzaam en snel kunt spreken.

Hoe dan ook, die verschillen in afbraaktempo, daar zul jij geen verschil door merken in je groei en progressie.
Er van uitgaande, dat je gewoon over de dag heen voldoende vaak voedsel nuttigt met hoogwaardige eiwit, zodat je aan een voldoende dagtotaal komt.

De rest kun je vergeten, zwart/wit gekleurde praatjes van geld-geile verkopers in de doorgedraaide fitness industrie.

That's it.
ZO simpel dat hele volkstammen van argeloze zielen dit maar niet willen of kunnen geloven.

Soms denk ik wel eens, als ik geen geweten had en commercieel talent dan had ik inmiddels schatrijk kunnen zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Er zit inderdaad verschil in het tempo waarmee verschillende soorten eiwitstructuren worden afgebroken.
Dat klopt, maar niet dusdanig extreem dat je van langzaam en snel kunt spreken.

Hoe dan ook, die verschillen in afbraaktempo, daar zul jij geen verschil door merken in je groei en progressie.
Er van uitgaande, dat gewoon over de dag heen voldoende vaak voedsel nuttigt met hoogwaardige eiwit, zodat je aan een voldoende dagtotaal komt.

De rest kun je vergeten, zwart/wit gekleurde praatjes van geld-geile verkopers in de doorgedraaide fitness industrie.

That's it.
ZO simpel dat het volkstammen van argeloze zielen dit maar niet willen of kunnen geloven.

Soms denk ik wel eens, als ik geen geweten had en commercieel talent dan had ik inmiddels schatrijk kunnen zijn. ;)

Dat klopt, maar dan valt het in dit wereldje nog mee, in de branch waarin ik korte tijd een bedrijf heb gehad met een lijn aan consumenten producten is het nog veel erger. Ik ben er toen wel achter gekomen dat veel consumenten maar al te graag bedonderd willen worden en niet willen geloven dat veel zaken in de basis simpel en goedkoop kunnen zijn.
 
Dat klopt, maar dan valt het in dit wereldje nog mee, in de branch waarin ik korte tijd een bedrijf heb gehad met een lijn aan consumenten producten is het nog veel erger. Ik ben er toen wel achter gekomen dat veel consumenten maar al te graag bedonderd willen worden en niet willen geloven dat veel zaken in de basis simpel en goedkoop kunnen zijn.

De mensheid wil gewoon bedrogen worden, daarom geloven we ook in (religieuze) sprookjes, sagen en mythen.

Realiteit en feitelijke waarheid is vaak helemaal niet leuk/spannend/prettig, dus die willen we niet horen. :emo:
 
Op al het bovenstaande, volgens mij is alles marginaal maar naar mijn weten was het wel het handigst om tussen de 20-40 gram eiwitten per maaltijd te eten. Meer kan.
Maar bij 20gr heb je een grote activatie van je muscle protein synthesis (40gr enkele tientallen procenten meer).
Verdeelt over maaltijden omdat na inname je plasma leucine piekt en daardoor je MPS op gang brengt/in stand houdt.
85 gram eiwitten in een maaltijd ga je qua progressie niets merken, gezien IF ook gewoon een methode is die werkt.

Enige wat wel een bewezen feit is is dat pre-sleep proteins wel echt een functie heeft;
Protein ingestion before sleep improves postexercise overnight recovery. - PubMed - NCBI
Protein Ingestion before Sleep Increases Muscle Mass and Strength Gains during Prolonged Resistance-Type Exercise Training in Healthy Young Men. - PubMed - NCBI
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Op al het bovenstaande, volgens mij is alles marginaal maar naar mijn weten was het wel het handigst om tussen de 20-40 gram eiwitten per maaltijd te eten. Meer kan.
Maar bij 20gr heb je een grote activatie van je muscle protein synthesis (40gr enkele tientallen procenten meer).
Verdeelt over maaltijden omdat na inname je plasma leucine piekt en daardoor je MPS op gang brengt/in stand houdt.
85 gram eiwitten in een maaltijd ga je qua progressie niets merken, gezien IF ook gewoon een methode is die werkt.

Enige wat wel een bewezen feit is is dat pre-sleep proteins wel echt een functie heeft;
Protein ingestion before sleep improves postexercise overnight recovery. - PubMed - NCBI
Protein Ingestion before Sleep Increases Muscle Mass and Strength Gains during Prolonged Resistance-Type Exercise Training in Healthy Young Men. - PubMed - NCBI

Volgens mij zijn die onderzoeken gedaan met whey. Met een volledige maaltijd zal je waarschijnlijk iets meer kunnen gebruiken aangezien de vertering trager is.

Dat IF werkt wil overigens niet zeggen dat het even effectief is als het spreiden van je maaltijden.

Hele goede uiteenzetting van huidige kennis op 't gebied van eiwit door onze eigen Jorn van Trommelen:

The Ultimate Guide to Muscle Protein Synthesis
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven