Fitness Seller

Snelle & Trage Eiwitten tegelijk

Bezoekers in dit topic

EdBB

Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Berichten
3
Waardering
0
Hallo, ik heb een vraag over snelle en trage eiwitten.

Sinds kort gebruik ik Whey Hydrolisaat van XXL direct na mijn training. Ook eet ik 500 gram kwark direct na mijn training.
Dit zijn natuurlijk allebei eiwitbronnen, de Whey bevat echter snelle eiwitten, en de kwark trage eiwitten.

Vraag: Stoort dit elkaar? Moet ik mijn kwark op een ander tijdstip nemen, of dit helemaal niet meer nemen als ik al de Whey Hydrolisaat neem?


Hoop hier meer te weten over te komen! Alvast bedankt :-)
 
Maakt echt geen klote uit. Gewoon opvreten.
 
  • Like
Waarderingen: EdBB
Soort eiwitten storen elkaar niet.

Maar waarom neem je een shake en daarna kwark? beetje dubbelop....
Je hebt in principe na je training genoeg aan een volwaardige maaltijd.
Als je perse een shake wil nemen dan neem je die en pak je daarna een maaltijd. Wil je kwark dan neem je dat na het trainen en daarna een maaltijd.

Het gaat erom dat je over de dag heen je eiwitten haalt, dan is dat allemaal prima. Als jij al je eiwitten gewoon uit je voeding kan halen heb je ook helemaal geen shake nodig. Het is wel handig als je niet aan je hoeveelheid eiwitten komt.
 
  • Like
Waarderingen: EdBB
Soort eiwitten storen elkaar niet.

Maar waarom neem je een shake en daarna kwark? beetje dubbelop....
Je hebt in principe na je training genoeg aan een volwaardige maaltijd.
Als je perse een shake wil nemen dan neem je die en pak je daarna een maaltijd. Wil je kwark dan neem je dat na het trainen en daarna een maaltijd.

Het gaat erom dat je over de dag heen je eiwitten haalt, dan is dat allemaal prima. Als jij al je eiwitten gewoon uit je voeding kan halen heb je ook helemaal geen shake nodig. Het is wel handig als je niet aan je hoeveelheid eiwitten komt.


Bedankt voor je reactie, gelukkig stoort het elkaar niet. Ik krijg in principe genoeg eiwitten binnen op een dag, alleen zijn de snelle eiwitten (whey) die een shake bevatten beter voor het spierherstel dan de trage eiwitten (caseine). Dit is de dan ook de reden dat ik nu shakes drink na mijn training.
 
Hallo, ik heb een vraag over snelle en trage eiwitten.

Sinds kort gebruik ik Whey Hydrolisaat van XXL direct na mijn training. Ook eet ik 500 gram kwark direct na mijn training.
Dit zijn natuurlijk allebei eiwitbronnen, de Whey bevat echter snelle eiwitten, en de kwark trage eiwitten.

Vraag: Stoort dit elkaar? Moet ik mijn kwark op een ander tijdstip nemen, of dit helemaal niet meer nemen als ik al de Whey Hydrolisaat neem?


Hoop hier meer te weten over te komen! Alvast bedankt :-)
Kan prima samen.
 
  • Like
Waarderingen: EdBB
Bedankt voor je reactie, gelukkig stoort het elkaar niet. Ik krijg in principe genoeg eiwitten binnen op een dag, alleen zijn de snelle eiwitten (whey) die een shake bevatten beter voor het spierherstel dan de trage eiwitten (caseine). Dit is de dan ook de reden dat ik nu shakes drink na mijn training.
Als je al genoeg eiwitten binnen krijgt is een shake niet eens nodig. En tenzij je een lactose intolerantie hebt oid draagt een hydrolisaat niets meer bij dan een gewone whey... behalve dat het duurder is. Je spierherstel gaat echt niet afhangen van één shake na het sporten die misschien iets sneller opneemt maar waarvan je als recreatief sporter echt niets zal merken.

Als je gewoon een maaltijd met voldoende eiwitten eet (vis/kip/ei etc) dan zal je geen verschil merken tov een shake. Enige is dat het vaak een stuk gemak is om even snel wat eiwitten weg te kieperen als je daarna bij wijze spreke een tijd moet wachten voor je je maaltijd voor je hebt.
 
Back
Naar boven