AndroidHealthClinic

Snelle usenet client (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2010
Berichten
33.532
Waardering
22.270
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Hey guys, ik heb een luxe probleem. Heb dus 'n nieuwe usenet provider met unlimited snelheid, dus ik trek met 14.5 mB/s gem. van m'n usenet provider, maar nu heb ik het probleem dat m'n pc het decoden niet bij kan houden. Grabit vind ik 'n k*t programma, idem voor Newsleecher, Alt.binz trekt maar 10 mB/s en dan freezed ie, en ik gebruik momenteel Unzbin, die trekt wel gewoon volle snelheid, maar decoden doet ie met 'n slakken tempo. Heb geen zin om alle usenet clients uit te proberen, dus vraag ik mijn mede DBB'ers om raad! :)

Wie heeft nog meer dit luxe probleem gehad, en welke client heb je gevonden die wel snel decode? (Alt.binz decode opzich wel snel, maar trok weer niet met volle snelheid, vind ik zonde).
 
Kon je in de instellingen niet ergens iets vinden betreft het decoden, dat je dat vertraagt of slechts 1 tegelijkertijd doet. Draai hierop alt.binz enkel download dat met slechts 1/15 van jouw snelheid. Geen last van problemen dus.

15mB/s is wel sick :D

Toevallig geen server thuis draaien, om het met SABnzb proberen?
 
Laatst bewerkt:
Ja heb al in instellingen zitten diggen, maar valt weinig te veranderen. :(


Kon je in de instellingen niet ergens iets vinden betreft het decoden, dat je dat vertraagt of slechts 1 tegelijkertijd doet. Draai hierop alt.binz enkel download dat met slechts 1/15 van jouw snelheid. Geen last van problemen dus.

15mB/s is wel sick :D

Toevallig geen server thuis draaien, om het met SABnzb proberen?
Ik zal dat sabnzb eens uittesten. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik doe niet auto unrarren en parren btw, om de reden dat m'n systeem nogal traag gaat lopen wanneer ik 'n stel blu-rays in de queue heb. :)
 
http://www.altbinz.net/forum/dutch-(nederlands)/decoding/15/

I know, dat kost helemaal veel van je geheugen. Maar dat decoden is inderdaad iets wat je niet kan outsource i guess.

Ligt niet aan je hardeschijven?
http://www.altbinz.net/forum/general-talk/slow-decoding-all-of-a-sudden/

Virusscanner uitzetten, en opnieuw proberen?
Logging al uitgezet?

---------- Post toegevoegd Sat 6 Aug 2011 om 00:44 ----------

http://filesharingtalk.com/threads/...oding-or-decode-later-at-a-different-computer

Newsbin pro en Sabnzbd+ raden ze hier aan.
 
Laatst bewerkt:
Zzz ik raak ook sowieso aan 'n SSD i.v.m. repairen. Blu-ray van 40 gb heb ik vrij snel binnen, maar repairen duurt dan ook nog eens 'n millenium.
 
Heb je SSL aan staan? Probeer dat eens uit te zetten, kan veel schelen.
 
Ja SSL had ik al uitgezet, met SSL aan trok ie maar ~10 mB/s.
 
Klinkt als een HD-probleem, doorvoer is niet hoog genoeg en mogelijk draaien er achtergrondprocessen mee die ook beslag leggen op de HD. Meestal scans.

Je download toch wel op een andere HD dan waar je besturingssysteem op staat?
 
Ik twijfel eraan dat het een HD-probleem is, uitpakken van 'n blu-ray gaat bijv. vele malen sneller dan het decoden. Ook zie ik in taakbeheer dat er 25% (of 50%, afhankelijk van de gebruikte usenet client) van m'n CPU wordt gebruikt, wat voor mij een aanwijzing is dat het 1 of 2 cores volledig benut, maar dus te kort komt. Gezien andere HDD intensieve taken wel vrij vlot verlopen (bijv. het uitpakken dus, wat een veelvoud sneller gaat dan het decoden), denk ik toch dat het blijkbaar te CPU intensief is.

Edit:
**** it, ik schrijf zelf wel een snelle command-line usenet client :trollface:
 
Laatst bewerkt:
Decoden is ook veel zwaarder dan uitpakken....

ik gebruik zelf sabnzbd
 
sowieso vind ik sabznbd een van de betere clienten

trek ook altijd met 14.5mb binnen, uitpakken/repair is ook done in no time
 
Je vindt Newsleecher een k*tprogramma maar ik kan met 11 Mb/s downloaden zonder dat ik ook maar een hapering zie bij het decoden. Alles on the fly eigenlijk.
 
Net sabnzbd geinstalleerd en dvdtje gedownload, deze decode wel even snel als dat ie download, top :thumbs:
 
Zal ook gelijk proberen of deze ook 14.5 mB/s trekt met SSL.

Edit:
Met SSL aan snelheid wel heel wisselvallig tussen de 10 en 14.5 mB/s, decoden houdt het perfect bij.
 
Laatst bewerkt:
15 mB/s.. Waar is geduld gebleven in deze wereld.
 
Ik zet SSL wel altijd aan, is inderdaad een klein snelheidsverlies maar het geeft me toch wat rust dat ik nooit een brief van Brein op de deurmat zal krijgen.
 
Back
Naar boven