Fitness Seller

Sneller uitgerust wakker worden met Magnesium/Zink

Bezoekers in dit topic

Chris1989

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
1.101
Waardering
1.091
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Goedemorgen,

Nav een topic waarin ik klaagde over energie, werd mij aangeraden om eens magnesium/zink supplementen te proberen ondanks dat het leek dat ik volgens de NVWA (volgens mij) goed op de algemene dagelijkse hoeveelheid magnesium zit.

Nou slaap ik op werkdagen tussen 21:30 en 22:30 en de wekker gaat om 05:15, in de weekenden is dit 23:00 – 00:00 en ga ik er om 07:30 uit.

Nu wist ik al dat wanneer ik te lang blijf liggen in de weekenden, ik brakker wakker word en overdag vermoeider ben.

Nu gebruik ik een weekje net voor het slapen gaan die supplementen en ik moet zeggen dat ik minder wakker word tijdens mijn slaap en dus waarschijnlijk dieper slaap.

Het enige wat ik nu opmerk is dat ik nu al 2 dagen om 04:15 wakker word met een gevoel dat ik helemaal klaar ben om op te staan, dan weer ga slapen tot 05:15 en dan veel brakker wakker word. Dus na ongeveer 6 uur slaap.

Ik was in de veronderstelling dat ik altijd 8 uur nodig had en er vaak maar 7 pakte en dus daarom vaker moe was, maar lees nu ook veel over slaap kwaliteit ipv kwantiteit en dat zou dit kunnen verklaren.

Nu ga ik testen door vanavond om 23.00 te gaan slapen en te kijken of ik dan om 05:15 topfit wakker kan worden, maar ik vraag mij af of hier mensen zijn met hetzelfde?

Misschien hebben jullie een andere theorie hierover?
 
Is wel mogelijk hoor, kan ook placebo zijn. Magnesium is vrij onschuldig en op de korte termijn kan zinc (<=30mg/d) ook geen kwaad.
 
Is zink op langere termijn wel af te raden dan? Zo ja, wat zijn mogelijke bijwerkingen hiervan?
 
Je nieren worden overbelast bij een mineralen overschot, alleen twijfel ik nu over het woord 'overschot'.

Bij overschot van zink/magnesium zou je diarree krijgen als verschijnsel. Als je dit niet hebt, kun je er dan van uit gaan dat je niet met een overschot te maken hebt?

Ik denk sowieso dat ik een baseline ga zetten door binnenkort bloedwaarde te laten testen op vitamines en mineralen

De test om 23.00 te gaan slapen resulteerde nog steeds dat ik om 04:15 wakker werd. Hypothese gefaald, dus ik hou de 7 uur slaap maar aan denk ik ;)
 
Back
Naar boven