Fitness Seller

Snelst herstellende spier(groep) in ons lichaam (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bram

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
187
Waardering
0
Ik wilde wel eens weten , voor zover dat bekend is welke spier of spiergroep het snelst hersteld.

Welke spier zou dat zijn voor het bovenlichaam?
En welke spier zou dat zijn voor het onderlichaam?

Voor bovenlichaam zal dat ongetwijfeld de buik zijn, welke zou na de buik komen? onderarmen ofzo.

Thanks


PS Ik weet niet of ik in de goede sectie post, deze sectie vond ik het beste. Anders verplaatst hem maar.
 
Originally posted by Bram
Ik wilde wel eens weten , voor zover dat bekend is welke spier of spiergroep het snelst hersteld.

Welke spier zou dat zijn voor het bovenlichaam?
En welke spier zou dat zijn voor het onderlichaam?

Voor bovenlichaam zal dat ongetwijfeld de buik zijn, welke zou na de buik komen? onderarmen ofzo.

Thanks


PS Ik weet niet of ik in de goede sectie post, deze sectie vond ik het beste. Anders verplaatst hem maar.

Schouders herstellen bij mij sneller als buik. Buik heb ik soms 3 dagen last van(doe ze ook niet zo vaak), onderlichaam is denk ik kuiten. Zijn de kleinste spiergroep.
 
Volgens mij is dat heel persoonlijk, en ligt volgens mij ook aan hoe je een spiergroep traint.
 
Dit zal afhankelijk zijn van een aantal factoren. Train je elke spiergroep met dezelfde intensiteit? Dat is natuurlijk erg belangrijk in dit geval. Normaal gezien kan je zeggen dat spieren die je overdag veel gebruikt sneller herstellen. Dus onderarmen, kuiten, buik. Echter blijft de intensiteit van de training ervoor wel de lengte van het herstel bepalen. En pas op...onderarmen bvb kan je toch vrij snel overtrainen, ondanks dat je snel herstel hebt. Je gebruikt ze nl vrijwel overal mee...
 
Originally posted by Robin
Dit zal afhankelijk zijn van een aantal factoren. Train je elke spiergroep met dezelfde intensiteit? Dat is natuurlijk erg belangrijk in dit geval. Normaal gezien kan je zeggen dat spieren die je overdag veel gebruikt sneller herstellen. Dus onderarmen, kuiten, buik. Echter blijft de intensiteit van de training ervoor wel de lengte van het herstel bepalen. En pas op...onderarmen bvb kan je toch vrij snel overtrainen, ondanks dat je snel herstel hebt. Je gebruikt ze nl vrijwel overal mee...

Als ik mijn onderarmen apart zou trainen dan doen ze bij mij verrekte pijn. Vooral als ik met bepaalde oefening biceps doe en ik ben klaar met me laatste rep kan ik even me arm nie bewegen omdat ik dan even erge kramp erin krijg.! WEIRD! ???
 
Originally posted by Elmar


Als ik mijn onderarmen apart zou trainen dan doen ze bij mij verrekte pijn. Vooral als ik met bepaalde oefening biceps doe en ik ben klaar met me laatste rep kan ik even me arm nie bewegen omdat ik dan even erge kramp erin krijg.! WEIRD! ???

Moet je eens je onderarmen een paar weekjes trainen. Direct na je biceps wat reverse curl en dumbbell wrist curl ofzo... Dan is het verdwenen.
 
Originally posted by Robin


Moet je eens je onderarmen een paar weekjes trainen. Direct na je biceps wat reverse curl en dumbbell wrist curl ofzo... Dan is het verdwenen.

hmm.. moet ik volhouden dus want als ik het normaal deed na biceps deed het alleen maar meer pijn daarna maar goed zal wel horen! :D
 
Het makkelijke (maar flauwe) antwoord ope vraag is natuurlijk het hart !
 
Originally posted by Shadum
Het makkelijke (maar flauwe) antwoord ope vraag is natuurlijk het hart !

is ook een spier ja...

zijn er trouwens geen methodes om het hart te trainen :d?
 
Originally posted by tonbors
Enkels, buik, biceps

hoe train je je enkels? op stabiliteit? coordinatie? kracht?
of bedoel je kuiten?
 
Originally posted by bestoldschool


hoe train je je enkels? op stabiliteit? coordinatie? kracht?
of bedoel je kuiten?

:p
 
Originally posted by nilsjei1234


is ook een spier ja...

zijn er trouwens geen methodes om het hart te trainen :d?

ja zeker... door maar vaak genoeg je de tering te schrikken :D
 
Of door goed te kuren!! :evil2:
 
Originally posted by nilsjei1234


is ook een spier ja...

zijn er trouwens geen methodes om het hart te trainen :d?
cardio...
 
Bedankt voor de informatie!!
 
Back
Naar boven