MuscleMeat

Snelste route naar deze doelen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kilogram

Novice
Lid geworden
25 nov 2014
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
16%
Zonder aas.

Ik heb 2 persoonlijke doelen die ik wil bereiken.
1. 100 kilo wegen met 12% vet
2. Bij de 500kilo club komen

Huidige stats zijn
dl: 170kg 1rep
Bp: 100kg 1rep
Sq: 140kg 3x10(geen 1 rep max geprobeerd)

170+100+140= 410
Dus nog 90kilotjes erbij


Mijn huidige stats zijn 20jaar, 185cm, 91kilo op 17% vetmassa
Ik ben op dit moment aan het cutten naar de 10-12% om vervolgens een cleanbulk in te zetten. Het cutten gaat aardig goed ben tot nu toe 8kg kwijt in 6weken.

Mijn plan voor de bulk is om een soort 5x5 schema te volgen en daaraan dagen toe te voegen met veel oefeningen, waar ik op die 12 rep range focus.

Verder vind ik massa kweken wel een prioriteit boven kracht.

Maar hoe zouden jullie het aanpakken om beide doelen te bereiken? Zouden jullie telkens een periode op een bepaalde compound oefening focussen, of gewoon alles tegelijk en waarom?
 
Zonder aas.

Ik heb 2 persoonlijke doelen die ik wil bereiken.
1. 100 kilo wegen met 12% vet
2. Bij de 500kilo club komen

Huidige stats zijn
dl: 170kg 1rep
Bp: 100kg 1rep
Sq: 140kg 3x10(geen 1 rep max geprobeerd)

170+100+140= 410
Dus nog 90kilotjes erbij


Mijn huidige stats zijn 20jaar, 185cm, 91kilo op 17% vetmassa
Ik ben op dit moment aan het cutten naar de 10-12% om vervolgens een cleanbulk in te zetten. Het cutten gaat aardig goed ben tot nu toe 8kg kwijt in 6weken.

Mijn plan voor de bulk is om een soort 5x5 schema te volgen en daaraan dagen toe te voegen met veel oefeningen, waar ik op die 12 rep range focus.

Verder vind ik massa kweken wel een prioriteit boven kracht.

Maar hoe zouden jullie het aanpakken om beide doelen te bereiken? Zouden jullie telkens een periode op een bepaalde compound oefening focussen, of gewoon alles tegelijk en waarom?

- Focus op (een aantal, dus zeker op de grote 3) main compounds middels meervoudige sets van 3-5 is een goed idee. Voor krachtontwikkeling pas ramping up toe op deze sets en oefeningen. Mik op een totaal aantal reps van 20-25 per compound.

- CAT techniek toepassen op de compound exercises. (zie wijlen Fred Hatfield aka dr squat)

- Extra/assisterende oefeningen inderdaad doen in een hogere reprange. (6-12 of bij short-ROM bewegingen nog meer dan dat)

- Pauze/Myo rep stijl op isolatie-oefeningen is een goede tijdbesparend, intense en hypetrofie stimulerende methode.

- Goed vreten uiteraard.

P.S. check je squat, want volgens mij ga je niet diep genoeg gezien de enorme discrepantie tussen de deadlift.
Ik gok dat je eigenlijk halve squats maakt en dat zelf niet eens door hebt. Niets om je voor te scahmen overigens, daar hebben heel veel mensen last van.

1x170 DL in vergelijk met 3x10x140 op de squat, daar zit een luchtje aan. (tenzij je bovenbenen enorm klein zijn in verhouding tot een héél lang bovenlichaam)

Post anders eens een filmpje.
 
- Focus op (een aantal, dus zeker op de grote 3) main compounds middels meervoudige sets van 3-5 is een goed idee. Voor krachtontwikkeling pas ramping up toe op deze sets en oefeningen. Mik op een totaal aantal reps van 20-25 per compound.

- CAT techniek toepassen op de compound exercises. (zie wijlen Fred Hatfield aka dr squat)

- Extra/assisterende oefeningen inderdaad doen in een hogere reprange. (6-12 of bij short-ROM bewegingen nog meer dan dat)

- Pauze/Myo rep stijl op isolatie-oefeningen is een goede tijdbesparend, intense en hypetrofie stimulerende methode.

- Goed vreten uiteraard.

P.S. check je squat, want volgens mij ga je niet diep genoeg gezien de enorme discrepantie tussen de deadlift.
Ik gok dat je eigenlijk halve squats maakt en dat zelf niet eens door hebt. Niets om je voor te scahmen overigens, daar hebben heel veel mensen last van.

1x170 DL in vergelijk met 3x10x140 op de squat, daar zit een luchtje aan. (tenzij je bovenbenen enorm klein zijn in verhouding tot een héél lang bovenlichaam)

Post anders eens een filmpje.

- CAT techniek
- short rom
- Pauze/Myo rep
Ik zal hier eens onderzoek naar doen.

Met ramping up bedoel je telkens gewicht verhogen neem ik aan?

Mijn squat is inderdaad niet diep genoeg, heb dit ook wel eens gehoord van vrienden. Ik ga meestal tot 1 lijn met mijn knieën. Verder heb ik wel een wat langer bovenlichaam en wat kortere dikkere benen haha.
 
- CAT techniek
- short rom
- Pauze/Myo rep
Ik zal hier eens onderzoek naar doen.

Met ramping up bedoel je telkens gewicht verhogen neem ik aan?

Mijn squat is inderdaad niet diep genoeg, heb dit ook wel eens gehoord van vrienden. Ik ga meestal tot 1 lijn met mijn knieën. Verder heb ik wel een wat langer bovenlichaam en wat kortere dikkere benen haha.

Klopt, je verhoogt na iedere set het gewicht.

22 Proven Rep Schemes | T Nation



CAT Compensatory Acceleration Training: Maximizing Each Rep, Each Set

MYO reps Myo-reps in English

Leef je uit!


P.S. short ROM wil gewoon zeggen bewegingen met een korte bewegingsuitslag, zoals shrugs, calf raises, wrist curls e.d.
 
Back
Naar boven