ik let hard op mijn voeding en denk aan alles wat binnen komt, ik bestudeer elk etiket en toch snoep ik af en toe eens.
af en toe een beetje toegeven is niet zo slecht, je constant alles ontzeggen werkt averrechts dan krijg je vreetbuien en een jojo effect.
als ik echt weer zin heb in snoep (wij zijn door de jaren heen verslaafd geraakt aan suikers) dan train ik eerst en eet daarna wat snoepjes, niet overdrijven gewoon de smaak nog es te pakken krijgen. op dat moment is het trouwens ook niet zo schadelijk : je vult er je koolhydraatgehalte terug mee aan... je moet es kijken naar de rabobank renners, die eten na hun rit een zakje snoep. en die zijn geobsedeerd met hun voeding bezig.
dieten op lange termijn vraagt een mentaliteitsverandering...
als ik zin krijg in snoepen durf ik al eens een appel te nemen ofzo, is ook een bron van snelle suikers en dat kalmeert de zin naar snoep. of zoals hierboven : noten, heel lekker en verlaagd je slechte cholestorol.
en om de zoveel tijd ontzeg ik mezelf geen chips, gewoon om vol te houden, ik straf me de dag erna door hard te gaan trainen...wat op zich dan weer een goede stimulans is