MuscleMeat

snoepen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Iedere keer als je een zakje chips opentrekt en denkt: de helft eet ik en de rest later.....dan gaat het mis. Die zak moet gewoon leeg in dezelfde zitting! Zo gaat dat bij mij in ieder geval.

Inderdaad ja :rolleyes:
Gewoon zorgen dat je niet, of in ieder geval zo weinig mogelijk met verleidingen in aanraking komt :o
 
ik let hard op mijn voeding en denk aan alles wat binnen komt, ik bestudeer elk etiket en toch snoep ik af en toe eens.

af en toe een beetje toegeven is niet zo slecht, je constant alles ontzeggen werkt averrechts dan krijg je vreetbuien en een jojo effect.

als ik echt weer zin heb in snoep (wij zijn door de jaren heen verslaafd geraakt aan suikers) dan train ik eerst en eet daarna wat snoepjes, niet overdrijven gewoon de smaak nog es te pakken krijgen. op dat moment is het trouwens ook niet zo schadelijk : je vult er je koolhydraatgehalte terug mee aan... je moet es kijken naar de rabobank renners, die eten na hun rit een zakje snoep. en die zijn geobsedeerd met hun voeding bezig.

dieten op lange termijn vraagt een mentaliteitsverandering...

als ik zin krijg in snoepen durf ik al eens een appel te nemen ofzo, is ook een bron van snelle suikers en dat kalmeert de zin naar snoep. of zoals hierboven : noten, heel lekker en verlaagd je slechte cholestorol.

en om de zoveel tijd ontzeg ik mezelf geen chips, gewoon om vol te houden, ik straf me de dag erna door hard te gaan trainen...wat op zich dan weer een goede stimulans is
 
Eet zeker iets anders ipv die snoep.
Ik heb gezien in je schema dat je weinig fruit eet. In fruit zit ook wel wat suiker en is gezond
 
Van suiker kan en moet je in principe een beetje afkicken, ik dacht na een drietal dagen ben je afgekickt. Niet zoals een drugverslaving maar ja:) Maak er een vaste levensstandaard van om die snoep te verminderen, het hoeft niet voor gans je leven, minder is al beter..
 
na hoop reacties :D heb tot nu toe 1 tip gevolgd en dat is suiker vrije kaugom, werkt als een mallen haha kost me een pakje per dag maar goed ik snoep niet meer. Ik zag ook wat over fruit staan, en ik ben het denk ik vergeten te melden maar ik eet sowieso 1 banaan en 1 appel of mandarijn perdag en dan haal ik meestal nog zon fruit2day als ik aan het werk ben. En idd haal geen snoep in huis :D dat doet mijn vriendin wel @#$!@ dus waar ik ook een kastje open trek, zie ik wel wat te kanen staan en er dan afblijven is toch lastig :D
 
Lust je vriendin toevallig snacks die jij NIET lust? In dit geval kan je haar lief aankijken en vragen of ze alleen de 'vieze' snacks in huis haalt...
Werkte bij mij..
Werkt alleen niet bij de echte snackmonsters.. ;)
 
als je dan zò een trek hebt in snoep of suiker, neem je toch af en toe een dextro'tje?
 
ja dextro ja maar goed als ik echt trek krijg is het meestal in een reep chocola ofzo of ehm drop of koekkies :O
 
koekjes... zeker ook geen "gezondere" tarwe koekjes maar prince en pim's en weet ik het wat hahaha! als je zo doorgaat met die koekjes heb je er 1 van eigen (vet) deeg ;)
 
na ik moet zeggen heb me al goed in kunnen houden al zit iedereen om me heen te kanen, en ik nam niks :P ben weer trots op mezelf :D nu nog ff volhouden :D
 
Onthoud gewoon het volgende: je zei 'ik MOET gewoon snoepen'. Dat is niet zo, je WIL gewoon snoepen. Zodra ik aan snoep of iets 'verboden' denk en er zin in krijg, denk ik gewoon het volgende: wat wil ik het liefst? Een goddelijk lichaam of het korte genot van deze snoep? Keuze is dan gauw gemaakt. Bij mij helpt het ook dat ik één keer per week een junkdag heb, wanneer ik dan twee junkmaaltijden heb. Daar kijk ik dan naar uit en zo hou ik heel de week netjes mijn dieet vol.
 
ja ik moet zeggen vandaag ook wel trek gehad enzo maar zakte vanzelf weer weg als ik er niet te lang mee bezig ben :D dus komt nog wel goed zo denk ik :)
 
Kerel je bent 26 jaar oud en je kan je eigen regels niet volgen? Discipline.. Gewoon geen snoep in huis halen. En ga fruit kopen.
 
Was vandaag in supermarkt (Jumbo). Daar heb je heerlijke straciatella ijs van huismerk O 'Lacy. Room is heerlijk zacht en de chocoladestukjes zijn lekker dik. Een bakje is al gauw 500g. Magnum vind ik zelf niet zo lekker omdat dat room zo plakkerig en dik is, het smelt niet goed. Nu kon ik die straciatellabak kopen met slagroom erbij en dat morgen op mijn junkdag smikkelen. Maar ik weet gewoon van mezelf dat dat hele bakje morgen opmoet, met als gevolg: buikpijn. Heb dus maar Magnum look-alikes gekocht van O'Lacy, deze zijn gedoseerd (3 stuks) waarbij je minder gauw gaat cheaten. Moet zeggen, ging met pijn in mijn hart de supermarkt uit. Je gevoel zegt: koop dat bakje! slagroomspuit erbij, wat noten en chocoladesaus erbij en morgenvroeg om 5:00 in de morgen beginnen met vreten!!!! Verstand zegt: koop gewoon die magnums en neem 1tje op een normaal tijdstip. Damn.
 
Was vandaag in supermarkt (Jumbo). Daar heb je heerlijke straciatella ijs van huismerk O 'Lacy. Room is heerlijk zacht en de chocoladestukjes zijn lekker dik. Een bakje is al gauw 500g. Magnum vind ik zelf niet zo lekker omdat dat room zo plakkerig en dik is, het smelt niet goed. Nu kon ik die straciatellabak kopen met slagroom erbij en dat morgen op mijn junkdag smikkelen. Maar ik weet gewoon van mezelf dat dat hele bakje morgen opmoet, met als gevolg: buikpijn. Heb dus maar Magnum look-alikes gekocht van O'Lacy, deze zijn gedoseerd (3 stuks) waarbij je minder gauw gaat cheaten. Moet zeggen, ging met pijn in mijn hart de supermarkt uit. Je gevoel zegt: koop dat bakje! slagroomspuit erbij, wat noten en chocoladesaus erbij en morgenvroeg om 5:00 in de morgen beginnen met vreten!!!! Verstand zegt: koop gewoon die magnums en neem 1tje op een normaal tijdstip. Damn.

:thumbs: en zelfs dat is nog discipline!
 
Kerel! Denk aan je lichaam! Ik was ook verslaafd aan snoepen en dan voelde ik me daarna zo schuldig dat het echt boulimia vormen aan begon te nemen (dwz ik vreette me helemaal vol en dan vinger in m'n keel). Maar sinds ik me in bodybuilding ben gaan verdiepen en de voeding die daarbij hoort heb ik niet 1 keer meer gecheat. Op de een of andere manier kan ik de discipline nu wel opbrengen, nu ik weet dat ik ergens naartoe werk. Succes!
 
ik denk dat je af en toe gwn iets lekkers mag pakken spreek met je zelf af bijvoorbeeld 1x per week mag ik een chocolade reep, mits je goed heb getraind natuurlijk die week, ik denk dat je het zo langer blijft volhouden idd het tegen houden werkt averechts! succes ermee
 
ik denk dat je af en toe gwn iets lekkers mag pakken spreek met je zelf af bijvoorbeeld 1x per week mag ik een chocolade reep, mits je goed heb getraind natuurlijk die week, ik denk dat je het zo langer blijft volhouden idd het tegen houden werkt averechts! succes ermee

op die manier gaat dat niet werken voor hem! hij opent een topic omdat hij zichzelf niet aan zijn woord kan houden. als er bijv. niemand in de buurt is doet hij het toch wel. hij geeft zichzelf niet op zijn kop, hij pakt er nog 1
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven