MuscleMeat

Snow Cut Log 2

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
18-06-2021

Conditioning


airdyne
5 min. x easy pace

TRX fall outs + TRX rows
5x + 10x
5x + 10x
5x + 10x

sandbag clean + squat
10x 45kg
10x 45kg
10x 45kg

reversed truckpull machine
60 sec.
60 sec.
60 sec.

seated cable rows (cheated)
45 sec.
45 sec.
45 sec.

trapbar hold
60 sec. x 97kg
60 sec. x 97kg
76 sec. x 97kg
 
20-06-2021

Upperbody


60 sec. round:
- plank hold
- band rows
- 20kg kb swings

30 sec. rounds:
- 40 push jerk
- 2.5kg plate CS reversed flyes
- battle ropes waves

bb viper press
3x 55kg
3x 55kg
3x 55kg
3x 55kg
3x 55kg
3x 55kg

battle ropes waves
45 sec.
45 sec.
45 sec.

Comment: niet de hardste training ever, slecht gegeten ook lately, maar toch prima gewerkt :)
 
22-06-2021

lowerbody


1x 60 sec.:
- plank holds
- band standing abs
- 12kg kb alternated side bents

3x30 sec.:
- 140kg belt squats
- 45kg dimmel deadlift
- elbows high planks

speed sumo deadlift
1x 70kg
1x 120kg
3x 140kg
3x 140kg
3x 140kg
3x 140kg
3x 140kg
3x 140kg

truckpull machine
45 sec. x reversed + 45 sec. normal
45 sec. x reversed + 45 sec. normal
45 sec. x reversed + 45 sec. normal

Comment: prima training :)
 
25-06-2021

Conditioning


airdyne
5 min.

TRX fall outs + TRX rows
5x + 10x
5x + 10x
5x + 10x

reversed truckpull machine
60 sec.
60 sec.
60 sec.

cable rows (cheated)
60 sec.
60 sec.
60 sec.

trapbar hold
60 sec. x 97kg
60 sec. x 97kg
59 sec. x 97kg

sandbag lift
5x 100kg

Comment: grip echt minder, probably door wat bw gain en die rows ervoor. Verder prima, voelde me sterk en in shape :)
 
27-06-2021

dynamic effort upperbody


- 3x30 sec.:
* 20kg towel kb curls
* towel band rows
* 20kg kb swings

- 3x45 sec.
* heavy bag punching

bb viper press
1x 40kg
3x 70kg
3x 70kg
3x 70kg
3x 70kg
3x 70kg

battle ropes:
- 45 sec.:
* waves
* sides
* circle ins
* circle outs
* side slams
* slams
 
28-06-2021

Dynamic effort lowerbody


airdyne
5 min. x easy pace

- 3 sets:
* 20 sec. powerplanks
* 20 sec. 16kg kb swings
* 10 sec. side planks R + L

- 3x45 sec.:
* plank holds
* reversed truck pull machine
* glute ham raises

truckpull machine sprints
30 sec.
30 sec.
30 sec.

belt squats
10x 70kg
10x 120kg
10x 170kg
10x 200kg !

Comment: best trots op deze training. Morgen krijg ik een extra heufd (wordt gevaccineerd) tijdens mijn trainingstijd, dus vandaag om 08:00 getraind. Ik weet dat er mensen zijn die dit altijd doen (of nog veel vroeger) maar ik ben blij dat ik er zo'n prima training uit heb geperst. Hoog tempo, kwaliteit reps en een prima belt squat. Gaat de goede kant op :)
 
02-07-2021

Conditioning


airdyne
5 min. x easy pace

TRX fall outs + TRX rows
5x + 10x
5x + 10x
5x + 10x

reversed truckpull machine
60 sec.
60 sec.
60 sec.

seated cable rows (cheated)
60 sec.
60 sec.
60 sec.

trapbar hold
1m26 x 97kg

sandbag lift (b2b met Xian)
10 reps
 
04-07-2021

Dynamic effort upperbody

core circuit: 3 sets:
- 30 sec. powerplank
- 15 sec. side plank R + L

3x30 sec:
- towel band rows
- 16kg sandbag swings
- 25kg powersnatch from hang

battle ropes
* 20 sec. fast pace:
- waves
- circle ins
- circle outs
- slams
- waves

axle curl + press
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

Al bij al heb ik er weer enorm zin in. Heb denk ik nog nooit zo gefocussed op algemene conditie/kracht in plaats van op basics. Dit omdat ik geen specifieke events wilde doen (ivm blessures en ook gewoon andere prioriteiten) en de statische events die je normaal traint (normale deadlift en overhead) niet in de wedstrijd zitten. Mijn conditie is goed (al moet er nog wel wat bw vanaf) en vooral mijn arms/legs voelen sterk.

Voorspelling:
- axle high deadlift: 250 op reps. Dit was vroeger al niet mijn kracht en nu nog minder. Helaas ben ik als 4e geloot en kan ik niet zien of 1 rep me uberhaupt punten oplevert. Je zou denken van niet maar wie weet? Ik ga in ieder geval mijn best doen om minimaal 1 rep te pullen voor mezelf en het publiek, maar verwacht hier direct een klap te krijgen.
- wheelflip: een super event voor mij normaal. Combinatie van lang zijn (zeker voor -105 begrippen) en prima qua explosiviteit en conditie. Je weet natuurlijk niet hoe goed de tegenstand is maar puur naar mezelf kijkend is dit een goed event voor mij.
- medley: 100kg farmers + 200kg sled. Ook een erg goed event voor mij. Farmers ben ik niet sterk op (qua afstand of zwaar) maar wel snel en sled is prima voor mij. Ook hier geld weer dat veel afhangt van de tegenstand maar kan me niet voorstellen dat ik dit echt slecht doe.
- arm over arm: ik heb dit maar 1x gedaan in de afgelopen jaren; op de finale -105 in 2017 werd ik vies hard laatste. Echter, ik verwacht (ondanks dat het algehele -105 niveau enorm gestegen is) niet dat deze wedstrijd iedereen van dat niveau is en mijn armen voelen sterk, dus wellicht kan ik een paar mensen verrassen hierop.
- stones: 105 of 125 op reps. Tenzij mijn rug mega brak is en/of ik bovenin de middenmoot zit (wat ik niet denk) is het doel hier 1 of meerdere reps maken met de 125 stone. Ik ga het iig niet op save spelen om 12e te worden in plaats van 14e...

Al bij al zijn het geen goede events voor me, maar wel leuke events. Ik weet dat ik dit de vorige keer ook al zei maar het is nu eenmaal zo. Mijn beste events zijn overhead (en fronthold), yoke en truckpull. Echter, ik vind het wel leuke events (al hoort een overhead er voor mij altijd wel in) en het is strongman. Ik heb wel geaccepteerd dat er altijd wel een deadlift in zit en semi altijd stones.

Ik verwacht niet echt hoog te eindigen (daarvoor gaan de deadlift en misschien ook stones me denk ik te veel pijn doen) maar ergens in de middenmoot hoop ik wel te bereiken. Ik denk dat ik op sommige events echt nog wel bij de subtop hoor. De RPB boys, Berend, Joey etc. zijn wel echt next lvl tegenwoordig maar op een gewone open wedstrijd hoop ik op handigheid/fitness/ervaring nog prima mee te doen. Mn rug voelt overigens prima en beter dan in de afgelopen jaren, dus wellicht vallen de stones 100% mee en kan ik zelfs op de deadlift iig geen laatste worden :)
 
Succes op de wedstrijd waar 46 man zijn ingeschreven :roflol:
 
lol Sanca, stop de haat :roflol:
Ik weet dat jij slechte ervaringen hebt en ik weet ook dat er veel man ingeschreven staan (al is het over 2 klasses).

Ik weet ook nog dat iedereen vroeger altijd op Koekoek haatte (en soms ook wel terecht), maar nu in (semi-post)Covid tijden ben ik allang blij met wedstrijden. Als er dan gare shit plaats vind (lang wachten, loting die de hele wedstrijd bepaald, events die wellicht niet helemaal kloppen, etc.) / care. Ik ben een sterkste man en verplaats graag zware dingen. Imperfecte omstandigheden horen juist bij strongman.

Don't get me wrong; als je een (wereld)topprestatie wil neerzetten of je strijd om in de finale van Nederland te komen, snap ik best dat je perfecte omstandigheden en voorbereiding wil. Ik ben gewoon een bovengemiddeld sterke sporter op zoek naar een leuke, competetieve dag. Zagen over omstandigheden laat ik aan de echt impressive atleten over :roflol:
 
06-07-2021

Dynamic effort lowerbody

3x60 sec.:
- plank holds
- stairmaster
- belt squat marching

3x45 sec.:
- ghr sit ups
- reversed truckpull machine
- glute bridges

airdyne sprints
20 sec.
20 sec.
20 sec.
20 sec.
20 sec.

truckpull machine
60 sec.
60 sec.
60 sec.

Comment: laatste training voor wedstrijd. Fit als een hoentje. Altijd afwachten wat specifieke events/zenuwen met me doen, maar conditioneel zit ik prima in elkaar en het is jaren geleden dat ik zo weinig pijntjes heb gehad. Moet wel nog 2kg droppen maar dat komt wel goed. De judomaat die ik bij me had moest kotsen, dus blijkbaar was de training nog best intensief. En ja mijn training lijkt veel op dat van een obese crossfitter. Na deze wedstrijd ga ik weer iets meer focussen op statische (overhead en deadlift) power, alhoewel ik me top voel nu en daar dus ook wel veel van ga behouden :)
 
Hoe gaat het met het gewicht ? Wat mag je wegen ? Succes :thumb:
 
Sterkste man van Vlaanderen 2021 -105

Vooraf al bedacht dat ik geen hoge ogen zou gooien. Het waren heel erg matige events voor mij en heb letterlijk 2 jaar of meer geen "events" getraind (op log en sporadisch een zandzak/farmershold in de gym na). Ik kende veel deelnemers niet, maar wat een gruwelijk sterke en atletische gasten allemaal!

1e event: 250 cartwheel deadlift

Een deadlift van (voor mij, aan 1m90) onder de knie met een axle en straps. 2 reps eruit kunnen knallen en op zich tevreden mee. Ik ben gewoon geen sterke deadlifter en dit is ook nog eens mijn weakpoint. Sommige gasten in de -105 zijn 1m75 ofzo en beginnen op/boven de knie, wat natuurlijk enorm helpt. Maar geen excuses, op zich niet ontevreden, wel ergens onderaan geeindigd, maar een stap voorwaarts in de deadlift tov de laatste jaren.

2e event: arm over arm tractor pull


WAT een horror event. Walgelijk zwaar en een enorm dik touw. Ik haalde 10.5 van de 20m/ Mijn techniek was ook poep en trok mijn grip volledig naar de kloten. Wel een aantal man onder me kunnen laten maar vanaf dit moment kon ik de rest van de dag al letterlijk geen vuist meer maken. Prachtig overigens, niks dan lof voor dit event. Wel een aantal gasten die overal niet heel sterk waren maar wel een goede grip hebben, die hier echt veeeel punten haalden, waardoor in gedoemd was ergens onderaan te eindigen. Voor mezelf niet ontevreden.

3e event: 100kg farmers 20m + 200kg sled


Hier begon de echte ellende. Ik had verwacht dit event echt top te doen, maar mijn grip was al kapot van de arm over arm. Mijn handen in de farmers gedraaid en toch hard van start gegaan. Resultaat; 2 eeltscheuren in mijn linkerhand. Erna de farmers nog 4x opgepakt maar onmogelijk voor mij om ze te finishen. Dit deel wel echt (fysiek maar vooral mentaal) pijn; éénnalaatste worden op het event waarop ik stiekem gehoopt had om echt hoge ogen te gooien. Daarnaast ook een de rest van de wedstrijd verband om mijn hand gehad. Ik weet dat er gasten zijn op topniveau (en wellicht eronder) die hier schijt aan hebben en gewoon doorknallen, maar blijkbaar ben ik zo hard niet.

4e event: 300kg tire flip 7 flips

Normaal een goed event, maar de kutzooi was; dit was een lichte tire maar met lastige grip. Dit in combinatie met mijn eeltscheuren en het feit dat mijn grip volledig naar de kloten was, maakte het erg lastig. Als een volleerd sumo worstelaar de flips wel kunnen maken door met mijn lichaam de tire om te "bulldozeren", maar geen toptijd helaas.

5e event: stones 110kg of 125kg over 1m50

Gekozen voor de 125kg. Het verband aan mijn hand schoot los en plakte aan de stone, wat de grip heel kut maakte. Eerlijk; ik was bang dat mijn eelt nog veel verder zou scheuren als er tacky in zou komen en ik was toch gedoemd om laag te eindigen. Me flink kwaad gemaakt en wel nog 1 rep kunnen doen met de 125, waar ik naar omstandigheden wel trots op was. Ook hier weer ergens onderaan.

Result: letterlijk laatste. Daar kan ik natuurlijk niet tevreden mee zijn, maar goed, shit happens. Ik voelde me sterke maar mijn grip liet me in de steek en dit hinderde in elk event behalve de deadlift. Mijn doel vooraf was damage control op mijn slechte events (deadlift en arm over arm) en knallen op mijn goede events. Dat 1e lukte waarempel nog best goed, maar dat 2e totaal niet. De tegenstand was ook wel oprecht enorm sterk. Jongens uit Denemarken, Ukraine, Duitsland, Belgie en Nederland. Gek genoeg vond ik de winnaar (die ik overigens ken) nog niet idioot impressive (vooral erg efficient en handig) maar vooral de nr. 2 en 3 (Duitser en Ukrainer) waren echt moeilijk sterk. De jongen uit Ukraine deed 27 (!!) reps met die 250 cartwheel deadlift. Compleet gekkenwerk.

Ik weet dat ik met iets meer geluk en/of betere events voor mij (denk alleen al aan een overhead) wel behoorlijk veel hoger had kunnen eindigen, maar absoluut niet in de top. Ik heb ook gewoon amper specifieke voorbereiding gehad (buiten een beetje events nabootsen in de gym). Ik had de arrogantie dat ik met zoveel ervaring wel okay zou zijn zonder specifieke voorbereiding, maar daar zijn de jongens tegenwoordig gewoon te sterk voor.

Positieve noten ook genoeg hoor. Mijn rug voelt/voelde prima, de organisatie was prima en ik heb naar omstandigheden alles gegeven.

Side noot; ik wordt oud... Ik ben vandaag gewoon ziek thuis moeten blijven van kapotheid. Blijkbaar is dagen weinig slapen van de spanning, weigth cutten, een vrijdag van 5u judotraining geven en nog 2u rijden en dan de zware wedstrijd doen, toch te veel voor deze man met paniekproblemen. De terugrit ging nog, maar eenmaal thuis verbrand, overal pijn etc. De hele nacht hartkloppingen, misselijk, overgeven, diarree, etc. Les; neem in het vervolg de dag na een wedstrijd vrij. Ik ben trots op mezelf dat ik met paniekproblemen nog altijd een judotrainer ben, gewoon werk, een leuke relatie heb EN competetief sportman ben, maar dit was te veel van het goede. Gelukkig weet ik door de jaren heen wel rustig te blijven en werpt dit me niet ver terug. Even rustig aandoen, alles laten helen (huid, handen, rug, mentaal) en dan morgen weer werken/vrijdag weer trainen. Ik had gister ff niks te lachen maar kan er achteraf toch wel weer van genieten.
 

Bijlagen

  • 205208872_361909662220928_4303831851293045766_n.jpg
    205208872_361909662220928_4303831851293045766_n.jpg
    26,8 KB · Weergaven: 58
Ik zei nog tegen de jongens van Jim's Asylum, diep pakken, niet op je armen trekken maar alles op je glutes en benen, anders schiet er niets over voor farmers/tire/stones.
Je zat rechtop op je onderrug en armen te trekken, mag je flink sterk zijn maar zo finisht niemand die hand-over-hand :)
 
Ik zei nog tegen de jongens van Jim's Asylum, diep pakken, niet op je armen trekken maar alles op je glutes en benen, anders schiet er niets over voor farmers/tire/stones.
Je zat rechtop op je onderrug en armen te trekken, mag je flink sterk zijn maar zo finisht niemand die hand-over-hand :)

haha ja helemaal gelijk man. Hij was ook wel walgelijk zwaar. Ik heb vaak meegemaakt dat het echt een sprint was. Dan was ik nog niet hoog geeindigd, maar had ik iig niet alles naar de haaien getrokken. Wel mooi overigens hoor, top event. Echt kracht. Ik ben er niet de man naar om een event af te kraken omdat ik er in suck. Arm over arm (en al helemaal heavy en met zo'n dik touw) is een echt kracht mens event en test echt functionele power die je vaak mis als "gym lifter". Helemaal top dus, alleen jammer dat ik erin suck :roflol:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven