AndroidHealthClinic

Snow Cut Log 2 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
In
 
15-10-2020

- 1 banaan
- 1 proteine bar
- 500gr. magere kwark/yoghurt appel + kaneel smaak
- 1 bord rundergehakt + mais + kidneybonen
- 1 bord gebakken aardappels + wortel + kipfilet + kaas
- 1 snee roggebrood + kaas
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: prima denk ik :)

16-10-2020


4 way hips
2 sets

pallof press
2 sets

airdyne
5 min. x easy pace

plate twists
30 sec. x 15kg
30 sec. x 15kg
30 sec. x 15kg

Circuit: 5 rondes x 10 reps achter elkaar (minimale rust)
- TRX rows
- 30kg lever arm chest press
- 10kg landmine rotations
- 26kg kb swings
- 15kg plate reversed woodchops
- 15kg db front foot elevated lunges

Comment: best pittg :)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
16-10-2020

- 1 banaan
- 200gr. kipfiletlapje + veldsla
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1 proteine bar
- 1 bord aardappels + rode kool + 2 braadworstjes + jus
- 1 snee roggebrood + pindakaas
- 350ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: prima
 
  • Like
Waarderingen: Apw
17-10-2020

- 1 bakje bevroren fruit
- 750ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + bevroren fruit + brinta
- 1 groot bord friet + mayo + curry + mexicano + 2 stokjes sate
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: junkfood, maar wel op kcal gelet, niet goed, maar ik dit was "het avondeten"
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Apw
Voor mij menu 3 aub :)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
18-10-2020

stationary bike
60 min. x easy pace

- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 750ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + 1 banaan + brinta
- 1 stokbrood + kruidenboter
- 1 portie saté + gebakken aardappels + mayo
- 1 vanille cornetto
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: cheat day 2 op rij, niet best, werd ook direct terugbetaald. Kreeg weer enorme last van mijn slokdarm/ op de borst. Dit heb ik vaker en erg hinderlijk. Morgen maagtabletten toch maar weer eens proberen :)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
19-10-2020

Bw update:

- start: 113.5kg
- week 1: 111.6kg
- week 2: 110.8kg
- week 3: 110.2kg
- week 4: 110.2kg
Comment: Tja, zelf schuld dikkie. 2 cheatmeals in de week is gewoon veels te veel, ondanks dat ik er de rest van de dag rekening mee heb gehouden. Slecht, maar goed, geen "schade", alleen vertraging zullen we maar denken. Bw verlies in de 1e maand dus 3.2kg, hetgeen nog altijd wel prima is.

Tot zover het "slechte" nieuws (dit en slokdarm/keelpijn die aanhoud), het goede nieuws is dat ik (letterlijk voor het eerst in mijn leven) nu een maand zonder frisdrank ben! Het 1e doel was geen cola/cola light, maar aangezien ik bijv. rivella of 7up light ook als cheaten zie, drink ik enkel nog maar spa rood, kraanwater, koffie en een beetje melk (in de shakes). Hier ben ik best wel trots op, want het was/is echt een grote (ongezonde) verslaving van me.
 
19-10-2020

- hill sprints
10 runs totaal x Schinnen
Comment: denk dat de "sprint" maar +-10 a 15 sec. is maar het is echt fucking stijl, dus dat is oprecht genoeg. De 1e 5 b2b gedaan (rennen omhoog, wandelen naar onder en weer terug), toen pauze, toen 3, toen pauze, toen 2. Wel pijn op de borst van de inspanning, dus paniekaanvalletje erbij en benen best wel op. Tijdens de sprints gaat het wel, maar erna moet ik altijd echt even tot mezelf komen. Gaan we erin houden wel, we moeten ons een beetje uitdagen! :)

- 1 banaan
- 1 bord tartaar + gebakken eieren + kidneybonen
- 500gr. magere yoghurt/kwark aardbeien + framboos smaak
- 1 bord aardappels + sperziebonen + kipfilet + jus
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey + bosvruchten + brinta
- 2 koppen zwarte koffie
Comment: prima :)
 
20-10-2020

w.u: upper + lowerbody mobility

bench press
10x 20kg
5x 60kg
3x 80kg
11x 105kg !!

band push ups
8x
8x
8x
8x
8x

TRX rows
8x
8x
8x
8x
12x

kb bottoms up hammer curls
8x 8kg
8x 8kg

Comment: fijne training :)
 
  • Like
Waarderingen: Apw
20-10-2020

- 1 banaan
- 1 proteine reep
- 250gr. kipsatéblokjes + wortels
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 1 groot bord boerenkool stampot + worst + rundergehaktbal + jus
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
Comment: probably iets te veel kcal, maar wel prima kwaliteit zo :)
 
IN natuurlijk!
 
21-10-2020

- hill sprints
10 runs totaal x Schinnen
Comment: ondanks nog vermoeide benen (of misschien juist doordat, omdat ik probably minder hard kon sprinten) ging het ditmaal een stuk beter dan maandag :)

- 1 banaan
- 1 duits biefstuk + 1 gebakken ei + mais
- 2 sneden volkoren brood + pindakaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1 groot bord gebakken aardappel + spruiten + kipfilet + kaas
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 2 bakken zwarte koffie

22-10-2020

w.u: mobility

trap bar deadlift
5x 77kg
3x 127kg
3x 157kg

glute ham raises
3x
3x
3x
3x
3x

ghr sit ups
10x
10x
10x
10x
10x

Comment: okay broeders ( Apw / De Aanhouder Wint / Stijneke / Ano_210923/ chrash ) DIT is dus waar ik jullie vaak (als een zeurende oude vrouw) voor probeer te waarschuwen. Ik moest vandaag mn "1 repper" doen en wilde het daarbij houden (ondanks dat ik 10kg minder voor 22 reps deed). Gare benen van veel hill sprints is echt iets waar je aan moet wennen. Daarnaast veel gewerkt (= gezeten), dus rug herres. ECHTER, zelfs ik heb soms nog wilde haren en ik voelde me zo goed dat ik Alex appte "Lex, ik hoop dat je morgen de circuit training aanpast, want ik ga vandaag een zieke rep out doen". Logisch allerminst, maar mijn gevoel zei dit! Resultaat: binnen 3 reps moeten stoppen met behoorlijke pijn aan mijn SI gewricht. Les van de dag; know when to hold 'em and when to fold 'em!

Plan van aanpak voor mijn trapbar deadlift:
1) 5/3/1 aanhouden (ondanks rugaids had ik wel easy mn reps gehaald (hoefde er maar 1) dus denk niet dat ik terug hoef in gewicht. Minimum reps minimaal 2 cyclussen aanhouden zodat mijn legs gewend raken aan de hill sprints. Mn rug voelde van te voren prima maar mijn legs niet. Aangezien een deadlift een dikke compound is, zullen gare heupen/legs wel geresulteerd hebben in te veel druk op mn SI. Minimum reps dus, tot ik weer gewend ben aan de sprints.
2) Meer stretches doen door de dag heen. 3x opstaan in 6 uur tijd is gewoon niet best voor je rug. Ik heb zittend werk, maar werk thuis, dus meer stretchen moet kunnen!
3) Meer abs trainen. Ik merkte tijdens de sit ups (die nog moeizaam gingen ook, met bw verdoeme!) hoe zwak mn abs zijn geworden.
4) Mijn warming up ook plannen. Niet gewoon "mobility" maar een specifiek geplande warming up volgen!

Het voelt nu meer brak als echt "stuk", dus laten we hopen dat het een goede waarschuwing was. Ik voel me best wel "under the weather" van (voor een washed up 30er) het vele sporten en werken. Morgen circuit bij Alex, zaterdag nog hill sprints en dan 2 daagjes rust.
 
Rug herres door werken, relateable.
 
Ja mobility is er niet zozeer bij mezelf. Wel opwarmen stilletjes aan maar wrs nog te weinig. Abs train ik helemaal niet, omdat ik ze haat.

Verder ben ik wel aandachtig voor mijn lichaam en doe momenteel weinig vind ik, maar hou me eraan. Mijn cns is vorig jaar juni helemaal naar de klote geweest van een jaar maxen. Less is more hier en geen vaste dagen meer qua trainen.

Snel beter man!
 
Grown man problems idd.

Stijneke ik zou abs wel trainen man. Ik merk oprecht veel verschil in rugklachten als ik ze wel serieus doe...
Ik ga het een kans geven man! Ik weet dit allang maar de stap zetten
 
Thanx voor de uitleg bro! Ben sinds kort begonnen met abs trainen dus dat hou ik er na je uitleg zeker in. Verder is lage rug problemen meer iets voor lange darmen, wij shorty's hebben daar toch nooit last van :P Gekheid natuurlijk, si gewicht heb ik inderdaad wel eens last van nu ik je verhaal zo lees. Ga me er eens goed in verdiepen. Moeie benen heb ik ook wel, gisteren bv zwaar benen getraind en vandaag kon ik dat de eerste 5 km van mijn avondtraining op de MTB goed voelen. Maar ja wilde haren nog niet kwijt dus ff doorbijten en toch een hill klim doen. Daarna wel naar huis gefietst ipv het laatste stuk van de MTB trail af te maken vond het goed zo. Succes met je herstel iig.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven