XXL Nutrition

Snow Cut Log 2 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
30-01-2021

5x45 sec:
- quarter squat to calf raise
- swiss ball glute bridges
- planks
- knees high marches

Comment; nog best een pittige dit

- 1 banaan
- 1 duits biefstukje + 1 plak kaas + 1 gebakken ei
- 1 proteine shake
- 1.5 bord gebakken zoete aardappel + zalmfilet
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 3 koppen zwarte koffie
 
31-01-2021

Dynamic upperbody

w.u: 3x 30 sec. x circuit:
- purple band rows
- heavy bag punches
- 4kg db curls

axle speed bench press vs green band
5x 10kg + green band
5x 60kg + green band
5x 60kg + green band
5x 60kg + green band
5x 60kg + green band
5x 60kg + green band

seated db press
20x 20kg
12x 20kg
15x 20kg

reversed grip CS db rows
15x 10kg
15x 10kg
15x 10kg

twisting db skullcrushers
15x 7kg
15x 7kg
15x 7kg

db spider curls
15x 7kg
15x 7kg
20x 7kg

Comment: ging lekker! :)

- 1 glas jus d'orange
- 1000gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1 banaan
- 2 sneden volkoren brood + kaas
- Cambodjaanse Hotspot:
* kipbouillon met een miljoen kruiden
* vééél beef
* vééél inktvis
* redelijk veel garnalen
* een beetje noodles en groente
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: mijn vriendin had Hotspot gemaakt voor ons gezin; lekker en voedzaam! :)

01-02-2021

BW Update:

- start: 113.5kg
- week 1: 111.6kg
- week 2: 110.8kg
- week 3: 110.2kg
- week 4: 110.2kg
- week 5: 109.3kg
- week 6: 108.3kg
- week 7: 107.2kg
- week 8: 106.7kg
- week 9: 105.9kg
- week 10: 105.7kg
- week 11: 105.5kg
- week 12: 104.2kg
- week 13: 103.9kg
- week 14: 102.2kg
- week 15: 103.8kg
-
week 16: 102.9kg
- week 17: 104.8kg
- week 18: 103.8kg
- week 19: 102.7kg !!

Comment: prima :) Toch ga ik een nieuwe template volgen omdat de "tijd begint te dringen". Ik ben nu gewoon nog veels te zwaar (Camelus : nog steeds dik) en daardoor ben ik bang dat ik wel lekker train, maar op laatste moment nog heeeel veel ga verliezen door mijn cut. Als ik het eerder inzet weet ik beter waar ik sta en wat ik moet doen. Zoals het nu voelt is 142.5kg raw bench een heel realistisch doel (zou bij wijze van spreken morgen al een kans erop hebben als ik een poging zou wagen), maar ik ben nog laaaang niet op target weight. Dus we gaan zien of ik het ga halen; strenger dieeten (negatief voor kracht) vs. langere tijd nog om te trainen (positief voor kracht) :)
 
Bijna 100kg man
 
Bijna 100kg man

Echte he! Skinny as phuck! Mijn press power lijkt nog redelijk goed te stabiliseren, dus hoop geen bizarre drop in power. Zit nu rond de 135 a 140 op de bench schat ik. Als dat richting 95 niet verder zakt als 130, krijg ik die 12.5kg er wel aan geknald met hard trainen en mijn bw gelijk houden, hoop ik :)
 
Echte he! Skinny as phuck! Mijn press power lijkt nog redelijk goed te stabiliseren, dus hoop geen bizarre drop in power. Zit nu rond de 135 a 140 op de bench schat ik. Als dat richting 95 niet verder zakt als 130, krijg ik die 12.5kg er wel aan geknald met hard trainen en mijn bw gelijk houden, hoop ik :)

Vind ik wel interessant waar het verschil hem kan zitten. Ben benieuwd of ik de referentietraining van toen ik 87kg en uiteindelijk 84kg woog nu op 79 a 80kg kan doen. Doe ik binnenkort wel eens. Dat was toen 80kg x 8 100kg x 8 110kg x 5 120kg x 4 en 1 x 130 gevolgd door 100kg x 8. Dat zie ik me nu even nog niet doen.

Ben je btw klaar voor je OHP? op welk gewicht zet je in?
 
Vind ik wel interessant waar het verschil hem kan zitten. Ben benieuwd of ik de referentietraining van toen ik 87kg en uiteindelijk 84kg woog nu op 79 a 80kg kan doen. Doe ik binnenkort wel eens. Dat was toen 80kg x 8 100kg x 8 110kg x 5 120kg x 4 en 1 x 130 gevolgd door 100kg x 8. Dat zie ik me nu even nog niet doen.

Ben je btw klaar voor je OHP? op welk gewicht zet je in?
Verschil is logisch. Los van het onvermijdelijke verlies aan spiermassa, worden je "leverages" gewoon minder. Ik heb geen zin om te zoeken om dit technisch uit te leggen (als ik dat al kon) maar in "Jip en Janneke taal" komt het neer dat als je minder massa onder de stang hebt (bij bench, squat of press) je minder stabiel bent, je ROM (minimaal) groter wordt en de spanning op je spieren anders is bij een lift. Dit lijkt vooral te deren bij presses en dan in het bijzonder heavy weights. Meer isolatie (en dan vooral higher reps) wordt je soms zelfs sterker, omdat je lichaam door minder bw zuiniger met zuurstof omgaat.

Die overhead press is donderdag. Eerst morgen dynamic lowerbody. Ik weet niet goed waar ik op in moet zetten. Mijn hart zegt 85 a 90, maar aangezien ik met de cambered bar met pijn en moeite 80 had, zegt mijn hoofd 82.5. Dat is dus iig het minimum wat ik wil halen :)
 
Die overhead press is donderdag. Eerst morgen dynamic lowerbody. Ik weet niet goed waar ik op in moet zetten. Mijn hart zegt 85 a 90, maar aangezien ik met de cambered bar met pijn en moeite 80 had, zegt mijn hoofd 82.5. Dat is dus iig het minimum wat ik wil halen :)

Hier woensdag of donderdag. Ik zet in op 85kg, omdat dit gewoon de volgende in lijn is die ik zou moeten kunnen halen. Lijkt me ook een veilige optie qua balans en gewenning :p. Mijn hoofd zegt 85, maar mijn wil/hart zegt 87.5 :p
 
01-02-2021

- 5x 45 sec.:
* 10kg kb european swings
* 10kg kb high pulls
* machine curls
* straight arm band pulldowns
* 2kg db seated powercleans
Comment: 6 oefeningen is te rommelig, ouders snapten de hele tijd de oefeningen niet... ook (logisch) mis je de paar seconden (aanklikken van de tijd op mn tel, dan pas de band/kb/dbs pakken) meer op een set van 30 sec. dan op een set van 45 sec...

- 1 banaan
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 200gr. kipfilet + 130 gr. wortels + kruiden
- 4 wortelwraps + rundergehakt + bonenmix
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 3 koppen zwarte koffie

Comment: dit is dus mijn nieuwe "template". Avondeten nog altijd whatever mum cooks (al is pap ook op dieet, dus is het nu vaker clean) maar de rest semi-hetzelfde. 2 shakes (waarvan 1 met brinta), 1 stuk fruit, 1 bak kwark en 1 zelf gekookte maaltijd van kip/vis/rund. Niet heel bijzonder tov wat ik eerst deed, maar geen brood meer doordeweeks/geen noodles oid meer bij mijn eigen gekookte maaltijden en cleaner avondeten zou de truc moeten zijn :)
 
02-02-2021

D
Dynamic lowerbody

w.u: 3x 30 sec. x :
- planks
- banded glute bridges
- heavy bag punching

ssb speed box squats + db box jumps
3x 17kg
3x 77kg + 3x medium x 8kg
3x 77kg + 3x medium x 8kg
3x 77kg + 3x medium x 8kg
3x 77kg + 3x medium x 8kg
3x 77kg + 3x medium x 8kg

power goodmornings
5x 20kg
5x 60kg
5x 100kg

kb swings
20x 16kg
20x 16kg
20x 16kg

elbows high planks
35 sec.
60 sec.
38 sec.

- 1 appel
- 200gr. kipfilet + 130 gr. kidneybonen + kruiden
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1.5 bord snijbonenstampot + spekjes + braadworst
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: prima :)
 
03-02-2021

5x45 sec.:
- swiss ball crunches
- 10kg kb swings
- knees high marches
- medium stance box squats

- 1 bakje rode druiven
- 200gr. kipfilet + 140gr. mais + kruiden
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1.5 bord spaghetti + rundergehakt + smac + tomatensaus + kaas
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: weer keelpijn, kan zomaar weer verband houden met mijn maag... Verder te veel pasta gegeten. We eten altijd op woensdag pasta; op zich geen slechte timing gezien donderdag altijd mijn zwaarste (qua gewicht) training van de week is :)
 
04-02-2021

Heavy upperbody

w.u:
- 3x 30 sec.:
* 5kg db curls
* heavy bag
* purple band rows

strict overhead press
1x 20kg
1x 40kg
1x 60kg
1x 80kg
1x 90kg !

flat narrow hammer grip db press
30x 20kg
20x 20kg
20x 20kg

Cs J-dumbell rows
15x 12.5kg
15x 12.5kg
30x 12.5kg

flat db tate press
20x 10kg
20x 10kg
20x 10kg

incline db curls
12x 10kg
12x 10kg
20x 10kg

Comment: Behoorlijk blij met die overhead press :)

rowing machine
15 min. x medium pace

Comment: dit zou ik eigenlijk meer moeten doen, maar saai XD

- 1 banaan
- 200gr. kipfilet + 140 gr. erwten + wortels + kruiden
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smak
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 1 groot bord aardappels + zuurkool + rundergehakt + kaas (ovenschotel)
- 3 koppen zwarte koffie

Comment: prima :)
 
04-02-2021

Heavy upperbody

w.u:
- 3x 30 sec.:
* 5kg db curls
* heavy bag
* purple band rows

strict overhead press
1x 20kg
1x 40kg
1x 60kg
1x 80kg
1x 90kg !

flat narrow hammer grip db press
30x 20kg
20x 20kg
20x 20kg

Cs J-dumbell rows
15x 12.5kg
15x 12.5kg
30x 12.5kg

flat db tate press
20x 10kg
20x 10kg
20x 10kg

incline db curls
12x 10kg
12x 10kg
20x 10kg

Comment: Behoorlijk blij met die overhead press :)

rowing machine
15 min. x medium pace

Comment: dit zou ik eigenlijk meer moeten doen, maar saai XD

- 1 banaan
- 200gr. kipfilet + 140 gr. erwten + wortels + kruiden
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smak
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey + brinta
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 1 groot bord aardappels + zuurkool + rundergehakt + kaas (ovenschotel)
- 3 koppen zwarte koffie

Comment: prima :)
Een oprechte vraag: hoe komt het dat je zo sterk bent met bandrukken, terwijl je zo licht traint? P.s. ik kom uit de tijd van de hard triples.
 
Een oprechte vraag: hoe komt het dat je zo sterk bent met bandrukken, terwijl je zo licht traint? P.s. ik kom uit de tijd van de hard triples.
Ik denk dat je op assistance bedoeld? Want ik doe elke week een zware single op een overhead of bench variant, veel zwaarder dan dat wordt het niet. Vorige week een 150 slingshot bench, week ervoor een 80kg cambered bar strict press, etc. Ik snap echter je punt wel...

Ik train volgens het "Conjugate system". Uitgevonden in de Sovjet Unie, maar geperfectioneerd door Louie Simmons van Westside barbell. Het komt neer op het feit dat je een aantal kernkwaliteiten NIET opdeelt in "blokken" maar in elke trainingsweek al deze kwaliteiten traint:
- explosiviteit (jumps, sprints, etc.)
- snelkracht (speed lifts, olympic lifts, etc.)
- maximaal kracht (3-1rm lifts)
- spiermassa (assistance in de 6-20 rep range)
- GPP (fitheid) (cardio, lichte circuits)

Ik train dus al deze kwaliteiten elke week. Echter, hoe intenser het trainen van een kwaliteit, hoe minder je ervan kan doen zonder overtraining/geblesseerd te raken. Lichte cardio (voor algemene gezondheid) en lichte assistance (om blessures weg te werken en te voorkomen) is shit wat je bijna elke dag kan doen, zonder dat het negatieve effecten heeft (integendeel; je voelt je beter/fitter, je hersteld beter en het verbrand ook nog wat calorietjes). Repetition werk (om spiermassa te vergroten op specifieke plekken) is een stuk intensiever, maar ook niet heel intensief. Dit doe ik dus gemiddeld vaak; 2x per week (2x upper en 2x lowerbody) met middelzware oefeningen met middelzware gewichten. Snelkracht en explosiviteit is vrij intens, daarom doe ik het max. 1x per week (1x per week upper, 1x lower) maar wel met een redelijk hoog volume. Heavy lifts zijn super intensief. Ik doe ze wel elke week, om deze kwaliteit te ontwikkelen, maar max 1x per week (1x upper, 1x lower) en met een laag volume. Zo train ik alle kwaliteiten elke week zonder te overtrainen.

Ik weet dat velen bullshit callen op het systeem. Het zou alleen voor juicers zijn, alleen voor geared lifters, etc. etc. Ik kan hierdoor sinds jaaaaaren weer elke week lekker trainen en maak zelfs weer progressie. Ik vind al die kleine shit (extra circuitjes, cardio, lichte oefeningen high reps) ook niet leuk (dan was ik wel wat anders gaan doen als strongman) maar ik zie het als "het recht verdienen om (weer) zwaar te kunnen liften". Ik haal alle onderdeeltjes uit elkaar (al de kwaliteiten), train ze afzonderlijk en laat ze dan (op een pr poging of wedstrijd) bij elkaar komen :)
 
Oh en trouwens, misschien heb ik je vraag verkeerd begrepen en vraag je je af hoe het kan dat mijn presses wel redelijk okay zijn en mijn lowerbody weak as phuck? Als je dat bedoeld; ik heb een shitload aan rugklachten gehad. Ik weet dat dit een lame excuus is van veel mensen om niet of lichter de benen te trainen. "Vroeger was ik wel sterk in de benen". Ik was nooit echt sterk, maar mijn oude pr's (200 squat/270 deadlift) zijn wel op strongman wedstrijden geweest, dus geen bullshit stats :)
 
Ik denk dat je op assistance bedoeld? Want ik doe elke week een zware single op een overhead of bench variant, veel zwaarder dan dat wordt het niet. Vorige week een 150 slingshot bench, week ervoor een 80kg cambered bar strict press, etc. Ik snap echter je punt wel...

Ik train volgens het "Conjugate system". Uitgevonden in de Sovjet Unie, maar geperfectioneerd door Louie Simmons van Westside barbell. Het komt neer op het feit dat je een aantal kernkwaliteiten NIET opdeelt in "blokken" maar in elke trainingsweek al deze kwaliteiten traint:
- explosiviteit (jumps, sprints, etc.)
- snelkracht (speed lifts, olympic lifts, etc.)
- maximaal kracht (3-1rm lifts)
- spiermassa (assistance in de 6-20 rep range)
- GPP (fitheid) (cardio, lichte circuits)

Ik train dus al deze kwaliteiten elke week. Echter, hoe intenser het trainen van een kwaliteit, hoe minder je ervan kan doen zonder overtraining/geblesseerd te raken. Lichte cardio (voor algemene gezondheid) en lichte assistance (om blessures weg te werken en te voorkomen) is shit wat je bijna elke dag kan doen, zonder dat het negatieve effecten heeft (integendeel; je voelt je beter/fitter, je hersteld beter en het verbrand ook nog wat calorietjes). Repetition werk (om spiermassa te vergroten op specifieke plekken) is een stuk intensiever, maar ook niet heel intensief. Dit doe ik dus gemiddeld vaak; 2x per week (2x upper en 2x lowerbody) met middelzware oefeningen met middelzware gewichten. Snelkracht en explosiviteit is vrij intens, daarom doe ik het max. 1x per week (1x per week upper, 1x lower) maar wel met een redelijk hoog volume. Heavy lifts zijn super intensief. Ik doe ze wel elke week, om deze kwaliteit te ontwikkelen, maar max 1x per week (1x upper, 1x lower) en met een laag volume. Zo train ik alle kwaliteiten elke week zonder te overtrainen.

Ik weet dat velen bullshit callen op het systeem. Het zou alleen voor juicers zijn, alleen voor geared lifters, etc. etc. Ik kan hierdoor sinds jaaaaaren weer elke week lekker trainen en maak zelfs weer progressie. Ik vind al die kleine shit (extra circuitjes, cardio, lichte oefeningen high reps) ook niet leuk (dan was ik wel wat anders gaan doen als strongman) maar ik zie het als "het recht verdienen om (weer) zwaar te kunnen liften". Ik haal alle onderdeeltjes uit elkaar (al de kwaliteiten), train ze afzonderlijk en laat ze dan (op een pr poging of wedstrijd) bij elkaar komen :)
Opmerkelijk. Als je bank niet zo goed was had ik dit niet geloofd...
 
Oh en trouwens, misschien heb ik je vraag verkeerd begrepen en vraag je je af hoe het kan dat mijn presses wel redelijk okay zijn en mijn lowerbody weak as phuck? Als je dat bedoeld; ik heb een shitload aan rugklachten gehad. Ik weet dat dit een lame excuus is van veel mensen om niet of lichter de benen te trainen. "Vroeger was ik wel sterk in de benen". Ik was nooit echt sterk, maar mijn oude pr's (200 squat/270 deadlift) zijn wel op strongman wedstrijden geweest, dus geen bullshit stats :)
Nee, daar kan ik wel allerlei verklaringen voor bedenken (bijvoorbeeld jouw uitleg hierboven).
 
Bedankt voor de uitleg trouwens.
No biggie man :) Ik heb trouwens nog wel meer gebankt (160) maar ik ben nu veel skinnier (lees; niet overdreven dik). Mijn goal is 142.5 bench aan 95kg bw voor de contest. Dit is 1.5x bw. Geenszins iets mega indrukwekkends ofzo, maar voor iemand die zijn lengte niet zo mee heeft voor kracht/bw ratio vind ik het een mooi doel. Hierna (tegen die tijd hoop ik dat ik ook weer degelijke weights kan squatten/deadliften) ga ik me voorbereiden op de push + pull (logpress + deadlift) van Sebastiaan Tempelaars. Tegen de tijd dat er weer "gewone" wedstrijden zijn, hoop ik met een combinatie van atletisch vermogen (was al best handig en conditioneel in orde toen ik echt dik was, dus als ik een goed bw heb zeker) en behouden kracht leuk mee te kunnen doen op strongman wedstrijden.

Ik hoop en verwacht dat ik ooit weer de -105 finale haal, maar dat is nooit een zekerheid. Het niveau verschilt enorm; er zijn kwalificaties geweest dat ik vééééér weg was, maar er zijn ook de laatste keer finalisten geweest waar ik denk ik niet van verlies. Hangt allemaal van de events en deelnemers af, daarom pin ik me daar ook absoluut niet op vast. Misschien wordt de -105 finale uberhaupt niet meer gehouden. Zou ik ook niet wakker van liggen, dan zoek ik wel andere competities die me mooi lijken of doe ik (voor de lol) weer wat pl/highland games wedstrijden. Ik wil vooral plezier hebben, maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet zou proberen ook (iig voor mezelf) wat leuks neer te zetten :)
 
05-02-2021

Heavy lowerbody

stairmaster
5 min. x easy pace

pallof press
10x purple band
10x purple band
10x purple band

cable 4 way hips
10x R + L
10x R + L
10x R + L

cable pullthroughs
20x
20x
20x

band clamshells
10x R + L
10x R + L
10x R + L

belt squat reversed lunges
20x 40kg
20x 40kg
20x 40kg

trap bar deadlift
5x 157kg
5x 157kg
5x 157kg
5x 157kg
5x 157kg

Comment: prima :)

-5x 45 sec.:
* machine curls
* band pulldowns
* swiss ball squeezes
* band pull aparts
Comment: beetje irritatie aan mijn elleboog/bicep/onderarm. Heb ik vaker en vandaag met deadliften ook al last van.

- 1 banaan
- 1 groot broodje gerookte zalm + gekookt ei
- 1 groot broodje kipfilet + samurai saus
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smak
- 1.5 bord aardappels + zuurkool + rundergehakt + kaas (ovenschotel)
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: in het weekend (vrijdag meegerekend) houd ik me niet aan mijn template en eet ik wat losser, maar dat compenseer ik door gewoon minder te eten. Ik denk niet dat die 2 broodjes meer kcal zijn dan een kleine warme maaltijd (kip + groenten) EN een shake met brinta. Zal ongeveer hetzelfde zijn, maar dan slechtere voedingswaardes. Moet af en toe ook kunnen. "Echt in het weekend" sta ik een stukje later op en minder (saaie) verplichtingen door de dag, waardoor ik me prima red met een bak kwark, een flinke shake en dan een wat luxe (lees; bief/zalm + gebakken aardappels/noodles + evt. groente) diner in redelijk grote hoeveelheid. Een dag zoals dit (waarbij ik s'ochtends bij Alex train, werk en nog een extra work out doe) moet ik het daar niet van hebben
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven