AndroidHealthClinic

Contest Log Snow Powerlift Contest 2021

Bezoekers in dit topic

snowke90

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
2.306
Waardering
3.603
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
Deze man is ook in.
Voornaamste goal:
- 95kg bw ten tijde
- 142.5kg bench (= 1.5x bw, als ik dat tegen die tijd haal)
- squat en deadlift zien in hoeverre het gaat. Ik ga sowieso "iets" neerzetten, maar tijd zal uitwijzen of het wat voorstelt of niet :)

Mijn oude log ( https://forum.bodybuilding.nl/topics/snow-cut-log-2.427615/page-16 ) blijft open, vooral gericht op mijn cut en daarbij behorende lifestyle (voeding, cardio, conditioning EN training). Hier zal ik enkel mijn trainingen posten en mijn bodyweight per week :)
Ik verwacht niet hoog te eindigen, maar het lijkt me leuk om weer eens ergens naartoe te trainen!


Huidige stats:
bw = 105.5kg
lengte = 1m90
bench = ?
squat = ?
deadlift = ?

Mijn pr's zijn niet echt relevant, want die dateren van 5-8 jaar geleden en waren aan een bw van 120-110kg. Daarnaast heb ik veel rugblessures gehad, waardoor ik niet verwacht dat mijn squat/deadlift in de buurt komen van mijn oude pr's. Ik ben met mijn broertje (fysio) en trainer (Alex) bezig om de rug te fixen. Hiervoor krijg ik één behandeling in de week van mijn broertje en één personal training van Alex in de week. De personal training van Alex is gericht op mijn deadlift. Ik trok in de zomer scheef en kut 220 met een brakke rug, dus ik zal (mits pijnvrij) hopelijk ook een dergelijk gewicht trekken straks, al ben ik dan wel een stuk lichter. Jammer dat overhead niet getest wordt (ik deed op die betreffende "mockmeet" wel nog een vrij easy 120 log, dus daar suck ik minder in dan in de powerlifts) maar boeiend. Ik vind het super om mee te doen, al eindig ik laag. Ik hoop dat met mij ook meer "laagvliegers" durven mee te doen. Als een oud strongman deelnemer (met een grote mond en die iedereen kent) zichzelf "voor schut durft te zetten", moeten anonieme forumlifters dat ook wel durven toch? Gewoon omdat het leuk is samen ergens naar toe te trainen!

Ik heb trouwens minimale powerlift ervaring (2x de beginnerswedstrijd van de NPB meegedaan), maar de laatste keer was in 2012, dus wel even geleden en al helemaal niet meer relevant :)

13-12-2020

Dynamic upperbody @ home


w.u:
- rowing machine 5 min. x easy pace
- band pull aparts 3 sets
- band curls 3 sets
- band extentions 3 sets

1 arm db snatch
5x 22kg R + L
5x 22kg R + L
5x 22kg R + L

speed paused bench press
5x 30kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg
3x 60kg

standing hammer grip db press
17x 22kg
10x 22kg
10x 22kg

elbows flared db bent rows
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg
8x 12kg

plate seated cleans
10x 5kg
12x 2.5kg
12x 2.5kg

band curls + JM press
20x + 20x 30kg
20x + 20x 30kg
20x + 20x 30kg

Comment: Pfoe, was geen lange trainingen meer gewend. Bij speed bench echt gefocussed op tightness, knijpen in de bar, etc. Dit had ik een tijdje bewust links laten liggen omdat ik een tijdje niet op power getraind heb. De hele training was trouwens back to back met mijn vriendin, zonder extra rust. Bij de bench setjes zit er dan nog wel wat tijd tussen (want gaan liggen, plates wisselen, etc.), maar bij bijv. de dumbell press (we hebben 2 setjes dumbells) zat er hooguit 20 a 30 sec. tussen de sets.

Deze training zegt weinig over mijn kracht op dit moment (donderdag heavy upperbody, die zal een beter beeld geven) maar gelukkig doet qua upperbody niks echt veel pijn. Alleen mijn elleboog en schouder doen soms licht irritant, maar prima te managen. Ik ben persoonlijk meer fan van plyometrische oefeningen en/of olympische lifts voor speed werk dan speed powerlifts, maar ik kan de oefening qua techniek wel gebruiken. Ben bij de krachttrainingen die ik geef (ook enkel bodyweight, bij judo clubs) ook veel aan het experimenteren met het aanspannen van zoveel mogelijk spiergroepen (glutes/core samen knijpen, in de handen knijpen, etc., Pavel stuff) tijdens oefeningen waarbij dat op het 1e gezicht niet erg nodig lijkt. Hard to teach an old dog new tricks, maar het proberen zeker waard.
 
15-12-2020

Dynamic lowerbody @ Buitenlocatie


w.u:
- pallof press 3x 10x purple band
- power planks 3x 15 sec.
- band pullthroughs 3x 10x purple band

superset: box jumps + ssb speed box squats (0 rust tussen jumps/squats, 45 sec. rust tussen sets)
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg
3x medium + 3x 67kg

band assisted glute bridges (30 sec. rust)
20x
15x
15x
15x
15x

bench reversed crunches (30 sec. rust)
20x
15x
15x
15x
15x

Comment: ik kan gelukkig ook nog individueel trainen op de buitenlocatie van Alex :) Uiteraard alleen (ivm corona regels), dus geen pt en de binnenruimte is gesloten, maar er is een dak, een aantal bars, bands en voldoende weights, dus ik mag absoluut niet klagen. Die supersets waren best pittig. Als ik speed werk doe, doe ik niet alleen zo snel mogelijk mijn reps maar probeer ik alles ook maximaal aan te spannen (glutes, abs, etc.). Dit maakt het in mijn ogen veel effectiever! Ik doe mijn box squats trouwens op een bench. Dit is (zelfs aan mijn lengte) wat te hoog, maar voorkomt op dit moment dat ik buttwink krijg en mijn rug weer pijn doe. Op de contest hoop ik fatsoenlijk op diepte te squatten, maar als ik voor mijzelf goede nummers neerzet zonder blessures en de squats worden op diepte afgekeurd; even goede vrienden.
 
17-12-2020

Heavy upperbody @ Buitenlocatie

w.u:
- pallof press 3x10xpurple band
- band rows 3x10xpurple band
- db arm twists 3x10x4kg

paused bench press vs. purple band
5x 20kg + purple band
5x 40kg + purple band
5x 60kg + purple band
5x 80kg + purple band
5x 90kg + purple band !

incline bench press (b2b met maat)
15x 60kg
12x 60kg
8x 60kg

wide grip barbell rows (b2b met maat)
20x 30kg
20x 30kg
20x 30kg

kneeling bw skullcrushers + axle curls
15x + 12x 20kg
15x + 12x 20kg
15x + 12x 20kg

Comment: pauses waren veels te kort, ben ik niet meer gewend, maar het momentum was er iig uit, dus geen echte tng. Zegt natuurlijk ook niet alles (enkel dat ik 5x 90 kan benchen, wat ik van te voren ook wel wist) maar ter vergelijking: mijn maat benchte vorige week een single met 90 en faalde met deze band zijn 3e rep op 50.
 

Bijlagen

video-1608216859.mp4
3,5 MB · Weergaven: 0

18-12-2020

Heavy lowerbody @ buitenlocatie


w.u:
- airdyne 5 min. x easy pace
- pallof press 3x10xpurple band

reversed hyperextentions
15x
15x
15x
15x
15x

kb swings
30 sec. x 20kg
30 sec. x 20kg
30 sec. x 20kg

trapbar deadlift
5x 57kg
5x 87kg
5x 107kg
5x 127kg
5x 127kg
5x 127kg
5x 127kg

Comment: echt heavy is het natuurlijk niet, maar een stap vooruit is een stap vooruit!
 
in hé jongen ;)
 
in hé jongen ;)
Leuk dat je me hier volgt (en de andere ook :) )
Ik ben benieuwd. Enerzijds heb ik natuurlijk veel ervaring in krachttraining, maar anderzijds is powerliften een sport die ik prachtig vind, maar waar ik voor mijn gevoel nooit erg "voor gemaakt was". Buiten mijn relatief lange lichaam, ben ik gewoon van nature meer een "atleet" dan een "krachtmens". Dat klinkt stom als strongman je sport is/was, maar ook daar heb je veel aan explosiviteit/conditie/handigheid (bij bewegende events, hooggooien, etc.). Log heb ik altijd redelijk gekund op techniek, maar statisch ben ik nooit heel goed geweest. Zelfs aan 105-120kg niet, dus laat staan aan 95kg. Echter, ik vind powerliften een prachtige sport en toch wel "de basis" voor echte kracht. Daarom vind ik deze contest een mooie challenge voor mezelf en opstap naar eventueel weer strongman als de Covid shit wat voorbij is :)
 
in

interessant om eens jouw manier van trainen te volgen
 
in

interessant om eens jouw manier van trainen te volgen
thnx kameeltje! Ik train gebaseerd op Westside Conjugate Method, maar dan met eigen inzichten erin. Dat doet overigens iedereen die Westside een beetje volgt, want ik geloof er niks van dat ze bij Westside alles wat ze doen daadwerkelijk vertellen/laten zien (en al was dat wel zo, dan is alles zo ingewikkeld, individueel en aan verandering onderhevig, dat het niet te volgen is) . Louie is iemand (en dat waardeer ik, want zo ben ik zelf ook) die constant nieuwe inzichten en verbeteringen zoekt. Zo ben ik als judocoach en ook als krachttrainer. De grote verschillen tussen wat ik doe en wat ik denk dat ze bij Westside doen, is meer Geared vs. Raw en Pros vs. Amateur. Zo leg ik minder de nadruk op triceps, omdat een raw paused bench meer van je chest/shoulders vraagt en ik te veel elleboog klachten heb om 1000 extentions te doen. Ik geloof niet per se dat de training voor nattys niet werkt, alleen shit als massas extra workouts etc. is gewoon niet haalbaar voor amateurs. Ikzelf kan het nog wel redelijk op brengen, maar veel judoka's trainen 1x per week. Dus houd ik dan de grote lijnen en ideeën van Louie wel aan, maar geef er een eigen draai aan!

19-12-2020

Dynamic upperbody @ home


w.u:
- rowing machine 5 min. x easy pace
- band extentions 3x10xblue
- band curls 3x10xblue

paused speed bench press
5x 30kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg
3x 67.5kg

hammer grip db Z press
25x 12kg
20x 12kg
20x 12kg

db pull overs
12x 22kg
12x 22kg
12x 22kg

band reversed flyes
20x blue
20x blue
20x blue

plate seated kickbacks
15x 5kg
15x 5kg
30x 1.25kg

db crossbody curls
12x 12kg
12x 12kg
12x 12kg

Comment: alles weer b2b met mijn vriendin. Totale training koste minder dan een uur, erg pittig. Dit is iets wat ik vooral geleerd heb in de laatste tijd (geïnspireerd door Vince Gironda); hypertrophie werk doen met erg korte rustpauzes. Hierdoor train je de conditie erbij maar het grote voordeel is (doordat je minder zwaar gaat) dat je sneller hersteld en je gewrichten/pezen minder klappen krijgen. Dit doe ik overigens niet bij de heavy oefeningen overigens, maar ik geloof niet zozeer dat voor schouder hypertrophie (als voorbeeld) het veel uitmaakt of je sets met 12kg doet met korte rust of sets met 17kg met langere rust. Als dit al wel zo is, dan is het minimaal en de pijntjes niet waard.
 
Heb je vaker met die programma getraind? Ik zit even te googelen en probeer een beeld te schetsen van het programma. Eens kijken ik ergens een excelsheet kan vinden, of kan jij mij vertellen waar ik dit kan vinden?
 
Heb je vaker met die programma getraind? Ik zit even te googelen en probeer een beeld te schetsen van het programma. Eens kijken ik ergens een excelsheet kan vinden, of kan jij mij vertellen waar ik dit kan vinden?

Dit topic is geschreven door Jan Dryvers. Voor zover ik weet retired maar pound for pound 1 van de sterkste lifters die ik kende...
 
22-12-2020

Dynamic lowerbody


w.u:
- pallof press 3x10xpurple
- reversed hypers 3x10
- bw twists 50x

speed ssb box squat + box jumps
3x 17kg
3x 72kg + 3x medium
3x 72kg + 3x medium
3x 72kg + 3x medium
3x 72kg + 3x medium
3x 72kg + 3x medium
3x 72kg + 3x medium
3x 72kg + 3x medium
3x 72kg + 3x medium

ssb goodmorning to box squat
10x 17kg
10x 27kg
10x 32kg
10x 37kg
10x 42kg

ghr russian plate twists
30 sec. x 5kg
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg
30 sec. x 10kg

Comment: b2b met mijn broertje alles, dus weer goed tempo. Nu hopen dat mijn vriendin geen corona heeft, ze heeft om 14:00 test. Gezondheid van iedereen is natuurlijk het belangrijkste maar kerst niet kunnen vieren zou wel jammer zijn...
 
23-12-2020

- 1 banaan
- 4 sneden volkoren brood + kaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1.5 bord spaghetti + rundergehakt + smac + tomatensaus + kaas
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: nog altijd lazy, kan het ff niet opbrengen. Ben al blij dat ik niet in echt slecht eten verval...

Semi-goed nieuws; de uitslag van mijn vriendin was negatief. Dat zegt niet alles, omdat het nog flink op begin van incubatie tijd was. Morgen dus nog een (snel)test doen. Op haar stage is nog een patient besmet. We zijn iig al blij dat zij niet degene is die mensen heeft besmet. Duimen dat we morgen een goede uitslag kunnen krijgen en we alsnog kerst kunnen vieren. Ik heb het dus niet (iig niet van haar) en zal sws kerst vieren, maar dat voelt niet goed zonder de vrouw :(
 
Verkeerde log zie ik nu trouwens, pas ik morgen wel aan
 
24-12-2020

Heavy upperbody

w.u:
- band rows 3x10xpurple band

legs up narrow grip bench press
5x 20kg
5x 60kg
5x 90kg
3x 110kg !!

high incline db press
30x 20kg
16x 20kg
12x 20kg

CS elbows flared db rows
12x 12kg
8x 20kg
8x 20kg
12x 20kg

JM press
12x 20kg
12x 40kg
30x 25kg

bb curls
30x 20kg

Comment: goede training, sterk als een bulldozer (voor mijn doen). Mijn vriendin vandaag haar 2e goede uitslag van corona, alhamduhlila!
 
In. Zit zelf te overwegen Conjugate method aan te gaan houden voor de contest :)
 
Welcome buffe ginger! Ik geloof heilig in de conjugate method. Niet dat het de enige juiste methode is, maar voor mij wel de beste en vooral de leukste! Ik houd er juist van om na te denken over cycles, wat weaknesses zijn, etc. En om elke lift echt bezig te zijn met techniek/de juiste spiergroepen gebruiken. Ieder zijn ding natuurlijk overigens, zat mensen veel sterker geworden als ik met andere methodes.
 
Back
Naar boven