Fitness Seller

Contest Log Snow Powerlift Contest 2021 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je kunt een lichtere band toch heen en weer spannen? Om de barbell, onder de stang door en opnieuw over de barbell?

Geen idee of je bands daar lang genoeg voor zijn
Ja dat kan idd (choken heet dat volgens mij). Alleen ben ik bang dat ze knappen. Ik heb al één van de 2 rode bands van Alex naar de kloten gedaan. Hij gebruikt ze niet zozeer voor barbell lifts maar meer voor rows/pallof press/etc. Als ik ze dus sloop, wordt hij niet zo blij. En van de rode (de lichtste die we hebben) is er dus nog maar 1 :roflol:
 
Hmm dat is inderdaad niet handig haha

Ik zie dat je wel een halve tot hele meter van de achterkant van het rack af slaat. Kunt je de band niet via de haak ergens achter je rack vast maken? Bijv. door een barbell achter je rack te leggen?
 
Meh, dan wordt je te veel naar voren getrokken denk ik? Ik waardeer het meedenken, maar zo gauw de corona gedaan is, kan ik ze binnen gewoon onder het powerrack vast maken. Verder is het nu even niet anders en zoals al opgemerkt was: ik doe het altijd hetzelfde. Ik voel hem overigens echt wel behoorlijk werken aan de lockout. Als we dalijk binnen weer mogen heb ik ook een belt squat machine, truckpull machine en dus powerrack standaard tot mijn beschikking. Maaaaar, ik mag verre van klagen, ik heb het in "lockdown" beter dan 99.9% van de mensen :)
 
Je kan de bands ook om een bumperplate - staat ook een filmpje of youtube van Matt Wenning.

Je lust ze door de plate heen zeg maar zo kan je makkelijker meerdere plates stapelen - prima voor de squat (ook spanning onderin), maar voor bench moet je het eigenlijk wel chocken met een dubmell inderdaad.
 
Je kan de bands ook om een bumperplate - staat ook een filmpje of youtube van Matt Wenning.

Je lust ze door de plate heen zeg maar zo kan je makkelijker meerdere plates stapelen - prima voor de squat (ook spanning onderin), maar voor bench moet je het eigenlijk wel chocken met een dubmell inderdaad.
Ik ga eens kijken man :) Thnx! Bench deed ik altijd onder de bank doortrekken. Bizar veel spanning (moest de bench verzwaren met een shitload aan zandzakken :roflol: ) maar de laatste tijd doe ik eigenlijk voor bench de band gewoon om als een rugzak. Werkt ook prima, zeker voor speed of repetition werk.
 
09-04-2021

Conditioning


arm bike machine
5 min.

stairmaster
5 min.

TRX rows (b2b met Alex)
10x
10x
10x
10x
10x

lever arm chest press (b2b met Alex)
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg

trapbar deadlift (b2b met Alex)
10x 127kg
10x 127kg
10x 127kg
10x 127kg
10x 127kg

landmine swings (b2b met Alex)
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

belt squats (b2b met Alex)
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg
10x 140kg

Comment: Alex en ik hebben besloten om sets b2b te doen ivm circuit. Iets meer gericht op spieropbouw/uithouding in plaats van cardio. Niet dat je hiervan niet buiten adem raakt, maar je spieren voelen het meer. Beter ook voor mijn push en pull en hiermee kunnen de gewichten langzaam ook omhoog zonder dat het ten koste gaat van form :)
 
Zeker een pittig en mooi volume !!
 
11-04-2021

Ub


w.u:
3x30 sec.:
- 7kg db curl + press
- band rows
- heavy bag

push jerk
5x 20kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg

bench press
5x 40kg
5x 60kg
1x 80kg
1x 110kg
failx 130kg
14x 90kg

cs elbows out db rows
20x 10kg
20x 10kg
20x 10kg

1 arm strict db press
15x 20kg
8x 20kg
8x 20kg

Comment: okay, mn bench is nu officieel naar de saus... Hoewel het makkelijk is om het bodyweight te blamen (en dat ook zeker een factor speelt, gezien ik semi ongetraind 140 benchte toen ik 115kg woog) ligt het ook aan het lagere volume. Die 2e ubdag gaat dus (in overleg met mijn trainingspartner, die hetzelfde ondervind) er weer bij komen maar in de vorm van een assistance training bij mij thuis. Zo krijg ik het qua tijd toch geregeld (hopelijk ook qua herstel) en kan ik mijn press weer opbouwen. Vooral voor de contest overigens. Voor de push en pull kan ik wel met legdrive compenseren denk ik, maar voor bench heb ik echt meer volume nodig. Dit sloeg helemaal nergens op. Mijn cardio is top, ik ben explosief maar mis gewoon ruwe power.
 
11-04-2021

Ub


w.u:
3x30 sec.:
- 7kg db curl + press
- band rows
- heavy bag

push jerk
5x 20kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg

bench press
5x 40kg
5x 60kg
1x 80kg
1x 110kg
failx 130kg
14x 90kg

cs elbows out db rows
20x 10kg
20x 10kg
20x 10kg

1 arm strict db press
15x 20kg
8x 20kg
8x 20kg

Comment: okay, mn bench is nu officieel naar de saus... Hoewel het makkelijk is om het bodyweight te blamen (en dat ook zeker een factor speelt, gezien ik semi ongetraind 140 benchte toen ik 115kg woog) ligt het ook aan het lagere volume. Die 2e ubdag gaat dus (in overleg met mijn trainingspartner, die hetzelfde ondervind) er weer bij komen maar in de vorm van een assistance training bij mij thuis. Zo krijg ik het qua tijd toch geregeld (hopelijk ook qua herstel) en kan ik mijn press weer opbouwen. Vooral voor de contest overigens. Voor de push en pull kan ik wel met legdrive compenseren denk ik, maar voor bench heb ik echt meer volume nodig. Dit sloeg helemaal nergens op. Mijn cardio is top, ik ben explosief maar mis gewoon ruwe power.
Hoeveel weeg je nu dan? Want ik merk ook bij mezelf dat bw wel aardig wat kan doen op bench. En volume/frequentie ook. Stap van 110 naar 130 was mss ook te groot?
 
11-04-2021

Ub


w.u:
3x30 sec.:
- 7kg db curl + press
- band rows
- heavy bag

push jerk
5x 20kg
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg

bench press
5x 40kg
5x 60kg
1x 80kg
1x 110kg
failx 130kg
14x 90kg

cs elbows out db rows
20x 10kg
20x 10kg
20x 10kg

1 arm strict db press
15x 20kg
8x 20kg
8x 20kg

Comment: okay, mn bench is nu officieel naar de saus... Hoewel het makkelijk is om het bodyweight te blamen (en dat ook zeker een factor speelt, gezien ik semi ongetraind 140 benchte toen ik 115kg woog) ligt het ook aan het lagere volume. Die 2e ubdag gaat dus (in overleg met mijn trainingspartner, die hetzelfde ondervind) er weer bij komen maar in de vorm van een assistance training bij mij thuis. Zo krijg ik het qua tijd toch geregeld (hopelijk ook qua herstel) en kan ik mijn press weer opbouwen. Vooral voor de contest overigens. Voor de push en pull kan ik wel met legdrive compenseren denk ik, maar voor bench heb ik echt meer volume nodig. Dit sloeg helemaal nergens op. Mijn cardio is top, ik ben explosief maar mis gewoon ruwe power.
Ik begin steeds meer in je aanpak van trainen te geloven.
-opwarmen bands, lichtere gewichten, hartslag omhoog (pas ik tegenwoordig toe)
-niet overdrijven met zware werksets (maar natuurlijk,wel,werken)
 
chrash : thnx, ik ook hoor :) zeker voor strongman vind ik de complete aanpak ideaal. Voor powerliften, zeker op korte termijn, zal er vast wat beters zijn, maar is het nog steeds een goede aanpak :)
psycomantje : rond de 99kg :) Toen ik mijn all time pr (160) deed woog ik 122. Ik deed 140 toen ik net bij Alex begon na 6 maanden amper trainen. Bw scheelt mega veel op de bench. That being said, een week of 5 geleden (toen woog ik ook hooguit 102 of iets in die trend) deed ik 130 paused narrow grip. Die 2/3kg kan geen 5 a 10kg schelen, daar geloof ik niks van.

Die stap was te groot ja. Er kwamen een vriend en zijn chick mee trainen met mij en mn partner. Op zich toffe mensen, ik heb in de 1e lockdown in hun kelder meegetraind dus ik owe ze nog. Alleen had ik die fuckers nog gezegd KOM OP TIJD. En nog waren ze te laat. Alex let bijna nooit op de tijd (tenzij iemand erachter aankomt en zelfs dan komt het niet op 5 min, meestal laat hij dan een client gewoon opwarmen terwijl wij onze sets afmaken), maar op zondag werkt dat niet. Op zondag trainen wij van 11 tot 12 en komen om 12u 4 judokids die ik zelf training geef. Niet dat het dan op 2 min. komt, maar die kids zijn altijd te vroeg (goede eigenschap) en je wil ze niet te lang laten wachten. Dus moest alles een tikkeltje afgeraffeld worden. De 130 was ook ziek close en idd met een betere opbouw had het wellicht gekund, maar dan nog is een 130 strained rep echt niet wat we willen :P
 
Ik merk bij mezelf door op de Bench +100kg weights boven de 5 reps te doen en of all out bij die 5 3 1 dat die gewichten veel lichter aanvoelen.. Bij een 5 x 5 met 112 ofzo voelde een 100kg nog steeds zwaar...EN was ik meer kapot van die sets. Nu draaide die 5 x 5 best wel aan hoog %, maar oke..

20kg stap had ik zelf nu ook niet gedaan, maar kan zijn dat je nu de kloppen krijgt van de BW drop idd :p.

MAAR het werk word verzet. Sprake van een toch wel consistente cut. Mooi traag afgevallen top!
 
Hoeveel weeg je nu dan? Want ik merk ook bij mezelf dat bw wel aardig wat kan doen op bench. En volume/frequentie ook. Stap van 110 naar 130 was mss ook te groot?
Tijd om weer dik te worden als ik vastloop dus! 😁
 
Tijd om weer dik te worden als ik vastloop dus! 😁
Echt he :roflol:

het ellendige is, dat de "contest" die er zijn in Covid tijden (deze dbb powerlift contest en de push + pull 6 juni) echt puur statisch zijn. Het fitter zijn en minder bw hebben heeft echt wel zijn voordelen bij strongman. Ik voel me enorm explosief, handig en fit. Shit als laadraces, loop onderdelen, 1 arm db press etc., zal me nu (met een beetje "opfristraining") heel goed afgaan denk ik.

Het plan was cutten, gezonder worden en zorgen dat ik zo nog jaren actief kan blijven in de sport. Daar ben ik goed mee bezig en ga ik echt niet afbreken voor een online contest of een push en pull. Wat ik wel ga doen is mijn schema enigszins omgooien. Kom nu dusdanig dicht bij de contest(s) dat er meer specifiek werk gedaan moet worden. Ik denk aan een wendler achtige opzet (met eigen getallen) in combinatie met speed werk, gpp en skill training. Daar ga ik me straks/morgen eens over buigen. Niet dat ik overigens slecht praat over het Conjugate systeem dat ik gevolgd heb/volg hoor. Alleen als je er te veel (noodgedwongen) in gaat knippen (minder dagen ivm cut, specifiek skill werk erbij, minder tricep werk door elleboog pijntjes, etc.) dan ben je dusdanig van de principes afgeweken dat het niet helemaal meer werkt. Daarom straks licht wijzigen, maar wel het idee van "alle skills tegelijk ontwikkelen" behouden!
 
13-04-2021

Lowerbody


w.u:
3x30 sec.:
- ghr sit ups
- reversed hypers
- 16kg kb swings

6kg db box jumps
5x low
5x medium
5x high

ssb box squats
5x 67kg
1x 97kg
20x 107kg !

snatch grip sldl
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg

1 arm farmers walk
15m. x 20kg x R + L
15m. x 20kg x R + L
15m. x 20kg x R + L
15m. x 20kg x R + L
15m. x 20kg x R + L

Comment: prima, deze ga ik wel voelen morgen ben ik bang :) Voelde me nog verre van fit en hersteld (vaak nog altijd weinig slaap en harde trainingen in een deficit) maar na de warming up en het explosieve werk ben ik ready to go :) Rep out niet helemaal tot de dood gegaan maar gewoon een leuk rep totaal gezet. Ben van plan om op de squat rep outs te doen met minimale rust tussen de reps, dwz dat ik best even mag ademen en bracen maar geen "breathing style" reps maak waarbij ik 10+ sec. sta te wachten tussen de reps. Dat vraagt gewoon te veel van mijn herstel ben ik bang.
 

Bijlagen

  • video-1618311345.mp4
    6,9 MB
15-04-2021

Upperbody

w.u:
3x 30 sec.:
- machine rows
- 7kg db curl + press
- band reversed flyes

strict overhead press
5x 20kg
5x 50kg
12x 62.5kg !

elbows in band rows
20x
20x
20x
20x
20x

band extentions
15x
15x
15x

hammer curls
20x 12kg
15x 12kg
15x 12kg

Comment: prima, thuis getraind met trainingsmaat. Broertje kwam langs tijdens de assistance dus die was minder focussed en intens, maar we hebben het over band werk en curls dus boeien :roflol: Overhead ging prima denk ik :)
 

Bijlagen

  • video-1618483437.mp4
    3,5 MB
12 x 62.5kg is lekker pittig :D dan voel je die schouders wel helemaal opgepompt :D mooie vorm!
 
12 x 62.5kg is lekker pittig :D dan voel je die schouders wel helemaal opgepompt :D mooie vorm!
thnx bro :) Dat van die pomp viel wel mee. Ik ben van nature extreem resistent tegen verzuring/pomp. Niet chill als je spiermassa wil bouwen, wel als je strongman doet. Ik deed het ook altijd verbazingwekkend goed op front hold en dat soort events. Een combinatie van korte armen, weinig spiermassa en spieren die niet snel vol pompen.
 
thnx bro :) Dat van die pomp viel wel mee. Ik ben van nature extreem resistent tegen verzuring/pomp. Niet chill als je spiermassa wil bouwen, wel als je strongman doet. Ik deed het ook altijd verbazingwekkend goed op front hold en dat soort events. Een combinatie van korte armen, weinig spiermassa en spieren die niet snel vol pompen.

Ja de laatste keer dat ik deze(60kg x 12) deed was ook na werksets, is ook weer een ander verhaal misschien. Je bent 1m90 en begint over korte armen. Hoe kan dat uberhaupt :p
 
Ja de laatste keer dat ik deze(60kg x 12) deed was ook na werksets, is ook weer een ander verhaal misschien. Je bent 1m90 en begint over korte armen. Hoe kan dat uberhaupt :p
Omdat mijn armen en handen niet zijn meegegroeid met de rest van mijn lichaam. Als ik naar de WC ga moet ik mijn vriend omhoog slingeren en opvangen, anders kom ik er niet aan...
 
Back
Naar boven