MuscleMeat

Snow Strongman Log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

netjes die rackpull
 
thnx simon

11-08-2021

crosstrainer
5 min.

3x10:
- rope face pulls
- rope extentions
- kneeling abs

oh medley*
2 runs x:
- 90kg barbell
- 40kg dumbells
- 100kg barbell
- 50kg 1 arm db press
- 110kg barbell

1 arm seated cable rows
10x 10kg
10x 10kg
15x 5kg

flat db flyes
10x 9kg
10x 9kg
15x 4kg

* Ivm trainen bij Basic fit, maar 1 barbell gebruikt. Dus een run was: 90kg belt clean + press - 10kg snel erbij laden - 40kg dbs clean + press - 100kg belt clean + press - 10kg snel erbij laden - 50kg 1 arm db press - 110kg belt clean + press. Kan aan mij liggen maar dit was echt extreem taxing. Niet eens zozeer dat ik het pressen niet trok maar koste flink cardio. Nu ik erbij na denk zijn het 3 belt cleans, 1 redelijk zware dumbell clean, 1 2 handed db clean en 5 medium tot zware presses/jerks + laden, dus niet heel onlogisch.

Ik heb/had dus SCHURFT. WTF, wist niet dat het nog bestond. Zalf gekregen en als het goed is, zijn de beestjes nu dood en ben ik niet meer besmettelijk. Sowieso is het pas besmettelijk bij 15 min. fysiek contact of whatever, niet bij handje geven ofzo, maar uit zekerheid toch maar 3 dagen alleen gaan werken en geen judo/darts/etc. Hierdoor meer uren gemaakt. Helemaal gesloopt, maar toch kwam het volgende bij me op; hoewel ik echt geen player ben en geen junkie, heb ik wel een aantal contacten gehad (weliswaar jaren geleden maar toch) die een beetje shady waren. Niet dat schurft hiervan komt (geen idee waarvan wel overigens) maar toch maar een SOA test besteld. Hier maak ik me echt druk over; een hypochonder hoeft het woord "hiv" maar te lezen en het is prijs. De kans is heel klein, maar niet 0, dus schijt 7 kleuren. Mijn ouders en vriendin kalmeren me wel ( de kans is ziek klein en zelfs als je een heftige SOA hebt is het nog prima te bestrijden in Nederland) maar echt 0 geslapen. Wel veel gewerkt. Tijdens deze SOA thuis test moest ik bloed afnemen door vinger prikken. Alledrie de prikjes gedaan, met heel veel pijn en moeite net genoeg druppels bloed in het buisje gekregen (hoop ik). Nu hopen dat ik niet gebeld wordt en een goede uitslag krijg.

Eenmaal in de gym begon ik en jawel hoor; die kleine open plekjes waar net na het prikken amper 2 druppels uitkwamen; het goot bloed. Helemaal uit (dat beetje wat ik had) de focus. Prima overhead gedaan, not my day. Ik weet dat de kans op HIV (of andere ernstige miserie) in NL echt minimaal is (en zelfs als de ander het heeft hoef jij het nog zeker niet te krijgen), maar de kans op kanker/een hartaanval is ook ziek klein en daar maak ik me ook al jaren druk over.

Anderzijds was dit gewoon HET moment om me te testen. Heb een vaste relatie met een meisje die sowieso van me houd en zolang ik niet getest ben, blijft het altijd in mijn hoofd spoken, ondanks dat ik geen (gerelateerde) klachten heb/heb gehad. Wordt vervolgd...
 
Wow, hopelijk is het niks man!
 
thnx simon

11-08-2021

crosstrainer
5 min.

3x10:
- rope face pulls
- rope extentions
- kneeling abs

oh medley*
2 runs x:
- 90kg barbell
- 40kg dumbells
- 100kg barbell
- 50kg 1 arm db press
- 110kg barbell

1 arm seated cable rows
10x 10kg
10x 10kg
15x 5kg

flat db flyes
10x 9kg
10x 9kg
15x 4kg

* Ivm trainen bij Basic fit, maar 1 barbell gebruikt. Dus een run was: 90kg belt clean + press - 10kg snel erbij laden - 40kg dbs clean + press - 100kg belt clean + press - 10kg snel erbij laden - 50kg 1 arm db press - 110kg belt clean + press. Kan aan mij liggen maar dit was echt extreem taxing. Niet eens zozeer dat ik het pressen niet trok maar koste flink cardio. Nu ik erbij na denk zijn het 3 belt cleans, 1 redelijk zware dumbell clean, 1 2 handed db clean en 5 medium tot zware presses/jerks + laden, dus niet heel onlogisch.

Ik heb/had dus SCHURFT. WTF, wist niet dat het nog bestond. Zalf gekregen en als het goed is, zijn de beestjes nu dood en ben ik niet meer besmettelijk. Sowieso is het pas besmettelijk bij 15 min. fysiek contact of whatever, niet bij handje geven ofzo, maar uit zekerheid toch maar 3 dagen alleen gaan werken en geen judo/darts/etc. Hierdoor meer uren gemaakt. Helemaal gesloopt, maar toch kwam het volgende bij me op; hoewel ik echt geen player ben en geen junkie, heb ik wel een aantal contacten gehad (weliswaar jaren geleden maar toch) die een beetje shady waren. Niet dat schurft hiervan komt (geen idee waarvan wel overigens) maar toch maar een SOA test besteld. Hier maak ik me echt druk over; een hypochonder hoeft het woord "hiv" maar te lezen en het is prijs. De kans is heel klein, maar niet 0, dus schijt 7 kleuren. Mijn ouders en vriendin kalmeren me wel ( de kans is ziek klein en zelfs als je een heftige SOA hebt is het nog prima te bestrijden in Nederland) maar echt 0 geslapen. Wel veel gewerkt. Tijdens deze SOA thuis test moest ik bloed afnemen door vinger prikken. Alledrie de prikjes gedaan, met heel veel pijn en moeite net genoeg druppels bloed in het buisje gekregen (hoop ik). Nu hopen dat ik niet gebeld wordt en een goede uitslag krijg.

Eenmaal in de gym begon ik en jawel hoor; die kleine open plekjes waar net na het prikken amper 2 druppels uitkwamen; het goot bloed. Helemaal uit (dat beetje wat ik had) de focus. Prima overhead gedaan, not my day. Ik weet dat de kans op HIV (of andere ernstige miserie) in NL echt minimaal is (en zelfs als de ander het heeft hoef jij het nog zeker niet te krijgen), maar de kans op kanker/een hartaanval is ook ziek klein en daar maak ik me ook al jaren druk over.

Anderzijds was dit gewoon HET moment om me te testen. Heb een vaste relatie met een meisje die sowieso van me houd en zolang ik niet getest ben, blijft het altijd in mijn hoofd spoken, ondanks dat ik geen (gerelateerde) klachten heb/heb gehad. Wordt vervolgd...
Zo een test is sowieso verstandig om regelmatig te laten doen, laat m zelf jaarlijks doen bij de huisarts, better safe than sorry.
 
Thnx boys, it is what it is... De kans op wat engs is klein maar aanwezig. Als het wel zo is, heb ik er ook maar mee te dealen. Het is niet zo dat er één van mn exen me gebeld heeft (al spreek ik die heksen gelukkig niet meer :roflol: dus dont know) met miserie, dus het is voorlopig nog puur op angst gebaseerd. Als ik nu negatief ben voor alles, dan ga ik er ook vanuit dat ik de rest van mijn leven niks meer kan oplopen, daarom de test :)
 
Trouwens, na de wedstrijd in Horst moet ik weer serieus op dieet anyway. Weet nu weer waarom ik als hypochonder -105 ben gaan doen. Weeg rond de 115 en op het oog niet eens zo dik, maar mijn hartslag is weer 20 slagen per minuut hoger, heb weer 24/7 maagzuur en mijn bloeddruk durf ik niet eens te meten :roflol: Ik ben niet gemaakt om zwaar/dik te zijn, in combinatie met ziektevrees is dat gewoon geen goed plan. Sterk als een paard overigens, zeker qua overhead. Focus er verre van op en zelfs totaal gassed en in een medley is 110 push press/jerk geen enkel probleem merkte ik gister (en onder kutte omstandigheden). Maar ik ben bijna 31, ik ga toch niet op de grote finale staan, dus mijn gezondheid en mentale staat opofferen is het niet meer waard voor wat hogere stats. Dus na 28 augustus weer richting -105 cutten :)
 
13-08-2021

airdyne
5 min. x easy pace

mobility

circuit:
- 10x TRX rows
- 10x 35kg lever arm chest press
- 10x 24kg ATX sandbag clean + squat
- 10x 10kg landmine rotations
- 10x 24kg kb swings
- 10x 140kg belt squats
* 3 rounds

farmers hold
50 sec. x 95kg !

stones
5x 105kg in 60 sec.

Comment: ging super lekker :) Circuit dood gegaan, cardio is matig, maar power zit goed. Stones had eigenlijk 6 reps moeten zijn. Deed de 1e rep one motion. De 2e wilde ik dat ook maar omdat veel hars weg was na poging 1, gleed de stone weg en kwam net op de rand. Erna op safe elke rep de hars verdeeld en ging nog prima :)
 
15-08-2021

90 sec.:
- wall sit
- 24kg kb swings
- plank

sumo high pulls
3x 30kg
3x 70kg
3x 90kg

trapbar deadlift
5x 67kg
1x 117kg
1x 147kg
1x 187kg
5x 207kg !!

truckpull machine
60 sec. x 6
60 sec. x 6
60 sec. x 6

Comment: ik ben zo brutaal veel sterk als ik dik ben, dat is ongelofelijk. Niet dat 5x 207 per sé een pr is (al zou dat wel zo kunnen zijn, want in mijn "prime" deed ik deze oefening nooit) maar +- een jaar geleden faalde ik kansloos een single met 207. Bw is +-112. Ik ga no way nog eens laatste worden dit seizoen, dus 28 augustus gaan we er vol voor. Mijn 18 inch deadlift zal nog geen potten breken (al is ie wel waaaay sterker dan eerst) maar voor de truckpull/oh medley/stones heb ik voor het eerst in jaren weer echt vertrouwen.

Soa test trouwens terug, alles negatief :)
 
18-08-2021

crosstrainer
5 min. x easy pace

3x15:
- rope face pulls
- rope extentions
- kneeling abs

100 total reps:
- rope straight arm pulldowns
- rope hammer curls
- knees high crunches
- floor glute bridges

3x10 sec.:
- pull up mobility
- push up mobility
- arm mobility

overhead medley
run 1: 1x 80kg barbell + 1x 50kg 1 arm db press + 1x 100kg barbell + 1x 50kg 1 arm db press + failx 120kg barbell
run 2: 1x 80kg barbell + 1x 50kg 1 arm db press + 1x 100kg barbell + 1x 50kg 1 arm db press + 1x 120kg barbell !

Comment: kracht prima, cardio zeer matig :) Nog 8 dagen tot Horst. Nog één keer flink knallen dit seizoen en dan weer een beetje aan de gezondheid werken :)
 
20-08-2021

airdyne
5 min.

+ mobility

circuit: 2 runs
- 10 TRX rows
- 10 20kg chest press
- 10 10kg landmine rotations
- 10 20kg kb swings
- 10 12kg med. ball slams
- 10 20kg sandbag clean + squat
- 10 120kg belt squats

farmers walk (turn @ 7.5m)
15m x 15kg
15m x 55kg
15m x 95kg

sandbag to chest
6x 100kg in 60 sec.
 
22-08-2021

90 sec. round:
- plank hold
- wall sit
- kb swings

axle belt clean + press
1x 50kg
1x 70kg
1x 90kg
1x 110kg
1x 120kg !

farmers walk (turn @ 7.5m)
15m x 15kg
15m x 55kg
15m x 95kg
45m x 55kg

sandbag to chest
.... x 100kg x b2b met Jeddie/Gio/Anke
(100 total reps als groep)

Comment: behoorlijk geknald nog :) Woendag nog rustige deload training en dan zaterdag knallen!
 
25-08-2021

crosstrainer
5 min. x easy pace

3x 12 reps:
- seated leg curls
- 12kg kb swings
- legs high crunches

belt clean + press
5x 60kg
5x 60kg
5x 60kg

18 inch rackpulls
5x 100kg
5x 100kg
5x 100kg

Comment: spanning zetten/deload. Uiteraard voelt alles kut :roflol: Rug zit vast maar dat komt wel goed na een warming up. Cardio is episch kut. Oftewel, ik ben ready!!! :D :roflol;
 
Sterkste man van Horst aan de Maas
Vandaag meegedaan aan de zware wedstrijd in Horst, georganiseerd door "mede-veteraan" Paul Janssen. Aangezien mijn laatste paar wedstrijden totaal mislukt waren, heb ik de knop voor deze zware wedstrijd om gezet. Met Alex een plan gemaakt, een aantal event trainingen gemaakt met de Kracht van het Zuiden familie en ook flink wat gewicht erbij gegeten.

Event 1) Truckpull
Ik was zo walgelijk nerveus, dat ik bijna nokkie ging. Credits naar mijn coach Maarten Limbourg, coach/speaker Alex en vooral legende Matthieu Onderdijk die me nog enigszins rustig hielden. Een goed event voor mij wel en ik kon mijn zenuwen op het "moment supreme" prima de baas. Een goede pull en een 6e plaats van de 14! Het scheelde allemaal weinig, maar toch enkele zeeeer sterke jongens onder me kunnen houden. Lang geleden dat ik toppers ook maar op één event pijn heb kunnen doen, dus zeer tevreden.

Event 2) Overhead medley
De zenuwen gingen iets beter. De 90 log, 100 barbell en 110 log waren absoluut geen probleem. De 130 axle kreeg ik helaas niet gecleaned. Weer zeer degelijke punten, want weer een 6e plaats! Ik ben altijd wel prima overhead, maar dit was gewoon een prima resultaat.

Event 3) 18 inch deadlift
Mijn achilleshiel en dat bleek ook nu weer. Op 240 ingestapt en die ging vrij soepel, maar de 260 daarna 2x gefaald. Dit was nog minder dan verwacht, maar een gelukte poging had me maar 1 punt extra opgeleverd. Een 13e plaats.

Event 4) Medley
Hier had ik ook wel angst voor. De farmers gingen in Aalter (voor grootste deel door mijn eelt-scheur, maar toch) dramatisch. Met Alex Moonen PT (en o.a. Xian, Jeddie en Gio) veel op grip getraind en dat betaalde zich uit. De 100kg farmers (15m) en 120kg farmers (15m) zonder drop kunnen uitlopen! Helaas kostte het uittillen zoveel kracht dat ik maar aan 1 (van de 4) tireflips toekwam, maar toch weer flinke vooruitgang. Ik geloof een 9e plaats hierop.

Event 5) Stones
Mijn (toch al niet zo extreem sterke) onderrug was compleet op, maar nog 1x alles gegeven. De 90, 110 en 130kg stone geladen. Een 8e plek en er op dit event (als laatste event na zo'n zware dag) alles eruit gehaald.

Eindresultaat: 9e van de 14. Prima in dit sterke deelnemersveld. Eindelijk weer eens enkele serieuze atleten kunnen verslaan. Het was een mengeling van nieuwe gezichten met oude bekenden en ik heb echt prachtige dingen gezien.
Mijn deadlift was, kan en moet beter, maar verder ben ik tevreden. Ik denk dat ik op de andere events echt niet verwijdert ben van waar ik was in "mijn top", alleen de rest wordt steeds beter. Ik vind het echter nog steeds leuk en heb de goede weg weer ingezet. Nu een lange offseason pakken met weer wat gezonder eten, wat meer mobility werk met Mistral Janssen, weer wat harde conditie sessies met coach Alex Moonen PT en dan weer voorbereidend gaan op het volgend seizoen. Ik vind het nog veels te leuk om te stoppen (ondanks de zenuwen en enkele dieptepunten dit seizoen) dus wil nog zeker zo lang mogelijk doorgaan, maar dan wordt het een kwestie van momenten kiezen en slimmer pieken.
 
Tof man! Goed gepresteerd ook, proficiat! :) goed dat je je zenuwen toch nog onder controle kreeg want dat kan een killer zijn
 
thnx

31-08-2021

crosstrainer
5 min. x easy pace

3 sets:
- 10 face pulls
- 10 rope extentions
- 15 kneeling abs

push jerk from rack
5x 65kg
5x 65kg
5x 65kg

high incline db press
15x 30kg
10x 30kg
5x 30kg ( :roflol: )

pulldown machine
15x 50kg
15x 50kg
15x 50kg

1 arm standing cable rows
15x 10kg
15x 10kg
15x 10kg

cable pushdowns
15x 6.25kg
15x 6.25kg
15x 6.25kg

db hammer curls
12x 16kg
12x 16kg
10x 16kg

Comment: nog absoluut niet compleet hersteld. Daarnaast ook begonnen met "normaal eten" (lees; geen junkfood en walgelijk veel kcal meer) en dat is toch wel even wennen. Veel meer "moe" als je normaal zou verwachten na een middelmatige training. Kracht zat op zich al wel weer goed, alleen "de pyramide" is erg smal nu; ik ben behoorlijk sterk voor mijn doen maar conditie/uithouding/mobility/etc. kan en moet weer beter :)

De 1e wedstrijd voor 2022 is alweer geplanned; de push en pull van Sebastiaan waar we weer met het hele KvhZ team heen gaan. Leuk en bijkomend voordeel is dat het in de -110kg klasse is. Voor mij beter dan -105. Daarnaast gaat het niet heel lastig worden om mijn prestatie van dit jaar te verbeteren :roflol:

Plan:
Eerst een wat bredere basis bouwen, zodat ik blessurevrij en fit later wat specifieker kan trainen. Schema:
Dag 1) Loglift kracht bouwen @ basic fit
Dag 2) Deadlift kracht bouwen @ basic fit
Dag 3) Conditioning pt @ kracht van het zuiden
Dag 4 (mits weekend vrij van judoverplichtingen) lichte event training @ kracht van het zuiden
 
Een basic-fit met een log? 😯
 
01-09-2021

crosstrainer
5 min. x easy pace

3 sets:
- 10 sec. powerplanks
- 30 sec. wall sits
- 8 glute briges

sumo high pulls
3x 30kg
3x 60kg
3x 80kg

speed box squat
5x 85kg
5x 85kg
5x 85kg

speed sumo deadlift
5x 100kg
5x 100kg
5x 100kg

kneeling abs
20x 27.5kg
20x 27.5kg
20x 27.5kg

back extentions
20x
20x
20x

Comment: rug nog niet helemaal hersteld. Speed box squat en speed sumo deadlift ga ik (o.a.) doen om een beetje legdrive in mijn deadlift te krijgen. Hier heb ik lichtjes mee ge-expirimenteerd voor de vorige push en pull en was er op zich wel tevreden over. Rug voelde na trainen beter dan ervoor dus prima :) Vrijdag weer eerste echte conditioning session bij Alex, zal sterven worden :roflol:
 
03-09-2021

Airdyne
5 min. x easy pace

+ core/mobility

TRX rows (b2b met Xian)
10x
10x
10x
10x
10x

lever arm chest press (b2b met Xian)
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg

landmine rotations (b2b met Xian)
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg
10x 10kg

med. ball slams (b2b met Xian)
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

ATX sandbag swing + frontsquat (b2b met Xian)
10x 24kg
10x 24kg
10x 24kg
10x 24kg
10x 24kg

belt squats (b2b met Xian)
20x 160kg
20x 160kg
20x 160kg
20x 160kg
20x 160kg

Comment: helemaal gesloopt, maar wel een echt memorabele dag. Xian AKA Wolfman is normaal DE grote gymbully (in een goede manier) maar was nu opgeblazen tot 125kg en had het nog zwaarder dan mij. Toen Alex het circuit van te voren uitlegde, zei Xian bij de squats (5x10x160) laten we er 20 van maken. Dit soort shit doet hij altijd en meestal gaat dat ten koste van ons. Vandaag was hij echter nog veel erger fucked als ik. Bij de squats kon hij er max 15 maken (sommige sets zelfs maar 10). Dus maakte ik er 20 met het commentaar "zou je kunnen helpen tellen Xian?" :roflol: Een moment dat ik altijd zal koesteren.

Naar huis rijden was erna Max Effort trouwens, maar het was het waard :D Helemaal gesloopt.
 
Back
Naar boven