XXL Nutrition

Snow's -105 strongman log

Bezoekers in dit topic

snowke90

Competitive Bodybuilder
Waardering
3.731
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
Besloten weer te gaan loggen, vooral als stok achter de deur.
Doel is volgend jaar weer strongman -105 wedstrijden te doen.
Zaterdag een kwalificatie mee gedaan, dit ging voor geen meter maar eigen schuld, ik moest in 6 weken 18kg kwijt.
Doel is dus -110kg (s'ochtends) blijven zodat ik niet overdreven veel meer hoef te cutten.
Een finale -105 ooit nog halen zou mooi zijn maar dat is nog niet aan de orde, gezien ik gister 9e van de 10 werd.
Wel wil ik ook (open) wedstrijden van Alex mee blijven doen, maar hiervoor niet meer "bulken" (lees; junkfood eten voor het leven totdat ik bijna 125 weeg).
Vanaf de +-110kg begonnen mijn waardes (bloeddruk, hartslag) erg goed te worden en voelde ik me ook prima.
Ik ben nu weer op "dieet" tot mijn vakantie 11-08. Dan zal ik 2 weken "losser" eten (vakantie samen met mijn vriendin) maar ook enkel gezamelijke eetmomenten.
Door de dag heen zal ik sowieso proberen van junk en andere rotzooi af te blijven.

Ik ga dit jaar geen wedstrijden meer doen, maar heb wel een "privé battle" met Jessy afgesproken op de powerlifts in november/december.
Hoop op 130ish bench, 180ish squat en 230ish deadlift tegen dan. Daarna gaat de focus weer op strongman events.
Deze zal ik nu wel een beetje voor de lol in de training verwerken af en toe, maar niet te veel.
Train nog altijd conjugate, mijn favoriete manier van trainen.

Denk niet dat het veel mensen een f**k boeit wat ik doe, dus is vooral stok achter de deur, maar:
@g-men
@huggybear1968
@Sanca Saxon
Als jullie af en toe even mee willen kijken, zou ik dat erg waarderen.
Zal me ook wekelijks wegen!

• Like
Waarderingen: K82, pineapple1025, Sanca Saxon en 3 andere personen
Ik kijk mee 😉, suc6 👊👍

• Like
Waarderingen: pineapple1025
  • Topic Starter Topic Starter
31-07-2023

Max effort lowerbody

stairmaster
5 min.

pronated grip deadlift
3x 70kg
1x 120kg
1x 170kg
1x 190kg

cambered bar goodmornings
15x 20kg
12x 40kg
12x 70kg

medium stance full beltsquats (slow eccentrics)
8x 80kg
8x 80kg
8x 80kg

ghr sit ups
12x
12x
12x

jump rope
100 reps in 2min23sec.

Comment: die deadlift was erg suspect, denk zelfs dat ie amper locked was. Geen slecht gewicht voor my though. Heb echt een tijdje het volume (te) laag gehouden omdat ik in zware cut nergens van herstelde, dus moet het langzaam weer wat opvoeren. Conditie is wel goed, kan redelijk gemakkelijk 100x touwspringen "achter elkaar" (enkele fails met snelle re-start daargelaten), dat kon ik een tijdje terug bij lange na niet.

• Like
Waarderingen: huggybear1968
Succes, maar is toch wel altijd 't zelfde liedje hé, je voelt je bar slecht aan hogere BW, doch ga je elke keer weer naar 125kg BW. Gebruik eens je verstand en hou je aan je plan nu.

• Like
Waarderingen: wovano
Eens Simon.

meting 1:
01-08-2023
bw: 110.5kg
bloeddruk: 135/83

Comment: beide waardes hoger dan ik zou willen, maar dat was te verwachten na 2 dagen doen waar ik zin in had. Zoals ik al zei, nu weer terug op dieet en moet dit beter worden. In mijn vakantie ga ik 2 dagen naar de zee in België, dus daar zal ik nergens op letten, maar verder probeer ik het niet te gortig te maken :) Ook veel stress en weinig slaap gehad door combinatie van weight cut en druk leven.

• Like
Waarderingen: huggybear1968 en horn
Eens Simon.

meting 1:
01-08-2023
bw: 110.5kg
bloeddruk: 135/83

Comment: beide waardes hoger dan ik zou willen, maar dat was te verwachten na 2 dagen doen waar ik zin in had. Zoals ik al zei, nu weer terug op dieet en moet dit beter worden. In mijn vakantie ga ik 2 dagen naar de zee in België, dus daar zal ik nergens op letten, maar verder probeer ik het niet te gortig te maken :) Ook veel stress en weinig slaap gehad door combinatie van weight cut en druk leven.
Ik heb ook gemeten: 129/82 (56)...en ben paar jaartjes ouder en paar kg zwaarder 😉 Wat is de reden ook alweer dat zo een jonge god als jou hem hoger heeft dan een ouwe dikke vent 🤭?
Stress, weinig slaap, verkeerde voeding???
Je weet heus wel dat progressie maken een combinatie van diverse factoren is. Soms kun je weinig veranderen aan bepaalde omstandigheden...maar is er niets bij waar je wel iets aan kan doen?

Ik heb ook gemeten: 129/82 (56)...en ben paar jaartjes ouder en paar kg zwaarder 😉 Wat is de reden ook alweer dat zo een jonge god als jou hem hoger heeft dan een ouwe dikke vent 🤭?
Stress, weinig slaap, verkeerde voeding???
Je weet heus wel dat progressie maken een combinatie van diverse factoren is. Soms kun je weinig veranderen aan bepaalde omstandigheden...maar is er niets bij waar je wel iets aan kan doen?
Jij hebt hem ook wel erg laag voor iemand van jou leeftijd/gewicht. Stress en weinig slaap heb ik sowieso, door paniekaanvallen. Maar dat gaat de laatste tijd best goed. Ik denk dat het vooral komt door 6 weken heel strict dieeten, gevolgd door 2 a 3 dagen alles eten wat los en vast zat (en 5kg gewicht gain dus in 2 dagen).

Ennn, om mezelf gerust te stellen... ik vind dit te hoog, maar pas vanaf 140+ is het milde hoge bloeddruk en pas vanaf 160+ (standaard) gaan dokters er wat aan doen, vanaf 180+ is het pas crisis. Echter, laten we dit niet zo laten gaan. Heb vandaag wel gezond gegeten maar wel te veel (vooral qua kcal). Morgen daar weer meer op letten ook!

Paniekaanvallen?
Dat klinkt serieus...ik kan er niet over meepraten, ik ben nog nooit in een situatie gekomen waardoor ik in paniek raakte. Er is niet veel waar ik me echt druk om maak zolang het niet levensbedreigend is 🤭
Maar bij bloeddruk maakt voeding ook veel uit. Zoutinname beperken (geen drop, geen chips geen gezouten noten). Eet bananen en gedroogde abrikozen (kalium) en elke dag 1 glas rode bietensap drinken (smaak is even wennen) dat zal je bloeddruk goed doen. En wisselbaden (koud/warm douchen) of zoals ik elke week naar de sauna. Vooral de benen koud afspoelen waarbij je altijd van onder naar boven werkt. Het zijn tips die helpen 😊

Paniekaanvallen?
Dat klinkt serieus...ik kan er niet over meepraten, ik ben nog nooit in een situatie gekomen waardoor ik in paniek raakte. Er is niet veel waar ik me echt druk om maak zolang het niet levensbedreigend is 🤭
Maar bij bloeddruk maakt voeding ook veel uit. Zoutinname beperken (geen drop, geen chips geen gezouten noten). Eet bananen en gedroogde abrikozen (kalium) en elke dag 1 glas rode bietensap drinken (smaak is even wennen) dat zal je bloeddruk goed doen. En wisselbaden (koud/warm douchen) of zoals ik elke week naar de sauna. Vooral de benen koud afspoelen waarbij je altijd van onder naar boven werkt. Het zijn tips die helpen 😊
Ik heb hypochondrie (ziektevrees), slik daar ook al 15 jaar medicijnen voor... maar daar gaat dit log niet om. Thnx voor de tips, zal er wat mee doen!

• Like
Welk nut heeft single deadlift na een wedstrijd?
Was single pronated grip, geen normale 1rm. Had misschien iets langer moeten wachten, maar train altijd via conjugate (dus max effort) en de wedstrijd was meer cardio en snelheid dan power, dus voelde me prima. Maaaaar, je hebt gelijk, deload had geen kwaad gekund, maar voel me prima.

02-08-2023

Max effort upperbody

crosstrainer
5 min.

bench press
3x 20kg
3x 60kg
1x 80kg
1x 100kg
1x 120kg
1x 125kg
1x 130kg

bench press isometric holds (@ +- floorpress angle)
30 sec. x 60kg
30 sec. x 80kg
20 sec. x 100kg

rolling db extentions
20x 12.5kg
20x 12.5kg
15x 12.5kg

TRX rows
12x easy angle
10x easy angle
8x easy angle
10x easy angle + 10x reversed flyes

wide grip pushdowns
20x 20kg
20x 20kg
20x 20kg

Comment: niet slecht, maar weeg wel rond de 110, moet dus nog 5kg af. 140kg zou heel mooi zijn aan 105, zou pr zijn!

• Like
Wellicht heb ik dat gemist, maar wat is je plan van aanpak om progressie te boeken (welke trainingsmethode wil je hanteren)?
Ik kom max effort tegen, ben benieuwd naar de andere dagen...zijn dat dan "dynamic effort" days?

Volg je een soort programma als hieronder?

Ervaar je voordelen van de isometrische holds bij het bankdrukken?
Ik doe ze zelf eigenlijk nooit (ik heb ook geen powerrack thuis wat je daarvoor nodig hebt) ik heb ze incidenteel wel eens gedaan toen ik nog in een sportschool trainde.

Laatst bewerkt:
Wellicht heb ik dat gemist, maar wat is je plan van aanpak om progressie te boeken (welke trainingsmethode wil je hanteren)?
Ik kom max effort tegen, ben benieuwd naar de andere dagen...zijn dat dan "dynamic effort" days?

Ervaar je voordelen van de isometrische holds bij het bankdrukken?
Ik doe ze zelf eigenlijk nooit (ik heb ook geen powerrack thuis wat je daarvoor nodig hebt) ik heb ze incidenteel wel eens gedaan toen ik nog in een sportschool trainde.

Inderdaad max effort en dynamic effort.
Holds test ik nu pas dus geen idee. Doe ze trouwens zonder powerrack maar met een spotter. Laat hem zakken, press hem uit tot de weak spot en houd hem daar.

Nu trouwens behoorlijke pijn in mijn linkerarm sinds de training. Hypochonder als ik ben, denk ik meteen hart gerelateerd, maar aangezien ik 15 uur later nog steeds adem (met een prima hartslag en bloeddruk trouwens) zal dat wel meevallen, maar irritant is het wel. Straks mijn broertje er eens naar laten kijken (hij is fysio).

• Like
Waarom kies je voor conjugate max/dynamic effort methode als strongman? En wat met repetition effort?

Waar ligt je stickingpoint bij bankdrukken en waarom vind je bankdrukken zo belangrijk als strongman, is een vorm van overheadpress niet belangrijker voor een strongman?

Sorry dat ik veel vragen heb, ik wil graag je motivatie en redenatie achter bepaalde keuzes weten om goed te kunnen "meekijken" 😉

Laatst bewerkt:
Geen probleem.
Ik vind conjugate voor mij de beste en leukste manier van trainen. Als strongman heb je alles (speed, max power en uithouding) nodig, dus werkt perfect. Ik heb een "mockmeet" samen met een vriend bij onze gym afgesproken met de powerlifts. Daarnaast doe ik bankdrukken altijd in "de offseason" omdat het bij de basis hoort en leuk is om te doen :)

03-08-2023

dynamic effort lowerbody

crosstrainer
5 min.

speed ssb box squats
3x 17kg
3x 67kg
3x 67kg
3x 67kg
3x 67kg
3x 67kg
3x 67kg