Fitness Seller

Snows log: Cutting in Quarantaine! (2 bezoekers)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 2)

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
Hoi dbb,
Ik ben Dominique, bijna 30 en train al 15 jaar.
Dit is overigens niet aan me te zien.
Geen probleem, heb altijd getraind met het oog op kracht- en vechtsport, fysiek is nooit een doel geweest.
Ik was (na veel blessureleed en privéproblemen) weer fanatiek op de comeback tour richting strongman, maar helaas, door Corona kan ik niet hiervoor trainen hoe ik wil.
Hierdoor heb ik mij voorgenomen om flink te gaan cutten, zodat ik met een gezond/fit/mooi lichaam dalijk goed kan bouwen richting een 2e shot in de krachtsport.
Ik heb een episch kutfysiek, dus deze verbeteren zal niet heel moeilijk zijn.

Stats voor mijn cut:
1m90
122kg
vet%: 35% oid

Stats nu:
1m90 (goh)
112kg
vet%: 30% oid

Goal:
100kg bw
vet%: -20%

Vergeleken met "echte" bodybuilders zal ik dan nog steeds skinny fat zijn, maar ik heb in het verleden gemerkt dat wanneer ik -100kg ging (ben zelfs soms tot 90 gecut voor judo) ik veel power kwijtraakte.
Aangezien een comeback in strongman geen tijdsdruk heeft, maar wel het doel is, ga ik niet voor beginnende abs ten koste van veel kracht. Het doel is dus vooral een acceptabel fysiek en vetpercentage.

Training:

Mijn split:
A) push
B) lowerbody
C) pull

Mijn 1e oefening volg ik volgens mijn eigen "conjugate" methode (afgeleid uit de principes van Louie Simmons van Westside Barbell). Dit wil zeggen dat alle kernkwaliteiten getraind worden.
In de praktijk :
Week 1) A volume, B speed, C power, week 2) A power, B volume, C speed Week 3) A speed, B power, C volume
De verdere oefeningen zijn echt bodybuildingsgericht. Dit wil zeggen veel supersets, slow reps etc. Dit vooral uit noodzaak want ik heb tot mijn beschikking thuis:
- een 10kg barbell + 77.5kg aan weights
- 1 dumbell
- elastieken met handvaten, voor tussen de deur
- een swiss ball
- push up handles
- een bench

Ik heb wel vrienden die meer weigths hebben en tot voor kort ging ik hier ook trainen, maar omdat mijn vader sinds 3 dagen koorts heeft blijf ik voorlopig helemaal thuis.
Het gaat gelukkig langzaam wat beter lijkt het, maar we willen niemand besmetten (als we uberhaupt corona hebben, want hij is niet ziek genoeg voor een test).

Voeding:
Ik zit nu in fase B van "mijn plan", simpelweg, per dag:
- 8 sneden volkoren brood + goed beleg (kip, pindakaas, soms kaas of ander vlees)
- 1l halfvolle melk
- avondeten wat de pot schaft

Als er healthy/clean gekookt wordt eet ik meer, als het minder clean is houd ik mijn portie beperkt ivm calorieen. Ben geen man voor een echt "dieet", voel me dan zwak en ellendig en ik geloof ook niet dat dit nodig is om van moeilijk dik naar een klein beetje normaal te cutten. Mocht ik ooit verder willen dan 100kg dan is dit misschien wel nodig. Voorlopig is dit echter fase B, (fase A was 10 sneden ipv 8 sneden en geen voorkeur voor welk beleg; oftewel semi alles eten behalve echte junk), ik ga me nog beraden voor fase C. Hiermee moet ik echter de 108kg oid wel kunnen halen!

In before "tel je macro's, eet rijst/kip/brocoli"; ja dat is beter en daarom hebben jullie vast ook een beter fysiek als ik. Ik wil voor mezelf een beter fysiek, niet competen met wie dan ook. Voor mij is dit al prima, aangezien ik kom van liters cola en daily junkfood!

Fysiek: (zie bijlage, deze foto is aan +-112kg bw)

Bijlagen

• Like
Waarderingen: BB_

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
  • Topic Starter Topic Starter
Hier een foto van januari 2018 aan +-93kg bw (voor een nek operatie).
Dit is mij te skinny. Schat het op +-15% vet oid maar naar mijn mening te veel massa ingeleverd en episch zwak geworden toen.
Was voor een judo wedstrijd dus no biggy, wat moet dat moet.

Bijlagen

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
11-05-2020

Training:

Chest, Shoulders and Triceps

spoto press (legs up)
10x 50kg
10x 70kg
10x 70kg
8x 70kg
8x 70kg
8x 70kg

swiss ball squeezes + bench push ups
20 sec. + 8 reps
20 sec. + 8 reps
20 sec. + 8 reps

kneeling towel flyes
10x
10x
10x

high band reversed flyes + plate crucifix hold
50x green + 45 sec. x 2.5kg

high band extentions
50x green
30x green + red
30x green + red + blue

JM press
10x 40kg
10x 40kg
10x 40kg

Comment: Als er bodybuilders mijn log lezen; elke tip is welkom, maar tips met betrekking tot chest helemaal. Ben een gewaardeerd lid van "teamnochest". Nu moet ik ook bekennen dat ik er niet bijster veel moeite voor gedaan heb, but still. Training van vandaag gingen best prima. Ik heb echt een matige spierconditie, dus de combinatie tussen volume op press en een moeilijke variant (stricte spoto press met benen in de lucht) maken dat ik deze miezerige kilos toch pittig vond. In the end zijn mijn schouders en triceps wel veel erger stuk dan mijn chest overigens, ondanks dat ik voor mijn gevoel het meeste moeite heb gedaan bij chest, redelijk bij schouders (wel intens maar kort) en triceps redelijk rustig heb gedaan. Ik heb altijd flink nadruk gelegd op triceps voor overhead/bench press power, dus deze lopen wel voor op mijn chest denk ik, zeker qua power.

Voeding:
- 8 sneden volkoren brood + kipfilet
- 1l halfvolle melk
- 1 groot bord snijbonen stampot + 2 runderburgers + appelmoes
Comment: avondeten smaakte bizar goed, kostte discipline om niet nog meer te pakken XD

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
8.446
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Enige tip die ik zo voor chest kan bedenken is simpel flat benchen met hoge gewichten en lage reps. Eventueel afsluiten met een set lager gewicht en reps tot uitputting.

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
@chrash werkt dat voor jou goed? Sowieso is dat geen optie voor mij zolang ik thuis train, maar voor mijn gevoel heeft me dat weinig chest op geleverd. Ik denk dat ik ook anders bench dan jij, meer op max gewichten gericht ipv op chest. Ik heb geen idee wat jij bedoeld met "hoge gewichten" trouwens, dus als je een 180kg bencher bent dan heb je sws gelijk XD

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
8.446
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
@chrash werkt dat voor jou goed? Sowieso is dat geen optie voor mij zolang ik thuis train, maar voor mijn gevoel heeft me dat weinig chest op geleverd. Ik denk dat ik ook anders bench dan jij, meer op max gewichten gericht ipv op chest. Ik heb geen idee wat jij bedoeld met "hoge gewichten" trouwens, dus als je een 180kg bencher bent dan heb je sws gelijk XD
180 haal ik nog lang niet maar 160 lukt me juist :p
ik doe voor borst tegenwoordig flat bench 5x5 zo zwaar mogelijk meestal gevolgd door weighted dips ook lagere reps zo zwaar mogelijk en dan meestal nog wat flyes of incline werk met hogere reps, maar hier steek ik niet al te veel energie in.

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
Sterk man, zeker voor jou BW.
Ik was "back in the day" ook een aardige bencher, al was/is mijn overhead sterker.
Weighted dips moet ik met mijn fat ass niet proberen overigens.

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
8.446
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Sterk man, zeker voor jou BW.
Ik was "back in the day" ook een aardige bencher, al was/is mijn overhead sterker.
Weighted dips moet ik met mijn fat ass niet proberen overigens.
Als je hier ene keer de beweging onder de knie hebt is het wel een super fijne oefening, lekker zwaar gaan zonder al te veel gesleur met schijven en hoger BW is meteen meer trainingsprikkel :p

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
12-05-2020

Cardio:

stationary bike
30 min. x easy pace

Comment: eerder om lekker te bewegen dan per se om vet te verbranden, want daar is het niet intensief genoeg voor. Zoals chicks met kleine boobs zeggen "beter iets dan niets"!

Voeding:
4 sneden volkoren brood + kipfilet
4 sneden volkoren brood + snijworst
1l halfvolle melk
1 groot bord spaghetti + tomatensaus + rundergehakt + smac + geraspte kaas

Comment: me opzich nog wel redelijk gedragen met het avondeten, ik denk dat ik serieus het minste gegeten heb van ons gezin (incl. mijn zieke vader). Nu hebben we ook wel een vikingen gezin (iedereen 1m80+, incl. mn moeder) but still. Bw was vanmorgen 110.0, lager dan verwacht!

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
8.446
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
12-05-2020

Cardio:

stationary bike
30 min. x easy pace

Comment: eerder om lekker te bewegen dan per se om vet te verbranden, want daar is het niet intensief genoeg voor. Zoals chicks met kleine boobs zeggen "beter iets dan niets"!

Voeding:
4 sneden volkoren brood + kipfilet
4 sneden volkoren brood + snijworst
1l halfvolle melk
1 groot bord spaghetti + tomatensaus + rundergehakt + smac + geraspte kaas

Comment: me opzich nog wel redelijk gedragen met het avondeten, ik denk dat ik serieus het minste gegeten heb van ons gezin (incl. mijn zieke vader). Nu hebben we ook wel een vikingen gezin (iedereen 1m80+, incl. mn moeder) but still. Bw was vanmorgen 110.0, lager dan verwacht!
Snack je voor het slapen nog veel? Als ik vlak voor het slapen niets eet word ik heel vroeg wakker met een slaperige eet-aanval

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
Nee niks man, als ik daar mijn voeding noteer dan is dat wat ik die dag eet + ga eten. Zit nu bijv. pas op 0.5 van de liter melk. S'avonds eet ik niet tot amper, maar ik drink wel altijd melk voor het slapen gaan. Een beetje caseine en ik slaap er lekkerder door. Ik ben trouwens een hele rare eter; als ik mezelf "ervoor zet" ben ik een enorme vreetzak (te zien aan mijn size ook XD) maar ik kan ook heel gemakkelijk alles laten. Komt denk ik als je epic dik bent, dat je lichaam voldoende vet heeft als energiebron? @Sanca RKO stond er vroeger ook altijd al raar van te kijken als ik 5u strongman training kon doen op een glas limonade als ontbijt. Niet best natuurlijk, dus ik probeer nu wel constanter te eten. Meestal is ontbijt melk en 2 sneden brood, middag pauze 2 sneden brood, avondeten rond 18u, 20 a 21u 4 sneden brood en dan voor slapen nog melk. Dit gaat eigenlijk best makkelijk, al komt dit ook wel door de quarantaine. Als ik met vrienden voetbal kijk of ik kom met de auto langs een tankstation, is de verleiding groter dan wanneer je in huis zit en er geen enorme verleidingen zijn. Tuurlijk zijn er wel dingen in huis die ik wel zou lusten (regular cola, suikerwafels, dropjes) maar mijn "echte" verleidingen (mac donalds/burgerking/kebab/ben and jerries/etc.) zijn op dit moment ver van mijn bed aangezien ik het huis niet uitkom en we (op soms 1x in het weekend na) geen rommel bestellen.

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
8.446
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Ik ben vanaf het moment dat ik stilzit of niks te doen heb een enorme vreetzak, moet mn eigen dan ook verplichten om de x-aantal weken een korte cut te doen :( deze tijden zijn dus een beetje killing. Kan ook niet trainen op lege maag, een volledige strongman training op lege maag doe ik je niet na.
maar op het aantal kcal dat je nu eet verlies je redelijk vlot gewicht of loopt het niet helemaal zoals je wilt?

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
Nouja, ik ben al vanaf 122kg ofzo gekomen dus nu gaat het iets minder vlot. Zit ook niet eens zo heel laag qua kcal hoor, schat +-2500. Dit voor iemand die letterlijk geen kloten doet buiten cardio/training (ik werk vanuit thuis en playstation nu 6-10u per dag ofzo XD) is nog best veel. In het verleden heb ik vaker "harder" gecut (meer eiwitten, minder carbs en minder kcal) maar dat was veel ellendiger, ik werd sneller zwak en ik leek meer massa te verliezen.

Dont get me wrong, kcal berekenen en eiwitten omhoog zal vast beter resultaat geven. Ik voel me echter lekker op brood (ook qua darmen en shit), kijk elke avond uit naar het avondmaal en voel me gewoon even prima als wanneer ik niet cut zo. Dus als ik zo 0.5 tot 1kg per week afval ben ik heel tevreden.

Hoewel ik een beter fysiek en fatloss wel nastreef, is het niet zo dat voor mij "enkel de spiegel telt". Ik wil ook graag rond de 100kg bw zijn zodat ik daarna kracht kan gainen in de -105kg klasse. Ik moet eerlijk bekennen dat ik, toen ik -90 had gedaan, dusdanig veel gejunkt heb erna dat ik denk ik van de 32kg die ik erna aankwam, 31.9kg vet heb laten zijn ofzo. Dit is nu niet de bedoeling, ik zou graag rond de 20% uitkomen @ 100kg en dan langzaam richting de 105kg gaan zonder ver boven de 20% vet uit te komen.

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
8.446
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Dus als ik zo 0.5 tot 1kg per week afval ben ik heel tevreden.
Dat is ook perfect. Meer maakt het te zwaar en gaat toch ten koste van je kracht.
100kg op jou lengte met een krachtige bouw lijkt mij een goed en gezond gewicht.

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
13-05-2020

Training:

Back and biceps

hang powerclean
5x 40kg
5x 55kg
5x 55kg
5x 55kg
5x 55kg
5x 55kg

reversed grip bb rows + high band stretch rows
12x 40kg + 12x green + red + blue

elbows out high band rows + elbows flared high band rows
60 sec. red + 60 sec. red

db pullovers
12x 17kg
12x 17kg
17x 17kg

low band hammer curls
12x red slow + 12x red normal + 12x red fast

fat gripz barbell curls
12x 20kg
10x 20kg
10x 20kg

Comment: het 1e gedeelte (1e 2 oefeningen) was best pittig op mijn benauwde zolder! Voel mn back en biceps goed, dus prima, ook nog sore in chest overigens.

Voeding:

- 4 sneden volkoren brood + kaas
- 4 sneden volkoren brood + pindakaas
- 1l halfvolle melk
- 1 groot bord aardappelen, rode kool, appelmoes, jus en 3 gehaktballen

Comment: te hoog in vetten denk ik (gehaktballen, kaas EN pindakaas) maar denk dat de kcal nog wel meevallen. Best hard getraind ook vandaag, dus had bere honger!

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
14-05-2020

Cardio:

stationary bike
60 min. x easy pace

Comment: bijzonder pijn in mn reet van het zadel, verder chill. Zit op Naproxen wegens een bult aan de binnenkant van mijn wang. Best pijnlijk en irritant, vooral met eten. Goede nieuws is dat het beter gaat met mijn vader, dus misschien kunnen we binnenkort weer af en toe enigsinds het huis uit!

Voeding:
- 8 sneden volkoren brood + kaas
- 1l halfvolle melk
- 1 groot bord rijst, wortels, varkensfilet en babi ketjap saus

Comment: als supps neem ik trouwens vitamine C en een multivitamine. Dit doe ik normaal niet maar gezien de corona misèrie doen we dat tegenwoordig in ons gezin. Zolang ik het zelf niet hoef te betalen vind ik het prima!

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
13.435
Lengte
1m68
Zit op Naproxen wegens een bult aan de binnenkant van mijn wang. Best pijnlijk en irritant, vooral met eten. Goede nieuws is dat het beter gaat met mijn vader, dus misschien kunnen we binnenkort weer af en toe enigsinds het huis uit!
au... ken het inderdaad.. 7 weken een kaakontsteking en kies getrokken en weer ontstoken en nu een wortelkanaal ... das echt ruk... Zat hier 5 weken op volledig vloeibaar :o Hoop dat het toch snel hersteld. :(

Fijn dat het met je vader beter gaat.

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
15-05-2020

Training:

Legs + Abs

air squats + swiss ball planks
8x + 15 sec.
8x + 15 sec.
8x + 15 sec.

db goblet squat
8x 17kg
8x 32kg
15x 47kg !

swiss ball glute bridges + towel leg curls
12x + 12x
12x + 12x
12x + 12x

long stride walking lunges
20 stappen
20 stappen
20 stappen

floor calfraises
35x
35x
30x

swiss ball crunches
30x
30x
30x

plank hold
120 sec.

Comment: vast niet voldoende om de hardcore gasten pleased te stemmen maar ik was helemaal stuk. Die goblet squats crushen je lucht als een gek en die 2 min. plank op het einde pakte het laatste beetje wat ik in me had ook nog. Aangezien ik nu nog spierpijn heb van de chest/shoulders/triceps maandag, gaat dit al helemaal feest worden XD

Voeding:
- 4 sneden volkoren brood + snijworst
- 4 sneden volkoren brood + kaas
- 1 smoothie (banaan + blauwe bessen + mandarijn + melk)
- 0.5l halfvolle melk
- 1 groot bord gebakken aardappels, erwten + wortels, gepaneerde kipfilet en appelmoes

Foto legs: zie bijlage

Bijlagen

g-men

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
12 sep 2003
Waardering
3.378
Lengte
1m79
Massa
105kg
Hoi Domie

EPic voeding. Maar ik ben absoluut voorstander van het Kiss principe ipv voornemens om iedere dag te preppen en dat niet vol te kunnen houden. Een paar eieren zouden er toch wel bij moeten kunnen

Chest: standaard approach is altijd voor iedereen: zwaar bench, medium incline, pomp fly of iets dergelijks. Niks mis mee maar heeft jou geen massive chest gegeven. Triceps en schouders zijn dominant.

Advies:

Pushdag

Standing shoulder db press (die 10kg dumbells met een light band zou genoeg moeten zijn)
15x
12x
10x
8x

Side raise met bands
3x15 reps

Benchpress
15x
10x
8x
5 sec down
15 reps

Push ups
3xamrap

Db fly (met die 10kgs)
3x12 reps

Rolling Triceps extensions met die dbs en evt met band erbij
2x20 reps

Laat maar weten hoe je chest daarna voelt.

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
332
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
Thnx gijs! Ik kan mijn dumbell laden tot 47kg trouwens. Ik heb maandag speed, begin dan met speed paused bench maar de rest ga ik jou advies zeker meenemen. Nogmaals bedankt bro!

Bovenaan