XXL Nutrition

Snows log: Cutting in Quarantaine! (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
9.446
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Mijn moeder is echt de beste kokkin ever (zegt elke man denk ik
Die van mij kookt echt smerig :) Ze kookt echt niet graag en dat was er vroeger goed aan te merken :p
Heb je bij dumbell rows steunend op een bankje ook last van je rug?

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
  • Topic Starter Topic Starter
Die van mij kookt echt smerig :) Ze kookt echt niet graag en dat was er vroeger goed aan te merken :p
Heb je bij dumbell rows steunend op een bankje ook last van je rug?
Nee... Maar ik zie er niet echt de meerwaarde van. De "ruwe massa" qua rug heb ik wel door 15 jaar deadlifts/oly lifts en 10 jaar stones/farmers etc. Vind het bij rug vooral belangrijk om alle spieren (rhomboids, deltoidus posterior, trapezius, lats) goed aan te spreken. Dit voorkomt schouderklachten en helpt enorm bij presses in mijn beleving. Ik geef deze approach veelal de praise van het feit dat ik zo stabiel ben op staande overhead presses bijvoorbeeld. Wel ga ik zoals ik al zei, als de gyms weer opengaan, pull ups doen en tegen die tijd kan ik ook (hoop ik, mits geen pijntjes) knallen op oly lifts en/of deadlifts! :)

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
27-05-2020

Cardio

wandelen
2u30 min. x normal pace

Comment: letterlijk de blaren op mn voeten gelopen. Ik ben eens de andere kant op gelopen als ik normaal doe en tegen de tijd dat ik doorhad waar ik was, was ik al flink stukje van huis.

Voeding:

- 2 sneden volkoren brood + hagelslag
- 6 sneden volkoren brood + kipfilet + kaas
- 1.5l halfvolle melk
- 1 bord rijst, kidneybonen, bruine bonen, shoarma vlees, sambal en gebakken uien

Comment: mezelf wat meer kcal gegund na een lange wandeling, denk dat ik toch nog behoorlijk onder onderhoud zat vandaag :)

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
28-05-2020

Training

Legs and abs

bw leg extentions
60 sec.
60 sec.
60 sec.
60 sec.
60 sec.

swiss ball leg curls
30 sec.
30 sec.
30 sec.
30 sec.
30 sec.

low band pullthroughs
60 sec. x yellow
60 sec. x yellow
60 sec. x yellow
60 sec. x yellow
60 sec. x yellow

swiss ball crunches
60 sec.
60 sec.
60 sec.

seated bb twists
5 min. x 10kg

Comment: voeten waren totale herres, kon amper lopen, laat staan het geplande speedwerk (jumps)... Echter, leg day skippen doen we niet, dus er het beste van gemaakt. Ziet er wellicht uit als niks en terwijl ik bezig was viel het ook goed mee, maar mn benen zijn best stuk nu. Wel pijntje aan mn rechter ham maar dat gebeurt vaker, komt goed!

Voeding:

- 2 sneden volkoren brood + kipfilet + kaas
- 1l halfvolle melk
- 3 gekookte eieren
- 1 bord spaghetti, rundergehakt, smac, tomatensaus en kaas

Comment: weer gecut in mn boterhammen omdat we pasta hadden als avondeten.

g-men

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
12 sep 2003
Waardering
3.499
Lengte
1m79
Massa
105kg
Ik zie dat je in ieder geval de 3 eieren erbij hebt gedaan. Maar wat is dat met die smac?

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
Mn moeder maakt dat idd vaak,ik vind het wel lekker, al is het rommel...

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
29-05-2020

Voeding:

- 4 sneden volkoren brood + kipfilet + kaas
- 2 sneden volkoren brood + snijworst + appelstroop
- 1l halfvolle melk
- 1 bord snijbonenstampot, speklappen en 1 lepel mayonaise

Comment: geen beweging vandaag, voet nog steeds herres en moest training geven in de avond

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
30-05-2020

Training:

Chest

legs up spoto press
10x 40kg
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg
10x 70kg

swiss ball squeezes
20 sec.
20 sec.
20 sec.
20 sec.
20 sec.

flat db press
60 sec. x 12kg
60 sec. x 12kg
60 sec. x 12kg
45 sec. x 12kg
45 sec. x 12kg

flat db flye stretch
60 sec. x 7kg
60 sec. x 7kg
60 sec. x 7kg
45 sec. x 7kg
45 sec. x 7kg

Comment: schema iets veranderd, zal soon eens uittypen hoe precies. Zelden zo hard gewerkt voor chest. Beetje pijn aan linkerschouder maar verder heel tevreden, het was best zwaar werk, alles met minimale rust gedaan!

Voeding:

- 1l halfvolle melk
- 1 bord snijbonen stampot, speklappen en samba saus
- 500gr. kipfilet + samba saus
- 3 gebakken eieren
- 1 stuk kwarktaart

Comment: vannacht weer UFC night, yeah buddy!

Laatst bewerkt:

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
31-05-2020

Cardio:

stationary bike
30 min. x easy pace

Comment: rustagh, lopen gaat nog niet echt

Voeding:
- 2 bakken brinta + halfvolle melk + scheutje caravan cevitan
- 1 snee volkoren brood + pindakaas
- 0.5l halfvolle melk
- 1 bord noodles, garnalen, kip, beef en knooflooksaus

Comment: totale wanorder, "onbijt" tijdens de ufc om 5u, daarna poging tot slapen vanaf 8-15u, voelde me klote. Geen massas junkfood gehad maar clean is anders.

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
01-06-2020

Training:

Shoulders, biceps and triceps

high band reversed flyes + Z-style (partial) side raises
120 sec. x yellow + 60 sec. x 7kg

strict 1 arm db press
5x 12kg
5x 22kg
5x 32kg !

FG bb curls (slow eccentrics)
60 sec. x 10kg
60 sec. x 10kg
60 sec. x 10kg
60 sec. x 10kg
60 sec. x 10kg

high band extentions + high band face curls
60 sec. x yellow + 60 sec. x yellow
120 sec. x yellow + 120 sec. x yellow

Comment: shoulders was serieus heel hard werken, al ziet het er zo niet uit. Armen ging minder, maar / care ook :P

Voeding:

- 0.5l halfvolle melk
- 2 sneden volkoren brood + kaas + 3 gebakken eieren
- 1 bord mais, rosbief en ketjap/knooflook saus
- 500gr. magere kwarkyoghurt appel/kaneel smaak

Comment: voor mezelf moeten "koken" dus rosbief gebakken met een blikje mais en wat knooflookpoeder/ketjap erbij. Op zich nog lekker ook maar nu misselijk as phuck :P

Laatst bewerkt:

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
02-06-2020

Voeding:

- 2 sneden volkoren brood + kipfilet + kaas
- 1 kom brinta + melk + caravan cevitan
- 3 gekookte eieren
- 1 bord aardappels, sperziebonen, gepanneerde filetlappen en appelmoes
- 1l halfvolle melk

Comment: luie dag en te veel carbs, maar had s 'avonds echt zin in die brinta!

Bw update:

107.9 !

Comment: Niet wat de bedoeling was maar toch weer afgevallen. Ik kan niet zeggen dat ik bizar gejunkt heb of weinig heb gedaan; imo heb ik best gezond geleefd afgelopen week, maar niet streng/actief genoeg. Dit kwam ook deels door de blaren op mijn voet, deze zijn gelukkig weer beter. Ook geef ik weer veel (buiten) sport les (3 avonden in de week 1.5 tot 2.5u), hier gaat ook wat meer tijd/energie inzitten. Niet erg ook, want ik heb geen bodybuild ambities en als ik iets minder snel afval dan de bedoeling is maar wel gezond leef dan cut ik maar wat langer XD

Hardcorehealth

Cool Novice
Lid geworden
19 apr 2020
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
93kg
Vetpercentage
12%
Het is sowieso niet erg om iets langer te cutten, in een situatie waar jij uitkomt houd je daar uiteindelijk een beter fysiek aan over.

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
Ik heb geen idee of je daarmee bedoeld dat ik fucking dik ben of dat langzaam cutten voor mij beter is, maar in allebei de gevallen heb je gelijk XD

03-06-2020

Glutes, Hamstrings and Calves

squat (no belt)
5x 60kg
3x 100kg
1x 140kg
2x 160kg !
failx 170kg

swiss ball glute bridges
60 sec.
60 sec.
60 sec.

toes raises goodmornings
12x 20kg
12x 20kg
12x 20kg

Comment: bij een vriend getraind, maar hadden weinig tijd. Die 2x 160 was pure strijd. Daarna uit woede voor 170 gegaan maar was een laffe kansloze poging. Dit was wel te verwachten na een aantal weken geen barbell leg work (thuis gaat dat niet) en ook nog eens een cut, maar dat maakt het niet minder treurig. Mijn broertje (die wel fysio is en dus in de praktijk waar hij werkt wekelijks kan squatten) squat dit voor reps @ 95kg bw. Ik heb squatten altijd gehaat. Enerzijds doe ik het wel graag en heb ik het ook altijd veel gedaan, anderzijds heb ik echt de slechtste bouw ooit (lang en skinny fat). Als ik bulk/lang op kracht train is squat het laatste wat stijgt en als ik cut ook weer het eerste wat afzwakt. Toch denk ik dat dit soort trainingen (niet die fail, maar wel bijv. die 2x 160 ervoor) essentieel zijn om mijn lichaam een "krachtbehoud prikkel" te geven in de cut. Brutale last van mn rug ook trouwens, maar dat had ik al voor de training.

Voeding:

- 3 sneden volkoren brood + kipfilet + kaas
- 1 bak brinta + melk + caravan cevitan
- 3 gekookte eieren
- 0.5l halfvolle melk
- 1 bord pasta, bruine bonen, rundergehakt, tomatensaus en kaas.

Comment: best prima denk ik

Bijgevoegd: failx 170 en 2x 160 squat

Bijlagen

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
04-06-2020

Cardio

stationary bike
30 min. x normale pace

Comment: vies weer buiten, dus maar op de hometrainer

Voeding:

- 0.5l halfvolle melk
- 1 gekookte ei
- 1 bord pasta, rundergehakt, bruine bonen en tomatensaus
- 1 kop bruine bonensoep + rookworst
- 1 kom brinta + halfvolle melk + caravan cevitan

Comment: maybe wat te veel carbs/calories al lijkt het volgens mij erger dan het is omdat het veel verschillende dingen zijn, maar geen grote hoeveelheden. Had geen lekkere dag vandaag; slecht geslapen en voelde me kut/ziekjes. Wel ook goed nieuws; ik kan vanaf komende week weer op een plek fatsoenlijk trainen! Dit betekent dat ik mn schema weer omgooi (zie spoiler) naar de betere mogelijkheden toe... Dat ik maar weer sterker mag worden! Cutten gaat sws gewoon door!

- week 1:
Dag A) speed lowerbody
Dag B) heavy upperbody
Dag C) conditioning (olv trainer)
- week 2:
Dag A) heavy upperbody
Dag B) speed lowerbody
Dag C) conditioning ("")
etc.

Zal het meeste loggen maar dag C alleen beknopt. Ik ga geen zand in iemand's bussiness gooien (al zet ik geen naam bij wie mijn trainer is, de mensen die me kennen weten dit toch wel) door zn manier van trainen gratis online neer te rammelen. Niet dat het staats geheim is, maar vind het gewoon niet netjes.

chrash

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Waardering
9.446
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Ik heb geen idee of je daarmee bedoeld dat ik fucking dik ben of dat langzaam cutten voor mij beter is, maar in allebei de gevallen heb je gelijk XD

03-06-2020

Glutes, Hamstrings and Calves

squat (no belt)
5x 60kg
3x 100kg
1x 140kg
2x 160kg !
failx 170kg

swiss ball glute bridges
60 sec.
60 sec.
60 sec.

toes raises goodmornings
12x 20kg
12x 20kg
12x 20kg

Comment: bij een vriend getraind, maar hadden weinig tijd. Die 2x 160 was pure strijd. Daarna uit woede voor 170 gegaan maar was een laffe kansloze poging. Dit was wel te verwachten na een aantal weken geen barbell leg work (thuis gaat dat niet) en ook nog eens een cut, maar dat maakt het niet minder treurig. Mijn broertje (die wel fysio is en dus in de praktijk waar hij werkt wekelijks kan squatten) squat dit voor reps @ 95kg bw. Ik heb squatten altijd gehaat. Enerzijds doe ik het wel graag en heb ik het ook altijd veel gedaan, anderzijds heb ik echt de slechtste bouw ooit (lang en skinny fat). Als ik bulk/lang op kracht train is squat het laatste wat stijgt en als ik cut ook weer het eerste wat afzwakt. Toch denk ik dat dit soort trainingen (niet die fail, maar wel bijv. die 2x 160 ervoor) essentieel zijn om mijn lichaam een "krachtbehoud prikkel" te geven in de cut. Brutale last van mn rug ook trouwens, maar dat had ik al voor de training.

Voeding:

- 3 sneden volkoren brood + kipfilet + kaas
- 1 bak brinta + melk + caravan cevitan
- 3 gekookte eieren
- 0.5l halfvolle melk
- 1 bord pasta, bruine bonen, rundergehakt, tomatensaus en kaas.

Comment: best prima denk ik

Bijgevoegd: failx 170 en 2x 160 squat
2x160 na weken niks is gewoon indrukwekkend :0

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
nou vind ik wel mee vallen voor bijna 110kg bw en na 15 jaar (natty) trainen...

05-06-2020

Cardio

stationary bike
30 min. x normal pace

Voeding:

- 3 gebakken eieren + 3 plakjes kipfilet
- 0.5l halfvolle melk
- 1 bord gebakken aardappels, varkenshaas, witte bonen en tomatensaus en pepersaus

Comment: ik zit een beetje in dubio... aan de ene kant moet het denk ik nog een stuk cleaner, maar aan de andere kant vind ik het nu al kut. Niet eens zozeer de keuzes (dat valt nog heel goed mee) maar de hoeveelheden vallen me tegen. Aangezien ik niet weeg/zelf kook valt dat hier niet echt te lezen, maar ik eet tijdens diners echt pakken minder dan eerst. Ik weet het, ik ben een bitch, anderen leven dag in-dag uit op rijst/kip/brocoli maar dat zit er voor mij echt niet in. Eten is mijn "guilty pleasure". Ik rook niet, drink niet, gebruik geen drugs en beweeg iedere dag maar eten is echt mijn "genot". Ik ben al best trots op mezelf dat ik na 15+ jaar dagelijks junk dat al behoorlijk heb kunnen beperken, maar om verder af te vallen moet het beter. In mijn voorgaande cuts ging ik gewoon proteine only eten en mijzelf uithongeren maar dat werkte alleen omdat ik de motivatie had om een "gewicht te halen" (judo of strongman), wat ik nu doe is meer bedoeld voor de long term.

Bokito

Huge Freak
Lid geworden
17 apr 2012
Waardering
8.342
Lengte
1m83
Massa
100kg
Vetpercentage
12%
Het gaat gewoon om je totale kcal inname. Wat je eet boeit echt bijzonder weinig, zolang je maar wel hoog in eiwit blijft. Minder kcal eten dan je verbrand is afvallen, easy.

Bokito

Huge Freak
Lid geworden
17 apr 2012
Waardering
8.342
Lengte
1m83
Massa
100kg
Vetpercentage
12%
Het gaat gewoon om je totale kcal inname. Wat je eet boeit echt bijzonder weinig, zolang je maar wel hoog in eiwit blijft. Minder kcal eten dan je verbrand is afvallen, easy.

snowke90

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Waardering
477
Lengte
1m90
Massa
115kg
Vetpercentage
32%
Daar heb je vast gelijk in. Maar het moet voor mij ook leuk blijven. Niet dat ik jou (of die van anderen) tips niet gebruik, maar stukje bij beetje wil ik mijn levensstijl aanpassen. Tbh is mijn hoofddoel niet eens meer het winnen van een contest of een X fysiek bereiken, maar complexer. Mijn grootste wens is (minimaal) het grootste gedeelte van mijn 30s nog competen in strongman met een gezond fysiek. Tuurlijk een cm meer op de biceps, een beetje chest erbij of iets meer quads, allemaal welkom. Maar ik vind gezondheid en plezier in mijn leven/sport het grootste goed. Daarom probeer ik langzaam omschakelingen te maken.

Je weet zelf waar ik vandaan kom Sven en ik heb/had een jarenlange junkfood addiction. Geen slap excuus, ik was/ben gewoon te zwak om dat te laten. Vandaar dat mijn 1e prioriteit was gezondere voeding en wat afvallen. Langzaam wil ik dat blijven doorvoeren naar "echt goede voeding" in plaats van "geen totale junk". Shit als brinta en volkoren brood bevat veels te weinig eiwit en is niet ideaal in mijn situatie, maar ik eet het graag en het houdt me van de junkfood af. Hierdoor is het echter wel vaak nog kiezen: optie 1. hoger in proteines maar ook hoger in kcal of optie 2. iets te laag in proteines maar iig onder je kcal inname. Ik kies voor optie 2, omdat afvallen momenteel belangrijker is dan zoveel mogelijk spier bouwen/behouden. Langzaam wil ik dus die proteines omhoog, zonder dat de kcal omhoog gaan.

Stijneke

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
15 sep 2011
Waardering
168
Lengte
1m69
Massa
79kg
Vetpercentage
16%
Idd aanvoelen wat voor jou mentaal gaat. Begrijp dat je niet alles in een paar stappen kan. Als ik naar mijn eigen voeding kijk is dat iets wat 4 jaar heeft geduurd naar iets wat mij lukt en waarbij ik me junkfood toe laat met momenten haha 😁. Als ik honger krijg zoals gisteren ja dan heb ik gewoon een pak dinokoeken naar binnen gewerkt.

Komt goed! Stapsgewijs 👍

Bovenaan