XXL Nutrition

Snowwhite on the move (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geloof me, ik vind het heerlijk die social distancing. Niemand zit aan me, al mijn sociale afspraken geschrapt en lekker thuis zitten. Maar toen de gymclubjes dicht moesten, ging ik volledig over de flos. Dat ga ik niet trekken als neuroot en fitgirl in spe.

Dus gelijk naar een fitness winkel en een vrouwen halterstangetje (is 15kg ipv 20, kunnen je vrouwenduimpjes ook beter omheen) aangeschaft met schijven. Wel zo’n tweederangs unit. Maar voor een fitgirl als ik is dat prima. Zo laadde ik toch even 90 kilo in mijn kleine fiatje. Veerde helemaal door. Halterstang langs de versnellingspook. Onderwijl vloekend van alle suboptimaliteit doorgerold naar huis. 500 euro lichter.

En daar sta je dan, in de achtertuin, op die ene zondag toen het licht sneeuwde, met ruwe klauwen en blauwe nagels mijn B-keuze halterstang vast te knijpen. Twee afvalcontainers als squat rack is toch een beetje ruk. Dat stinkt. En de deksels buigen door.

Dus naar het tuincentrum om van die rubberen tuintegels te kopen voor het gymmen in de achtertuin. Word je gelijk gestrest. Eerst 3 A viertjes met regels lezen in New Times Roman fontsize 12. Vervolgens slalom je met je verplichte winkelkarretje langs alle bejaarden. Want 1 kuchje en je hebt er gelijk 60 besmet he. Bij de kassa ook nog als een vier jarig kind door de caissière toegesproken: ik ademde achter haar plastic schermpje en dat mocht niet. Dus nu moet ik ook nog mijn adem in houden. Weet je wat. Ik bestel wel online.

Ook 2 kilo aangekomen weer, and still counting. Het lichaam is traag, dik en lelijk. Maar die van iedereen, want overal zijn gymclubjes dicht. En bodyweight oefeningen just.don’t.cut.it. En zelfs een garagegym is behelpen. En de mens heeft publiek nodig, dan gaat het gymmen beter. En hoewel ik een misantroop tot in de kern ben, mis ik ook mijn mede gymmers. De bodybuild-tweeling, de rare crossfit man met de compressie kousjes en die iets te dikke man met zo’n pluizig toefje haar op zijn hoofd die de zaterdag na valentijnsdag casual met zijn arm op mijn halterstangetje leunde en vroeg: “nog wat leuks gedaan met valentijnsdag?”. Kende de hele man niet. Maar toch mis ik hem.

Gelukkig kan ik nog wel naar werk, ik ben infectieziektearts, dus werk zat. Er zijn mergpijpjes en bokkenpootjes en ik heb de secretaresse bijna zover dat er een warme snack komt om 16:00. Gewoon een sateetje of een gehaktballetje op de vuist. We hebben wel een aantal probleempjes met de vrouwelijke chauffeurs in onze test straat voor zorgmedewerkers. Zo is er een pion helemaal plat gereden, een ander heeft haar auto helemaal over de lengte langs een pilaar geschraapt en weer een ander reed tegen de rijrichting in en heeft bijna het test team geschept. But I am not judging, want ik zou zo’n chauffeur kunnen zijn.

Weet je wat het is? Ellende is prima vol te houden, als er een einde aan zit. Maar wanneer deze toestand ophoudt weten we niet, en dat maakt angstig en onzeker. Daarnaast zijn we uit onze routine, mag er van alles niet en leren we ook nog dat onze medemens onze vijand is, want: social distancing anders sterven we een corona-dood. Vooral voor fitgirls en fitboys is de veranderde routine echt lastig, want we zijn allemaal obsessief met sporten. Dus wat we denk ik moeten doen is toch weer vroeg opstaan, make upje op gooien, haar kammen en in ieder geval kleren aantrekken die bij elkaar passen, deo’tje opdoen, and so forth. Daarna je laptopje openklappen of klussen of schoonmaken en daarna even een beetje gymmen. Desnoods een tyfuseind wandelen. Of als het écht niet anders kan…hardlopen ☹. En dan mag je van mij overdag al het nieuws lezen over corona, je hebt eigenlijk ook geen keus, maar ’s avonds na 20:00 of 18:00 ga je gewoon je kattenfilmpjes, gym fuckery of je serietje kijken. Want het wordt-echt-beter. Echt.

“Gonna hit rock bottom, does anybody want anything?”

“When all of this coronavirus stuff is over I can’t wait to get out and party and remember that I do not like doing that”

“Government: thank you for staying inside and keeping your community safe. Me: not going anywhere because gyms are closed and that’s the only place I go”

“Since gyms will be closed for a while, I’ve got a question for the people who don’t visit the gym: what the f*ck do you do with your free time?”

“I love to stay at home and being ugly in peace”
 
Werken, vitaal iets. Kracht training, cardio en YouTube streamen omdat de actualiteiten programma 's meer en meer op herhalingen lijken. Greg Doucette is leuk en leerzaam :)
 
Wat een schrijfstijl :bow:, leest heerlijk weg! :)
 
Kun jij mijn volgende boek schrijven?
 
Kun jij mijn volgende boek schrijven?
Leest inderdaad weg als een goed boek.

Een column in een tijdschrift of kwaliteitskrant zou niet verkeerd zijn. :)
 
Het was allemaal nog wel fun and games die corona, totdat de sportschool nog maar 30 personen per uur binnenliet. Ik heb geen moeite met 1,5 meter, fijn zelfs. En dat aangeraak van mensen, kan ik ook prima zonder. Mondkapje op, doe ik. En thuis zitten, dat kan ik ook goed. Maar een plekje zien te bemachtigen in de sportschool bij een limiet aan het aantal mensen, nee, dat treft me in de kern van mijn bestaan.

Ik heb ooit een keer les gehad van Ira Helsloot, die vertelde dat mensen bij een ramp nog prima rationeel kunnen nadenken. Tenzij er schaarste is (bijvoorbeeld aan een vaccin of geneesmiddel) of de mogelijkheid om te ontsnappen gaat langzaam dicht. Dan wordt het ellebogenwerk en blinde paniek. Applies to the situation.

Dus daar stond ik, via de app 1 uurtje kunnen reserveren, met 29 andere neurotische medegymmers. Snel naar binnen, opwarmen (ouwe botten en spieren he, ben inmiddels 40), training afraggen, gestrest op de klok kijken. Toen ging er 5 minuten voor het uur een toeter (echt waar), pleurden we allemaal op.

En dan sta je buiten. Wel goed gefocuste training gehad en geen hond gesproken. Maar wel een apocalyptische bijsmaak.

Fuck corona.

Op maandag geef ik nu online les aan 210 studenten HBO-V. Zit je dan aan een te klein bureau achter een laptop op je logeerkamer, een beetje te lachen om je eigen grappen. En toen kwam op een dag de man die de airco kwam onderhouden een uur te vroeg. Airco is belangrijke he, met de tyfushitte elke zomer, moet je goed onderhouden. Dus ik gooide de sleutel naar beneden, les afgemaakt. En ineens dacht ik: SHIT, misschien is de poes nu ontsnapt.

Moet ik even vertellen, ik heb twee van die raskatten van 600 euro per stuk, zonder streetskills, dus die hou je dan binnen, anders heb je een platte of verdwaalde kat. Ik kon de kleine poes goed terugvinden, maar de dikke niet. Dus die airco-man en ik zoeken door het hele huis, nergens. Toen het park ingelopen voor mijn huis, ‘POLLY, POLLY!!’ roepen (zo heet ze). Aan de buurman gevraagd die voor het huis zat of hij een dikke witte poes voorbij had zien komen. Nee. Vriend in paniek opgebeld, maar die zat in Denemarken, wat kon ie doen? Uiteindelijk hoorde ik de airco-man roepen: “IK HEB ‘EM!’. Zat stijf van angst achter het gordijn in de hoek.

Fuck corona.

Dan werk je ook nog in de zorg en is je vakgebied infectieziekten; de he-le dag fucking corona. In het begin kregen we nog wel eens applaus. Vroegen mijn broers en vader nog wel eens hoe het ging en hadden we zoom-sessie met vriendinnen. Nu niets van dat alles. Iedereen is er klaar mee. En in plaats van applaus, nu de middelvinger.

Fuck corona.

En dan ook nog dik worden. Want al die 12 kilo die ik eraf had, zit er allemaal weer op (denk ik, durf niet op de weegschaal). Maar ook de redelijk gespierde groepslesinstructrice was wel 20 kilo aangekomen. Die had toch wel de grootste klapper gemaakt. Ook nog wel knap, want dan moet je me toch een partijtje eten, zeg. Applaus.
En de grote gespierde kast op de sportschool was 7 kilo aan massa kwijt geraakt. Ja, ik snap het wel, die bodyweight oefeningen just don’t cut it.

Fuck corona.

Toch heeft de corona me ook geleerd dat ik geen virusgekkie ben en nog steeds rationeel na kan denken. En in de supermarkt zijn er nog steeds voldoende bokkenpootjes, negerzoenen en roze koeken (niemand wil die namelijk). En als je in paniek bent, wil de airco-man wel helpen zoeken. En toen ik in de supermarkt een vakkenvuller vroeg een bak kwark van de bovenste plank te halen, zei hij: “Geeft u les op de HBO-V? Ik herken uw stem!”. En die 30 man in de sportschool, dat verbroedert. En netflix heeft nog steeds goede Scandinavische crimi’s. Oh en mijn knie is weer beter (alleen nu een zere pols, zere voet en zere schouder).

But still…fuck corona.


“Here we fucking go again. I mean good morning”

“Those who have stayed inside, wore masks in public, and socially distanced during the entire pandemic are the same people who are used to doing the whole group project by themselves”

“I’m 23, my knees 51, my shoulder 47 and my back turning 62 tomorrow”

“Gets a voice message. Leaves it for 3 hours because you don’t want to process sound right now”
 
Ik ben in! Ik hou van je schrijfstijl 😍prachtig!
 
Back
Naar boven