MuscleMeat

Snowwhite on the move (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sneeuwwitje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 feb 2010
Berichten
170
Waardering
324
Lengte
1m70
Massa
66kg
Vetpercentage
30%
Ik ben 7 jaar geleden begonnen met sporten nadat mijn 'soort van' relatie uit ging en ik op een goede dag door mijn tranen naar buiten keek en dacht; ik ga maar eens naar die sportschool aan de overkant. Want; the best revenge is living well. Ik stortte me volledig op combat, steps, pump en werd opgenomen in de sociale vaste club en voelde met 10 punten beter! I don't need a boyfriend!

Het werd al snel een verslaving, het kreeg iets dwangmatigs en het werd mijn identiteit. Ik besloot full retard te gaan en een PT in de arm te nemen. Een grote gespierde man met een rustige stem, waar ik uiteindelijk 2 jaar bij ben gebleven. Ik ben in korte tijd veel afgevallen en heb veel spieren opgebouwd. Op een gegeven moment zei iemand dat ik eruit zag als een plank. Onaardig.

Ook werd ik me bewuster van eten. Kon ik 'vroeger' mijn hoofdmaaltijden invullen met chocola, ik probeerde nu wat gezonder te eten. Maar dat is nog steeds een uitdaging....laten we het zo maar noemen. "Ik wil er alles voor doen, maar er niets voor laten" was van toepassing.

Toen ik het geroddel en geklets in de sportschool zat werd (ongeveer een half jaar geleden), ben ik acuut gestopt met groepslessen. Ik heb het ook echt aangekondigd: "ik stop, ik kom niet meer terug, aju!". Ik ben naar een andere sportschool gegaan in de stad (ook een basic fit), waar bijna alleen maar mannen trainden. Ik voelde me daar veel meer thuis. Mannen laten elkaar zijn, geen geklets. En ik genoot van het alleen trainen en niet constant onderbroken te worden. Ik zag ook dat ik meer spieren kreeg, met name bij mijn schouder en armen. Onder dat niveau wordt het wat 'wolliger' :-(.

Ik ben veel gaan lezen (en lees nog steeds), op de website van Guy Droog, hier en a little everywhere en heb een voedings- en trainingsschema aangevraagd bij een personal trainer. Ik ben hardleers, want ik volg zijn voedings- en trainingsschema niet. Ik vind dat ik teveel moet eten en dat durf ik niet en ik vind het trainingsschema te licht. Ik ben gestopt met cardio (vond ik toch al geen ruk aan). Ben begonnen aan Burn the fat, feed the muscle.

Ik heb al veel gedaan in de jaren; sportvasten (prachtige resultaten, waar ik na 2 maanden weer doorheen at), insanity, fasted hardlopen elke ochtend, total body schema (werd ik saai van) en split schema (werd ik ook saai van)

En ik heb weer een nieuwe vriend (die overigens weken van huis is en ik lekker door kan schieten met sporten en eten)!

Hoe ziet het er nu uit:

Voeding
Per dag 120 gram eiwit, 80 gram vet en 175 gram koolhydraten op trainingsdagen (1900 kcal)
Per dag 120 gram eiwit, 55 gram vet en 110 gram koolhydraten op rustdagen (1440 kcal)

Ik durf niet 1900 kcal te eten; ik eet er 1600.

Ochtend: Whey shake 2x, rijstwafel avocado, wortels, groene paprika (vind ik oprecht lekker), eiwitreep
Lunch: kwark met druiven, whey shake, rijstwafel met gekookt ei, 2 snack a jacks.
Avond; avondeten met kip en groente, 4 blokjes melkchocola (must.eat.chocolate)

Nu ik dit zo typ, denk ik: oei.....krampachtig....

Training
Dag 1: Borst, schouders
Dag 2: Rug
Dag 3: Buik
Dag 4: Benen
Dag 5: Armen (biceps triceps)

Ik train 45 minuten: 3 supersets van maximaal 10-12 herhalingen, toenemend gewicht, trainen tot falen. Per training doe ik vaak 6-8 oefeningen in superset.

Ik ben hier gelukkig mee.

Gewicht
Heel cliche op 1-1-2016 begonnen. Gewicht: 65,7 kg. Laatst gemeten vetpercentage (Tanita!): 28% (ik kwam van 31%, toen sportvasten gedaan). Vetvrije massa 46 kg.

Nog op- en of aanmerkingen?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Waarom durf je geen 1900 kcals te eten?
Lijkt me niet dat je dik gaat worden op 1900 met al die activiteiten. Word je dat wel ---> verlagen met 100kcals
 
Ik weeg elke maandagochtend (lekker zo na het weekend!) en maak gelijk een foto van mezelf. Als ik geen resultaat zou hebben, demotiveert dat. Met 1600 heb ik zeker resultaat. Met 1900 twijfel ik, heb ik wel hard genoeg getraind? Heb ik de etenswaren wel goed ingevoerd, met name als je avond eten bestaat uit allerlei ingrediënten. En beetje dwangmatig he. Neuroot van de beste klasse. Alles of niets.
 
Wat probeer je te doen dan? Wil je afvallen of spier bouwen?:)
 
Wat zijn je doelen?

Tanita zou ik met een korrel zout nemen. Ik kom standaard 10% hoger uit dan in werkelijkheid.

Vanwaar trouwens 1 hele dag voor abs? jij liever dan ik:D

Iig welkom!!
 
alles 1x pw (bro split) niet meest optimale voor beginner/lang niet te hebben getraind.

Beter starten met 3x pw fb bijv.

Gains = kcal overschot+ progressive overloading.

Op 1400-1600 ga je geen hypertrofie bewerkstelligen.

Of gaat het puur om afvallen?
 
Ben niet een beginner, doe al 7 jaar KT. Ik heb nu alleen alle cardio geschrapt. Mijn plan was om eerst af te vallen, omdat ik gelezen had dat je beter spieren op kan bouwen als je afgevallen bent (niet waar?). Nu heb ik uitgerekend dat ik bij een vetpercentage van 20% op 57,5 kg moet uitkomen. Vind ik wel heel laag. Had zelf meer 60 kg in gedachten. Daarna wilde ik spieren gaan opbouwen en meer kcal innemen.
 
Ja! Een hele dag ab-day, oh ik HAAT het. Vooral die freakin' ab wheel. Maar sterke core helpt me met alle oefeningen, dus ik vind een zure dag het wel waard, SP1988!
 
Ik zou persoonlijk voor naturel atleten ook geen 1 x p. week bodypart split doen. Je gaat er wel op vooruit, maar wat mij betreft niet optimaal.

Eerst afvallen heeft wel zn voordelen dus ik denk omdat je al een tijd traint dat het geen gek plan is.

Vergeet trouwens niet dat je core keihard getraind word tijdens heavy squats, deadlifts en overheadpresses (staand).

Iig succes:)
 
Heeft er trouwens nog iemand last van het feit dat het STIJFdruk is in de sportschool?!? Moest gisteren alleen nog op de lat pull down en klaar zou ik zijn; de hele ganse avond bezet..*&^%#@(!*#&
 
Nee hoor... ik ben altijd alleen in de gym
 
Ja! Een hele dag ab-day, oh ik HAAT het. Vooral die freakin' ab wheel. Maar sterke core helpt me met alle oefeningen, dus ik vind een zure dag het wel waard, SP1988!

Wat is daar het nut van van een ganse dag abs?Volgens mij zijn er betere manieren om je core te verstevigen dan een ganse ab dag.
 
week 1.jpg Afgelopen week ging goed. Ik heb geen honger gehad, heb elke dag chocola gegeten en voelde me enorm gemotiveerd. Ik heb wel enorme stress gehad op het werk, en mijn natuurlijke reactie is dan; "screw it, eat chocolate", maar dat heb ik niet gedaan. Zat ik met die ellendige snack a jacks de stress weg te knagen.

Het weekend zag ik tegenop, want ik had veel lunch-dingen en eet-afspraken. Tijdens een borrelafspraak gisteren (zondag) bestelde mijn vriendin 2 mojito's en een whiskey en ik zat aan de thee en cola light, maar ik drink toch niet. Zo. Op de sportschool als een razende Roeland slalommend tussen alle nieuwjaarssporters toch nog een bijna volwaardige training eruit kunnen persen 5x per week. Het nemen van rustdagen vind ik lastig. Ik zit nog steeds op een bro-split programma. Eigenlijk omdat ik een bro-split leuk vind om te doen en verveeld raakte met een split programma of een full body schema. Ik heb inmiddels gelezen dat je de spiergroepen dan te weinig traint met een bro-split, dus ik denk dat ik 1 dezer dagen toch maar weer een ander schema ga doen (ligt nog in de week jongens, don't push me). Ook ga ik denk ik toch weer *&^^%#$@!^&@#(# cardio erbij doen...maar daarover nog geen definitief besluit genomen. Toen de sportschool dicht was met kerst en oud&nieuw ook cardio gedaan noodgedwongen; hardlopen. 8,5 km gelopen. Hoppa. Who says strength athletes can't do cardio?

Ik lees elke avond een stukje in 'Burn the Fat, feed the Muscle'. Ik vind het mooi. Ben nu bij het hoofdstuk, waar je moet opschrijven wat je doelen zijn, inclusief affirmaties. "Ik ben atletisch" "Ik ben een harde werker en ga mijn doelen halen". Ook staat erin dat je tussentijdse doelen moet stellen: en dat de gemiddelde tijd om iets te doen 3 maanden is. Tegelijk spieren opbouwen en afvallen is erg lastig, lees ik. Beter is om dit 'cycling' te doen, 3 maanden afvallen en dan 3 maanden spieren opbouwen. Right? Dus nu tot en met maart 2016 afvallen. Van 66 kg naar 58 kg, 0,7 kg per week. Bam. Daar is je doel. Ze vertellen in het boek dat je je gedachten moet controleren; alle negatieve gedachten als "het gaat nooit lukken, ik blijf altijd dik" gelijk moet cancellen en moet vervangen door een affirmatie of een vraag ("wat is er voor nodig om mijn doel te halen?"), dit spreekt me er gaan.

Eerste weging na 1 week (Ik weeg mezelf elke maandag):
Gewicht: 65,7 naar 64,9
Vet%: van 28,1% naar 27,7%
Spier%: van 36,9% naar 37,5%

Valt me wel op dat ik er 3 keer op kan staan en krijg elke keer een andere weging. Ik weet dat ik een vetmeting met caliper moet doen, maar dat doe ik niet.
Ik post ook elke week een foto, waarbij ik de foto van de week vergelijk met de startersfoto. Door dit bij te houden op een blog, geeft me dat een stok achter de deur!

Stay with me...
week 1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook overstappen naar FB of ub/lb als ik jou was.

Eet je zo weining dat je steeds cravings hebt?

Waarmee meet je nu je vet dan?

ziet al wat verschil bij je taille op de pics.

Probeer wel constant precies dezelfde houding aan te nemen.
 
Ik zou ook overstappen naar FB of ub/lb als ik jou was.

Eet je zo weining dat je steeds cravings hebt?

Waarmee meet je nu je vet dan?

ziet al wat verschil bij je taille op de pics.

Probeer wel constant precies dezelfde houding aan te nemen.

Nee, heb geen cravings, maar als ik mag kiezen; chocola of rijst met kip, dan wist ik het wel! Vet meet ik met een weegschaal met body-analyzer. Niet betrouwbaar, ik weet het, maar het is all I've got! Hoop trends over tijd te kunnen zien. Ik zie dus geen veranderingen op de foto's, maar dat komt nog denk ik. Je hebt gelijk, zal proberen precies hetzelfde op de foto's te staan! Maandag weer een pic!
 
ipv je onbetrouwbare weegschaal zou je ook een cheap ass hp meter kunnen bestellen (je hebt ze al voor 5 a 10 euro) en jezelf op vaste punten meten om progressie bij te houden.

Wat precies vond je saai aan een split schema (ik denk dat je ub/lb bedoeld?)?

Je kan ook je huidige training iets aanpassen, bijv.
Dag 1: Borst/rug
Dag 2: Schouders/armen
Dag 3: Benen/abs
Dag 4: Borst/rug/
Dag 5: Benen/abs

Ben benieuwd naar je verdere progressie!!
 
ipv je onbetrouwbare weegschaal zou je ook een cheap ass hp meter kunnen bestellen (je hebt ze al voor 5 a 10 euro) en jezelf op vaste punten meten om progressie bij te houden.

Wat precies vond je saai aan een split schema (ik denk dat je ub/lb bedoeld?)?

Je kan ook je huidige training iets aanpassen, bijv.
Dag 1: Borst/rug
Dag 2: Schouders/armen
Dag 3: Benen/abs
Dag 4: Borst/rug/
Dag 5: Benen/abs

Ben benieuwd naar je verdere progressie!!

Ik deed ub/lb al jaren, ook jaren full body gedaan (niet alle trainingen, deed toen ook cardio). Ik weet niet, dan wil ik weer iets anders. Maar ik ben overtuigd. Ik heb ook stiekem jouw schema gekopieerd uit jouw blog. En ik leg het schema wat die trainer voor me heeft gemaakt er nog naast en dan maak ik een beslissing. En jouw alternatief hierboven vind ik ook en aardige! Die ga ik denk ik eerst doen, bedankt!
Doe jij nog cardio?
 
graag gedaan :)

Nee, voor mij geen cardio:P Ik fiets wel circa 45 min. per dag, maar dat is puur omdat ik geen auto heb.
 
Ziet zeker wel verschil.

Wat sp zegt kunt beter een meter aanschaffen. Zoals je zelf ook aangeeft geeft die weegschaal steeds andere waarde.

Je zou bijv ook met cm band wat progressie kunnen bijhouden als je het op de foto slecht ziet.
 
:P De tweede week zit erop. In het begin van de week was ik nog conform 'Burn the fat, feed the muscle' aan het visualiseren dat ik een blokjesbuik had. Dat moest. Elke avond en middag. Ik kan je wel zeggen dat als je moet rennen voor de trein en je voelt je buik jigglen :janken:, dan gaat die visualisatie niet zo denderend. Dus de tweede helft van de week had ik moeite te visualiseren en het herhalen van mijn affirmaties. Heb de hele week goed gegeten, ik heb zelfs 3 dagen 1900 kcal gegeten. En altijd 120 gram eiwitten. Alleen gisteravond teveel koolhydraten gegeten, daar baalde ik van, ik moest ook nog vanochtend op de weegschaal.

Ook heb ik vier weken na aankoop van mijn nieuwe auto, hem gelijk tegen de garagemuur aangeprakt. Toen de auto gerepareerd werd, moest ik wel naar mijn oude sportschool waar de Truzen, Gerda's en Tineke's ook trainen. Kreeg ik zowaar een compliment dat ik er gespierd uitzag. Oh, ik straaaaaaalde!
Tegenhanger was weer, dat ik afgelopen weekend een collega van mijn werk tegen kwam op mijn huidige sportschool, die zei: "zo, ook nieuwjaars voornemens?". Ik zie er verdorie toch niet uit als iemand die nog maar 2 weken sport? Die opmerking duwde me dieper de put in dan ik had voorzien.

Statistieken;
Gewicht: 65,7 - 64,9 - 64,5
Vet%: 28,1 - 27,7 - 27,2
Spier%: 36,9 - 37,5 - 37,8

Daarnaast heb ik een caliper gekocht, vetpercentage (3 puntsmeting, zelf gedaan (eerst you tube filmpjes gekeken)): 28%. Vooral bij benen mat ik 40 mm huidplooi. My goodness!

Mijn trainingsschema (heb ik deze week ook aangepast);
Dag 1: benen en abs
Dag 2: borst en rug
Dag 3: rust
Dag 4: benen en abs
Dag 5: borst en rug
Dag 6: rust
Dag 7: schouders en armen

Ik train telkens 45-60 minuten. Is dat te kort? Ik train nog steeds in supersets, ben ik gewend van mijn oude trainer en it's hard to shed...
Biceps: close grip chin up, dumbell/barbell curl, overhead cable curl, cable curl
Benen: lunges, squat, hip thrust, kettle bell squat, kettle bell front raise, abductor/adductor, leg press, goodmorning, cable hip extension, seated extension (hamstrings and quads)
Buik: plank met cable, prayers, hanging leg raise, ab wheel en nog een heleboel andere oefeningen, waarvan ik de naam niet weet
Rug: barbell/dumbbell row, upright row, cable row, chin up, pulldown, hyperextension, deadlift, bent arm pull over, straight arm pull down, shrug
Borst: Bench press, fly, cable cross over, dips, push ups, straight arm pull over
Triceps: close grip bench press, skull crushers, push down, kick back, triceps pus hup, dips, overhead extension cable/barbell
Schouders: bent over raise, dumbbell side raise, front raise, upright row

Ik heb al die oefeningen op een briefje staan en kies er twee, die wissel ik 3x af in sets van 8-12 herhalingen, toenemend gewicht. Dan doe ik een superset van de andere spiergroep die ik moet trainen. Totaal doe ik per spiergroep 3 supersets van dus 2 oefeningen (als ik schouders en armen train; 2 supersets van 2 oefeningen triceps, schouder en biceps)

Nog tips? Opmerkingen? :thumb:

Dan de foto; ik ben verdrietig. Ik zie gewoon NIETS veranderen. Dit is de foto van dag 1 vergeleken met die van vanochtend (2 weken later). Mijn buik is iets platter. Maar ik heb nog steeds van die logge boeren modder benen. :( (en ik heb nieuwe bloempotjes)

week 2.jpg

Ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven