MuscleMeat

Snowwhite on the move (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Benen gaat het vet vaak erg langzaam weg bij vrouwen. Bij je buik is zeker verschil te zien. Ik zou sowieso iets van je voeding halen. 400gr in 2 weken is wel weinig.

Waarom niet gewoon lekker zwaar trainen? Is fabeltje dat supersets of hoger herhaling meer zouden doen in een cut.
Compounds zwaar en ass oef iets meer herhaling bijvoorbeeld.
 
MOdderbenen :roflol:

Vrouwen kunnen zo heerlijk overdrijven.

Zou in een cut richten op 1-1,5 kilo per maand gewicht verlies.

Hoeveel zit je nu onder je behoefte?

Zware compounds/basis oef zorgen voor heel veel verbranding en meeste krachtbehoud/minste krachtverlies in een cut.

Iso oef zou ik gewoon 8-12 houden.
 
Ik denk dat je veeeel te snel resultaat wilt zien:)

Ik merk zelf dat je alleen als je vet% echt heel laag is je wekelijks (soms dagelijks) progressie ziet (het maakt nogal een groot verschil of je 1 kg afvalt obv 20 kg vet of 1 kg obv 6 kg vet). Ik zou als ik jou was je gaan richten op een progressie van 4 weken qua foto's.

Sowieso positief denken! Je mag best aardig voor jezelf zijn:)
 
Ik zie wel degelijk progressie hoor.. maar ik snap je punt. Wij vrouwen zijn vrij kritisch en staren ons inderdaad blind op waar we nog niet tevreden over zijn;)
Het is gewoon een kwestie van doorzetten en dan komen je benen vanzelf mee..

Meet anders de omvang eens met een meetlint, en meet iedere twee weken het aantal cm's op hetzelfde punt.. zo kun je zien of je daar ook progressie maakt ;) als je het in de spiegel niet ziet. Zo doe ik het altijd..
 
Natty87 oh, dat is 400 gram in 1 week, in twee weken nu 1200 gram kwijt. Dat ligt op zich wel op koers toch?

Pillz geen modderbenen dus? Thanks! Mijn BMR is 1440, onderhoud rond de 2100, zit nu 4 dagen in de week op 1600 kcal en 3 dagen op 1900. Tekort van 20-25%, dan zou ik in per week 0,4-0,7 kg moeten verliezen. Jouw berekening vind ik alweer vriendelijker! Bedankt!

SP1988 Nog bedankt voor mijn nieuwe trainingsschema, bevalt heel goed. Dat had ik niet verwacht! Want meestal houd ik nogal vast aan mijn eigen ideeën. Zo zie je maar weer. En heb ook nog steeds spierpijn (soms) na de training. Een foto elke maand is beter, maar ik wilde het toch graag elke week posten, is en stok achter de deur voor en het helpt me.
 
Mooi dat het bevalt!

Als het een goede stok achter de deur is dan prima! :)
 
Dan heb ik het verkeerd gezien. Das zeker goed resultaat.
 
Laat ik positief beginnen; deze week heb ik goed getraind. Ik heb zelfs nog op dag 6 hardgelopen, wel 8 km, op nuchtere maag, in de bijtende kou. Is toch best lekker, al ging ik zo traag als dikke str*nt door een trechter. Ik zit ook wat meer in de 'ingroup' van de sportschool. Zo heb ik een vuistgroet ('boks' :thumbup:) gedaan met een Indonesische medesporter met hele dunne benen, die me wist te vertellen dat indo's nooit hun benen trainen. Ook maak ik altijd een praatje met een hele brede vriendelijk gast ('friendly big guy') die ik 100 kg zie bankdrukken zonder hulp :bow:. Er is een oefening die ik altijd heel goed op de kinesiswand kon doen in de Truzen-Gerda's-Tineke's-sportschool, maar die is er niet in deze sportschool. Toen ging ik hem nadoen in mijn nieuwe sportschool op één of ander kabelstellageding, maar I totally screwed up :sad: . Toen kwam friendly big guy me helpen. Vond ik aardig. Ik heb zelf het bankdrukken ook ontdekt. Ik deed eerst alleen de dumbbell press, maar nu ging ik ineens op dat bankje onder de bar liggen. Goed volladen natuurlijk. Kreeg hem er niet eens af :tanden:! Ook heb ik gemerkt dat als je te veel naar achteren ligt, dat de bar dan elke steun on the way up and down raakt. Ook niet handig. Friendly big guy zei dat ik met mijn ogen onder de bar moest liggen. Ah. En die bar is dus al 20 kg. Wist ik niet. Zit nu op 40 kg bankdrukken...met mooooeeeeeite :wl:!

Dan het slechte nieuws; ik heb slecht gegeten :eating:. Veel suiker. Wel elke dag voldoende eiwitten. Maar ik heb zeker 3 dagen gehad dat ik 2500 kcal at. Het rare is dat ik me nog steeds erg gemotiveerd voel en dat ik desondanks wel het gevoel heb dat mijn benen elkaar niet meer altijd aanraken en dat mijn buik wat platter is geworden. Maar het is natuurlijk geen stijl. Ik kan niet tegen iedereen lopen roepen dat ik ben begonnen met bodybuilding en ze zien me alleen maar dikker worden. Doet de beroepsgroep ook geen eer aan. Dus deze week zijn mijn voedingsgewoonten weer on point!

Ook heb ik mijn vriend opgehaald van het station, nadat hij weer 3 weken in het buitenland was geweest voor zijn werk. Hij is nu een weekje thuis en daarna gaat hij weer 3 weken weg. Meneer was 5kg afgevallen en zichtbaar gespierder geworden (hij werkt in de slachtindustrie). Sta je dan met je trainingsschemaatje en je voedingstabelletjes...

Statistieken (beloop in weken);
Gewicht: 65,7 - 64,9 - 64,5 - 64,8
Vet%: 28,1 - 27,7 - 27,2 - 25,4
Spier%: 36,9 - 37,5 - 37,8 - 38,8

Ik heb de caliper deze week niet gebruikt, ik dacht; dat doe ik volgende week weer anders zie ik geen verandering en dat vind ik thunder k*t en demotiverend.

De foto...Heb gedacht hem als miniatuur in te voegen, maar toen vond ik dat ik geen pussy moest zijn en gewoon de foto full size moest uploaden. We share the good & the bad. Op de blaren zitten met die fat ass...
week 3.jpg


Oh en trouwens...donderdag heb ik een gesprek met een bodybuild coach. Een vrouw, zelf ook bodybuilder.

Tot volgende week beste lezers! :hello:


 
Mijn benen schuren al hele lange tijd tegen elkaar :D
Went vanzelf wel, af en toe wat vaseline tussen de beentjes smeren.

Welke BB vrouw dan?

Zo'n fat ass kan je niet hebben met 25 % ;)

Probeer voeding goed vast te houden. Eet je veel voeding wat je langeerre tijd verzadigd houdt? Helpt met snaaien.
 
"vuistgroet" :roflol:

wel goed aan het vooruit gaan zo te zien
 
Zo, daar zijn we weer. Deze week voor het eerst serieus de squat gedaan, want die deed ik niet vaak, want ik kan hem technisch niet goed uitvoeren. Ik lungete me wel altijd een kontbreuk en deed legpresses, romanian squat en wat dies meer zij, maar een doodnormale squat deed ik niet. Spierpijn joh! Moest gewoon zijwaarts de trap af. Maar wel heurlijke spierpijn! En ik heb naar jullie geluisterd; de supersets heb ik laten varen. Ook doe ik nog steeds het schema van SP1988 (zie hierboven) en dat bevalt prima. Het duurt niet veel langer meer of ik doe een full body schema of UB/LB! Met de boys op de sportschool gaat het ook nog steeds goed. Ik heb nu geleerd dat de Indonesische medesporter deuren maakt van beroep. En big friendly guy begroette me laatst met 'Hey, tough girl!'. Ik weet niet....ik vind het net zoiets als 'melige meiden zijn aan het gymmen', maar het was ongetwijfeld goed bedoeld.

Afgelopen zondag was mijn vader jarig en daar vertelde ik dat ik aan bodybuilding deed. Hebben jullie dat wel eens gedaan? Vertellen aan te dikke tantes met kort haar en een gekleurde brilmontuurtjes dat je dat doet? De meningen waren niet voor de poes. Too much judgment. Ook mijn vader vond het maar niets. Dat stemde me sip. Het maakte dat ik, nadat ik 6 gevulde eieren naar binnen had gestampt, mijn handen op mijn benen sloeg en zei: "ik moet maar weer eens gaan'. Met de middelvinger omhoog :flipoff:met het grind hoog achter de wielen weggereden. Ik moest telkens denken aan; 'You think it's too much? I think it's too much opinion' :schoot:. 's Avonds een frustratierondje hardgelopen van 11 km (niet mis) in 683 uur en 53 minuten (pffffff). Ik ben geen cardio-mens komen we maar weer eens achter.

Ook heb ik een face time afspraak gehad met een online coach (zij woont namelijk 2 uur rijden van mij vandaan). Ik had een open vraag verwacht, iets in de trant van; 'vertel, wat kan ik voor je doen?'. In plaats daarvan heb ik 23 minuten geluisterd naar een relaas over haar eerste wedstrijd en welke steken de coach heeft laten vallen. Ook vertelde ze me welk schema ik zou krijgen (voeding en training) en hoe vaak ik me moest melden. Ik weet niet...ik voelde het niet zo. Ik wil er graag zelf over meedenken. Toen ze me vervolgens vertelde hoeveel de online begeleiding kostte (een getal van 3 cijfers, waarvan de middelste een 5 is), was ik weg :gek:. Ik ga het dus gewoon weer lekker alleen proberen met een beetje hulp van jullie???!?! :windup:

Met het eten ging het bagger. Dacht ik dat mijn vriend gewoon thuis zou zijn, werd hij opgebeld voor een spoedklus, ook nog ergens diep in Duitsland. Zit je dan op de bank, alleen. Toen ging ik de kastjes in en heb ik 3 rollen rolo, 3 twixen, een halve zak chips en van die chocoladesticks naar binnen geschoven :meal:. Ik was niet eens misselijk. Ooooh en nu moest ik natuurlijk weer op de foto en ik heb geen vooruitgang geboekt. Ik ben zo bang dat jullie afhaken. Ik hou echt vol hoor, I may fail a million times, but quitting is not an option.

Statistieken (beloop in weken);
Gewicht: 65,7 - 64,9 - 64,5 - 64,8 - 64,9 :mad:
Vet%: 28,1 - 27,7 - 27,2 - 25,4 - 26,1 :(
Spier%: 36,9 - 37,5 - 37,8 - 38,8 - 38,4 ???


En mijn fat-ass weer op de foto;
week 4.jpg


Tot volgende week!

 
Misschien dat het een beetje vertekent omdat je ietwat scheef staat. Maar voor zover ik kan zien hebben die rolo's en twixen je geen kwaad gedaan hoor.
Je lijkt wel weer wat vet kwijt te zijn!
 
Wie was die coach dan?

Jezelf niet constant de grond in boren met negatieve gedachtes.

Dat gaat niks helpen. ;)
 
Maar ik heb nog steeds van die logge boeren modder benen.

Wat is perceptie (en zelfbeeld) toch een ongelooflijk variabel en subjectief iets.

Ik heb toch echt m'n best gedaan met zoeken, maar wat jij omschrijft t.a.v. je benen kan ik écht niet terugvinden in de foto's....... :eek:
 
Ik denk dat het geen verkeerd plan is om aan je negatieve zelfbeeld en emotie eetbuien te werken. Het is heel makkelijk om jezelf de grond in te stampen, maar je gaat jezelf er niet mee helpen!

Wees in ieder geval niet pissed op jezelf omdat je toe hebt gegeven aan je emotionele eetbui. Probeer bij jezelf te raden gaan waarom je er 1 had en wat je kan doen om het te voorkomen. Wilskracht is nu eenmaal iets wat snel opbreekt zodra er emoties gaan mee spelen en is het handig om strategieën te hebben die een een eetbui kunnen voorkomen .

Volgens mij zei ik het al in een berichtje terug, maar het is enorm belangrijk om positief te denken:)

Waarvoor zocht je trouwens een coach? Misschien helpt om dat eerst te bedenken en dan kun je iemand zoeken die bij dat plaatje past (of je bedenkt dat je zonder coach indd beter af bent:)). Ik merk dat destijds de meeste cliënten bij me kwamen voor motivatie (en dat is nu precies wat een coach je niet kan geven).

Deze week gewoon gaan knallen en wees lief voor jezelf!!!
 
Ik vind het niet zo netjes om haar naam te noemen Pillz.

En ik ben een emotie-eter, I confess! Ik heb er al boeken over gelezen, van Mieke Kosters en een dikke pil over 'wilskracht' gelezen. Tsja, ik zie het maar als een proces. Ik leer wel, alleen gaan we niet direct van A naar B, maar met een kronkelpad.

En ik heb ook wel lol aan een beetje zelfspot hoor!

Ik wilde graag een coach, niet voor de motivatie, maar iemand die 1x per week zou zeggen; goed bezig, doorgaan, of; niet goed bezig, verander dit of dat. Een soort van richting, omdat ik soms twijfel of ik het goed uitgedacht heb. En ik wilde ook graag iemand die een beetje trots op me zou zijn (oke, ik schiet nu acuut in een eetbui....emoties emoties). SP1988
 
Ik vind het niet zo netjes om haar naam te noemen Pillz.

En ik ben een emotie-eter, I confess! Ik heb er al boeken over gelezen, van Mieke Kosters en een dikke pil over 'wilskracht' gelezen. Tsja, ik zie het maar als een proces. Ik leer wel, alleen gaan we niet direct van A naar B, maar met een kronkelpad.

En ik heb ook wel lol aan een beetje zelfspot hoor!

Ik wilde graag een coach, niet voor de motivatie, maar iemand die 1x per week zou zeggen; goed bezig, doorgaan, of; niet goed bezig, verander dit of dat. Een soort van richting, omdat ik soms twijfel of ik het goed uitgedacht heb. En ik wilde ook graag iemand die een beetje trots op me zou zijn (oke, ik schiet nu acuut in een eetbui....emoties emoties). SP1988

Ik denk dat je vooral moet leren trots op jezelf te zijn en de lat qua zelf-acceptatie/waardering niet zo hoog te leggen.
Aan welk onhaalbaar doel meet je jezelf eigenlijk wel niet af denk ik dan.
zelfspot is in ieder geval een goed begin ter relativering.

Zoals ik het zie is daar echt geen enkele reden toe om je zelf de grond in te trappen, maar mogelijk is dat ook een psychologisch mechanisme om verder te komen voor jou?
Ik zie in ieder geval gewoon een foto van een vrouw die er zeker mag zijn en die sportief gezien goed bezig is.

Geniet daar nou gewoon eens NU van, in plaats van 20-30 jaar later mijmerend over hoe mooi je 'toen' wel niet was maar volkomen onmachtig om het bij je zelf te zien........



P.S. Mooie lamp ook! ;)
 
Lastig als men niet achter je staat. Maar je zit in het zelfde schuitje als zo veel anderen. Men kan maar moeilijk begrijpen wat het allemaal inhoudt en kijken je raar aan als je met je eigen bakkie komt aanzetten.
Probeer je het niet teveel aan te trekken al is het soms lastig als het familie en naasten zijn. Het is jouw weg jouw doel en jij voelt je er happy bij.

Je bent wel erg streng voor jezelf. Je foto's zien er goed uit en lijkt zeker niet of je aankomen bent.

Probeer een schema op te stellen wat voor jou werkt. Verwerk er desnoods iets lekkers in waar je altijd van geniet zodat je niet te snel ergens naar grijpt. Daarnaast haal niet teveel snoep etc in huis.
 
Het gaat ook meestal met kronkelpaden, maar dat je eraan wilt werken is iig een goed begin:) Ik ben zelf van het emo eten afgekomen, maar dit heeft extreem lang geduurd (ik denk zo'n 5 jaar of langer). Ik ben inmiddels al jaren eetbuivrij (ow ik eet echt wel een keer teveel, maar gewoon omdat het lekker is:D Ik eet mijzelf iig nooit misselijk).

Ik weet niet of je zoals natty zegt jezelf van alles ontzegd tijdens je dieet, maar het helpt dan wellicht om wat lekker in te calculeren. Het beste werkt iets kleins wat op mag gaan (ik haal bij de supermarkt soms bros chocola van 25 g bij de kassa).

Vanwaar trouwens al dat snoep in huis:p?
 
Nou, dat is precies waar ik deze week mee ben begonnen; ban de chocola! Dus ik ga gewoon niets meer kopen. Bedankt voor de aanmoedigingen. En dat je dus wel van emo-eten af kan komen! Dat is een mooi doel voor mij. Ik geniet nog heel erg van het proces en ik ben een heel gelukkig mens, en dat komt mede door deze sport. Bedankt allen en tot volgende week!!
 
Back
Naar boven