MuscleMeat

Snowwhite on the move

Bezoekers in dit topic

Beste medesporters,


Alweer 5 weken verder en we zijn nog steeds ‘on the go’. Weer goede trainingen gehad. Al waren het wel stresstrainingen, want ik had avond-, nacht-, en weekenddienst en moest ook gewoon overdag werken. En trainen met een pieper is niet fijn, I can tell you that!


Ik heb vooral in de ochtend getraind (piepkans klein en uurtje vrijgenomen van werk). Heul ander publiek dan ’s avonds. No more big friendly guy en de Indonesische deurenmaker. Nee, heul anders. Ik kreeg wel heel veel aandacht van twee kale agressief uitziende mannen met platte schakelkettingen om de nek van middelbare leeftijd. Met opzet te hard praten over mij, zodat ik alles kon horen. Zucht. Toen ik klaar was met de squat, tikte er eentje op mijn schouder; “je kunt ook een kussentje om de bar doen, wist je dat?”. “ja, wist ik, bedankt”. Ik dacht, ik bedank maar, anders krijg ik zo een kopstoot. Had hij dat ook gezegd als ik een man was?


Ook werd ik aangesproken door een iets te dik jochie van zo’n jaar of 22 en dat ging zo:

“Mag ik je iets vragen?”

Nou, liever niet, denk je dan, maar je zit in de sociale klem, en je kan niet anders;

“Ja?”

“Waar heb je die triceps oefening geleerd?”

Ojee, nu komt er iets shits. Een tip. Of een correctie. In ieder geval iets ongewilds!

“Heb een tijdje personal training gehad” (je wou dat je iets gevats klaar had, heb je niet…)

“Je hebt een perfecte uitvoering”

Dit zou een compliment moeten zijn, maar is het niet. Het is eigenlijk een compliment voor hem zelf: hij is ‘de kenner’ en herkent gelijk een perfecte uitvoering.

“Bedankt”.

And you’re gone.


Ook krijgen studenten van lokale sportopleiding les in de ochtend op mijn sportschool. ‘Noem 3 oefeningen, waarmee je je triceps traint’. Dat was leuk. Eentje verrekte nog haar pink bij een bicepcurl (knap!). Een hele dunne man van zo’n jaar of 38 met ALTIJD een paarse broek en rood shirt aan, was er ook. Ik zie hem ook wel eens ’s avonds. Hij wacht op het moment dat hij een praatje met je kan maken, dan loop je er dus juist ver omheen. Hij ging heel stoer push ups doen op 1 hand voor zo’n groepje studenten. Toen ik later met de ab wheel bezig was, midden in een set, zei hij: ‘en nu nog op de tenen.’ Midden in een set... Het zou toch een sportschool etiquette moeten zijn dat je iemand niet stoort in een set!!!


Ik zit erover te denken een tshirt te laten drukken met een pakkende tekst, weet nog niet wat.


Ik weet niet wat het is; de ene keer trek je een opmerking, de andere keer niet. En dat heeft alles te maken met vooroordelen. Jij lijkt me een l*l, dus ik wil geen tip van jou. Misschien is ie wel helemaal geen l*l…Maar zo ziet hij eruit. Ik vind een tip van een gespierde buffel ook weer heel iets anders dan een tip van een iets te dik jochie van 22 jaar of van een agressief uitziende man met platte schakelketting van middelbare leeftijd of van een paars slangenmens.


Met het eten ging het redelijk. Alleen woensdag 8 mini-twixen naar binnen geschoven (had ik nog liggen, ik zweer het je, er komt niets nieuws meer in!) en vrijdag een pakje schuimkransjes (naar gevoel aan je tanden). Daarna mezelf weer herpakt. Ik had er bijna nog één, toen ik gisteren mijn auto langs de carportmuur schraapte. Voor oplettende lezer; ik had hem net 17 januari weer opgehaald van het autoschadebedrijf i.v.m. een andere schade van de carportmuur. En ik heb de auto nog maar een paar weken…. Mijn god. Ik zit erover te denken gymmatten langs de zijkant van de carport te maken. En misschien moet ik gewoon niet meer rijden. Maar die eetbui heb ik niet gehad!


Dan mijn statistieken;


Statistieken (beloop in weken);

Gewicht(kg): 65,7 - 64,9 - 64,5 - 64,8 - 64,9 – 65,0

Vet(%): 28,1 - 27,7 - 27,2 - 25,4 - 26,1 – 27,1

Spier(%): 36,9 - 37,5 - 37,8 - 38,8 - 38,4 - 37,8

Ik heb toch teveel gegeten, want ik had stress. Ik voer alles in, in zo’n app, en daar zag ik het al wel.

Maar ik stop nog steeds niet hoor! Ik ga gewoon door. Just keep going.


Mijn foto (start vergeleken met week 5):

week 5.jpg


Tot volgende week!
 
Nette progressie weer! Je ziet zelf hopelijk ook dat je in die vijf weken al heel veel progressie hebt gemaakt?!
Je krijgt een mooie smalle taille en al een echte Vshape! Mooi zandloperfiguur!
 
Wat een kut sportschool train je als ik het zo hoor :roflol:

1 tip. Muziek in de oren.
Hoor je niks.

Progressie zie je duidelijk.
Keep it up.
 
Wat een kut sportschool train je als ik het zo hoor :roflol:

1 tip. Muziek in de oren.
Hoor je niks.

Progressie zie je duidelijk.
Keep it up.

Of je hoort ze wel maar hebt een excuus om ze gewoon te negeren
 
Ik zie het niet; de progressie, ook de statistieken blijven gelijk (of verslechteren juist!). Ik vind dat ik gelijk ben gebleven. Al heb ik wel vaak spierpijn, dus de trainingen moeten toch iets doen!?!? Ik verbeter ook bijna elke training een PR. Ik vind het ook superleuk om te doen! Deze week weer gewoon 's avonds trainen. Misschien vlieg ik big friendly guy wel in de armen :-)

En ik heb een iPod gekocht. For what it's worth...

En zojuist bij de schademan geweest (die zag me weer aankomen voor de 2e keer in korte tijd): 1200 euro oooooeeeeeeeeeeei.
 
Ik zie het niet; de progressie, ook de statistieken blijven gelijk (of verslechteren juist!). Ik vind dat ik gelijk ben gebleven. Al heb ik wel vaak spierpijn, dus de trainingen moeten toch iets doen!?!? Ik verbeter ook bijna elke training een PR. Ik vind het ook superleuk om te doen! Deze week weer gewoon 's avonds trainen. Misschien vlieg ik big friendly guy wel in de armen :-)

En ik heb een iPod gekocht. For what it's worth...

En zojuist bij de schademan geweest (die zag me weer aankomen voor de 2e keer in korte tijd): 1200 euro oooooeeeeeeeeeeei.

Je taille is dunner, je benen zijn dunner.

Mayb bril aanschaffen?:D

Ipod is goed. Lekker iedereen negeren.

Tsja, vrouwen achter het stuur...... stukje auto aan de muur :P
 
Je kunt ook autobanden tegen de carport bevestigen om schade te voorkomen
 
Altijd leuk het gymleven :D :p

Gelukkig zijn er veel relaxte gasten bij mij in de gym, maar er zijn er altijd wel een paar bij waar je dingen denkt die je liever niet zegt:D Laatst was er een gastje die mij ging spotten met het bank drukken. Ik was trots op mn vpr. Vervolgens kwam hij mij melden dat hij wel 2 x zoveel kon drukken (uuhh...) en dat powerlifters de hoofd van de bank moeten houden (uuhh...). Nog erger dat hij liep op te scheppen over een deadlift pr (die hij tot de helft kreeg volgens hem) en mijn vriend had hem zien stuntelen en blijkbaar kwam het gewicht amper een paar cm van de grond XD

Mooi dat al het lekkers de deur uit is, kun je mooi met een schone lei verder:) Weet je ook je kcal gemiddelde van de afgelopen 5 weken?
 
Altijd leuk het gymleven :D :p

Gelukkig zijn er veel relaxte gasten bij mij in de gym, maar er zijn er altijd wel een paar bij waar je dingen denkt die je liever niet zegt:D Laatst was er een gastje die mij ging spotten met het bank drukken. Ik was trots op mn vpr. Vervolgens kwam hij mij melden dat hij wel 2 x zoveel kon drukken (uuhh...) en dat powerlifters de hoofd van de bank moeten houden (uuhh...). Nog erger dat hij liep op te scheppen over een deadlift pr (die hij tot de helft kreeg volgens hem) en mijn vriend had hem zien stuntelen en blijkbaar kwam het gewicht amper een paar cm van de grond XD

Mooi dat al het lekkers de deur uit is, kun je mooi met een schone lei verder:) Weet je ook je kcal gemiddelde van de afgelopen 5 weken?

Gelukkig! Ben niet de enige!

Ja, ik voer alles nauwkeurig in, wat ik eet (ook als ik 8 mini-twixen heb gehad): 1600, 1600, 2500, 1900, 2300, 1600, 1800 kcal op elke dag, 1900 kcal gemiddeld. Teveel...
 
Gelukkig! Ben niet de enige!

Ja, ik voer alles nauwkeurig in, wat ik eet (ook als ik 8 mini-twixen heb gehad): 1600, 1600, 2500, 1900, 2300, 1600, 1800 kcal op elke dag, 1900 kcal gemiddeld. Teveel...

Wel goed dat je alles zo goed bij houd!!

Voor mij zou 1900 een honger dieet zijn lol. Wat is je target kcal?
 
Ik lees mee! Leuk, die gym verhalen tussendoor. Idd gewoon koptelefoon op of oortjes in en iedereen negeren ;)

En keep up the good work! 5 weken is heel kort, je verwacht veel te veel!
 
Die gym verhalen zijn echt heel herkenbaar en leuk om te lezen haha. En vooral goed bezig!
 
Je gaat nog steeds mooi vooruit!
 
Bekende verhalen. MP3 op en gaan. :D
Handdoek mee met tekst "NOT HERE TO TALK"
en gaan. hahahahha.

Je progressie is echt wel te zien. Kijk goed.. ook al vind jij van niet..
Meet de cm ook eens op. Dan zal je het resultaat ook terugzien.
Lekker doorgaan!
 
Besten,


Daar zijn we weer, weer een week verder, de 6e week. Ondanks dat ik alles wat zoet was de deur uit heb gedaan (lees: naar mijn werk heb gebracht), heb ik me deze week toch misselijk gegeten in een rol snack a jacks (bevat toch best veel calorieën kan ik je zeggen) en in andere obstiperende kansloze sloffe crackers die ik nog ergens vond achter in de la :barf:. Gisteravond ging ik rock bottom, toen ik de kinderkoekjes van mijn neefje opat, met dinosaurussen erop . In een café met vriendinnen heb ik toch 6 van de 10 bitterballen weggezet en vonden die vieze doppinda’s die je op de vloer mag gooien ook gretig aftrek bij mij. Om te huilen dus. Heb inmiddels deel 2 van Tom Venuto’s ‘Burn the fat, feed the muscle’ gekocht, die als subtitel heeft; ‘No more emotional eating.’ Ik houd jullie op de hoogte!


Op de sportschool ging het goed. Ik heb 3 volle dagen spierpijn gehad van de straight arm cable pull down en as we speak kom ik het bed niet meer uit van een ongedefinieerde been oefening die pijn doet aan mijn modderkont. Ook de interacties op de sportschool bloeien verder op. Toen ik bij de bench press probeerde een iets te fanatiek gewicht omhoog te krijgen, lukte dat niet en kwam er een jongen naar me toe gesneld om me te helpen. Ik zie hem en zijn vriend wel vaker. Hij is klein, beetje brutaal hoofdje en redelijk gespierd. Zijn vriend is lang en gespierder en een stuk stiller. Ik zie de kleine wel eens schaamteloos een chickie (met een brede kont en goede bos hout voor de deur)(doet alleen maar squats zonder gewicht op de bar) versieren met de pick up line; “Hey, hoe is’t nou?”:windup: . Ik bewonder zijn zelfvertrouwen. Ook haalt hij wel eens een grapje met me uit, draai ik me om, doet hij stiekem een barbell extra aan mijn bar (kan ik waarderen, ik ben de lulligste niet) :hahaha:. Anyway, de kleine wist me te vertellen dat ik de bar scheef had. Dat dacht ik al; mijn rechter schouder doet pijn, oude blessure omdat ik die altijd teveel belast. Oké, zei ik, hoe trek ik dat recht? Eén woord kreeg ik terug; trainen. Duidelijk. Vervolgens moest ik met hem bench pressen, maar ik was eigenlijk al klaar en wilde niet meer. Maar ik deed toch een ererondje. Na de tijd nog een praatje gemaakt met de kleine en de stille. Beiden 21 jaar, de kleine werkloos en vrijgezel, de stille automonteur en een vriendin. Volgende keer ook de vuistgroet met hen ook maar doen. ;)


De iPod is nu al de aankoop van 2016. Wat een fijn apparaat. Op zaterdag zit er altijd een hele vriendelijke lange jongen achter de balie bij de sportschool. Joey. Joey draait altijd stiekem zijn eigen muziek in de sportschool. Veel betere muziek dan die machine-herrie-diarree die standaard de sportschool terroriseert. Ooit sprak ik Joey erop aan dat ik het waardeerde dat hij goede muziek opzette. Maar deze zaterdag tikte hij me aan: “Ik zie dat je muziek in hebt?”. Hij was een beetje teleurgesteld denk ik. Maar ik ben superblij! Ik draai nu super saaie softe jaren 80 rock; Chris de Burgh (vind ik echt super)(je weet wel ‘Lady in reeeeeeed…is dancing with me’), Dire Straits, Toto en Birdy :zzz:. Wat draaien jullie?


Over mijn vooruitgang: niet goed. Jammer ook. Ik heb overwogen helemaal te stoppen met de blog en het posten van foto’s en statistieken. Maar toen vond ik dat ik geen mietje moest zijn en door moest gaan. Ik heb mezelf een jaar gegeven; alleen maar krachttraining, geen cardio, eiwitten en heldere doelen gesteld. Dus hier ben ik nog een keer met een foto en bedroevende statistieken. En volgende week weer, en daarna en daarna…We gaan gewoon door. En de dino-koekjes zijn nu op. Dat scheelt.


Statistieken (beloop in weken) :help:;

Gewicht(kg): 65,7 - 64,9 - 64,5 - 64,8 - 64,9 – 65,0 – 65,9

Vet(%): 28,1 - 27,7 - 27,2 - 25,4 - 26,1 – 27,1 – 27,4

Spier(%): 36,9 - 37,5 - 37,8 - 38,8 - 38,4 - 37,8- 37,7


En de foto :finger:
week 6.JPG
 
Dino koekjes :heart:
 
Je weet in ieder geval waar de tegenvallende meting vandaan komt.
Enige wat je kunt doen is je herpakken en Door blijven zetten.
 
Ik was na de meting van afgelopen maandag gedemotiveerd:janken:. De reacties onder mijn post waren ook een stuk minder en voelde me sip. Ik zat kansloos op de bank naar diarree programma’s te kijken als ‘Are you the one?’ en ‘Ex on the beach’ en ik voelde me dik, lelijk, mislukt, onbetekenend, alles eigenlijk. En dat onder het genot van intrieste snacks als zoute pepsels en de party mix van de jumbo, terwijl er bepaald niets te vieren was. Maar; chocola is niet meer in mijn huis. Ik wist wel waarom ik sip was; ik was het jaar goed begonnen en viel af en de laatste tijd had ik de klad erin. En dat was mijn eigen schuld. Ik was toch niet zo’n type met nieuwjaarsvoornemens die het al na een paar weken niet meer volhield? Dus wel. Ik appte mijn vriend en die appte terug dat ik toch maar weer door moest gaan. En dat heb ik toen maar gedaan, want; er was geen andere optie.


Dus de tweede helft van de week heb ik me herpakt. Ik heb goede trainingen gehad, mijn bankdruk record naar 42,5 kg getrokken en mijn squat record naar 50 kg. Ik begin net, he, jongens? Laat me even. Deadliften nu op 50 kg (maar kan wel hoger nog, wacht nog even tot mijn handschoentjes er zijn, want; bouwvakkers handen) en de military press nu op 30 kg:wl: . Alles doe ik op 3x8 herhalingen. Ik heb ook een aantal nieuwe oefeningen gedaan; de lat-prayer (doe ik nooit meer, wat een stomme oefening) en de calf raise (doe ik liever ook niet meer, want welke vrouw wil nou gespierde kuiten?)(En die had ik had van jaren lang steps lesjes volgen). Ik grasduin rustig door op de sportschool en ik ga gestaag verder :exactly:.


Toch is de rust een beetje verstoord door de kleine. Je weet wel, van de stille en de kleine? Hij komt geregeld even een praatje maken. En als ik ga bankdrukken, zie ik ineens zijn hoofd boven de mijne verschijnen en heb ik ineens een trainer erbij. Ik heb alleen een fout gemaakt; ik deed aardig. Nu wordt het heel moeilijk nog te zeggen: "Zeg eh…sorry, maar ik ga even door…" Laatst toen ik wegging kreeg ik zelfs een knuffel en tilde hij me op (daarna gelijk gecheckt of mijn telefoon en portemonnee er nog waren. Vooroordelen, vooroordelen). Toch heb ik met hem te doen; hij is werkloos en vriendinloos en hij verveelt zich te pletter :who:. Hij hangt elke avond uren in de sportschool. Zelfs big friendly guy zei dat hij eens wat moest gaan doen, in plaats van de hele tijd te beppen (doet hij toch beter dan ik).


Ik heb ook een abonnement op de Women’s Health genomen; vond het net een cosmopolitan, maar dan met een paar kniebuigoefeningetjes erin. Ik ben geen fan. Jullie wel? Mijn vriend had de Men’s Health gekocht; die was wat serieuzer, al moet je als vrouw wel langs de mode- en manscaping topics lezen.


Ik heb besloten een aantal dingen te veranderen;
-Ik doe niet meer elke week een foto. Alleen elke maand, de eerste foto wordt eind maart verwacht :wave:
-Ik drink niet meer elke ochtend als ontbijt een shake, maar eet gewoon havermout :coffee:
-Ik eet alleen nog maar overdag een snack die ik een 9 of een 10 geef (dus: chocola of koek), 's avonds niets meer (hoef ik het ook niet te kopen en heb ik het dus niet in huis) :meal:
-Ik ben niet boos op mezelf als ik een stapje terug maak, ik geloof dat het werkelijke karakter zit in jezelf weer herpakken :eyes:

Zo. Met deze stichtelijke woorden gaan we over naar de statistieken.

Statistieken (beloop in weken) :eyes:;

Gewicht(kg): 65,7 - 64,9 - 64,5 - 64,8 - 64,9 – 65,0 – 65,9 – 65,1

Vet(%): 28,1 - 27,7 - 27,2 - 25,4 - 26,1 – 27,1 – 27,4 – 27,0

Spier(%): 36,9 - 37,5 - 37,8 - 38,8 - 38,4 - 37,8- 37,7 – 37,9

Tot volgende week beste sportvrienden!
 
Niet zo hard voor jezelf zijn en gewoon weer doorgaan! Als je naar je eerste en laatste meting kijkt, dan ben je toch ruim een kilo vet kwijt en heb je een kilo spier gekweekt, dat lijkt me zeker geen slecht resultaat! Ik ben zelf ook al heel lang aan het aanklungelen, nu weer goed op weg, maar het blijft toch altijd vallen en opstaan.
 
wat goed dat je het weer zo oppakt!

En gewoon oordoppen met muziek in tijdens trainen en face op woest en alles op negeer.
Works for me:P
 
Back
Naar boven