Fitness Seller

Snuff's Mind Over Matter! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dikke topic vervuiling martijn met je popcorn!
 
jammer man, staan wel paar goede dingen in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heren het is HYPOGANADISME(gebrek aan)
HYPER is het tegenovergestelde(teveel aan)
 
Jep je hebt gelijk,

Maar goed had beter HYPER kunnen hebben,dan waren ze goed geweest.
 
en het moraal van het verhaal ? :dunno:

Snuffie heeft zich iig wel moeite gegeven, wat een werk zeg :thumbup:
 
ja geef het hem na,alleen je kan het ook TE uitgebreid doen,dan mis je de point,das zonde.
 
EDIT stuk weggehaald.

Zo en nu mijn reactie; ten eerste zijn er niet veel DBB leden die deze tekst hadden kunnen tikken. Het is meer dan copy paste, Snuff verbindt alles goed met elkaar en trekt zelf conclusies. Ja het is heel erg veel; de kern vinden is lastig. Ik denk dat de kern is;

1. de stelling dat HCG preventief genomen moet worden vanaf de eerste week en niet pas na zichtbaar/voelbaar atrofie.
2. het gevaar van overdosering op de Ledwygcellen, in andere gebruikte protocollen genoemde dosis van ruim over de 1000iu daar waarschuwt Snuff voor en hij haalt deskundige aan die dat ook vinden. Hij stelt voor 100iu per dag of 2x250 a 2x500 iu per week
3. HCG in de nakuur remt het herstel van de eigen testosteron productie, HCG hoort in een PCT maar in de kuur zelf
4. een zijstraat de keuze voor nolva en niet clomid of evt nolva en clomid maar niet clomid alleen als PCT.

Maar die kern heeft denk ik alleen betrekking op de praktijken van 10 tot 20 weken kuurtjes; hoe voorkom je atrofie en bevorder je herstel na een relatief korte cyclus. Tot zover gaat de kennis op de meeste boards ook en mijn kennis houd hier zo ongeveer op.

Wat ik niet weet is:
-hoe is een geval van echte hypogondisme anders dan tijdelijke stillegging van de productie als gevolg van de feedback van de externe toediening? Na een normale kuur veert alles ook natuurlijk terug maar helpt PCT een handje en onderhoud HCG de ""productiecapaciteit" van de ledwygcellen.
-Stel die mechanismen die liggen plat hoe pak je dan herstel aan?
-wat voor HCG, nolva en clomid geld voor een herstel na een normale kuur in hoeverre kan je dat dan 1 op 1 doortrekken naar de extremere vorm, de hypogondisme. Ik denk dat dat totaal NIET kan en daarom laat ik mijn kennis over normale kuurtjes en herstel even voor wat het is.

Dit gaat mijn kennis voorbij en daarvoor lees ik met interesse de verhalen van Krieltje en straks hoop ik Malden ook. Welk traject en advies krijgen zij?
 
Laatst bewerkt:
Kern van het verhaal:

Laat je systeem niet in slaap vallen want anders heb je na iedere kuur minder leydig-cel gevoeligheid, tot het moment arriveert dat het hormonen-systeem niet meer wakker wordt.
Door tijdens de kuur HCG te gebruiken voorkom je dit.
 
Maar nu zijn we dagen in discussie over iets wat 70 % vd leden toepast. Nl nw school gebruik hcg.

Of je nu 100 iu pd 2x 250 iu of whatever neemt, blijft imo lood om oud ijzer.
 
Ik krijg juist de indruk dat 70% niet eens HCG gebruikt.
Of dat ze het pas aan het eind van hun kuur toepassen.
Tevens is er de afgelopen dagen teveel op de PowerPCT gehamert.
Echter dien je deze pas te doorlopen wanneer je lang en zwaar gekuurt hebt en wanneer je systeem voor een lange tijd op non-actief gestaan heeft, maw wanneer je geen HCG hebt gebruikt en wanneer je atrofie hebt geleden.
Die manier van kuren zorgt er voor dat je op latere leeftijd kans hebt dat je leydig-cellen niet meer reageren, doordat na elke kuur een stukje gevoeligheid verdween.
 
Ik blijf lekker me eigen protocol houden en werkt bij mij het beste, gelijk na je laatste injectie gewoon 3 x per week 500iu gedurende 2 weken naar de overloop op je nakuur.

Lekker simpel.

Maar ik sta altijd wel open voor andere meningen
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf lekker me eigen protocol houden en werkt bij mij het beste, gelijk na je laatste injectie gewoon 3 x per week 500iu gedurende 2 weken naar de overloop op je nakuur.

Lekker simpel.

Maar ik sta altijd wel open voor andere meningen

Het zal zeker helpen,no doubt about that.
Maar hoelang?
 
Ik blijf lekker me eigen protocol houden en werkt bij mij het beste, gelijk na je laatste injectie gewoon 3 x per week 500iu gedurende 2 weken naar de overloop op je nakuur.

Lekker simpel.

Maar ik sta altijd wel open voor andere meningen

Moet kunnen, staat ook in zn stuk.
 
Martijn, denk je dat tijdens je kuren je leydig-cellen slapen?
 
Ja ik denk wel dat ze slapen op zo'n moment.
Of in ieder geval het geen werk verrichten na een aantal weken kuren,het ligt niet gelijk plat.
De LH cellen worden door de hypofyse geproduceerd, en dat heeft weer invloed op Leydigcellen in de teelballen en daardoor krimpen je noten.


Ik doe dit trouwens 2 tot 3 weken tot mijn nakuur, zijn mijn ballen niet redelijk in oude formaat terug dan neem ik dit nog 1 week mee in mijn nakuur, maar dan maak mijn nakuur 1 week langer.
 
Laatst bewerkt:
Verschilt trouwens ook van individu tot individu, ik ervaar geen atrofie, mijn LH/FSH productie ligt niet plat na 10 maanden on te zijn, ben helaas ook nog vruchtbaar. Over 3/4 weken zijn m'n bloedspiegels gestabiliseerd richting m'n TRT dosering. Dan post ik mijn bloedwerk maar eens, lijkt me sowieso wel een mooi initiatief om eens wat meer bloedwerk met name van mensen die on zijn op hoge doseringen te loggen in de geavanceerde sectie.

EDIT: John ik zie dat je meeleest ;)
 
Laatst bewerkt:
Martijn, denk je dat tijdens je kuren je leydig-cellen slapen?

Is er ooit grootschalig (!) onderzoek geweest naar de gevolgen op de lange termijn wanneer je je leydig-cellen zo af en toe eens laat slapen?

Jij beweert nu wel steeds dat je er op den duur problemen mee gaat krijgen maar volgens mij is dit puur gebaseerd op theorie en niet op feiten uit een (nogmaals) grootschalig onderzoek waaraan niet 1, niet 10 maar wel 100 personen hebben deelgenomen.
 
Rob, spaar je adem bro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven